Autor Subiect: Cilindrii inversati  (Citit de 11776 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #15 : August 05, 2011, 11:56:43 am »
-da toate bune ,apoi urmeaza cuplarea planetarelor in fuzete , alte scarpinari in cap   :icon_scratch:
- si uite asa este foarte adevarata zicala , " o modificare , atrage dupa ea ,alta modificare" , alti bani .., si nu s-a terminat inca, urmeaza discuri fata, alti bani
- si inca ceva , orice cutie de viteze , in afara de cea originala , nu are loc pe sasiul original (suportul de motor si cutie) , eu stiu ca am avut pe ala 1,3 , si am modificat suportul , altfel nu intra (dapai alta care are 5 trepte, sigur nu e loc)
-nu zic ca nu e posibil (aproape orice, dar cu munca , si bani ,si timp)
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #16 : August 05, 2011, 12:11:04 pm »
Eu unul zic......las-o frate asa,ca mie mi-a placut mult masina ta. Mai ai tu de munca la ea dar daca o lasi clasica pur sange si cu geamurile custode pe spate este foarte frumoasa.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #17 : August 05, 2011, 01:20:29 pm »
Eu unul zic......las-o frate asa,ca mie mi-a placut mult masina ta. Mai ai tu de munca la ea dar daca o lasi clasica pur sange si cu geamurile custode pe spate este foarte frumoasa.

Cam tarziu ii spui Alex... Si-a facut-o bucatele si acuma incearca sa o puna la loc, dar nu cum era. O retrogradeaza la un 601 mai vechi asa... Acuma originalitate n-o sa mai aiba dar poate va reusi sa isi implineasca visul si cine stie, poate o sa ne placa si noua. Oricum, eu nu as fi fost in stare sa iau de_luxe si sa-l dau "inapoi". Bafta acolo Gabi la ce iti propui.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #18 : August 05, 2011, 01:52:05 pm »
Citat
da toate bune ,apoi urmeaza cuplarea planetarelor in fuzete , alte scarpinari in cap   
Sudam planetarele  :icon_cheers: , bagam o teava peste locul unde au fost sudate , o sudam si pe aia si trebuie sa tina .
Citat
Cam tarziu ii spui Alex... Si-a facut-o bucatele si acuma incearca sa o puna la loc, dar nu cum era. O retrogradeaza la un 601 mai vechi asa... Acuma originalitate n-o sa mai aiba dar poate va reusi sa isi implineasca visul si cine stie, poate o sa ne placa si noua. Oricum, eu nu as fi fost in stare sa iau de_luxe si sa-l dau "inapoi". Bafta acolo Gabi la ce iti propui.
Mersi , DEOCAMDATA  e bucatele , maine reconditionez bare model vechi +sort .Poate reusesc sa montez cum trebuie si macaralele de la geamuri...etc
Cert e ca in septembrie o antifonez (nu pe dedesubt , pentru ca e din fabrica si nu are pic de rugina ), pe sub aripi , compartimentul motor , schimb 3 aripi pentru ca ale mele sunt varza , capota la fel ...eu zic ca o sa iasa ceva frumos ... :tongue3:
Citat
Sau, cum ai zis tu, faci flansa de adaptare intre motor de Trab si cutie de Tico (o sa te cam chinui) si n-ai probleme cu omologarile
Deci sa inteleg ca daca pun cutie de Tico pe trabi nu imi trebuie omologare ?
Citat
De ce v-am dat eu dimensiunile de mai sus? Pt ca, pe astea le gasiti! 195 R 14 C e dimensiune standard, de cargo. Anvelopa relativ ieftina si durabila. Eu am dat pe ale mele cam 2 mil/bucata. Am cautat si alte dimensiuni, dar pretul zboara pana la x2, x3. Sa dai 6 milioane pe o anvelopa? Pt ca are 205/75 R 14 (de exemplu)
De ce neaparat 195 , sunt jenti pe 14 cu anvelope 175/65 sau 185/60 ori 165/70 (astea cred ca sunt cele mai potrivite) cu prindere 4x100 .pret-300-400 lei .

Referitor la frane , pai mai bine luam discurile de pe tico , asa nu sudam nici o planetara nimic , dar trebuiesc adaptate .

Cu tot ce am zis eu mai sus trec itpul ....cu $$$$$$$$  =))
Das  auto

0733825596

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #19 : August 05, 2011, 03:28:59 pm »
Cel mai simplu, cumperi un Tico si gata :P =))

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #20 : August 05, 2011, 03:48:52 pm »
   pt cutie nu-ti trebuie omologare, ca nu e trecuta nicaieri in carte/talon; problema e doar ca daca schimbi cutia, trebuie sa aduci modificari si suportului motor si aici nu stiu cat de ok va fi cu cei de la rar... ideea e super, insa trabi isi pierde un atu extraordinar: schimbatorul cu "carja"! Nu zic ca e banala maneta la podea, dar cum o are trabi, la volan, e ceva in plus care-i confera unicitatea asta... dar, daca vrei sa mergi cu 110-120-130 constant, cred ca ti-e clar ce trebuie sa faci, vorba lu' Viorel!

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #21 : August 05, 2011, 04:18:48 pm »
Citat
pt cutie nu-ti trebuie omologare, ca nu e trecuta nicaieri in carte/talon; problema e doar ca daca schimbi cutia, trebuie sa aduci modificari si suportului motor si aici nu stiu cat de ok va fi cu cei de la rar... ideea e super, insa trabi isi pierde un atu extraordinar: schimbatorul cu "carja"! Nu zic ca e banala maneta la podea, dar cum o are trabi, la volan, e ceva in plus care-i confera unicitatea asta... dar, daca vrei sa mergi cu 110-120-130 constant, cred ca ti-e clar ce trebuie sa faci, vorba lu' Viorel!
Doamne fereste , ce mai fac cu inca o masina  =)) , m-ar tenta modificarea asta cu montarea cutiei de tico , bineinteles ca la fiecare 2 ani trebuie sa dau berea  ;)
Citat
insa trabi isi pierde un atu extraordinar: schimbatorul cu "carja"! Nu zic ca e banala maneta la podea, dar cum o are trabi, la volan, e ceva in plus care-i confera unicitatea asta
Pai de ce suntem la sectiunea tunning ? :D
« Ultima Modificare: August 05, 2011, 04:36:26 pm de gabi trabi »
Das  auto

0733825596

Offline saptezeci

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 189
  • Sink deep in the rust
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #22 : August 06, 2011, 12:53:48 am »
Dupa o lunga pauza, am revenit sa vad ce mai zice lumea.

Sincer sa fiu, si mie mi-ar placea sa imi "fuga" Trabantul mult mai tare. Nu as merge cu el 130km/h dar as putea macar da peste nas tuturor "patronilor" cu diverse loganuri si alte masini de duzina care fac legea pe drumurile patriei.
Din pacate, aceste modificari de care vorbim: alt motor, alta cutie sunt modificari care necesita ceva atentie profesionala (macar un mecanic bun, un tinichigiu priceput si un sudor experimentat), necesita un buget mare si ia foarte mult timp pentru a se face.
Cum zicea si remi, " o modificare , atrage dupa ea ,alta modificare" si mare dreptate are.
Bun, sa zicem ca ii dam de cap la motor si cutie si avem liber la o viteza mult mai mare. Problema apare la frane de care ai mare nevoie in orice situatie neprevazuta. La 80 la ora, viteza indicata pentru Trabant nu e nicio problema, nici macar cu niste frane nu foarte reusite reusesti sa franezi la timp. La 130 la ora, situatia devine mult mai delicata.
Variantele lui Dinulescu sunt mult mai bune si mai usor de executat dar te lovesti din nou de problemele de siguranta destul de greu de rezolvat.
Trabantul e Trabant, masina care nu trebuie "jupuita". Cu cat mergi mai frumos cu ea, cu atat tine mai mult.
Eu de exemplu, nu am facut nicio reparatie capitala la Trabantul meu din luna ianuarie. Am avut o problema cu alternatorul care era plin de pamant si nu prea se mai invartea si cu carburatorul care l-am dat jos sa-l curat dar care odata pus la loc nu a mai mers.
Franele imi mai cer atentie din luna aprilie dar nu e ceva urgent.
Am mers cu el cat de frumos posibil. Nu a primit scart, nu a mers prin ambuteiaje decat de cateva ori in viata, nu am stat cu acceleratia la fund, i-am pus intotdeauna benzina buna si ulei bun, nu am carat cu el si nu l-am folosit decat cand am avut neaparata nevoie de masina sau in momentele cele mai putin aglomerate ale zilei.

Daca ar fi totusi sa faci modificarile necesare o sa iesi mult mai scump decat daca ai cumpara o a doua masina. Un BMW e36 320, Un Renault Safrane 3.0 si o alta lunga lista de masini care iti satisfac nevoia de viteza in deplina siguranta fara alte batai de cap. 
Si asa ai tot ce iti doresti: masina de colectie care o pastrezi la vaselina si masina pe care sa o jupoi ori de cate ori ai chef fara sa ai vreun regret.
Rational, e singura si cea mai buna solutie la problema asta. Pasional, e mult mai complicat :)
Pai ori suntem trabantisti, ori numai suntem

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #23 : August 07, 2011, 10:11:39 pm »
-inca un pont, am fost acum vre-o 10 zile la rar bucuresti (voluntari cu un trabi) , si s-a ocupat de autentificare, un domn imbracat in civil,restul fiind in salopete (deci banuiesc , ceva mai mare in functie pe acolo)
-din vorba in vorba , imi zice ca si el vrea sa ii i-a lu fisu un trabi , sa ii puna fata de la un 1,1 si sa il omologheze , dar nu are timp
-si eu il intreb chiar asa , dar cat costa omologarea de acest tip (adica sa pui motor de 1,1 pe 601), si imi zice , 7 milioane (adica 700 ron), dar sa fie inlocuita cu tot botul, cu tot cu oale si sudat frumos la un meserias
-deci pe cine il bate gandul , e bine de stiut
-domnul cu sapca din stanga este (si nu glumea deloc)

 
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #24 : August 07, 2011, 10:56:45 pm »
Citat
si eu il intreb chiar asa , dar cat costa omologarea de acest tip (adica sa pui motor de 1,1 pe 601), si imi zice , 7 milioane (adica 700 ron), dar sa fie inlocuita cu tot botul, cu tot cu oale si sudat frumos la un meserias
Cand le-am dat un mail , cam acelasi raspuns mi l-au dat si mie , imi ziceau ca omologarea costa 600 lei daca motorul nu are o putere mai mare de 40% fata de cel original , daca se depaseste aceasta limita pretul urca (in functie de teste efectuate).....Ganditi-va putin ....800 lei motor si cutie de tico  +700 lei omologarea =1500...hai 2000 lei  (cu restul cheltuielilor)   .
In final obtinem o masina care consuma mai putin , fuge mai tare , arata la fel de bine  :love10: ... ce spuneti  8)

PS: Era sa uit ....avem si A/C !!! 
Das  auto

0733825596

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #25 : August 08, 2011, 01:25:58 am »

.. Si deja este suficient, pt ca , calculul arata ca la 4200 de ture, ai putea sa atingi cu o cutie de Tico, in treapta a 5-a, si cu anvelopele de Trabant, montate pe jante de Matiz, (de 13 toli), o viteza de 142km/h! Fata de 100km/h. Suficient! Mai mult de-atat, nu-ti duce motorul de Trab!

Iar daca pui anvelope noi (cum e si recomandat), si jante noi (sa nu bata) atunci o sa te duca la minimum minimorum 15 milioane.

da, si daca tot te-ai apucat de investitie, niste discuri pe fata.. ca altfel la peste 100 km/h nu stiu cum te opresti in timp util..... :blob7:

Pisi Mircea... Fratele meu...Daca te apuci sa schimbi grupul propulsor...schimbi TOT! Nu schimbi motor+ cutie si ramai cu planetare si arcuri de foi! ;D :D

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #26 : August 08, 2011, 01:30:07 am »

De ce neaparat 195 , sunt jenti pe 14 cu anvelope 175/65 sau 185/60 ori 165/70 (astea cred ca sunt cele mai potrivite) cu prindere 4x100 .pret-300-400 lei .

Discutia initiala era doar sa pui roti mai mari, ca sa fugi mai repede. Daca schimbi tot grupul propulsor, sau doar cutia, atunci poti sa pui si anvelope cu indice mai mic. Doar ca vor fi mai mici in diametru! Si mai scumpe... ca deh, sunt facute cu flanc ingust, pentru masini bengoase, sa arate bine...

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #27 : August 08, 2011, 01:43:28 am »
...Si inca o chestie legata de frane...ca vad ca sunteti cu totii speriati, si abia acum imi dau seama de ce...

Fratilor! In primul an de trabanteala, n-am avut nici eu frane. Pana m-am prins eu cum sta treaba...

DECI!

Odata pus la punct intregul sistem de franare, de la pompa centrala si pana la ultimul sabot, cu regulatoare gresate si montate corect, Trabantul franeaza excelent! Chiar si cand are 100km/h! Evident ca nu se compara cu sistemele noi, cu disc si servo, eventual cu ABS, dar odata ce te-ai obisuit cu masina, totul e perfect!

Dupa ce mi-am reglat si reparat SINGUR franele, fara ajutorul nepretuit al marilor mecanici recomandati de unul si de altul, am avut si eu o masina capabila sa franeze pe 4 roti simultan, egal, echilibrat si in siguranta!

Concluzie: puneti mana pe manuale (ala al utilizatorului, si eventual unul de reparatii), cititi, intelegeti ce face fiecare chestie pe-acolo, prin masinile voastre, si o sa vedeti ca n-o sa va mai dea "cu virgula"! Iar discutiile pe forum, se vor purta la un cu totul alt nivel! Cum zicea...(cine oare?):  "Invatati, invatati, si iar invatati!"

Offline anonimnecunoscut

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 27
Re: Cilindrii inversati
« Răspuns #28 : Mai 07, 2012, 10:35:18 pm »
Facetima sa inteleg , cu cat pui roti mai mari pe el merge mai repede ? Sau cum ? Si asta se aplica la toate masinile ? :read2:

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 664
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Cilindrii inversati
« Răspuns #29 : Mai 07, 2012, 11:01:13 pm »
Facetima sa inteleg , cu cat pui roti mai mari pe el merge mai repede ? Sau cum ? Si asta se aplica la toate masinile ? :read2:
teoretic da, pentru ca ai suprafata mai mare de contact cu asfaltul plus rotatia aferenta  planetarei egal viteza mai mare daaar. este un mare dar,
pornire greoaie, de la sine inteles plus din cate stiu ceva uzuri ale pivotilor / rulmentilor