Autor Subiect: elice intre carburator si bloc motor  (Citit de 4660 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline indian

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 46
elice intre carburator si bloc motor
« : Aprilie 26, 2012, 01:39:08 pm »
am citit aici tuning cu gramada , dar nu am vazut nicaieri, sa vorbiti de tunigi sipmle , cum e elicea fixa sau mobila intre carburator si bloc motor , sau potcoava din bloc motor , slefuirea chuloasei , inca o gaura sau gauri largite la jiglerul de aer din carburator si multe altele usor de facute prin care crestem puterea motorului fara sa creasca si consumul , cu pretul a unei flacoane de bere sau 1 pachet de tigari, :))

scuze daca sunt aceste shmeceri pe forum si eu am deschis inca 1 topic eu nu am gasit , atunci sa stergeti, multam

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 664
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: elice intre carburator si bloc motor
« Răspuns #1 : Aprilie 26, 2012, 02:04:43 pm »
explica ce e cu acea elice intre carburator si motor, ca eu nu am inteles, sunt curios

Offline indian

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 46
Re: elice intre carburator si bloc motor
« Răspuns #2 : Aprilie 26, 2012, 02:30:20 pm »
sunt 2 feluri 1 e fix , si altul se roteste , se pune intre carburator si bloc motor , scopul la ala fix e ca se pulberizeaza mai bine benzina in aeri , find asa explozia mai mare in cilindri , iar ala care se roteste  in afara de sus mentionat mai are scopul ca , cum trece aerul prin el incepe sa se invarte repede , cand incepe pistonul sa coboare dar inca nu e inchis drumul aerului , de acea tabla,  elicea inca se roteste si forteaza aerul spre motor, sau macar franeaza drumul invers ,  , in felul asta nu scuipa benzina inapoi spre carburator , de aia si se tureaza greu motorul de trabant ,    .(in afara faptului ca e departe carburatorul de camera de ardere , deci benzina cu aer parcurge drum lung)    .ca tot ce este scuipat inapoi din aerul acela se depune benzina peste tot , cand incepe sa se tureze motorul aerul cu viteza mai mare incepe sa duca tot benzina spre camera de ardere , deci prea multa benzina in aeri , in felul asta nu e explozie ci doar arderea acelui amestec, in felul asta nu si putere maxima ,  siguri ai vazut ca in unele cazur cand nu e cotul acela de aluminiu pe carburator si pui mana acolo se face cu benzina

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 664
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: elice intre carburator si bloc motor
« Răspuns #3 : Aprilie 26, 2012, 02:44:51 pm »
interesant ce spui tu acolo, nu am mai auzit de asa ceva. Dupa mintea mea ar avea logica si ar functiona.
Incearca sa scrii cu propozitii scurte si punct, esti greu de urmarit :D sper ca nu te superi pe mine ca ti-am zis asta.

Mai asteptam si alte ponturi, interesant

Offline indian

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 46
Re: elice intre carburator si bloc motor
« Răspuns #4 : Aprilie 26, 2012, 03:29:30 pm »
eu am gasit intrun tarbant original din asta cu DDR pe ea, trebuie sa vorbesc cu prietenul meu , cred ca el mai are , ca demonta el de pe trabanturi raritati din astea si pastra , sa fac o poaza de pe ea .

am mai scris si altele mai sus , puteti sa dati cu parerea , ,

 unele o stiu de cand faceam tunig la motociclete , aveam 1 CZ sport pe 2 cilindri in 2 timp , am aplicat aceste modificar la ea , si se simtea diferenta ,

problema era cu racirea , numai cateva ce am scris aici daca faci , find arderea mai mare se supraincalzea , nu e asa grav la trabant avand racire fortata, dar se simtea diferenta si la trabntul meu , se incalzea mai tare , avea miros  motorul ,ardea tot uleiul depus ,dar am pus ventilator cu motor si sonda am pus intre cilindri , am avut 1 combi la care am facut aceste chesti,


nici o suparare , de catva ani am reinvatat sa scriu sa citesc , dupa accident de motocicleta si coma , acest ""noroc"" ma facut si trbantist , avand unele oase rupte , si coloana vertebrala rasucita , doctori mau convins ca pot sa ma paralizezi pe motocicleta si la o groapa mai mare , ce masina puteam sa aleg , decat cu motor in 2 timp la care ma pricep , asa am luat trabant:)

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: elice intre carburator si bloc motor
« Răspuns #5 : Aprilie 26, 2012, 03:37:58 pm »
Eee ... acuma stiu cine esti: ai traby ala albastru si rosu,nu? Si ai defectul acela de vorbire.Gata domnul ... te-am identificat. Scuze ,nu o sa te mai presam cu scrisul...ne descurcam asa...doar sa faci fraze mai scurte  ;) Asteptam detalii la ce ai scris  :thumbsup:

=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline indian

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 46
Re: elice intre carburator si bloc motor
« Răspuns #6 : Aprilie 26, 2012, 04:01:47 pm »
nu ,   am avut trabant alb cu roz , si acuma e alb de tot , 

la vorbit nu se simte asa , trebuie sa ma gandesc cum se zice la pahar sau ma rog si la lucruri simple , dar vorbesc incet si cine nu stie nusi da seama , am facut o logica in cap , ce trebuie inchipuit ca un raft in biblioteca , eu asa  am clasificat si cuvintele , si literele la scris , de aia mai vedeti ca unele litere sunt schimbate intre ele in scrisul meu:), cand mie lene sa recitesc si sa corectezi ramane asa

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 664
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: elice intre carburator si bloc motor
« Răspuns #7 : Aprilie 26, 2012, 06:33:07 pm »
@Indian, imi cer scuze, nu am stiut situatia ta
Apreciez ca te straduiesti sa ne explici unele chestii si iti multumim pentru acest lucru. Poti scrie cum vei vrea tu, nu te mai stresa, am inteles situatia, bine ca iti revii si esti ok, restu vin de la sine.

Asteptam pe acest subiect cu tuning si alte idei sau chestii interesante pe care le stii.

Bafta multa!


p.s. fa un topic la sectiunea "Prezentare membrii" si scrie cateva lucruri despre tine, acolo o sa facem cunostinta cum trebuie

Offline otty92HD03WPC

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 636
Re: elice intre carburator si bloc motor
« Răspuns #8 : Aprilie 26, 2012, 07:58:27 pm »
La dacie am mai intalnit aceasta elice fixa cu zici tu ,dar nu stiam la ce foloseste,iataca acuma am aflat!
Attila

Offline dalcaran

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 221
Re: elice intre carburator si bloc motor
« Răspuns #9 : Aprilie 26, 2012, 09:24:44 pm »
Parerea mea despre aceste dispozitive,gen:  elice;amplificator de scanteie;nu-stiu ce magnet pus pe furtunul cu alimentare de benzina;etc- sunt apa de ploaie!! E  doar o metoda de imbogatire a unui tip inteligent.toate promit economie de carburant cu minim 10%. un procent ce e foarte greu de urmarit ptr a te convinge de functionalitatea lui. Probabil ca functioneaza doar datorita Efectului Placebo(ptr cei care nu stiu termenul- adica merge doar in inchipuirea ta). Personal am intalnit toate sistemele astea dar nu am vazut nici un efect.  Si daca stii putina fizica  iti dai seama pe loc de acesta treaba.   
"Elicea" de care vorbim,poate reduce consumul,ptr ca e un obstacol in calea fluxului de amestec carburant si ca orice obstacol- impiedica, in concluzie: motorul va aspira mai putin amestec.  amestec mai putin= putere mai mica....etc             
Despre "scuipat afara": Problema e mai mare la monocilindru.si la motoarele cu fiecare cilindru alimentat de propiul carburator de generatie veche cu admisia prin ferestre de baleiaj. La generatia noua,se monteza o clapeta (muzicutza) intre carburator si motor care impiedica acest "scuipat"     
La trabant, nu e cazul,stim cu toti ca nu are ferestre de baleiaj     
Despre gaurit jiglerul de aer cu scopul de a micsora consumul.... :sign13: nici asta nu merge! un debit mai mare de aer prin canalizatie va antrena mai multa benzina.solutia asta mareste puterea dar si consumul.
Nu  prea am inteles ce e cu potcoava din blocul motor?!...  Te referi cumva la umplerea carterului Ptr marimea raportului de compresie?  daca Da.  E adevarata!  am vazut o moto Jupiter4 modificata asa acum20 de ani.

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: elice intre carburator si bloc motor
« Răspuns #10 : Aprilie 26, 2012, 10:26:25 pm »
pe vremuri eu vedeam in magazine dispozitive d'astea, cica ,,economizor'' ... la Lada si la Dacia in magazin am vazut dar am si citit prin autoturism sau tehnium... n'am vazut PUS si nu stiu pe nimeni care sa.   :icon_king:
. la tiuning ,,simplu'' intra si o toba spate golita de tot.
..de tiuning ,,simplu'' da' pt curse citeam prin..tot astea doo reviste, prin ''79 - galerie evacuare largit/lustruita, jiglere mai mari, chiulasa mai scurtata, carb tip vechi, chestii din astea.. iesea trab de 40 CP... :icon_thumleft:
popandau de trabante

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Re: elice intre carburator si bloc motor
« Răspuns #11 : Aprilie 26, 2012, 10:45:42 pm »
-si eu stiu de economizoarele alea de dacie, cumpara tata cand avea dacie, dar nu am auzit sa fie vre-o schimbare
-iar de tuning de fuga ,vorbeam cu cineva care este pasionat de orice fel de motor (si ca stie sa si repare orice tip,inclusiv de avioane), ca merge sa ii puna el la trabi , carburator de dacie 1100, si ca fuge de rupe, se pune intre carter si carb. o anexa de teava curbata(pt.ca ala de dacie are pozitia verticala , stim cu totii)
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline indian

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 46
Re: elice intre carburator si bloc motor
« Răspuns #12 : Aprilie 27, 2012, 01:47:40 am »
Parerea mea despre aceste dispozitive,gen:  elice;amplificator de scanteie;nu-stiu ce magnet pus pe furtunul cu alimentare de benzina;etc- sunt apa de ploaie!! E  doar o metoda de imbogatire a unui tip inteligent.toate promit economie de carburant cu minim 10%. un procent ce e foarte greu de urmarit ptr a te convinge de functionalitatea lui. Probabil ca functioneaza doar datorita Efectului Placebo(ptr cei care nu stiu termenul- adica merge doar in inchipuirea ta). Personal am intalnit toate sistemele astea dar nu am vazut nici un efect.  Si daca stii putina fizica  iti dai seama pe loc de acesta treaba.   
"Elicea" de care vorbim,poate reduce consumul,ptr ca e un obstacol in calea fluxului de amestec carburant si ca orice obstacol- impiedica, in concluzie: motorul va aspira mai putin amestec.  amestec mai putin= putere mai mica....etc             
Despre "scuipat afara": Problema e mai mare la monocilindru.si la motoarele cu fiecare cilindru alimentat de propiul carburator de generatie veche cu admisia prin ferestre de baleiaj. La generatia noua,se monteza o clapeta (muzicutza) intre carburator si motor care impiedica acest "scuipat"     
La trabant, nu e cazul,stim cu toti ca nu are ferestre de baleiaj     
Despre gaurit jiglerul de aer cu scopul de a micsora consumul.... :sign13: nici asta nu merge! un debit mai mare de aer prin canalizatie va antrena mai multa benzina.solutia asta mareste puterea dar si consumul.
Nu  prea am inteles ce e cu potcoava din blocul motor?!...  Te referi cumva la umplerea carterului Ptr marimea raportului de compresie?  daca Da.  E adevarata!  am vazut o moto Jupiter4 modificata asa acum20 de ani.

deci nu am vorbit de nic o smecherie de magneti sau chesti scumpe .

elicea aia nu astupa deloc gaura , e facut dintro tabla mai subtire de 1 milimetru , are scop de a da vartej aerului  in felul asta , amesteca mai bine benzina cu aerul , deci nu intra picaturi de benzina , ci aproape aburi , sa te convigi baga apa de pe furtun itrun ventilator si vezi ca se face aproape praf, efectul elicei dupa carburator, si este probat de mine

"scuipatul" ,  sa dai jos cotul de aluminiu si sa pui mana!

"Despre gaurit jiglerul de aer cu scopul de a micsora consumul" nu am vrut sa scriu jiglerul de aer, ci teava aia de cupru care are mai multe gauri , sau largit , daca largesti prea mult se intapla inversul descris de tine , mult aeri mai putina benzina, incercat sa vezi

"Nu  prea am inteles ce e cu potcoava din blocul motor?!...  Te referi cumva la umplerea carterului Ptr marimea raportului de compresie?  daca Da.  E adevarata!  am vazut o moto Jupiter4 modificata asa acum20 de ani"     DA despre asta incercam sa vorbesc

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: elice intre carburator si bloc motor
« Răspuns #13 : Aprilie 27, 2012, 08:24:51 am »
Am avut la Dacie asa ceva. Ce sa zic, psihologic ma simteam mai bine =)) La un moment dat, micsorasem si jiclorul de benzina cu o lita si abia mai tragea. In final, am renuntat la ''inventii'', intre timp mai crescusem si am inceput sa inteleg mai multe lucruri :P

Offline Serghei

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 184
  • Spidertrab, spidertrab, does whatever a spidertrab does. Can he swing from a net? No he cant, he's a trab. Watch out for the spidertrab!!!
Re: elice intre carburator si bloc motor
« Răspuns #14 : Mai 08, 2012, 10:12:07 pm »
Ma bag si eu asa, din cate stiu, la motoarele in 2 timpi e normal sa fie putin mai ud amestecul, tocmai datorita principiului de lubrifiere a acestor motoare (prin amestec). Daca amestecul e prea uscat, lubrifierea nu se mai face cum trebuie si poate duce la griparea motorului. Nu e exclus sa fie o crestere de putere (explozie imbunatatita) si nu e exclus sa scada si consumul, dar aveti grija ca economia de benzina, s-ar putea sa fie o gaura mare in buget pentru piese.
Aceeasi smecherie, cu lipsa de ulei, se intampla cand folosim frana de motor, de aia avem frei...nu sa facem economie de benzina, ci din contra, sa tina motorul la relanti la coborari ca sa aiba destul ulei.
Chestia cu elici si alte treburi de facilitat "curgerea" amestecului din carburator in camera de ardere....nu stiu cat ajuta la trabi, avand in vedere ca face o "plimbare" inainte prin carter sa unga ambielajul. S-ar putea sa mearga in treaba asta la 4 timpi unde "plimbarea" facuta de amestec pana in camera de ardere e muuult mai scurta, chiar directa.
Interesanta in schimb treaba cu potcoava....dar totodata nu ingreuneaza si dezechilibreaza ambielajul?
SV-69-FUM

Un "Green".....2 "Green" !