Autor Subiect: Reconditionare ceas vitezometru Trabi  (Citit de 21352 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Andreiu

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 94
Reconditionare ceas vitezometru Trabi
« : Septembrie 11, 2009, 05:13:11 am »
Salut! Cum spune si titlul doresc sa povestesc si sa explic cum mi-am reconditionat ceasul vitezometru de la Trabant.

- Am inceput prin demontarea din bord a ceasului, am notat fiecare fir culoare in parte si apoi l-am desfacut.

- am scos fiecare bec in parte , in total 6 la numar, 2 pentru iluminare si 4 pentru indicatii pe ceas, toate de tip 12V 2W.

Dat fiind faptul ca de mic sunt scarbit si plictisit de iluminatul masinilor tip vechi lada trabant fiat samd nu mai imi place deloc ideea, tin sa precizez ca masina am cumparat-o cu cadran din aluminiu gravat la fiecare indicatie si lumina automat se vede mai bine si se intelege totul noaptea dar tot arata urat cu becurile vechi....

Asa ca am trecut la fapte si:

-am spart fiecare bec, am curatat fasungul, am taiat, cositorit si introdus in fasung un led cu rezistenta astfel sa fie identic cu becul normal, iar diferentele sunt ca pentru fiecare indicatie am pus led transparent de culoarea respectiva si evident se vede clar; consumul este minim, rezistentele sunt caldute nu se incing ca sticlele becurile cu filament iar durata de viata este mult mai mare,si cel mai frumos lucru, NU AM facut modificari la fire sau mai stiu eu unde, le-am pus la loc exact cum le-am scos!

-in urmatoarea etapa am spalat sticla, am smirgheluit, grunduit, vopsit -gri metalizat, si lacuit inelul care tine geamul;

-mai departe am aplicat o folie pe spatele cadranului , folie taiata pe forma cu destule incercari nereusite si multa precizie (de culoare bleu mat) decupata dintr-un dosar de plastic care tine folii pentru foi A4, pentru o iluminare cat mai corecta si precisa pentru fiecare indicatie;

- acul indicator initial am vrut sa-l schimb cu unul de opel ford logan.... insa axul este fffoarte subtire, probabil sub 1mm sau 1mm si am zis sa incerc sa modific acul vechi ca imaginatie am destula asa ca am taiat o carcasa de cd-uri (transparenta ) si dupa multe incercari am reusit sa confectionez un ac la dimensiunea si forma dorita de mine. Acest ac ma gandeam sa-l iluminez din spatele cadranului pe centru cumva prin leduri , o mare chinuiala de masini straine care nu tine la trabi, asa ca am trecut la planul B, metoda fosforescenta
-am rupt vechiul ac , butucului i-am pilit foarte putin o deschizatura spre centru si am introdus acul din plastic care apoi l-am lipit, butucul l-am vopsit negru iar acul de plastic l-am introdus intr-o baie de gel provenit dintr-o carioca fosforescenta orange(tinut 30min sa se usuce cat de cat);

- ultima etapa a fost cea mai chinuitoare si anume iluminarea cifrelor prin spate, adica am taiat,pilit,potrivit 3 bucati de textolit pe care le-am lipit de corpul ceasului si pe ele am cositorit leduri cu rezistente orientate corespunzator; acestea toate le-am legat in paralel si pana la alimentarea din masina le-am trecut printr-un stabilizator de tensiune cu posibilitate de variatie iluminare maxima sau minima in functie de preferinta!

Pentru majoritatea care nu au cadran "tip NOU" no problem, e mai simplu: se acopera pe cadranul original toate indicatiile cu
tus,gel,cerneala fosforescenta, provenita din pixuri carioci sau vopsele speciale care se gasesc rapid prin cautare pe google, exista magazin online specializat, trebuie multa rabdare , si evident in exterior undeva sus in palaria ceasului incastrat unul sau mai multe leduri uv sau albastre daca nu se gasesc la fel se procedeaza si cu acul, inlocuit sau vopsit fosforescent cel original, spalat tot aranjat vopsit si iese treaba de 2009!

Am deschis acest topic in special pentru cei interesati de treburile acestea,eu cel putin ma simt foarte bine cand fac asa ceva, ofera o satisfactie si schimba aspectul total!  Pentru detalii privind demontarea ceasului gasiti poze si indicatii desenate pe site-ul trabi.hu la sectiunea tuning.... - scuze ca fac referire la un alt site, dar totusi este despre trabant -

Multumesc, sper sa mai vad si altele ceasuri/piese refacute,modificate dupa placul fiecaruia!

POZE mai jos..

Offline Andreiu

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 94
Re: Reconditionare ceas vitezometru Trabi
« Răspuns #1 : Septembrie 11, 2009, 05:22:47 am »
pozele sunt facute cu telefonul deci si prin urmare in realitate este cam altceva, lumina este normala, clara si nici la maxim nu deranjeaza ochiul..

Offline Tavi

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 223
Re: Reconditionare ceas vitezometru Trabi
« Răspuns #2 : Septembrie 11, 2009, 09:07:52 am »
Se vede ca esti pasionat si iti place sa faci lucrurile cu migala. Iti urez spor in toate.

Offline Andrei

  • Moderator
  • Trabantist
  • *****
  • Mesaje postate: 393
  • RED 601-84, 601-89, 1.1-90, w201-85
Re: Reconditionare ceas vitezometru Trabi
« Răspuns #3 : Septembrie 11, 2009, 11:56:55 am »
super fain , multa munca , rezultate pe masura , si eu am modificat cadranul , am sa pun si poze mai tarziu

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Reconditionare ceas vitezometru Trabi
« Răspuns #4 : Septembrie 11, 2009, 11:29:10 pm »
O intrebare: ai umblat cu el noaptea ? Nu 3 km. Asa ... vreo 300 ?
Nu cred ca nu deranjeaza. E mult prea puternic (parerea mea).
-------------------
from Admin: atentie ! adaugarea pozelor se face cu www.imagebam.com
Nu avem spatiu asa de mare pt stocare. Citeste la regulament si ai detalii de upload.
Multumesc
« Ultima Modificare: Septembrie 11, 2009, 11:31:40 pm de Gusteru »
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline Andreiu

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 94
Re: Reconditionare ceas vitezometru Trabi
« Răspuns #5 : Septembrie 12, 2009, 12:54:43 am »
Nu am citit nimic legat de uploadul pozelor ci am respectat optiunile de pe ecran, daca facem suma pentru toate pozele dau aproximativ 500kb, ti se pare mult? ca mie nu si special le-am micsorat!

Ceasul abia l-am terminat, nu este montat pe masina, si am spus clar ca am trepte de iluminare de la minim la maxim, pozele o sa repet nu arata realitatea din cauza luminii!!

Volkswagen Passat, Golf...au aceeasi idee de iluminare oare acolo dupa 3 sau 300km amestesti? eu zic ca poate dupa 3000km..  hai sa fim seriosi iti accept parerea cu drag dar imi dau seama ca tot "lanternele" vechi din bord iti plac! :) 

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Reconditionare ceas vitezometru Trabi
« Răspuns #6 : Septembrie 12, 2009, 01:20:24 am »
OK sefule' ! Asteptam sa faci un drum mai lung! Iti respect munca,dar ai grija la confortul tau la volan.
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline Angel 5

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 527
  • IFA-VW Powered Trabant
    • Trabant 1.1 Blog
Re: Reconditionare ceas vitezometru Trabi
« Răspuns #7 : Septembrie 12, 2009, 10:11:18 am »
Chiar nu are de ce sa fie obositor pentru ochi. Nu l-am vazut live dar din ce stiu eu ar trebui sa fie OK, mai ales ca poate regla intensitatea.

PS: In poze intervine si sensibilitatea senzorului camerei, punctul in care a focalizat in raport cu timpul de expunere... asa ca nu prea cred ca reflecta realitatea pozele din punct de vedere a intensitatii. Am dreptate?  ;D

:)

Offline Andreiu

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 94
Re: Reconditionare ceas vitezometru Trabi
« Răspuns #8 : Septembrie 12, 2009, 11:04:48 am »
DAA!

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Re: Reconditionare ceas vitezometru Trabi
« Răspuns #9 : Septembrie 12, 2009, 08:44:29 pm »
M-ai paralizat nu stau mult sa te perii si sa ma gandesc, cat ma costa sa mi-l faci si mie la fel .
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Reconditionare ceas vitezometru Trabi
« Răspuns #10 : Septembrie 12, 2009, 08:47:25 pm »
Andreiu ! FARA NUMAR ... FARA NUMAR ... sa curga paralele  :-)))))
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Re: Reconditionare ceas vitezometru Trabi
« Răspuns #11 : Septembrie 12, 2009, 09:47:33 pm »
Noooooooo da pe bune gustere, chiar merita mi-ai dat tu o idee cu ledurile alea da pentru a lasa masca lumea care trece pragul trabantului meu chiar merita investitia plus ca din cate am observat acul se aprinde exact acelasi model ca ceasurile de bord ale vw -ului.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline Andreiu

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 94
Re: Reconditionare ceas vitezometru Trabi
« Răspuns #12 : Septembrie 12, 2009, 11:44:33 pm »
:))))) bai a fost munca migaloasa si multe incercari....
Pentru Gusteru ,tocmai le-am alimentat la 5V constant deci pe o scara de la 1 la 10 lumineaza de 5 adica e foarte ok si de bun simt pentru ochi noaptea, asta ca sa terminam cu ideea aia de ameteala pe drum ! :D

Pentru Alex, bai tati se face , in primul rand trb sa scoti ceasul, cred ca firele la tine sunt la fel ca la mine, in fine notezi si tu culorile , faci un mic desen si notezi fiecare cum cade sa fii sigur, si ma uit in el.....
Tu ai cadran original deci si prin urmare nu merita sa dai 100ron pe un cadran gravat sau aproximativ atat, asa ca ramane variana uv colorat tot cadranul SAU facut cadran din plexi si pus peste folie gravata la plotter in fine vedem, iar acul ca al meu(cu un singur led uv faci acul sa fie cum vrei tu de la putin orange la un galbui tipator ,depinde de unghi si te vopseaua de pe ac,roz,orange,galben-verzui-fosforescente)! ;) bineinteles ca ti-as schimba si nenorocitele alea de becuri cu leduri(de culoarea respectiva) in fasungul original!

Legat de cost nu-i stres, discutam, doar pentru nervi ca in rest imi face mare placere sa vad si la altul asa ceva si sa pot ajuta....
« Ultima Modificare: Septembrie 12, 2009, 11:47:06 pm de Andreiu »

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Reconditionare ceas vitezometru Trabi
« Răspuns #13 : Septembrie 12, 2009, 11:51:05 pm »
Mosule ! Ma bag si io ! Iti trimit un ceas in cutie aprox nou cu indicator de traseu (dublu). Da-mi un invite pe trabyro@yahoo sa discutam aspectele banesti. Nu-i graba la mine. Ia in ordinea comenzilor. platesc in ruble :D
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline Angel 5

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 527
  • IFA-VW Powered Trabant
    • Trabant 1.1 Blog
Re: Reconditionare ceas vitezometru Trabi
« Răspuns #14 : Septembrie 13, 2009, 01:11:19 am »
Mosule ! Ma bag si io ! Iti trimit un ceas in cutie aprox nou cu indicator de traseu (dublu). Da-mi un invite pe trabyro@yahoo sa discutam aspectele banesti. Nu-i graba la mine. Ia in ordinea comenzilor. platesc in ruble :D

A inceput sa iti placa, ai?  ;D