Mesaje Recente

Pagini: 1 ... 8 9 [10]
91
Expoziţie de Trabant-uri / Re: B 206 DDR
« Ultimul mesaj de Andrei.P Octombrie 11, 2022, 08:33:03 am »
Ehee,sa ai spor !
Vad ca mana ai,deci il vei incheia cu brio !!
Felicitări  !!!
92
Expoziţie de Trabant-uri / Re: B 206 DDR
« Ultimul mesaj de victor Octombrie 10, 2022, 10:54:05 am »
"(nasoala viata asta de adult   :laughing7: ) "
asta cam asa este, dar nu trebuie sa disperi, adica, stai sa vezi cand vine o ea, apoi un bebe =)))
Spor sa ai, hai ca iese pana la urma.
93
Expoziţie de Trabant-uri / Re: B 206 DDR
« Ultimul mesaj de Surcel Traian Octombrie 09, 2022, 09:19:16 pm »
Ei bine, au mai trecut doua weekend-uri in care am lucrat la masina...

            La sfarsitul saptamanii trecute, desi timpul a fost putin, am reusit sa termin de reparat capul de sasiu si am bagat masina inapoi in magazie. Am mai avut trei piese de sudat, doua ''capace'' si intaritura care vine in partea dreapta a locului unde se prinde suportul motor.


Aici nu terminasem de sudat, de aceea sunt spatii libere intre punctele de sudura.




          A fost destul de amuzant cum am bagat masina in magazie. Dat fiind faptul ca tot ansamblul fata a fost demontat, masina este suficient de usoara incat poate fi manevrata de numai doi oameni. Asa ca am dat-o inapoi pe ''roti'' si am apucat amandoi, eu si Brillo, de zona unde vine prinsa bara din fata si am plimbat-o ca pe roaba pana am reusit sa o bagam in magazie.


          Asta a fost saptamana trecuta, weekendul asta, desi am avut mai mult timp la dispozitie nu am fost deloc productiv. Tot ce am facut a fost sa dau aripile jos pe partea stanga.

 

           Arata mai bine decat ma asteptam, cel mai mult voi avea de lucru la zona portbagajului. Inafara de asta trebuie sa curat pasajele rotilor de antifon, fapt care nu ma incanta deloc. O sa mai am destul de lucru si la contraprag, acesta fiind afectat. De curiozitate am indepartat cea mai afectata portiune a acestuia ca sa pot vedea in interiorul pragului, deoarece eram inca nehotarat daca il voi schimba sau nu. Din fericire pragul ok in interior, este murdar, dar stratul de vaselina/ceara dat in fabrica pare ca si-a facut treaba. Daca indepartez vaselina amestecata cu mizerie, tabla arata bine.



             Zilele astea m-am simtit coplesit de faptul ca am foarte mult de munca la Trabant, plus facultatea si locul de munca (la care ma duc strict pentru a strange bani pe care sa-i bag in masina asta), pur si simplu nu am avut energie deloc. Deja a trecut mai bine de o luna in care nu am avut o zi in care sa ma pot odihni cum trebuie, iar situatia nu se va imbunatati prea curand... (nasoala viata asta de adult   :laughing7: ) Insa, voi duce proiectul la bun sfarsit orice ar fi.
94
Expoziţie de Trabant-uri / Re: B 206 DDR
« Ultimul mesaj de victor Octombrie 03, 2022, 08:24:49 am »
Ai avut oleaca de treaba. Cat despre sudura, nu te stresa, atata timp cat este bine sudat, nu ai de ce iti face griji de estetica. Ideea este sa ai puncte bune de prindere in sudura. Toti cei care lucram cu sudura am trecut pe acolo, toti am fost incepatori asa ca stai linistit. Poti sa te joci pe diferite grosimi de tabla/fier, unghi electrod, adancime etc ca sa iti formezi mana si sa inveti amperajul.
Sa ai grija sa tratezi totul foarte bine, protecta, inhibitor de rugina, orice este bun in astfel de cazuri si trebuie din abudenta.
Spor sa ai!
95
Expoziţie de Trabant-uri / Re: B 206 DDR
« Ultimul mesaj de Surcel Traian Octombrie 01, 2022, 01:44:54 am »
A trecut deja o luna de cand nu am mai pus poze cu ce am facut, asa ca voi reveni la poveste...o poveste care se va lungi mult si bine.

            Nu mai tin minte exact cand, dar la scurt timp dupa ce am facut ultima postare, la sfarsitul lunii August, am schimbat reductorul de presiune. Din nefericire nu m-am putut duce la tara in urmatorul weekend (27-28 august), am fost nevoit sa cumpar niste piese pentru ambele Dacii, problema pe care am rezolvat-o acea duminica in targ.
            Astfel, dupa o asteptare indelungata, am reusit sa pun aparatul de sudura in functiune, folosindu-ma de diferite videoclipuri pe youtube, deoarece manualul de utilizare este aproape inutil. A fost foarte simplu de montat si de reglat (la ora asta nu imi amintesc toti pasii, dar voi avea in vedere sa fac o lista). Si, in felul asta, am sudat pentru prima data MIG pe o bucatica mica de tabla de 1mm unde am testat si reglat amperajul aparatului (amperajul mare gaureste tabla), am ajuns pe la 60 de amperi. Sudura cu un astfel de aparat este mult mai simpla decat sudura cu un aparat clasic cu electrozi. Entuziasmat de marele pas pe care tocmai l-am facut, m-am repezit, am taiat o bucata din tabla cumparata si m-am dus la masina sa lucrez. Aici, se cam strica treaba, deoarece eu aveam 0 experienta cu polizorul unghiular. Din fericire nu m-am accidentat, dar tot ce am taiat la masina, am taiat stramb, in valuri, etc. Ba chiar, ca sa fie treaba, treabă, la un moment dat mi-a fugit flexul si am facut, pe diagonala, o gaura intre oala rotii si podeaua soferului...



            Pe partea soferului la capul de sasiu am fost nevoit sa repar destul de mult. Primele table au iesit foarte urat, taiate stramb si sudate destul de aiurea, dar m-au incurcat foarte mult si greselile facute cand am decupat din zonele afectate. Sa nu mai zic ca m-am grabit... trebuia sa ma intorc acasa si nu am vrut sa plec fara a suda cateva table, asa ca masuraturile si sabloanele facute au fost superficiale...

             
       
             Aici este la oala rotii, pe partea soferului.



             O parte destul de mica din intaritura care se afla in interiorul capului de sasiu a fost si ea afectata de rugina, aici am incercat s-o repar, din mai multe bucati. Dar, dupa parerea mea, am gresit, deoarece trebuia sa fac totul dintr-o singura bucata care sa fie prinsa de ambele parti. Acele 4 ''tablite'' care leaga intariutura de partea din fata si de jos a capului de sasiu nu cred eu ca sunt la fel de rezistente ca o bucata de tabla ''intreaga''.


 
             Apoi am venit cu ''capacul''. Aici am inceput sa fiu putin mai grijuliu in ceea ce priveste masurarea si realizarea sablonului (desi nu prea se cunoaste). Dupa care am curatat cu diluant zona si am dat mai intai cu pasivizant de rugina peste zona in care am sudat, in poza inca nu era uscat.



             Piesa asta cred ca a iesit destul de bine. Aici se afla o tabla de aluminiu prinsa cu nituri, nimic altceva...



             Astfel, am ''terminat'' pe partea soferului, mai sunt cateva lucruri de facut dar le voi face cu masina suspendata pe boltari, bagata in magazie. Asta a fost si un motiv pentru graba mea, vreau sa termin capul de sasiu ca sa pot pune masina la adapost deoarece vine toamna si se va strica vremea, plus ca eu incep facultatea si voi avea mult mai putin timp la dispozitie.



             Sa trecem pe partea dreapta a capului de sasiu... La prima vedere nu parea asa de afectat, insa am gasit destule gauri care erau raspandite pe o suprafata destul de mare, asa ca am fost nevoit sa tai destul de mult. Bineinteles ca am gasit alta tabla prinsa cu nituri...



              Primul lucru pe care l-am facut a fost sa lucrez la coltul capului de sasiu, unde se termina pragul si vine prinsa aripa (in zona tablei prinsa cu nituri). Am reparat acea zona, dar eu nu am facut poze. Totusi, din fericire, amicul meu Brillo a facut poze, insa nu vreau sa-l deranjez la ora asta pentru niste poze, le voi pune tura viitoare. Dupa aceea am reparat intaritura din interiorul capului de sasiu, de data asta cu doua bucati de tabla mai mari.



              Am petrecut destul de mult timp aici, ca sa potrivesc piesele cum trebuie le-am taiat mai mari, dupa care am polizat pana au intrat la fix.



             Iar ultimul lucru pe care l-am facut a fost sa sudez ''capacul'' din coltul a capului de sasiu. Aici am intampinat alte dificultati intrucat in interiorul capului de sasiu este un strat subtire de vaselina, pe care nu l-am curatat suficient de mult. In momentul in care am inceput sa sudez, tabla s-a incalzit iar vaselina s-a topit si in unele cazuri chiar a luat foc, arzand si grundul pe care dat de mine pe interior. Din cauza asta, au fost si unele momente in care arcul electric al sudurii a fost intrerupt de vaselina topita, dar am fost putin mai insistent, fara sa fac gauri, m-am asigurat ca piesele de metal au fost prinse bine intre ele. Totusi, sunt ingrijorat de faptul ca grundul dat pe interior este compromis, o sa-l ia rugina pe interior... Odata ce am sudat piesele pe masina nu prea vad cum le pot proteja pe interior. Am incercat sa le vopsesc inainte de a le suda, dar in zonele unde sudez se arde grundul. Asa ca, dupa ce se raceste zona dau cu un spray cu vopsea unde nu pot ajunge cu pensula, macar sa fie ceva acolo. Oare dupa ce voi pune ulei in capul de sasiu va mai exista posibilitatea de a rugini din interior spre exterior?

             In afara cele spuse mai sus, am constatat ca masina se afla intr-o stare mai precara de cat ma asteptam. Am desprins usor aripile pe partea dreapta si am vazut alte table prinse cu nituri pe la coltul portbagajului si pe la oala rotii din spate. Iar in momentul in care am tras USOR de aripa din fata, aceasta a crapat, fiind chituita...



              Bonus! Alte zone ruginite peste care s-a dat cu antifon!



             Cam atat deocamdata... Ramane sa vad ce pot face weekendul asta, mai ales ca am doar o zi si jumatate la dispozitie.


96
Expoziţie de Trabant-uri / Re: B 206 DDR
« Ultimul mesaj de victor Septembrie 30, 2022, 08:56:02 am »
de obicei unde e crapat antifonul, acolo sunt sanse sa fie ceva probleme, insa unde antifonul este etans, nu ar trebui sa existe probleme
97
Expoziţie de Trabant-uri / Re: B 206 DDR
« Ultimul mesaj de Surcel Traian Septembrie 28, 2022, 04:24:11 am »
Pana la urma am ajuns si eu la aceeasi concluzie, nu trebuia sa indepartez tot antifonul, care oricum nu s-a curatat cum trebuie... Insa, datorita acestui fapt, am descoperit cateva gauri razlete prin podea. Pe viitor, cand voi lucra la Dacia alba, voi avea in vedere sa curat antifonul numai in zonele unde s-a cojit sau unde suspectez ca e rugina.
98
ARHIVA Anunturi Târg auto & piese / Furcă cutie viteze Trabant 1.1
« Ultimul mesaj de trabi Septembrie 13, 2022, 12:56:33 pm »
Cumpăr furcă ambreiaj Trabant 1.1, dacă cineva are aș cumpăra chiar două bucăți.  :icon_salut:
99
Impresii / Intalnire Buftea 2022
« Ultimul mesaj de marcel Septembrie 03, 2022, 07:22:31 pm »
Multumim organizatorilor si tuturor participantilor care au invins ploaia cu pasiunea lor.Totul a fost superb!Multumim de asemenea echipei de la restaurant care pana la urma cred ca vor deveni Trabantisti infocati.Si...tortul a fost belea!
100
Propuneri / Re: TRABANTUL NE UNESTE, EDITIA VI-a, - B U F T E A 02-03/09/2022.
« Ultimul mesaj de Valentin August 31, 2022, 08:40:23 pm »
Lista participantilor Buftea 2022


Bunea ValentinAlexandriaTrabant 1.1/1990TR11UVX
Popescu  Valentin Bucuresti Trabant 601 K/1989B601RIK
Tanase Mihai GeorgianPitestiTrabant  601 S/5AG 26 TMG
Toma BogdanBucuresti Trabant 1.1/1990B477ERY
Balmez AlexandruBucurestiTrabant 1.1/1990B 109 BAF
Pruna IulianPloiestiTrabant 601Lx/1988PH88DDR
Teleky  Endre Lehel Joseni jud. Harghita Trabant  1.1 Universal /1990HR 77 RYK
Radu  CornelBufteaTrabant 601 s/1986IF 10 DDR
Diaconescu MarcelTirgovisteTRABANT 601/1986DB 06 FUM
Negoita GanrielBucurestiTrabant  1 1/1990B 101 TWW
Scarlat  Cristian-Nicolae Zadariciu Trabant  601/1987GR99SCN
Popescu  Constantin Petre Moroieni Trabant  601 de luxe/1987DB01JWS
Harabor Stefan ValentinBrasovTrabant 601/1978BV06TRT
Szafian LaszlauBrasovTrabant 601 Cabrio/1986BV77VIS
Cyoco CyocoCurtea de ArgesTrabant  Kubel/1989AG 35 DDR
Maxa  CiprianBrasovTrabant 601/1986BV68MXA
Aron MarianTargovisteTrabant  1.1/1990Db90trb
Dorin DorianBrasov Trabant  1.1/1990Bv 05 DDR
Rau Bogdan Brasov Trabant  601 kombi/1982BV-88-BEA
Nastase LucianTargovisteTrabant 601/1991DB77TTT
Zahu Sorin Bucuresti Trabant 1.1/1990B 83 ZSA
Gabor Dan Bucuresti Trabant  601/1985B 79 XXX
Andrei IonOtopeniTrabant 601s/1986IF 99 XXL
Stefan BogdanPloiestiTrabant  601 S/1987PH 01 MLS
Popescu  MirelPloiestiTrabant 601/1985Ph 25 KOD
Dencov CiprianTopoloveniTrabant  1.1/1990AG 77 DCV
Pintilie OctavianIasiTrabant 601/1981IS 04 HXR
Cosofret RaduIasiTrabant 601/1985IS 03 SGB
Constantin  MihaiGhermanesti Trabant 601/1986IF 86 WBZ
Bâzâiac  Nicolae StefanestiTrabant 601/1989AG02TYC
Romaniuc Alin AndreiSuceavaTrabant 1.1/1990SV 21 VID
Daraban Antonio Daniel SighisoaraTrabant 601 L/1988MS 05GZN
Grigoras PavelPloiestiTrabant 600/1964PH 04 YMC
Serban  Cosmin Raoul Bucuresti Trabant 601s/1990B98EXE
Achihaitei MihaiBucurestiYamaha FJ 1200/1990B-68-DRK
Popa DanBucuresti Trabant  601/1985B 79XXX
Pelin HoriaBrasovTrabant 601/1990BV05PEL
Alexe  Gheorghita BrasovTrabant 601/1969BV61NOR
Mitru HoriaBucurestiTrabant 601 KS de luxe/1989B 989 MGH
Dinescu Alexandru-IonPitestiTrabant 601/1987AG 22 YLI
Mocanu NicolaeGalatiTrabant 601/1981GL 02 LIG
Epure IacobBucurestiTrabant  601 de Lux/1988B60DDR
Surcel TraianBucurestiTrabant (Dacia 1310) 601S/1987B206DDR
Zica LiviuBucurestiTrabant 601/1986B 07 PAC
Csaki LeventeBrasovTrabant 1.1/1990BV 90 DDR
Soare DoinelCâmpinaTrabant 601/1989Ph 01 dnd
Pruna MihaiPloiestiWartburg 1.3/1989PH89DDR
Farkas  LazarBrasovTrabant  601 cabrio/1981Bv. 88 TRA
Badea  DanielBucurestiTrabant 601s/1988B 68 LIL
Pagini: 1 ... 8 9 [10]