A trecut deja o luna de cand nu am mai pus poze cu ce am facut, asa ca voi reveni la poveste...o poveste care se va lungi mult si bine.
Nu mai tin minte exact cand, dar la scurt timp dupa ce am facut ultima postare, la sfarsitul lunii August, am schimbat reductorul de presiune. Din nefericire nu m-am putut duce la tara in urmatorul weekend (27-28 august), am fost nevoit sa cumpar niste piese pentru ambele Dacii, problema pe care am rezolvat-o acea duminica in targ.
Astfel, dupa o asteptare indelungata, am reusit sa pun aparatul de sudura in functiune, folosindu-ma de diferite videoclipuri pe youtube, deoarece manualul de utilizare este aproape inutil. A fost foarte simplu de montat si de reglat (la ora asta nu imi amintesc toti pasii, dar voi avea in vedere sa fac o lista). Si, in felul asta, am sudat pentru prima data MIG pe o bucatica mica de tabla de 1mm unde am testat si reglat amperajul aparatului (amperajul mare gaureste tabla), am ajuns pe la 60 de amperi. Sudura cu un astfel de aparat este mult mai simpla decat sudura cu un aparat clasic cu electrozi. Entuziasmat de marele pas pe care tocmai l-am facut, m-am repezit, am taiat o bucata din tabla cumparata si m-am dus la masina sa lucrez. Aici, se cam strica treaba, deoarece eu aveam 0 experienta cu polizorul unghiular. Din fericire nu m-am accidentat, dar tot ce am taiat la masina, am taiat stramb, in valuri, etc. Ba chiar, ca sa fie treaba, treabă, la un moment dat mi-a fugit flexul si am facut, pe diagonala, o gaura intre oala rotii si podeaua soferului...
Pe partea soferului la capul de sasiu am fost nevoit sa repar destul de mult. Primele table au iesit foarte urat, taiate stramb si sudate destul de aiurea, dar m-au incurcat foarte mult si greselile facute cand am decupat din zonele afectate. Sa nu mai zic ca m-am grabit... trebuia sa ma intorc acasa si nu am vrut sa plec fara a suda cateva table, asa ca masuraturile si sabloanele facute au fost superficiale...
Aici este la oala rotii, pe partea soferului.
O parte destul de mica din intaritura care se afla in interiorul capului de sasiu a fost si ea afectata de rugina, aici am incercat s-o repar, din mai multe bucati. Dar, dupa parerea mea, am gresit, deoarece trebuia sa fac totul dintr-o singura bucata care sa fie prinsa de ambele parti. Acele 4 ''tablite'' care leaga intariutura de partea din fata si de jos a capului de sasiu nu cred eu ca sunt la fel de rezistente ca o bucata de tabla ''intreaga''.
Apoi am venit cu ''capacul''. Aici am inceput sa fiu putin mai grijuliu in ceea ce priveste masurarea si realizarea sablonului (desi nu prea se cunoaste). Dupa care am curatat cu diluant zona si am dat mai intai cu pasivizant de rugina peste zona in care am sudat, in poza inca nu era uscat.
Piesa asta cred ca a iesit destul de bine. Aici se afla o tabla de aluminiu prinsa cu nituri, nimic altceva...
Astfel, am ''terminat'' pe partea soferului, mai sunt cateva lucruri de facut dar le voi face cu masina suspendata pe boltari, bagata in magazie. Asta a fost si un motiv pentru graba mea, vreau sa termin capul de sasiu ca sa pot pune masina la adapost deoarece vine toamna si se va strica vremea, plus ca eu incep facultatea si voi avea mult mai putin timp la dispozitie.
Sa trecem pe partea dreapta a capului de sasiu... La prima vedere nu parea asa de afectat, insa am gasit destule gauri care erau raspandite pe o suprafata destul de mare, asa ca am fost nevoit sa tai destul de mult. Bineinteles ca am gasit alta tabla prinsa cu nituri...
Primul lucru pe care l-am facut a fost sa lucrez la coltul capului de sasiu, unde se termina pragul si vine prinsa aripa (in zona tablei prinsa cu nituri). Am reparat acea zona, dar eu nu am facut poze. Totusi, din fericire, amicul meu Brillo a facut poze, insa nu vreau sa-l deranjez la ora asta pentru niste poze, le voi pune tura viitoare. Dupa aceea am reparat intaritura din interiorul capului de sasiu, de data asta cu doua bucati de tabla mai mari.
Am petrecut destul de mult timp aici, ca sa potrivesc piesele cum trebuie le-am taiat mai mari, dupa care am polizat pana au intrat la fix.
Iar ultimul lucru pe care l-am facut a fost sa sudez ''capacul'' din coltul a capului de sasiu. Aici am intampinat alte dificultati intrucat in interiorul capului de sasiu este un strat subtire de vaselina, pe care nu l-am curatat suficient de mult. In momentul in care am inceput sa sudez, tabla s-a incalzit iar vaselina s-a topit si in unele cazuri chiar a luat foc, arzand si grundul pe care dat de mine pe interior. Din cauza asta, au fost si unele momente in care arcul electric al sudurii a fost intrerupt de vaselina topita, dar am fost putin mai insistent, fara sa fac gauri, m-am asigurat ca piesele de metal au fost prinse bine intre ele. Totusi, sunt ingrijorat de faptul ca grundul dat pe interior este compromis, o sa-l ia rugina pe interior... Odata ce am sudat piesele pe masina nu prea vad cum le pot proteja pe interior. Am incercat sa le vopsesc inainte de a le suda, dar in zonele unde sudez se arde grundul. Asa ca, dupa ce se raceste zona dau cu un spray cu vopsea unde nu pot ajunge cu pensula, macar sa fie ceva acolo. Oare dupa ce voi pune ulei in capul de sasiu va mai exista posibilitatea de a rugini din interior spre exterior?
In afara cele spuse mai sus, am constatat ca masina se afla intr-o stare mai precara de cat ma asteptam. Am desprins usor aripile pe partea dreapta si am vazut alte table prinse cu nituri pe la coltul portbagajului si pe la oala rotii din spate. Iar in momentul in care am tras USOR de aripa din fata, aceasta a crapat, fiind chituita...
Bonus! Alte zone ruginite peste care s-a dat cu antifon!
Cam atat deocamdata... Ramane sa vad ce pot face weekendul asta, mai ales ca am doar o zi si jumatate la dispozitie.