Autor Subiect: Posibilitatea si metodele de identificare ale unui ambielaj in curs de calare  (Citit de 15379 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline saptezeci

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 189
  • Sink deep in the rust
Buna seara,

Am aceasta intrebare mai de detaliu: Cum idenitificam simptomele unui ambielaj in curs de calare?
Metoda clasica de a lua jocul din fulei, o cunosc. In momentul in care ambielajul prezinta un joc mare inseamna ca e in curs de calare sau ca e deja calat cand jocul atinge cote foarte mari, cum a fost cazul meu unde ambielajul rupt in doua.

Va pun intrebarea asta dintr-un motiv.
Motorul meu care il am acum pe masina e facut dintr-un ambielaj unguresc recoditionat, cumparat de nou.
Odata cu el, am cumparat si toate garniturile anexe si suberele noi.
Motorul a fost incheiat, iar de cand merg cu el (~100km) am observat ca efortul de a impinge fulia s-a redus semnificativ. Practic, acuma pun mana pe fulie iar de cand incep sa o misc observ ca pistoanele cobara si urca foarte usor.

Joc cand misc fulia usor si "in loc" este un fir de par.

Planuiesc saptamana asta sa fac un drum de aproximativ 300km dus intors.
Vi s-a intamplat sa vi se caleze un ambielaj dinasta unguresc din senin? Daca da, care sunt simptomele. Imi puteti spune orice detaliu de la prezenta unor anumite zgomote pana la micile detalii tehnice.
Stiu ca nu e mare distanta de parcurs, dar vreau ca in caz de ceva sa stiu despre ce e vorba.

Daca tot am pus intrebarea asta, va rog daca puteti sa imi spune-ti si alte simptome care apar si identifica anumite probleme tehnice pentru a sti ce sa fac.
Si un ultim alt aspect important: care este probabilitatea de a mi se rupe cureaua? Nu intreb la mine, cum normal nimeni nu imi cunoaste motorul pe dinafara, dar in general vorbind, la drumuri mai intinse, v-au cedat curelele frecvent?

Va multumesc pentru ajutor!
Pai ori suntem trabantisti, ori numai suntem

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Cu ambelajele HUN ... e cam loterie. Ca si simptome ... hmmm ... se pot auzi "troncaneli infundate" in motor. Dar NU e o regula. Se poate "rupe" cand il scoti din curte vorba aia'. Daca incepe sa "manance" din rulmenti/camasi ... incepe sa piarda din putere/zgomote ciudate si pilitura argintie pe bujii.
Cureaua nu se rupe daca e in stare buna ... nu e crapata ... fisurata/exfoliata si e intinsa "omeneste". Daca sa rupe ... NU E TRAGEDIE (daca ai alta la tine si scule). Dureaza 30 min sa o schimbi. !!! ATENTIE !!! cand se rupe cureaua se aprinde becul rosu (unicul la traby  =)) ) din bord. Asta inseamna ca nu mai e antrenat alternatorul si implicit ventilatorul.
La faza cu invartitul .... apoi ... astaea sunt simptome de pierdere a compresiei in cilindrii. Daca ai posibilitatea masoara compresia (sa nu fie sub 5,5 ... maxim ... fara numar dar cam 7 atm).
Umbla linistit ... daca masinuta iti merge ... ia cu tine niscaiva scule si cu Dumnezeu inainte. NU sta cu stresul  de rupere ambelaj HUN /// nu mai dormi noaptea  =))
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
   ma tudore, mergi frate cu masina si apoi intreaba-te ce si cum! N-ai joc in ambielaj, chill!!! Doamne!  :-\ Ia-ti o curea de rezerva, ca nu poti sti niciodata (aia nu lipseste de la nici un trabantist, indiferent cati kilometri a facut de la ultima schimbare a ei!) Si un ambielaj in "curs de calare", cum zici tu, e mai greu de observat. De ce? pt ca aceasta calare inseamna, de fapt, sudarea propriu-zisa a segmentilor de "camasa" cilindrilor. Asadar, calarea poate surveni ca urmare a supraincingerii motorului, a racirii improprii si, dar mai mult in ultima instanta, ca urmare a bilelor de rulment/bucsilor/ fragementelor de segmenti care pot bloca ambilelajul sau pistoanele pe traseul lor (asta e doar o blocare, nu si o sudare).
   Deci, acuma e iarna; motorul e mai greu sa se supraincinga, mai ales daca ai tabla si iti invarte turbina. Am eliminat o posibilitate. Un segment se poate rupe oricand (la kilometrii tai, doar daca a fost instalat gresit, dar nu e cazul, deci iar stai linistit!), dar mai ales dupa multi kilometri. Bilele din maneton nu cad fara galagie inainte, ca sa-ti blocheze ambielajul si, cum se intampla, sa-ti mai zgarie si pistoanele+cilindrii. Alea ies din locasul lor dupa ce detectezi poate cu 1500-2500+ de kilometri un joc mare in ambielaj. Deci iar stai linistit! Propriu zis, dupa cum am vazut eu motorul tau (in afara ca e cam galagios, fapt ce s-ar putea datora si lipsei paslei insonorizante), as putea inclina ca n-o sa ai probleme cu el, ca ansamblu. Ramane totdeauna sa intampini un gunoi aparut de cine stie unde care-ti blocheaza un jiclor, o problema la aprindere (sunt vechi, ce sa mai), la planetare (chiar daca ai schimbt balamalele, na!) si, dupa cum am specificat si cand am mers eu cu ea, la frane! Mie nu-mi place cum iti tin tie franele: blocheaza in prima jumatate, dar daca depasesti un anumit prag, nu se mai blocheaza decat spatele; aici e o problema! Asadar, da-i inainte!  :P Si suna-ma, daca ai o problema (nr. provizoriu: 0766 336 370) Hai, vezi ce faci! si i-ati la tine o pereche de bujii macar si cateva scule; asa, preventiv! si, fireste, trusa masinii (cric, coarba, roata de rezerva ok, extinctor, trusa sanitara)!
  P.S. bine zice Gusteru'! Pai daca tu pleci la drum cu frica de ambielaj, pierzi toata distractia, ma! Casca urechile bine, fii atent la orice zgomot nenatural si, in genere, la tot ce miroase/suna altfel decat de obicei! Gata! Am zis, vorba lu' Dinulescu!
« Ultima Modificare: Octombrie 20, 2010, 12:18:43 am de pater rafail »

Offline saptezeci

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 189
  • Sink deep in the rust
Va multumesc de raspunsuri, intradevar mi s-a luat o piatra de pe inima  :D

Ar mai fi ceva de zis: astazi am dat jos chiuloasele si mi-am curatat si eu interiorul chiuloaselor si capul pistoanelor de zgura.
Pe pistonul din stanga scrie 72 urmat de un 4 mai incolo, pe pistonul din dreapta scrie 72 iar imediat sub 72 scrie un 5. 72, prezinta cota 2, dar cu numerele astea 4,5 ce e? Vi se pare in regula?
Iara de zis mai e ca pistonul din stanga , in momentul in care l-am luat la smirghel am observat ca sta pe loc, pe cand cel din dreapta, prezinta un mic joc stanga dreapta. E normal?

P.S Felicitari Rafael pentru cele 601 topicuri!


_______________________________________________
editat de victor
motiv: cred ca ai vrut sa spui cele 601 de postari,
topic inseamna subiect, care contine mai multe postari.
Eu zic sa mergem la culcare, ca acusi o sa incurcam roata
cu volanul :P
_______________________________________________
« Ultima Modificare: Octombrie 20, 2010, 12:48:35 am de victor »
Pai ori suntem trabantisti, ori numai suntem

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
joc stanga dreapta nu are nimic, stai linistit, sa nu aiba joc sus-jos
Alta chestie, ca sa ma bag si eu in seama. Nu te lua dupa astai doi de sus, ei vorbesc ca sa adune postari ( =))) si acuma pater si gusteru tuna si fulgera) Tu asculta ce zic eu: NU AI TU NOROCUL ASTA, adica, sa ti se rupa cureaua, sa te lase ambielaju in drum etc etc, porneste-te cu gandul asta, nu ai tu norocul asta. DIn cate stiu, a ajutat si Viorel la "restaurarea" motorului, asa ca, din start eu zic ca ai pornit cu brio.

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
   Nu stiu de cifre... oricum, pe tine ce te intereseaza e cota pana la urma! La alea nemtesti era o regula a ceea ce trebuie sa apara stantat in capul pistonului, dar daca-s unguresti, cine mai poate sti? oricum, eu nu zic nimic; asteptam opinii dinspre cei mai vechi...
    In ceea ce priveste jocul acela, poate sau nu sa fie ceva rau... cel mai probabil, e miscarea (jocul) laterala a bielei in maneton, transmisa prin bolt in piston; deci nu-i bai absolut deloc. probabil celalalt piston a ramas pe moment nitel mai intelpenit in cilindru si d-aia nu s-a miscat. Mai putin probabil ar fi sa ai un joc intre bolt si piston, dar nu prea cred, pt ca ala este vertical, asa, ca la mine. Vezi cum pui totul acolo si cat strangi (nici prea putin, ca apoi pierzi compresie, dar nici prea tare! cel mai sigur, cheie dinamometrica, dar na! poate om pune mana de la mana cativa si luam una, ca fim siguri o data si-o data...). Si orienteaza-ti teava de aspiratie a filtrului de aer pe pozitia de iarna! Drum intins!
 

Offline saptezeci

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 189
  • Sink deep in the rust
Le-am strans cu ce am avut, o cheie tubulara de 17" dintr-o trusa de cricheturi. Am urmat procedura regulamentara de a schimba garniturile si de a strange in forma de X. Defapt, pentru cine stie, am facut la fel cum am facut si la gabi, aceiasi procedura.
De strans, le-am strans cat am putut de tare. Dar zic ca din moment ce le-am putut demonta le pot si monta.
Cu cheia dinamometrica..da, ar fi buna dar nu am. 

Astea fiind zise, va multumesc pentru raspunsuri si pentru logicitatea lor. Imi pare bine ca nu mi-a zis nimeni lucruri de genul: i-ati un al doilea motor in portbagaj ca nu stii peste ce dai. Defapt, logic vorbind, o masina refacuta din parte in parte nu ar avea ce probleme sa faca pe un drum relativ scurt.
Cat despre frane, intradevar nu sunt stralucite dar nici nu ma pun intr-o situatie de pericol.

@victor intradevar, cea mai mare parte mecanica a masinii mele a fost facuta de stralucita axa mecanica Remi-Viorel, de corectitudinea lucrarii nu ma indoiesc.
Pai ori suntem trabantisti, ori numai suntem

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Drum bun! :)

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Este normal sa se mai ''aseze motorul''. Jocul care il ai este firesc. In cel mai rau caz, un ambielaj unguresc, tot merge 5000 Km ;)

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Pe pistonul din stanga scrie 72... 72, prezinta cota 2,
72 este cota 0 ;)

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Am mai scris in ceva loc/locuri dar mai scriem odata

COTE PISTOANE TRABANT 601
Cota 0 : 72'00   Cota 2 : 72'50  Cota 4 :  73'00
Cota 1 : 72'25   Cota 3 : 72'75

PS @ saptezeci - <<< ATENTIE >>> Chiulasele se starng intradevar in " X " insa MARE ATENTIE nu se strang nebuneste !!! se strang bine dar cu simt. altfel risti sa zmulgi prezonul/le din cilindru. si ... daca vrei sa fii tipicar , dupa 500 km verifici strangerile.
« Ultima Modificare: Octombrie 20, 2010, 10:33:43 am de Gusteru »
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
... daca vrei sa fii tipicar , dupa 500 km verifici strangerile.
Nu este nevoie. Procedura se foloseste la garniturile clasice din clingherit grafitat. La noi este din aluminiu si odata stransa, ''nu se mai lasa materialul'' ;)

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Pentru a strange chiulasele e nemaipomenit de buna cheia dinamometrica dar na nu are rost sa dai banii pe ea ca nu e chiar ieftina si nici nu o folosesti zilnic.Aveau maistrii mecanici in ateliere cand eram in liceu si faceam practica,ea se mai foloseste si la paliere, manetoane,volanta etc ,dar stiam daca nu e asa contraziceti-ma,ca valoarea de strangere pentru chiulasa este 5,5 si 6,5 daNm adica 55 N sau 65 N.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
La Trabant, chiulasa se strange la 4,2 daNm adica 41,2 Nm (m-am uitat acum, ca nici eu nu mai stiam) ;)
« Ultima Modificare: Octombrie 20, 2010, 08:59:28 pm de Viorel Balmez »

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
De ziua mea mi-am cumparat cheie dinamometrica! :D 210 lei! De la Baumax!  8) N-aveti idee ce fericit sunt! N-am folosit-o inca, dar... ;D :D ;D