ma tudore, mergi frate cu masina si apoi intreaba-te ce si cum! N-ai joc in ambielaj, chill!!! Doamne!
Ia-ti o curea de rezerva, ca nu poti sti niciodata (aia nu lipseste de la nici un trabantist, indiferent cati kilometri a facut de la ultima schimbare a ei!) Si un ambielaj in "curs de calare", cum zici tu, e mai greu de observat. De ce? pt ca aceasta calare inseamna, de fapt, sudarea propriu-zisa a segmentilor de "camasa" cilindrilor. Asadar, calarea poate surveni ca urmare a supraincingerii motorului, a racirii improprii si, dar mai mult in ultima instanta, ca urmare a bilelor de rulment/bucsilor/ fragementelor de segmenti care pot bloca ambilelajul sau pistoanele pe traseul lor (asta e doar o blocare, nu si o sudare).
Deci, acuma e iarna; motorul e mai greu sa se supraincinga, mai ales daca ai tabla si iti invarte turbina. Am eliminat o posibilitate. Un segment se poate rupe oricand (la kilometrii tai, doar daca a fost instalat gresit, dar nu e cazul, deci iar stai linistit!), dar mai ales dupa multi kilometri. Bilele din maneton nu cad fara galagie inainte, ca sa-ti blocheze ambielajul si, cum se intampla, sa-ti mai zgarie si pistoanele+cilindrii. Alea ies din locasul lor dupa ce detectezi poate cu 1500-2500+ de kilometri un joc mare in ambielaj. Deci iar stai linistit! Propriu zis, dupa cum am vazut eu motorul tau (in afara ca e cam galagios, fapt ce s-ar putea datora si lipsei paslei insonorizante), as putea inclina ca n-o sa ai probleme cu el, ca ansamblu. Ramane totdeauna sa intampini un gunoi aparut de cine stie unde care-ti blocheaza un jiclor, o problema la aprindere (sunt vechi, ce sa mai), la planetare (chiar daca ai schimbt balamalele, na!) si, dupa cum am specificat si cand am mers eu cu ea, la frane! Mie nu-mi place cum iti tin tie franele: blocheaza in prima jumatate, dar daca depasesti un anumit prag, nu se mai blocheaza decat spatele; aici e o problema! Asadar, da-i inainte!
Si suna-ma, daca ai o problema (nr. provizoriu: 0766 336 370) Hai, vezi ce faci! si i-ati la tine o pereche de bujii macar si cateva scule; asa, preventiv! si, fireste, trusa masinii (cric, coarba, roata de rezerva ok, extinctor, trusa sanitara)!
P.S. bine zice Gusteru'! Pai daca tu pleci la drum cu frica de ambielaj, pierzi toata distractia, ma! Casca urechile bine, fii atent la orice zgomot nenatural si, in genere, la tot ce miroase/suna altfel decat de obicei! Gata! Am zis, vorba lu' Dinulescu!