Mesaje Recente

Pagini: [1] 2 3 ... 10
1
Expoziţie de Trabant-uri / Re: B 206 DDR
« Ultimul mesaj de Surcel Traian Mai 10, 2024, 10:07:25 am »
Pai? Cine te tine din treaba? Trabantul tau e acasa, poti lucra aproape oricand la el. Desigur, mai intai te ocupi de alte prioritati precum familia, casa, etc. Insa, macar doua-trei dupa-amiezi pe saptamana mai pui si tu un petic, mai cureti pe altundeva. Acum ai si elemente de caroserie  :toothy4:
2
Expoziţie de Trabant-uri / Re: B 206 DDR
« Ultimul mesaj de Rares Mai 10, 2024, 01:50:26 am »
Tot respectul pentru tine! Arata superb! Sunt de-a dreptul invidios pe tine in sensul bun, ca il termini inaintea mea si eu mai am o groaza pana il termin pe cel din 88.  ;D  Abia astept sa il vad pe drumuri.
3
Expoziţie de Trabant-uri / Re: B 206 DDR
« Ultimul mesaj de Surcel Traian Mai 09, 2024, 01:07:50 am »
Sa continuam de unde am ramas...

       Odata ce am terminat de sudat pe burta masinii si am aplicat grundul, urmatoarea etapa este astuparea imbinarilor si a sudurilor cu mastic iar apoi antifonul si peste el niste grund. Pentru mastic, am folosit ceva de la marca ''Teroson'' MS9320, la tub. Dupa ce l-am aplicat in zona aleasa, l-am intins cu ajutorul unei bucati de hartie impaturita ca sa fie putin mai tare (dar nici prea tare) de vreo 1,5-2cm latime. Astfel, cred eu, ca am ''asezat'' masticul mai bine peste imbinarea dintre doua table sau peste suduri. A durat surprinzator de mult operatiunea. Vreo 5 ore in total (cu tot cu degresarea suprafetelor). Apoi l-am lasat cam 20 de ore sa se usuce.



        Apoi a urmat antifonul pe care l-am aplicat in doua straturi. Acesta l-am luat tot sub forma de tub si l-am aplicat cu un pistol special pentru asa ceva (am folosit cel mai ieftin pistol pe care l-am gasit). Antifonul este Foerch L260, recomandat de Tanase Mihai Georgian. El mi-a sugerat sa iau si masticul de la marca asta, dar nu am gasit/nu m-am descurcat sa comand de la ei de pe site  :tard: . Aici am intampinat o problema... si anume, curatarea suprafetei inainte de aplicarea antifonului. Cand am aplicat grundul in etape (podeaua portbagajului, podeaua din spate, etc) am facut o gresala. Aceasta fiind ca nu am suflat praful care s-a depus pe zonele deja vopsite anterior. Desi grundul a avut timp sa se intareasca de pe o saptamana pe alta, praful excesiv produs de curatarea mecanica a ramasitelor de grund, rugina si antifon vechi a ''intrat'' cumva in pelicula noua care era deja uscata. Am curatat cat am putut, dar au fost zone nu am putut scoate tot praful, pur si simplu frecam carpa cu diluant si nu se lua mizeria. M-am consolat cu faptul ca in destul de multe situatii pe care le-am observat eu pe internet, suprafetele pe care a fost aplicat antifonul nu au fost 100% curate (cand toate subansablurile masinii sunt montate, este aproape imposibil sa cureti perfect chiar peste tot) si a iesit ok. Asa ca, dupa ce am curatat cat am putut, am aplicat antifonul in doua straturi. Totul a decurs bine, am avut grija sa acopar cat mai uniform suprafata, dar nici straturile sa nu fie prea groase. Am facut pauza de 20 de minute intre straturi.



       Dupa aceea, a urmat din nou grund. L-am dat si pe acesta in doua straturi. Mi se pare ca arata mai bine gri decat negru pe dedesubt, va fi un contrast intre piesele care vor fi negre (bascule, semipunti, etc) si masina. De asemenea, fiind o culoare mai deschisa, ma gandesc ca daca apare rugina, este mai vizibila.



       Totusi, am omis o chestie care poate era destul de importanta... Tanase Mihai Georgian mi-a sugerat sa aplic imediat dupa mastic un strat de grund. Am uitat de acest detaliu. Eu am venit direct cu antifonul peste, dar am mai dat inca doua straturi de grund dupa. Ca si cantitate de material, am fost surprins cat de putin mastic am consumat (1 tub si jumatate) raportat la cat am luat (6 tuburi), dar voi mai folosi si in alte zone. Antifonul mi-a ajuns la fix, 6 tuburi.

        Acum ramane sa intorc masina ''pe roti'' si sa lucrez in interior si la compartimentul motorului.
4
Expoziţie de Trabant-uri / Re: B 206 DDR
« Ultimul mesaj de Surcel Traian Mai 09, 2024, 12:27:15 am »
Partea dispre roata spate este cam distrusa, nu as vrea sa peticesc. Am un set groase făcute de Remi și o sa le pun pe alea

     
       Am inteles. Am si eu o pereche de praguri de la Remi, acelea de 2mm grosime parca. Daca, doamne fereste, vor aparea probleme pe viitor le voi pune pe masina, dar, deocamdata am considerat ca nu e nevoie sa le inlocuiesc. Sper ca, folosind metoda cu ulei si vaselina cel putin odata pe an, nu voi avea probleme de genul.


Salutare! Imi place foarte mult cum ai lucrat la Trabi, se vede pasiunea pentru el. Urmeaza sa creez si eu un topic unde sa prezint reconditionarea Trabantului meu din 1988.
Inca odata, ii multumesc lui Traian ca am avut bucuria si onoarea ca sa il cunosc si ii multumesc pentru tot efortul si ajutorul acordat!  :occasion14:


      Ma bucur ca ai reusit sa postezi pe forum! Am vazut ca iti place sa discuti/povestesti despre reconditionarea Trabantului tau si m-am gandit ca ti-ar place pe forum. Topicul de prezentare a masinii poate deveni un fel de jurnal care sa documenteze etapele prin care ai trecut, problemele intampinate si metodele folosite ca sa le depasesti.
5
Expoziţie de Trabant-uri / Re: B 206 DDR
« Ultimul mesaj de Rares Mai 07, 2024, 06:27:34 pm »
Salutare! Imi place foarte mult cum ai lucrat la Trabi, se vede pasiunea pentru el. Urmeaza sa creez si eu un topic unde sa prezint reconditionarea Trabantului meu din 1988.
Inca odata, ii multumesc lui Traian ca am avut bucuria si onoarea ca sa il cunosc si ii multumesc pentru tot efortul si ajutorul acordat!  :occasion14:
6
Expoziţie de Trabant-uri / Re: B 206 DDR
« Ultimul mesaj de victor Mai 04, 2024, 12:52:10 pm »
Partea dispre roata spate este cam distrusa, nu as vrea sa peticesc. Am un set groase făcute de Remi și o sa le pun pe alea
7
Expoziţie de Trabant-uri / Re: B 206 DDR
« Ultimul mesaj de Surcel Traian Mai 01, 2024, 12:32:31 am »
Multumesc inca odata pentru incurajari, Victor!

Intr-adevar, procesul de reconditionare este mult mai lung decat m-am asteptat la inceput. Am subestimat gradul de dificultate ale unei astfel de lucrari dar, cred ca, de asemenea, lipsa mea de experienta, uneltele rudimentare dar si spatiul relativ restrans m-au incetinit destul de mult. Cred ca la urmatorul proiect ma voi misca ceva mai repede in raport cu timpul care este alocat. Voi avea de reconditionat Trabantul unui prieten foarte apropiat, care ma ajuta cu al meu. Cand va veni vremea, intentionez sa fac un subiect nou unde voi intra in detalii.

Deocamdata sa revenim la ale noastre.

        Inainte sa pot aplica grundul la pasajele rotilor din fata, am considerat ca este absolut necesar sa atac problema pe care am descoperit-o in apropierea suportului pentru pompa de frana. Din fericire, suportul propriu-zis al pompei nu este gaurit, avea doar rugina de suprafata si pare sa fie confectionat dintr-o tabla putin mai groasa decat restul masinii. Acestea fiind spuse, am avut doua elemente afectate, pasajul rotii si peretele de foc. Am inceput prin a indeparta ''cancerul'' :

 

         Am decupat trei bucati, una din pasajul rotii, chiar in dreptul suportului pentru pompa, a doua, tot din pasajul rotii, mai lunga, care vine cu o buza suprapusa peste peretele de foc si a treia bucata, din acel perete de foc peste care venea buza de la pasajul rotii. Probabil a patruns lichid de frana intre cele doua table, a distrus grundul, dupa a venit si umezeala care a stat acolo, itr-o zona unde se afla pucte de sudura.
        Reparatia am facut-o cu 4 bucati de tabla. Prima, cea mai mica, sudata chiar sub acel suport, i-am facut o mica buza pentru a face legatura cu pasajul rotii pentru ca, intre ele, am gasit 3-4 puncte de sudura din fabrica. A doua tablita, a fost langa, la peretele de foc.

 

         A urmat al treilea petic, la pasajul rotii, legat de acea buza prin 4 puncte de sudura.
 
 

         Iar, a patra tabla, a legat pasajul rotii de peretele de foc printr-o buza suprapusa cu puncte de sudura.

 

         In anumite situatii, cred ca ar fi fost mai avantajos sa fi sudat din interiorul masinii, dar, pentru ca aceasta este intoarsa, nu am putut intra in ea. De asemenea, nu am curatat cat as fi vrut eu de bine la peticul care se afla lipit de suportul pompei de frana. Am dat totusi cu pasivizant din belsug si apoi am dat un spray de vopsea ca sa fie acoperita sudura cat mai repede.


         A urmat curatarea pasajelor de la rotile din fata. Desigur ca am avut si acolo parte de surprize. Pe fiecare parte, cam in aceeasi zona, cateva gaurele mici care au fost rezolvate de cate un petic fiecare. Erau fix pe mijlocul pasajului, acolo unde stropeste cel mai mult roata. Desi, am o vaga presimtire ca ele s-au format pe partea cealalta care se afla fix in dreptul zonelor de langa baterie si rezervor. Nu am facut poze pe parcurs, din pacate...

 

         Foarte surprinzator este ca suportii de la amortizoare arata foarte bine, am observat ca la destul de multe masini acestia sunt afectati.

         
         Dupa ce am terminat cu pasajele rotilor, a urmat ultima etapa de curatat pe sub masina inainte de aplicarea masticului de caroserie si a terosonului. M-am ocupat de partea inferioara a fustei spate, partea inferioara a peretelui de foc, a capului de sasiu (ce a mai ramas) si a traversei din fata. Zonele unde se afla suportii pentru bara din fata pareau cam sifonati si ruginiti, dar, pentru ca nu am gasit gauri, am decis sa nu inlocuiesc nimic.

 

          Urmeaza in zilele urmatoare, pana la Paste, sa aplic masticul si terosonul in 2 straturi, peste acesta, voi aplica din nou niste grund.

          Victor, de curozitate, ce probleme ai pe la praguri? Intentionezi sa le inlocuiesti?
8
Expoziţie de Trabant-uri / Re: B 206 DDR
« Ultimul mesaj de victor Aprilie 16, 2024, 10:10:55 am »
Nu te demoraliza ca dureaza mult lucrarea, esentialul este sa iasa cum trebuie.
Aloca timp si lucrarii de licenta, este importanta, apoi o sa termini si masina. O sa trebuiasca sa ma ocup si eu de masina, mai mult pe partea de praguri si apoi vopseaua, aceasi problema si la mine: timpul
Noi sa fim sanatosi, spor!
9
Expoziţie de Trabant-uri / Re: B 206 DDR
« Ultimul mesaj de Surcel Traian Aprilie 10, 2024, 08:39:29 pm »
Am revenit!  ;D

        Am inceput prin a continua unde am ramas anul trecut, si anume, la podul pedalier din fata si capul de sasiu. Asta era urmatoarea parte a caroseriei pe care voiam s-o curat si s-o dau cu grund. Lucrurile au decurs destul de bine, insa, am avut parte si de cateva surprize neplacute. Dupa ce am curatat cu peria de sarma montata pe flex, am descoperit trei zone problema unde rugina a subtiat tabla suficient de mult incat a gaurit-o. Prima, langa un petic pus de mine anul trecut la podea, nu am crezut ca ceea ce parea rugina superficiala sa mai fie, defapt, o zona ce trebuie reparata.



         Celelalte doua probleme s-au aflat la partea din fata a pragului stanga, fix sub teava pentru cric si unde se termina pragul si incepe capul de sasiu.



          Am fost putin ingrijorat de acele gauri care se aflau foarte aproape de teava cricului, si m-am gandit ca e foarte posibil ca si aceasta sa fie afectata. In felul acesta, repararea zonei devenea ceva mai dificila. O varianta ar fi fost sa tai cumva teava si s-o inlocuiesc cu ce as fi avut prin magazie sau sa tai intreg segmentul de prag si sa-l inlocuiesc cu altul nou. Din fericire nu a fost cazul!   :wav: Pe teava cricului inca se afla ceara de cavitati din fabrica, iar sub acest strat, era grundul masinii lipsit de orice fel de punct de rugina. Am scapat usor, cu ajutorul unei bucati de tabla indoita cat de cat pe forma pragului am rezolvat problema. Iar la podea, la fel, un mic petic langa celalalt. Iar a treia zona, langa teava de cric, la fel, un alt mic petic.



           Dupa aceea, am polizat putin, am degresat toata suprafata curatata cu flexul si am aplicat pasivizantul de rugina. De asemenea, daca se observa in poze, am mai facut eu niste ''gauri tehnice'' in capul de sasiu si praguri. Le-am dat in ideea ca, la sfarsit, voi pulveriza pasivizant de rugina in cavitati si vreau sa ajunga prin toate colturile si imbinarile unde, de obicei, apare rugina. Dupa pasivizant, desigur, vaselina si ulei proaspat care, la fel, vreau sa intre peste tot.



           Au urmat 3 straturi de grund epoxi, aplicate conform fisei tehnice, cate unul la 15-20 de minute. Tot in fisa tehnica scrie ca nu am voie sa tin acest grund si intaritorul sau la temperaturi mai mici de 15 grade C, asa ca, pe parcursul iernii, l-am depozitat la mine in dormitor, in spatele usii   :toothy4: .



           Acum mai am de curatat ultima parte din capul de sasiu, zona inferioara a peretelui de foc, pasajele rotilor fata si traversa din fata, pe care vine masca. La o inspectie vizuala mai atenta a acestor zone, am mai facut o descoperire...  :BangHead:



           Deci, avem cel putin doua elemente afectate, pasajul rotii stg-fata si peretele de foc. Spatiul este restrans iar pozitia pe care trebuie s-o iau ca sa ajung bine acolo e nasoala, daaaaar, ramane sa vedem, poate nu-i asa greu. Eu sper doar sa nu fie afectat suportul pompei de frana, desi, nu imi fac prea multe sperante. Rugina asta pare sa fi aparut in urma pierderilor de lichid de frana de la pompa.

           Cam atat deocamdata... Sper din tot sufletul sa termin masina anul asta. Tare mi-as dori sa vin cu el la Buftea in Septembrie... Pana atunci insa, trebuie sa trec si peste lucrarea de licenta  :homework:
10
Vânzări piese / Carburator Trabant
« Ultimul mesaj de Ioan2030 Martie 24, 2024, 08:05:29 pm »
Carburator Trabant. Cred ca ii lipsește capacul unde se monteaza socul și șurubul unde se monteaza furtunul de alimentare. În rest cred ca totul e în regula. Pret 250 lei. Nu reușesc sa încarc poze aici, trimit în privat sau whatsapp.
Pagini: [1] 2 3 ... 10