Am zis s-o prezint pe prima mea mașină pe numele meu. (Trabi a fost prima mașină condusă de mine pe la vreo 13 ani
și încă îl am...
). Mașina a dobândit-o mama mea de la un unchi de-al ei prin testament dar acest unchi a spus cu puțin timp înainte să se stingă, să o trecem pe numele meu. După ce a moștenit-o mama mea, ne-am apucat de acte. Avea numere vechi și se pare că nu prea am poze cu ea „la început de drum” deoarece, detestam daciile...
Ideea a fost că eu m-am trezit cu ea fără efort prea mare. Stătea într-un garaj de prin Sectorul 3 care urma să fie distrus în urma unei acțiuni ale primăriei. Și așa a ajuns la mine acasă. După care a fost decesul și am trecut-o pe numele meu. Aici 2 poze cu mașina la mine în garaj cu numerele noi :
Pozele astea sunt făcute în 22.06.2007. Ea este bunica mea care nu are carnet dar am zis că ar ieși drăguță poza...
Mașina era din primăvara anului 1989 și era modelul TLX cu cele 2 ceasuri de temperatură și respectiv presiune ulei în bord. Motorul era de 1300 cmc și era în 4 trepte. Nu am poze cu ea deoarece majoritatea sunt cu Trabi în perioada aia și recondiționarea lui. Aici am mers la munte (Cheia - Muntele Roșu) pe data de 24.11.2007:
Mașina a avut ceva probleme când am adus-o acasă. Dat fiind faptul că avea doar 6825 km reali la bord și fiindcă nu mai fusese pornită de aproximativ 12 ani (dacă nu mă înșel). Deci tot sistemul de răcire (în special componentele în contact cu apa/antigelul foarte prost care a cristalizat, au trebuit să fie schimbate (radiator, pompă de apă, etc...). Motorul a trebuit deblocat cu ranga după ce a stat cu ulei în el 2 zile. De aici cred că s-a întâmplat ceva la segmenți că la cilindrul 3 aveam compresie 6:1 iar la 2 parcă 6,8:1. Cilindrul 3 nu mergea iarna decât dacă aveam grijă să-i menajez bujia. Curățat, schimbat cu una caldă, etc... Mânca ulei (nu mai știu cât), și mirosea a benzină uleiul deci sigur se duseseră segmenții, mai ales că avea compresie mică. Trebuie să fie între 8 și 12:1.
Cam la 600 lei m-a dus s-o pornesc și asta fără manoperă. Probleme au fost la jicloare că nu aveam pe conducta de benzină filtru iar mașina avea puțină benzină în ea și deci a ruginit ceva rezervorul și mergea câte 50 m și trebuia curățat jiclorul de ralanti. Am rezolvat și asta cu un filtru care la 2 ani era de 5 ori mai greu cu rugină din rezervor de nu mai mergea mașina mai repede de 80 km/h. Am schimbat și a mers super. Planetarele le-am schimbat cu unele italienești parcă, carburatorul schimbat de 2-3 ori. Am ajuns să folosesc unul de motor de 1400 cmc dar nu Carfil ci Goudon, goudron... nu mai știu cum îi zice... oricum, franțuzesc cu care la 90 km/h constant consuma 6,67 l %. Am avut un Solex care mi-a scos 22 l % în oraș... mergea prost și nu trăgea la câtă benzină dădea ăla și l-am schimbat. Carfil-ul original avea probleme.
Aici era data de 03.01.2008. Multă zăpadă la București, dar n-a ținut mult. Am dezgropat-o din fundul curții unde viscolise și era aproape îngropată de tot în zăpadă.
Am să pun aici niște poze cu detalii mai multe că tocami o spălasem și am făcut o sesiune foto. (Trabi era în garaj făcut bucăți) Data de 20.01.2008:
Și o poză de avatar folosită de mine ceva vreme... : (Tot pe data de 20.01.2008 a fost făcută)
Eram pe la Unirii în trafic...
Povestea nr de înmatriculare e simplă. Am vrut 21 deoarece e ziua mea pe 21 mai dar n-au avut și am pus 20 iar SHY vine de la Shorty și nu de la rușinos... și aia a ieșit...
Eu cu un pui de vrabie pe Dacie în data de 08.05.2008 :
Încă câteva poze după spălare și se observă că a apărut și Honda Cub-ul meu în cadru... era imediat după ce l-am luat. 05.06.2008 :
Și aceeași temă pe 12.06.2008:
Nu am poze deloc cu ea până pe data de 18.01.2010 când am fost cu sora mea (poza) până la Râșnov la cetate unde a avut proiect la arhitectură chiar pe locul unde avusesem noi întâlnirea din vară cu Trabi la Râșnov :
Iar așa ca o încheiere a pozelor de pe calculatorul meu cu Dacia, data de 17.07.2010:
Aici am alcătuit câteva poze de vânzare pentru a le posta pe internet (Auto ... vit mai exact) :
Prețul a fost de 2500 lei, negociabil. Am dat-o în aceeași zi cu 2200 lei. Cu ce m-am ales, cu nimic... banii erau ca să-mi iau motocicletă. Deja o foloseam pe a alor mei pe unde nu era destinată să fie folosită. Vroiam motocicletă, Trabi îmi ocupa timpul pt mașini, motorul era cu problemele menționate mai sus, mici zgârieturi, o vopsire totală deja, fusta spartă într-un maldăr de zăpadă (nu se mai găseau pe unde am căutat), ușa stângă spate fusese lovită de un BMW care dădea cu spatele și n-am găsit de schimb nouă (nu se mai fabricau), au pus flacăra pe ușa asta și curgea rugină din ea, ruginise în portbagaj destul de rău. Am dat-o cu tobe noi, boxele din poze (sunau super), lunetă cu degivrare că nu avea la început și ce am mai schimbat la ea...
Dacă îmi pare rău că am dat-o? Da și nu... Sincer, o mai visez noaptea, cum ar mai fi dacă o mai aveam, dar îmi impun gândul că dacă o mai aveam acuma, nu arăta cum arăta când am dat-o (ruginea de peste tot). Măcar așa, am rămas cu o nostalgie dar o imagine plăcută a ei. Ăla de a luat-o... unul pe nume Iosif, a dat-o la 1 lună că cică „rădeau frații mei de mine”... samsar... Nu mai știu nimic de ea... poate a ajuns lingurițe, nici nu știu. Na... nu știu ce să zic... tata zicea că ar trebui în jur de 2000 de lei să-i facem motorul ca la carte... Set complet kolbenschmidt, rectificare arbore cotit, distribuția, chiulasa, tot tot ca la carte... (curgea și ulei din ea... de la motor pe la melcul de la fulie și din cutia de viteze cine știe pe unde...). De stopat rugina nu aveai cum... baie de acid și curățat tot și pe urmă tratată tabla... înflorea rugina pe la toate îmbinările... factorul primordial care m-a determinat s-o vând. Cu cei 2200 lei am reușit să pun bani de motocicletă. Într-un an aveam 1500€... Am luat o Honda Transalp XL700V din Slovenia cu 5000€, diferența punând-o ai mei minus încă vreo 2000$ ai mei de pe undeva (poveste lungă). Un alt factor în vânzarea mașinii a fost faptul că aveam 4 mașini la 3 oameni. Terracan, Corsa, Dacia și Trabi. Am vândut Dacia... Cel mai mare regret este că nu am dat-o cuiva cunoscut să o mai pot vedea din când în când... să fi avut ocazia s-o văd epavă ca să nu-mi mai pară rău că am dat o mașină super... aia e... firea omului...