TRABY CLUB ROMANIA
Tehnică => Tuning => : vladerfulescu December 04, 2015, 10:22:08 PM
-
Salut! Sunt pe punctul de a face inlocuirea tamburilor pe spate cu discuri ( totul este cumparat, trebuie doar " aruncate " pe masina; acum intrebarea mea este, dupa aceasta operatiune este posibil sa apara un dezechilibrul al franei, iar spatele sa tine mai mult si sa ma trezesc ca imi fuge spatele la o franare putin mai brusca?
Mentionez ca o data cu montarea discurile, voi monta si o servo-frana de Renault Twingo
Multumesc frumos!
-
Multe ''plastice'' au frane pe disc si pe spate si nu am vazut sa apara dezechilibru la franare.
-
Nu e problemă , spatele din fabricația pompelor au eficiență mai mică decât fața , tocmai să evite această problema, deci stai fără grijă , nemții au montat idem și nu sunt probleme
-
Daca retin bine, scria pe undeva ca la trabi franeaza 70% fata si 3o% spatele ;)
-
Trabantul 1.1 are undeva sub podea un limitator al presiunii pe sistem franare spate, deci nu ar trebui sa ai probleme. Referitor la auto noi cu disc spate, majoritatea au abs, asa ca nu apare blocarea la roti.
-
Sau te duci la Cora când plouă și faci 2-3 frânări de urgență ca să observi cum se comportă. =)) Acum că e iarnă, aș lua un amic cu mine într-o parcare și aș vedea ce și cum că blochează și mai repede pe gheață și nici nu strici nimic. Regula nr 1 la frânarea de urgență fără ABS e să blocheze fața înaintea spatelui. Ideal e să blocheze mult mai târziu spatele după ce fața e blocată. Tu pierzi direcția cu roțile blocate pe față. Dacă cele de pe față au aderență și cele spate sunt blocate, orice abatere de la traiectorie întoarce mașina de-a latul. Dacă sunt blocate toate 4 roțile, nu ai abateri de la traiectorie. Cam asta e regula. Deci pe zăpadă pui frâne progresiv mai puternice până observă cineva din afara mașinii care roată se blochează prima. Dacă e stânga spate de exemplu, e nasol. :D :icon_thumleft:
-
și pe față ce frâne ai pus ?