Autor Subiect: Trabant pe injectie  (Citit de 17485 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline moskyno93

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 112
Trabant pe injectie
« : Decembrie 03, 2013, 03:55:24 pm »
Salutare colegi. Acum cateva zile ma gandeam la ce o sa fac eu la proiectul de licenta din anul 4, si am ajuns la concluzia ca vreau sa modific motorul de la trabantelul meu. As vrea sa-l imbunatatesc cu un sistem de injectie, monopunct bine inteles. Mai este careva care a incercat asa ceva la un motor in 2 timpi? Sfaturi,sugestii etc. Pe youtube am vazut cateva filmulete dar nu specifica de la ce masina provine sistemul de injectie. Eu ma gandeam sa iau de pe un opel astra f cu pe motorul c14nz, injectorul ECU si toti senzorii aferenti. Si ma mai gandeam : sa-i montez o pompita de aia de ulei ca la motoarele de pe motocilete (tot 2t) ca amestecul sa se formeze imediat dupa injector si inainte sa intre in carter pt a nu solicita prea mult diuza de injectie? Sau pot linistit sa ii fac amestecul in bidon ca si pana acum?

Offline moskyno93

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 112
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #1 : Decembrie 03, 2013, 03:57:34 pm »
Cer scuze pt o a 2-a postare. Mentionez ca voi raspunde un pic mai greut deoarece laptopul meu acum e in rai si sunt constrans sa mai imprumut de la colegii din camin:)):)) dar orice idee si orice sfat este binevenit si nu voi ezita sa nu-l citesc.

Offline mircea_storm

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 305
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #2 : Decembrie 03, 2013, 05:27:22 pm »
functia "cautare" din dreapta sus poate face minuni  :icon_cheers:

s-a mai discutat.. ia si arunca un ochi, vezi la ce concluzii au ajuns altii
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,2334.45.html
Revin eu...lasa mesaj

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #3 : Decembrie 03, 2013, 07:06:59 pm »
Multumesc Mircea de atentionare.
Pe acel topic se discuta (initial) despre carburator si sa ajuns la injectie. O sa lasam acest topic in care se va discuta doar despre acest sistem, injectie.
Spor la discutii (tehnice :P )

Clipurile cu pricina


Projekt 600i
Trabant 600i

Offline mircea_storm

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 305
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #4 : Decembrie 04, 2013, 10:07:21 am »
Victor, am pus linkul de la pagina unde un om a cautat, a studiat, si a ajuns si la o concluzie  :glasses9:

Au ajuns altii pe Luna.. nu se poate pune o injectie pe Trabant ?..  :laughing7:
Revin eu...lasa mesaj

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #5 : Decembrie 04, 2013, 10:15:25 am »
Victor, am pus linkul de la pagina unde un om a cautat, a studiat, si a ajuns si la o concluzie  :glasses9:
atunci lasam si pentru altii care nu au ajuns inca la o concluzie :P

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #6 : Decembrie 04, 2013, 08:17:27 pm »
   daca cu injectia la trabant pot fi dubii, luati seama ca nici cu ajunsu' pe Luna nu sunt toti de acord! http://en.wikipedia.org/wiki/Moon_landing_conspiracies  : ))

Offline Bong

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 479
    • http://low-society.com/
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #7 : Decembrie 05, 2013, 11:10:56 am »
nu poți să faci asta cu injecția de c14nz. un motiv simplu ar fi că ecu-ul știe de 4 cilindrii, nu de 2.

singura modalitate prin care poți s-o faci să și meargă calumea este cu un ecu standalone, care trebuie programat fix de la 0, rampă de injecție custom cu 2 injectoare și eventual injector de ulei pe ea sau înainte.
cu un standalone poți să programezi exact injectorul pentru ulei cât să bage în funcție de debitul celor 2 de benzină, proporția fiind prestabilită. același principiu ca la injecția apă\metanol sau N2O.

cel mai ieftin ECU standalone este Megasquirt1 care este o mizerie și costă 185 GBP fără shipping, dezasamblat. http://www.ebay.co.uk/itm/MegaSquirt-1-Mappable-Standalone-ECU-Kit-MS-I-/310774698071?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item485b9d9057  . mai trebuie asamblat, programat și eventual câțiva senzori.

prețul pentru un ecu standalone de calitate cu montaj și programare e pe la 2000 euro în București.

varianta asta funcționează 100%, numai că nu o să bage nimeni 2000 de euro în electronică la un motor de 50 de euro, doar ca să demonstreze ceva. dacă electronica folosită nu e programabilă, și nu e programată corespunzător, nu o să meargă niciodată bine o aplicație custom, cum e aceasta.

desigur, dacă te pricepi și cu așa ceva te ocupi, costurile scad dramatic, dar tot nu e fezabil, în opinia mea, costurile de mai sus fiind exclusiv pentru partea electronică, rampa de injecție custom, cu injectoare etc pompe de combustibil și de ulei fiind alte costuri, altă distracție, ca să...meargă mai bine un motor care costă 50 eur ? nu prea merită. de banii ăștia pui un motor mai de doamne-ajută în 4 timpi, 4 pistoane pe injecție și îl și omologhezi.
If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #8 : Decembrie 05, 2013, 12:59:09 pm »
@BONG , cred ca prietenu moskyno93 va face acest motor doar ca si proiect de liceenta, nu stiu insa daca il va face si fizic.
SUnt costuri la asa ceva, iar ca sa il si faci functionabil (nu mai zic fiabil) este un pic de munca.

Offline Bong

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 479
    • http://low-society.com/
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #9 : Decembrie 06, 2013, 01:07:09 am »
@BONG , cred ca prietenu moskyno93 va face acest motor doar ca si proiect de liceenta, nu stiu insa daca il va face si fizic.
SUnt costuri la asa ceva, iar ca sa il si faci functionabil (nu mai zic fiabil) este un pic de munca.

ca să îl faci funcțional și fiabil varianta cu standalone este singura posibilă. este singura schemă pentru a funcționa 100% corespunzător o aplicație 100% custom. ar crește mult fiabilitatea acestui motor, practic amestecul fiind făcut perfect de fiecare dată. se pot face 2 hărți, una de vară una de iarnă cum ar veni, la care să difere cantitatea de ulei injectată. evident, aici uleiul având rezervor separat, hărțile fiind selectabile la buton.

dacă vrea să-l facă strict ca proiect în autocad sau alt soft asemănător, schema am descris-o mai sus. rampă injecție custom cu injector pe fiecare piston + injector ulei, schema injectorului de ulei fiind asemănătoare cu injecția de apă\metanol. găsiți pe net documentație gârlă.

în realitate, cea mai mare problemă în folosirea unei injecții de pe o altă mașină, pe lângă faptul că nu prea există automobile pe injecție în 2 pistoane (există, gen fiat 500 0.8 twinair, dar foarte puține) de pe care să o iei, de pe 3 sau 4 pistoane fiind exclus din start din motive evidente, este simpla sondă lambda. cea de pe galeria de evacuare, al cărei rol este calcularea amestecului aer-combustibil. când o să citească noxele (amețitoare) ale fumului de 2 timpi o să dea shut-down direct motorului sau o să se ardă, noxele de 2 timpi fiind radical diferite din punct de vedere chimic față de cele de 4 timpi.

acum, de făcut, s-au făcut kituri mai mult sau mai puțin complexe față de ce am descris eu de injecție pentru motorete de 2 timpi, da' pentru motorete.cel mai simplu din punct de vedere conceptual este cel de la athenaparts, dar este pentru 50cmc. http://www.athenaparts.com/eng/blog/2SDI-direct-injection-combustion-control

ecotrons au unul ceva mai complex, dar este tot pentru motoare mici. http://www.ecotrons.com/products/2_stroke_small_engine_fuel_injection_kit/

vorbim de motoare de 49cmc capabile de 15-16.000rpm.

morala este că oricum ai da-o nu se poate folosi o injecție de pe 4 timpi, care să și funcționeze corect.

dacă vrea colegul să facă un proiecțel de licență și are ceva bănuți de dat pe el, un motor Genesis de Yamaha de 750 cmc cu 5 supape pe cilindru se găsește cu vreo 100-200 eur complet, 120cp și 14-15k rpm, o punte spate de pe un Damas se poate adapta la Trabi, un cardan custom se poate face cu o mână stabilă și un aparat de sudat, motorul în spate, tracțiunea în spate, și uite de unde sare un Trabi numa bun de circuit :D. vezi principiul aplicat pe un Tico la Craiova (pe care puntea de Damas se potrivește la fix), dar cu motor de GSX-R. tico baboi . se găsesc detalii despre proiect pe net.
If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!

Offline moskyno93

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 112
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #10 : Decembrie 11, 2013, 02:50:37 pm »
Poate ca inca nu stiu chiar foarte foarte multe despre ecu-uri. Dar nu stiu de ce tot tind sa cred ca ar merge, asta deoarece este injectie monopunct iar comanda principala catre ecu e de la senzorul de la axul cu came apoi de la ecu la injector. Nu? Nu este injectie multipunct,care sa aiba o harta de injectie mai complexa si grea de modificat.

Offline Bong

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 479
    • http://low-society.com/
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #11 : Decembrie 12, 2013, 04:25:49 pm »
Poate ca inca nu stiu chiar foarte foarte multe despre ecu-uri. Dar nu stiu de ce tot tind sa cred ca ar merge, asta deoarece este injectie monopunct iar comanda principala catre ecu e de la senzorul de la axul cu came apoi de la ecu la injector. Nu? Nu este injectie multipunct,care sa aiba o harta de injectie mai complexa si grea de modificat.

un calculator atât de rudimentar de injecție nu prea poate fi programat decât cu scule speciale pentru „vechituri”. doar Racing Code au așa ceva în România după cunoștiințele mele. cu toate acestea, nu cred că un calculator cu o putere de procesare atât de mică ar suporta injecție suplimentară de ulei. problema cea mai mare aici e să faci sistemul de injecție al uleiului, asta dacă nu vrei să faci amestec tot în rezervor.din nou, trebuie să ții minte faptul că în momentul în care tu faci injecția pentru 4 pistoane să dea în 2, ai o problemă. singura soluție extra low cost pe care o văd eu este să iei injecția de pe ceva vechi de 1.2-1.4, 2 din injectoare să le pui să scuipe pe un retur spre rezervor, sonda lambda nu o legi și speri să meargă ok și fară, iar cu aprinderea...nu știu ce faci. aici să vorbească cineva care se pricepe la electronică. așa ai avea șanse să funcționeze o injecție rudimentară, în condiții de amestec făcut tot în rezervor, cu pompă de benzină în rezervor, dar tot trebuie să fabrici custom sistemul de alimentare, sistemul de injecție, cu retur la 2 injectoare, rampa de injectoare și aprinderea, și există riscul să meargă prost spre deloc. mai bine ți-o încerci cu ceva injecție mecanică. ai avea șanse mai mari de reușită dacă vrei să faci ceva low-cost. varianta care să funcționeze corect e descrisă mai sus dar sare de 1000 de euro cu cele mai ieftine componente, și cu manopera făcută de tine.
If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!

Offline pushtiu

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 32
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #12 : Decembrie 12, 2013, 04:47:25 pm »
salutare,
    nu ma pricep eu foarte bine la astea, dar as vrea sa adaug la ceea ce a spus bong, care este foarte bine informat, ca se poate face calculatorul megasquirt1 mult mai ieftin decat in site-ul postat... pe forumul oltcit este cineva care a inceput un proiect asemanator, iar costurile pentru calculator au ajuns undeva la 200 ron, dar trebuie sa ai putina indemanare la lipit.
placa se poate achizitiona de aici: http://www.epsicom.com/produse.php?Search=&text=megasquirt   , iar componentele cica ar ajunge la vreo 150 ron. partea buna la astfel de calculator este ca ai putea cumva programa si injectia de ulei probabil, dar partea mecanica probabil este putin mai dificila.

Offline @Ll13n

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 387
  • IF-01-RAW
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #13 : Decembrie 12, 2013, 08:34:02 pm »
Nu stiu acest calculator cum controleaza injectoarele, dar tin sa cred ca s-ar putea realiza cu un microprocesor de tip Arduino, un cablaj electronic si multe teste si incercari. Programarea procesorului este relativ usoara, mai greu este de gasit algoritmul ideal pentru injectie. Mai departe se poate controla momentul si cantitatea injectata in functie de temperatura motorului si cea exterioara, cantitatea de ulei la fel, in functie de temperatura, soc automat etc. Idei ar fi destule, eu la vara mi-am propus sa fac un proiect pentru traby cu-n arduino. Timp sa fie, microprocesorul in sine costa relativ putin, in functie de model variaza intre 50-200 RON, cablajele si releele sunt relativ ieftine, programarea daca am timp la vara m-as baga la un proiect de genul, ar mai ramane pretul injectoarelor si montarea lor.
Mihnea Pirlogea
Mail: mihneap95@gmail.com
Tel: 0729964670

Offline moskyno93

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 112
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #14 : Decembrie 15, 2013, 10:38:46 pm »
Se pare ca nu prea ma fac inteles. Greseala mea. Vad ca voi tot imi da-ti sfaturi despre injectie multipunct(3-4-6-n injectoare) dar eu vreau sa adaptez o injectie monopunct cu un singur injector,defapt...e un carburator mai sofisticat ce are in el un injector.... Nu pun in dubiu ca nu stiati ce e injectia monopunct dar nu cred ca a-ti luat in calcul mentionarea aceasta.Astept sfaturi in continuare.