@BONG , cred ca prietenu moskyno93 va face acest motor doar ca si proiect de liceenta, nu stiu insa daca il va face si fizic.
SUnt costuri la asa ceva, iar ca sa il si faci functionabil (nu mai zic fiabil) este un pic de munca.
ca să îl faci funcțional și fiabil varianta cu standalone este singura posibilă. este singura schemă pentru a funcționa 100% corespunzător o aplicație 100% custom. ar crește mult fiabilitatea acestui motor, practic amestecul fiind făcut perfect de fiecare dată. se pot face 2 hărți, una de vară una de iarnă cum ar veni, la care să difere cantitatea de ulei injectată. evident, aici uleiul având rezervor separat, hărțile fiind selectabile la buton.
dacă vrea să-l facă strict ca proiect în autocad sau alt soft asemănător, schema am descris-o mai sus. rampă injecție custom cu injector pe fiecare piston + injector ulei, schema injectorului de ulei fiind asemănătoare cu injecția de apă\metanol. găsiți pe net documentație gârlă.
în realitate, cea mai mare problemă în folosirea unei injecții de pe o altă mașină, pe lângă faptul că nu prea există automobile pe injecție în 2 pistoane (există, gen fiat 500 0.8 twinair, dar foarte puține) de pe care să o iei, de pe 3 sau 4 pistoane fiind exclus din start din motive evidente, este simpla sondă lambda. cea de pe galeria de evacuare, al cărei rol este calcularea amestecului aer-combustibil. când o să citească noxele (amețitoare) ale fumului de 2 timpi o să dea shut-down direct motorului sau o să se ardă, noxele de 2 timpi fiind radical diferite din punct de vedere chimic față de cele de 4 timpi.
acum, de făcut, s-au făcut kituri mai mult sau mai puțin complexe față de ce am descris eu de injecție pentru motorete de 2 timpi, da' pentru motorete.cel mai simplu din punct de vedere conceptual este cel de la athenaparts, dar este pentru 50cmc.
http://www.athenaparts.com/eng/blog/2SDI-direct-injection-combustion-controlecotrons au unul ceva mai complex, dar este tot pentru motoare mici.
http://www.ecotrons.com/products/2_stroke_small_engine_fuel_injection_kit/vorbim de motoare de 49cmc capabile de 15-16.000rpm.
morala este că oricum ai da-o nu se poate folosi o injecție de pe 4 timpi, care să și funcționeze corect.
dacă vrea colegul să facă un proiecțel de licență și are ceva bănuți de dat pe el, un motor Genesis de Yamaha de 750 cmc cu 5 supape pe cilindru se găsește cu vreo 100-200 eur complet, 120cp și 14-15k rpm, o punte spate de pe un Damas se poate adapta la Trabi, un cardan custom se poate face cu o mână stabilă și un aparat de sudat, motorul în spate, tracțiunea în spate, și uite de unde sare un Trabi numa bun de circuit
. vezi principiul aplicat pe un Tico la Craiova (pe care puntea de Damas se potrivește la fix), dar cu motor de GSX-R.
tico baboi . se găsesc detalii despre proiect pe net.