Autor Subiect: Trabant tuning.  (Citit de 34875 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Trabant tuning.
« Răspuns #45 : Noiembrie 23, 2011, 08:50:22 pm »
Am vorbit astazi la servici cu un domn care a terminat aeronavele acu ceva ani... A spus ca a facut planuare si moto-planuare. Imi zicea ca au folosit si motoare de Trabant ca erau bune si destul de fiabile (erau piese originale pe atunci)... Si stand mai mult de vorba cu el... mi-a zis ca exista o firma nemteasca care face motoare de planuare si alte d'astea usoare concepute si avand la baza motorul de Trabant! Firma se numeste HIRTH si site-ul e www.hirth-motoren.de. Niste specificatii :



Engine: 3203 E/V
 
Type: in-line engine
Cylinders: 2
Displacement: 625 cm³
Max. performance: 47,8 kW (65 HP)
Max. torque: 73 Nm
Cooling: fan-cooling
Weight: 31 kg
Starting device: recoil starter included
Options: electric starter, dual ignition, multi point injection instead of dual carburetter, separate lubrication, gear box G50 with or without centrifugal clutch, free-air cooling
The 3203 is an air cooled, reed valve controlled 2-cylinder-inline-2-stroke engine with electronic fuel injection or two crburettors and Nikasil coated cylinders. It has one of the highest power to weight ratio available on the 65 HP engine market. Ideally suited for Ultralights, hovercrafts, gyrocopters, light experimental aircrafts and all applications where weight is an issue.
Factory recommended TBO is rated at 1000 hours at 75 % power. The warranty of the crank shaft is 3 years.

Interesant daca s-ar putea adapta asa ceva pe trabant... e clar ca are putere si cuplu la un design asemanator si principiul de functionare fiind acelasi... poate si zgomotul ar fi frumos... Consumul nu stiu daca este unul normal pt aplicatii pe autovehicule iar pretul am auzit ca ar fi undeva in jur de 3000 de euro... Oricum... ma gandeam sa impartasesc si cu voi ce am aflat azi...
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Trabant tuning.
« Răspuns #46 : Noiembrie 23, 2011, 09:39:11 pm »
Domnul asta zicea ca scoteau usor 34 - 36 de cai din motorul de Trabant... Specificatiile motorului de Trabi :



Typ: P63/64 - 65/66
maximum power: 19,1 kW bei 4200 U/min
maximum turning moment: 53,95 Nm bei 3000 U/min
piston displacement: 594,5 ccm
two cylinder-two stroke-reverse flushing
compression ratio: 7,8:1
bore: 72mm
stroke: 73mm

Un motor al HIRTH care e mai domol nitel... (precedentul era gama de top) :



Engine: 2702 V
 
Type: in-line engine
Cylinders: 2
Displacement: 521 cm³
Max. performance: 29,4 kW (40 HP)
Max. torque: 57 Nm
Cooling: fan cooling
Weight: 31 kg
Starting device: recoil starter included
Options: electric starter, dual ignition, separate lubrication, gear box G50 with or without centrifugal clutch, belt reduction G23/G27, free air cooling
The 2702 V is an air cooled, reed valve controlled 2-cylinder-inline-2-stroke engine with two slide carburetors and Nikasil coated cylinders. It has one of the highest power to weight ratio available on the 40 HP engine market. Ideally suited for Ultralights, hovercrafts, gyrocopters, light experimental aircrafts, and all applications where weight is an issue.
Factory recommended TBO is rated at 1000 hours at 75 % power. The warranty of the crank shaft is 3 years.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Trabant tuning.
« Răspuns #47 : Noiembrie 23, 2011, 10:07:27 pm »
Interesant ;)

Offline luciandumi

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 3
    • Jocuri pentru copii
Re: Trabant tuning.
« Răspuns #48 : Noiembrie 24, 2011, 03:00:23 pm »
ce fain e bordul trabantului de la pg 3 :)

Offline mircea_storm

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 305
Re: Trabant tuning.
« Răspuns #49 : Noiembrie 24, 2011, 03:10:47 pm »
interesante motoarele... poti sa ai carburatie sau injectie... consumul nu cred sa fie deosebit de mare, autonomia de zbor a unui aparat se doreste sa fie cat mai mare.. ar fi interesant.. totusi, pretul de achizitie (daca zici ca e in jur de 3000 eur) este destul de prohibitiv..pe principiul "de banii astia" inmatriculezi un 1.1 din Ungaria facut din fabrica, fara alte "adaptari".. anyway, good to know  :icon_salut:
Revin eu...lasa mesaj

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 722
Re: Trabant tuning.
« Răspuns #50 : Noiembrie 24, 2011, 03:50:23 pm »
cateva poze din muzeul de la Zwikau cu un Trabant "tunat"



interesant ca pe cilindrul 1 sunt puse 2 bujii, iar galeria de evacuare este in spatele cilindrilor, nu inspre carburator
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline horatiu601

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 967
Re: Trabant tuning.
« Răspuns #51 : Noiembrie 24, 2011, 04:23:35 pm »
hmmmm...ciudata rau....partea cu bujia ,chiar nu am mai vazut.Dar uitandu-ma atent,galeria de la motor iese si din fata( sau mi se pare mie)..... aici trebuie mers si studiat cu atentie toata treaba,sauuu ,de mers la o intalnire de la Zwickau si povestesti acolo cu fosti piloti,mecanici,propietari ale masinilor ( care is putine ) :angel7:
trabantul nu este o masina,este un stil de viata!! :)

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Trabant tuning.
« Răspuns #52 : Noiembrie 24, 2011, 04:39:13 pm »
sunt mai multe chestii interesante (la ultimul motor)
- 3 bobini de inductie
- pompa de benzina ?!? :O
- alfel de evacuare

Oare cati cmc are acel motor? si cati caluti dezvolta :D

Offline mircea_storm

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 305
Re: Trabant tuning.
« Răspuns #53 : Noiembrie 24, 2011, 04:47:39 pm »
771 cc, 60 cp, 18 l/100 km...sunt si datele tehnice pe o placuta  :tongue3:
Revin eu...lasa mesaj

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: Trabant tuning.
« Răspuns #54 : Noiembrie 24, 2011, 04:52:12 pm »
   ala-i trab 800rs, facut de sachsenring! s-a mai vorbit la un moment dat despre si, la fel, s-a stabilit ca a 3-a bobina este de rezerva...asta e masina cu care participa uzina la curse, cu motor de trabi modificat. iar pompa este de ca de sirocou, probabil pt un debit mai mare decat poate fi obtinut prin cadere...
    horatiu, la tine "galeria" nu iese tot prin fata?! ia uita-te mai bine! evacuarea, ca la orice trabi, este prin porturile de evacuare, care sunt facute pe partea dinspre inainte, cum sunt pusi cilindrii pe masina; acuma, ca are si toba d-aia de rezonanta, e altceva, dar principiul e acelasi... sau n-am inteles eu ce voiai sa zici, nu stiu.

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 722
Re: Trabant tuning.
« Răspuns #55 : Noiembrie 24, 2011, 06:00:41 pm »
ete ca n'am stiut de cealalta discutie...
asa pare, ca ce-a de a doua bujie de pe cilindrul 1 este de rezerva, ca nici cea de a treia bobina de inductie nu este conectata
dar numai un cilindru cu bujie de rezerva?
in fine

printre alte exponate, grupuri moto-propulsoare de trabant cu motoare 4T 1.1, diesel 3 cil, wankel, etc




eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: Trabant tuning.
« Răspuns #56 : Noiembrie 24, 2011, 06:31:09 pm »
   daca mai ai poze de la rs-ul ala, sau poze cu motorul de trabi, cel in 2T, posteaza! n-am gasit asa de aproape cum ai pus tu! Astea sunt de la muzeul ala din Zwickau, August Horch!
   P.S. bine, postezi si tu unde se incadreaza, fireste!

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Trabant tuning.
« Răspuns #57 : Noiembrie 24, 2011, 08:41:13 pm »
   ala-i trab 800rs, facut de sachsenring! s-a mai vorbit la un moment dat despre si, la fel, s-a stabilit ca a 3-a bobina este de rezerva...asta e masina cu care participa uzina la curse, cu motor de trabi modificat. iar pompa este de ca de sirocou, probabil pt un debit mai mare decat poate fi obtinut prin cadere...
    horatiu, la tine "galeria" nu iese tot prin fata?! ia uita-te mai bine! evacuarea, ca la orice trabi, este prin porturile de evacuare, care sunt facute pe partea dinspre inainte, cum sunt pusi cilindrii pe masina; acuma, ca are si toba d-aia de rezonanta, e altceva, dar principiul e acelasi... sau n-am inteles eu ce voiai sa zici, nu stiu.

Vezi ca are 2 bujii pe cilindrul 1 si d'aia are 3 bobine... Si daca te uiti atent... toba de rezonanta vinde dinspre latura orientata spre spatele masinii a motorului... Oricum... se vede ca e "home made"...  :P Interesant ar fi de stiut ce au facut la cutia de viteze... motorul ca motorul... faci cota 4 si pui carburator tipul vechi si aia e... dar cutia e mai nasoala ca nu ai ce sa-i faci... si nu cred ca ajungea la 150 km/h numa din turatie... (Scrie 6000 rot/min) al nostru are 26 de cai la 4500 ceea ce inseamna ca mai sus intra pe rosu... ar fi posibil sa fie numa din turatie...
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline mircea_storm

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 305
Re: Trabant tuning.
« Răspuns #58 : Noiembrie 24, 2011, 11:38:03 pm »
am auzit ca se faceau ceva cutii de viteza de 601 pentru raliu..grupul de pinioane era schimbat (raport mai bun) iar a IV-a nu avea frei (nu, nu era sudat )... nu am vazut.. a avut mecanicul meu pe masina, cutie adusa din Germania, de la dezmembrari...asta prin 2002...
Revin eu...lasa mesaj

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Trabant tuning.
« Răspuns #59 : Noiembrie 25, 2011, 09:48:19 pm »
am auzit ca se faceau ceva cutii de viteza de 601 pentru raliu..grupul de pinioane era schimbat (raport mai bun) iar a IV-a nu avea frei (nu, nu era sudat )... nu am vazut.. a avut mecanicul meu pe masina, cutie adusa din Germania, de la dezmembrari...asta prin 2002...

Am vazut si eu o poza pe ebay la o cutie de RS ziceau aia... ciudat mi s-a parut ca dintii ii avea drepti la toate rapoartele... foarte ciudat! Oricum... poza era facuta cu telefonul si nu se vedea super. Cum mi-a zis si Raoul, pe placuta aia nu scrie nimic de modificari la cutie. Deci ar putea bine mersi sa mearga cu 150 km/h la 6000 de rot/min cu conditia ca cutia sa fie original proiectata sa tina la asemenea turatii. Oricum... iubim trabi pentru ceea ce este  :blob7: Si sa raspund la ce am mai vazut... consum la motoarele aero e sigur! Nu ai cum sa scoti din 521 cc 40 cp fara sa arzi! Deci ma astept la un consum de 10 lejer... si ala de 60 cp cred ca ajunge la 12 l/100km...
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html