Autor Subiect: Fotografii document : Ultima zi de productie 1991  (Citit de 13615 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Fotografii document : Ultima zi de productie 1991
« : Martie 09, 2011, 09:20:50 pm »
In navigarea mea pe internet pentru a va gasi ceva inedit am dat peste ceva foarte interesant. Ultima zi de servici la fabrica Zwickau in 1991.
Daca va uitati cu atentie la fotografii , veti observa pe fetele muncitorilor o expresivitate plina de bucurie ca au realizat ceva dar si o tristete ca e "last day"
Sper sa va placa.



p.s. Fotografiile au fost editate de Martin Roemers

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Răspuns: Fotografii document : Ultima zi de productie 1991
« Răspuns #1 : Martie 09, 2011, 10:18:07 pm »
FOARTEEEE TRIST - fotografii document intradevar. Mutumim Victore
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Răspuns: Fotografii document : Ultima zi de productie 1991
« Răspuns #2 : Martie 09, 2011, 10:24:21 pm »
Mare majoritate zambesc de dragul fotografului,insa sunt persoane care nu isi pot ascunde tristetea, gen tanara acea blonda care tine in maini bormasina,pacat.
Ce logan ,ce sandero,daca se mai fabricau si acum cu criza asta credeti-ma ca ajungea din nou numarul 1 la vanzari pe tot mapamondul.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline @Ll13n

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 387
  • IF-01-RAW
Răspuns: Fotografii document : Ultima zi de productie 1991
« Răspuns #3 : Martie 09, 2011, 10:27:15 pm »
O imagine foarte trista :( Erau terminati oamenii, cum zice si Geani, ce mai zambeau cativa fortat....in rest :(
Mihnea Pirlogea
Mail: mihneap95@gmail.com
Tel: 0729964670

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Fotografii document : Ultima zi de productie 1991
« Răspuns #4 : Martie 09, 2011, 10:33:41 pm »
pe mine m-au intristat putin fotografiile, zambet fortat dar daca te uiti atent si stii istoria, vei descoperi adevaratul zambet.

Offline Angel 5

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 527
  • IFA-VW Powered Trabant
    • Trabant 1.1 Blog
Răspuns: Fotografii document : Ultima zi de productie 1991
« Răspuns #5 : Martie 09, 2011, 10:51:15 pm »
Zambesc fortat pentru ca ramaneau fara loc de munca :(.

« Ultima Modificare: Martie 09, 2011, 11:07:21 pm de victor »

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Răspuns: Fotografii document : Ultima zi de productie 1991
« Răspuns #6 : Martie 10, 2011, 07:23:59 am »
Vedeti inca munceau,adica se respectau sau isi respectau munca, eu cand am aflat ca voi fi disponibilizat cu o saptamana inainte am refuzat sa mai ies din sectie dar sa mai am activitate ,persoane legitimate sau mai stiu eu ce,va dati seama cati faceau acelasi lucru ca mine.
Tot respectul pentru ei,sau poate ca nu ia disponibilizat din cate imi aduc aminte ca am citit dupa incetarea productiei trabantului am inteles ca acolo se fabrica vw polo,oricum nu va stii nimeni ce s-a intamplat,meandrele vieti sunt mari.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Re: Fotografii document : Ultima zi de productie 1991
« Răspuns #7 : Octombrie 31, 2012, 10:27:26 pm »
Are careva idee ce s-a intamplat cu ultimul lot de masini ramase in curtea/depozitul fabricii si din cele imbarcate in garniturile de tren care zaceau pe sine ticsite de trabanturi?
Citisem pe undeva pe net ca ar fi fost in jur de 1000 si ceva de bucati,nu mai aveau comenzi ba chiar unele au fost returnate fabrici din diferite motive,asta vorbind in 1991 deci dupa reunificare,iar conducerea de stat a Germanie hotarase sa le distruga prin incendiere deoarece duroplastul nu era biodegradabil ,insa aceasta idee a fost abandonata din simplul motiv ca arderea unui lot atat de mare ar fi dus la poluarea intregii Europe.
Pana la urma nu imi mai aduc aminte ce au facut cu ele,de exemplu in Irlanda de Nord acolo unde se fabrica si unde inca exista fabrica DE LOREAN cu toate ca a dat faliment in anii 80' ,cei care o mai administreaza au in depozit inca cateva zeci de DMC-12 noi noute ramase nevandute.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline GOTA

  • GOTONEL
  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 397
  • TRAIASCA TRABY
Re: Fotografii document : Ultima zi de productie 1991
« Răspuns #8 : Noiembrie 01, 2012, 05:57:58 am »
 Zambeau de dragul aparatului de fotografiat vroisu sa dea un exemplu clasei din industria auto ca drumul nu se termina cand vor ei si eu inca mai sper ca vor traii in istorie ca adevaratele opere de arta care inca nu si-a spus ultimul cuvant.
   :wav: :wav: :wav:
0747065082

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Fotografii document : Ultima zi de productie 1991
« Răspuns #9 : Noiembrie 01, 2012, 07:25:59 am »
Mi se pare forţat să zicem ceva de mândrie şi tristeţe că încetează producţia de Traby. Noi suntem prea subiectivi, prea idealişti şi prea irealişti. Ca orice lucru comunist, viitorul era clar. Degeaba faci un produs care e susţinut de stat, ei nu făceau performanţă, „merge şi aşa” ar fi fost o sintagmă des folosită. Era clar că se duce naiba tot dacă nu mai e „băgat pe gât” cu forţa. Poate dacă Traby era de prin Vest, acuma încă se fabrica, şi nu „apăreau” porcării de genul nT. Şi dacă era din Vest, poate nu mai avea valoarea de azi. Cert e că sistemul Sovietic de a face ceva era, în general, falimentar. Eu regret încetarea producţiei, dar se pare că în '91, nu a regretat cine trebuia. Putea fi azi un fel de Dacia în grupul Renault pt VW.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Re: Fotografii document : Ultima zi de productie 1991
« Răspuns #10 : Noiembrie 01, 2012, 04:21:04 pm »
Ai pus bine problema,competitiv nu era dar nici nu s-a mai vrut mentinerea lui in fabricatie,sub forma mai imbunatatita si renuntand la vechiul motor in 2 timpi,adica 1.1,sau la proiectarea uni nou model,nu cred eu ca erau falimentari avand in vedere ca era una din cele mai vandute masini in partea de est si cat de cat vandute si prin vest.
Clar trebuia sa dispara, va dati seama ce insemna ca o masina de productie comunista sa concureze cu marile concerne ,opel,renault, fiat,vw, etc si sa aibe si un pret mai mic.
Acum sincer vorbind si lumea a fost delasatoare abandonandu-le prin te miri ce loc datorita faptului ca se saturasera de orice obiect comunist si doreau sa traiasca in democratie si sa se bucure de produsele fabricate in tarile democrate.
La vremea aceea vw nu s-a gandit la varianta cumparari fabrici si mentinerea si imbunatatirea acestui model scotand profit asa cum face Renault,General motors.
La fel se poate spune si de modelele Wartburg,Barkas si autocamioanele IFA.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline mircea_storm

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 305
Re: Fotografii document : Ultima zi de productie 1991
« Răspuns #11 : Noiembrie 01, 2012, 04:34:52 pm »
Trabantul nu a fost ever o masina competitiva. A fost facuta sa coste putin. Si masina si intretinerea. Am vazut un reportaj, (da nu mai stiu pe unde.. :evil3:) , dupa caderea zidului Berlinului, cand au avut acces la alte masini in 4 timpi, gen opel.. si-au abandonat trabantul.. De ce ? Pentru ca puteau sa achizitioneze masini cu plus valoare fata de trabant. La toate capitolele. Si as putea sa fac o paralele cu pitoreasca Dacia.. pe acelasi calapod.. mereu cu trusa dupa tine si murdar pe maini.. si la fel, nu aveai alta varianta accesibila.. (gen masini straine)..
Faptul ca s-a termnat productia nu e o mare tragedie.. Asa a devenit legenda.. Faptul ca s-a produs in atatea exemplare a facut ca marca sa ramana in viata mult timp.. Asta e..
pt Alex: daca nu ai fi posesor de trabant, nu cred ca ai avea asemenea conceptii...  :laughing7:
Revin eu...lasa mesaj

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Re: Fotografii document : Ultima zi de productie 1991
« Răspuns #12 : Noiembrie 01, 2012, 04:44:10 pm »
Ai dreptate,poate daca nu traiam de mic in preajma lui,deci inca din anul 1990,si nu interactionam direct cu el,cred ca acum mi se parea o masina banala,sau chiar lipsita de orice valoare.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Fotografii document : Ultima zi de productie 1991
« Răspuns #13 : Noiembrie 01, 2012, 08:44:56 pm »
Ai dreptate,poate daca nu traiam de mic in preajma lui,deci inca din anul 1990,si nu interactionam direct cu el,cred ca acum mi se parea o masina banala,sau chiar lipsita de orice valoare.

Exact! Ai zis-o și tu foarte bine. Istoria mașini o facem noi, cei ce le țin în viață, cei ce le fac plăcute pentru „oamenii de rând” ș.a. Noi scriem istoria mașinii... cei pasionați. Plus de asta e și ideea de rar acuma. În 95... ce însemna să vezi un Trabi pe stradă mergând și ce e acuma când vezi unul... ai putea spune „să-i văd nr de înmatriculare poate-l cunosc...” Noi dăm viață fiarelor... nu ele nouă... ele ne dau nouă amintiri neprețuite și momente frumoase. În 91 când s-a închis fabrica, nu era vorba de pasiune... a venit politiciananul ăla și a ținut un comunicat de presă în care zicea (poate zic eronat că vorbea germană)... „eu nu am condus niciodată Trabant, am condus Skoda... vom încheia producția de Trabant,... bla bla bla...”. Și încă ceva... Alex a zis că se vindeau la greu și nu erau falimentari... eu zic altceva... câte fabrici și uzine au mai funcționat pe profit după 89? La noi aici? Eu am exemplul perfect, Fabrica de Zahăr de la Fundulea, tata a lucrat acolo... a zis că era falimentară de mult, prin 86 era el pe acolo repartizat... consuma mai mult decât producea. Și sunt mii de alte exemple în care blocul comunist susținea fabrici care altfel ar fi dat faliment. Așa și Trabi... eu am auzit că, costul real de producție era cam mare pentru a fi vândut după căderea zidului... Sunt ceva articole pe net cum că nu se vindeau cum e Trabant 444 de exemplu... că aveau prețul cam mare pentru ce ofereau. Aia e acuma, poate dacă nu era așa cum este, nu eram aici cu o pasiune și un hobby apreciat de mulți necunoscători și în primul rând, satisfacția de a avea șansa să fim o mare parte din mașina pe care o deținem.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Fotografii document : Ultima zi de productie 1991
« Răspuns #14 : Noiembrie 02, 2012, 12:02:06 am »
...poate are legatura cu topic .. poate nu

era anul 1990 (inceputul lui) .. revolutie/nebunie/capitalism bla bla
Batranul era la al 13-lea TRABANT 601 ... NOUUU NOUUUT ... avea 15 km la bord ... ai venise RANDUL la el !!! FINALMENTEEEE !!! Il asteptam ca pe  :angel7:
Si a venit ... il tin minte exact (era ca si a lui G.Mortu cum arata acuma inclusiv culoarea) Mirosea SUPEEERB a plastic nou ! Aveam 12 ani ...p'acolo... Tin minte iarsi cum se inchideau usile .... pfoaii de mama mea ... puf.. atata facea  :icon_salut:

Si ... animalu' de taicamiu' ... cand nu cred ca iesise masina din rodaj (2000 km) l-a dat pe ... peeee ... o antena parabolica ...  :BangHead: de aia de prindea RTL si alte tampenii !

Am plans si io si sorumea vreo saptamana dupa Trabantu'ala si nu ne-am uitat la  :bootyshake: ala de receptor muuuuult timp (aaa ... luase si TV color da tot nu ne-a impresionat).Maica-mea i-a facut scandal nu stiu cate saptamani la rand pt decizia tampita care a luat-o.

Apoi ... am crescut ... si mi-am luat io' TRABANT  :icon_study:
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan