Autor Subiect: problema la cilindru 1, bujia dupa cateva minute sa uda !  (Citit de 6335 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline lorenzobus1972

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 304
problema la cilindru 1, bujia dupa cateva minute sa uda !
« : Martie 02, 2016, 08:29:12 pm »
 :BangHead:

Salut,

Imi sa întâmplă de ceva vreme... Aveam aprindere transistorizată cu platină, am schimbat platinele... Si acuma am înlocuit platine cu senzori Gotronic.
Bobine de inductie schimbate si verificate cu aparat de.misura asa cum explicat in tutorial forumului.
Fisele bujiile noi. Fire de la platina/senzor înlocuit.
Bujiile schimbate de 3 ori. NGK, BRISK si acuma BERU. Oricum dupa codurile conform cu ce apare aici pe site despre bujii....
CE SĂ ÎNTÂMPLA:

Pornesc trabantul, motorul merge destul de binisor, astept sa il încălzesc.
Verific bujiile si observ ca bujia din cilindru 1 (către cutie) incet încet se uda... Oricum e calda dar daca tin motorul pornit mai mult sa uda tot mai mult pana nu mai da scânteia!
Am verificat si scântei e ok înainte. Azi am înlocuit bujiile cu astea de la Beru  :wav:

Ce poate fi? Am reglat corespunzător (aprinderea si avans), asa cum scrie si pe forum si pe cartea si cu sistemul gotronic.

Segmenti poate s-au rupți???  Motorul nou din punct de vedere a cilindrele si pistoanele .... 73,5.....
Ce sfatuiti? Demontez maine cilindru sa ved segmenti... Sau se ii vad scotand galeria?

Mai ceva... Fara tura motor prea mult la un moment începe sa scuipe putin benzina dupa toba din fata.. Unde intra in partea de la tava ca merge la restul tobei...
 de la carburatorul nu curge benzina din surplus, ca nu este, merge bune. Cilindru 2 merge fain si bujia curata si uscata!  :BangHead: :BangHead: :BangHead:

Lorenzo

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Re: problema la cilindru 1, bujia dupa cateva minute sa uda !
« Răspuns #1 : Martie 02, 2016, 09:05:45 pm »
Eu zic ca nu mai da scanteie din cauza aprinderii aceleia,pune una electronica ddr si nu mai ai stres,eu cred ca e benzina nearsa ,bineinteles cu uleiul aferent.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: problema la cilindru 1, bujia dupa cateva minute sa uda !
« Răspuns #2 : Martie 02, 2016, 10:23:09 pm »
eu zic sa pui pe altcineva sa scrie, preferabil ROMANESTE, ca eu ma enervez de fiecare data cand incerc sa citesc ce scrii! la modul cel mai serios: daca ai posibilitatea asta, adica sa-ti compuna si sa-ti scrie altcineva, intr-o romana cat de cat inteligibila, ar fi apreciabil mai usor pentru toata lumea sa-ti raspunda precis la ce probleme ai tu! asa, in cazul meu, de exemplu, am citit in 10 minute ce-ai scris tu aici si nu sunt sigur ca am inteles precis care e baiu'...  sigur nu sunt singurul care are problema asta!

Offline lorenzobus1972

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 304
Re: problema la cilindru 1, bujia dupa cateva minute sa uda !
« Răspuns #3 : Martie 03, 2016, 07:43:22 am »
 :icon_salut:

Da iti am înțeles peter rafail...  Dar nu e numai vina mea... Telefonul cu sistemului de corectare in limba română...

Dar fiind ca benzina arde la inceput in cilindrul nr. 1... Si dupa câteva minute începe sa nu mai ardă complet... Tot in cilindru nr. 1.... Care poate fii cauza? Bineînțeles ca scânteia este la bujia nr. 1( am verificat si e ok).
Axeasta problema apărea si cu platina si acuma cu gotronic...
 :wav:

Sper ca asa o sa fie mai clara explicația problemei.  :blob7:
Mersi.
Lorenzo

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: problema la cilindru 1, bujia dupa cateva minute sa uda !
« Răspuns #4 : Martie 03, 2016, 08:09:44 am »
 :glasses2:  Cilindrele si segment NU ARE NICIO legatura ca se uda bujia. Ar trebui ca sa fie compresie SPRE ZERO ca sa se ude bujie.
Eu cred ca poate sa fie ceva de la chestia ASTA:
:BangHead: Salut,
Pornesc trabantul, motorul merge destul de binisor, astept sa il încălzesc.
Lorenzo
Adica, fiind racit cu aer TOT TIMPUL, motorul de trabi se incalzeste IN MERS, si NU PE LOC.
Eu mai suspectez:
 1-garnitura cilindru (de sus) impuscata- deci scade compresia (se aude un pufait)
 2-pe sistem de aprindere- ceva care NU mai da scanteie tot timpul,
 3- ceva montat gresit (sau nemontat) la motor- A) NU s'a montat vreo saiba de la partea dinspre volanta, si ambielajul ,,se duce'' spre aprindere [ inclin spre 80% la asta]- e vorba de o saiba ondulata, e posibil ca sa nu fie montata sau sa se fi spart..
 B) subarele nu ar fi cele din tabla OTELITA, la alea care ,,arata la fel''- din tabla moarta, dupa ceva timp se onduleaza si se pierde din compresie, SAAAU a ,,scapat'' un arculet de presiune de la subar.

Astea sunt CAM TOATE variantele de joc. :icon_salut:

La faza cu iesit combustibil nears pe teava- e normal cand NU mai functioneaza o bujie si motorul e rece. Nu pricep de unde va dati seama ca iese combustibil pe la teava aia, ce,  nu e montata??? sistemul e facut sa functioneze ok per intreg, cu teava scoasa se incalzeste si MAI greu. :glasses9:
popandau de trabante

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: problema la cilindru 1, bujia dupa cateva minute sa uda !
« Răspuns #5 : Martie 03, 2016, 08:13:32 am »
Daca toate sunt in ordine, cel mai probabil sunt suberele.

Offline lorenzobus1972

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 304
Re: problema la cilindru 1, bujia dupa cateva minute sa uda !
« Răspuns #6 : Martie 03, 2016, 08:11:46 pm »
Salut tuturor trabantisti,

Astazi a fost o ziua grea.... pt trabanţelul meu....

De aproape o săptămână, câțiva ore  pe zi, trecem la treaba cu trabant.... după problemele cu aprinderea, astăzi,  si datorita sfaturile de pe forumul am verificat bine bine cilindrele si... de la nr. 1 scapa compresia, când am inlocuit pistoanele am pus alte 'capace' la cilindre .... experiență nimica .... sunt di Barkas (cred, arata la fel cu acei de Trabant dar scrie pe dedesubt barkas.... si au o buza mai mare, la care nu face fața garnitura de sus   :violent1: (mulțumesc liviu... m am uitat după ca am citit mesajul tau), am înlocuit la cilindru1 si apoi am observat ca scade compresia si la nr 2 ACUMA.. m am uitat si tot barkas... iarăşi am înlocuit capac, si garnituri, si la cilindri am schimbat toate șuruburile (nu știu cum sa cheamă tehnic vorbind) .... acum compresia e ok! Bujiile lucra amândouă.

Am mai observat alta problema la cama de la platina (acum am sistemul cu senzor gotronic) capătul șurubul (cheia de 14) avea loc gol... numai o șaibă si sa plimba putin... sincer pana miercurea nu am observat, poate a picat o piulița care s a mâncat in timp? Am adăugat o șaibă 'potrivita' si merge acum mai bine. Maine merg mai departe cu analiza asta...

Mai ceva, pentru liviu, am observat ca curgea benzina ne arsa după toba din fata unde începe țeava pt ca etanșare nu e perfecta, urmeaze daca rezolv in sfârșit cu motorul si aprinderea :wav:
 
Nu am demontat ambielajul nici cutie de vitează pana acum, poate ar fii trebuit.... dar o sa vedem ce va fii  :dontknow:

Nu știu ce sunt 'subarele'...

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: problema la cilindru 1, bujia dupa cateva minute sa uda !
« Răspuns #7 : Martie 03, 2016, 08:21:54 pm »
..Adica pe chiulasele puse acum NU scria BARCAS?  :o
Oricum, Barkasul NU are chiulase de trabant, poate era sigla firmei care le facea. Barkasul are motor RACIT CU APA si cu TREI cilindri. Deci, nicio sansa ca sa fie cumva de... barcas. :glasses9:
Subarele sunt doua table dinauntrul motorului, nu se vad decat daca se scot cilindrii. Sunt in forma de semiluna.
Surubul de la cama TREBUIE sa nu se fixeze odata cu cama.. Deci saiba aia doar tine cama sa nu iasa!
poate, daca ma sunati pe loc, dura mai putin cu informatia.. :glasses9:
popandau de trabante

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: problema la cilindru 1, bujia dupa cateva minute sa uda !
« Răspuns #8 : Martie 03, 2016, 08:23:20 pm »
Lat edit- poate muta cineva topicul asta la tehnic.. :wav:
popandau de trabante

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Re: problema la cilindru 1, bujia dupa cateva minute sa uda !
« Răspuns #9 : Martie 03, 2016, 08:39:59 pm »
tablele verzi , in forma de semiluna sunt suberele

[/URL][/img]
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: problema la cilindru 1, bujia dupa cateva minute sa uda !
« Răspuns #10 : Martie 04, 2016, 09:43:50 am »
Pater, lasa omuletul in pace, nu e roman (italiano vero =)) si scrie extraordinar de bine romaneste fata de altii (care cica au facut 4 clase)

ti-au raspuns baietii la intrebari, eu completez doar ca ai facut o alegere foarte buna cu deparazitoarele de la Gotronic

Offline lorenzobus1972

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 304
Re: problema la cilindru 1, bujia dupa cateva minute sa uda !
« Răspuns #11 : Martie 04, 2016, 03:05:55 pm »
Mersi Victor!!!  :wav:
 :blob7: :blob7: :icon_salut:

Offline popeyej

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 346
  • DB 01 JWS, DB 11 JWS
    • panouri solare
Re: problema la cilindru 1, bujia dupa cateva minute sa uda !
« Răspuns #12 : Aprilie 19, 2016, 08:20:33 pm »
Am cumpărat o jumătate de motor, adică fără cilindrii și pistoane, de la cineva care se pregătea sa îl duca la fier vechi. Ambreiaj fără joc. Pe biele nici un înscris. Are bucși la boltul pistonului, cu un canal elicoidal pentru ungere. Pe partea opusă carburatorul se află inscripționat BARKAS. În același loc pe alte motoare e un simbol de genul ---0---. Ce neam de motor o mai fii și ăsta?
..Adica pe chiulasele puse acum NU scria BARCAS?  :o
Oricum, Barkasul NU are chiulase de trabant, poate era sigla firmei care le facea. Barkasul are motor RACIT CU APA si cu TREI cilindri. Deci, nicio sansa ca sa fie cumva de... barcas. :glasses9:
Subarele sunt doua table dinauntrul motorului, nu se vad decat daca se scot cilindrii. Sunt in forma de semiluna.
Surubul de la cama TREBUIE sa nu se fixeze odata cu cama.. Deci saiba aia doar tine cama sa nu iasa!
poate, daca ma sunati pe loc, dura mai putin cu informatia.. :glasses9:
Vodafone 0723454235

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: problema la cilindru 1, bujia dupa cateva minute sa uda !
« Răspuns #13 : Aprilie 19, 2016, 09:19:17 pm »
..da, asa e, e ciudat.. :glasses9: dar... ambreiaj fara joc??
daca NU scrie nimic pe biele- ambielaj romanesc, pentru ca sa se puna bolt fara coliviile romanesti- au bucsat biela sus. :icon_thumleft:
..blocul motor poate fi unul veeeeechi. ca NIMENI NU a mai facut asa ceva pentru trabant.
..deci NIMENI!! :laughing7:
popandau de trabante

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: problema la cilindru 1, bujia dupa cateva minute sa uda !
« Răspuns #14 : Aprilie 19, 2016, 09:44:03 pm »
si pe carteru meu scrie barkas! si parca si pe unele chiuloase. asa ca... depinde!
(a, da: am carter modelu' nou!)