Tehnică > Electrică

Lampile de frana stau aprinse

(1/4) > >>

Surcel Traian:
Am intampinat problema asta prima data acum o luna cand ne-am trezit ca lampile de frana au ramas aprinse.Am vorbit cu cineva si mi-a sugerat sa schimb sonda din capul pompei de frana... Am pus una noua (cea ''veche'' avea 2 ani), ambele luate de la Dna.Voicu.Dupa un drum si aia a facut figuri, lampile de frana au ramas iar aprinse.Am pus-o p'aia ''veche'' dar nu am mai strans-o asa de tare.Nu am mai avut probleme timp de o luna, iar acum m-am trezit cu ele aprinse din nou, dupa ce au consumat aproape toata bateria.

Am incercat sa le schimb intre ele, tot stau aprinse.Iar acum doar le insurubez usor si lampile raman aprinse.

Deci: poate fi altceva care sa cauzeze problema asta sau trebuie sa schimb din nou sonda de frana?

vidicanpetru:
Se poate pune un întrerupător la padală și ați rezolvat problema. Dacă vă interesează, pun poze.

Mircea:
"Tot păţitu-i priceput!" Cel mai probabil este un defect al pompei de frână în sensul că, după frânare, nu se mai permite revenirea lichidului de frână, din cel puţin una din secţiunile pompei (de principiu, cea destinată frânării pe puntea faţă), în rezervor. Defectul priveşte sistemul de supape situat sub armăturile de care se leagă conductele de frână (nişte talere cu garnituri de caudiuc şi arcuri).
Pentru confirmarea situaţiei descrise, când apare "fenomenul" (luminile de frână rămân aprinse) se circulă câteva minute, se opreşte şi se verifică prin atingere scurtă cu mâna dacă există tamburi de frână fierbinţi. În caz afirmativ, pentru siguranţa diagnosticului, cu o cheie de 10, se slăbeşte de la pompă o conductă de frână aferentă punţii pe care s-au încins tamburii (sunt două pentru puntea faţă şi una pentru puntea spate) şi se lasă să se piardă puţin licid de frână. Dacă după această operaţie luminile de frână se sting, diagnosticul este confirmat.
Descrierea de mai sus este valabilă pentru dublul circuit de frână; la cele cu un singur circuit cred că este mai simplu, în sensul că nu mai apar diferenţe legate de puntea pe care apare încălzirea tamburilor
Remedierea ar trebui să fie posibilă prin înlocuirea garniturilor de cauciuc menţionate. Mie nu mi-a ieşit (nici nu am avut garnituri noi) şi am adaptat o pompă de frână de VW Golf (aşa cred, informaţia am găsit-o tot aici pe site).
Dacă cineva a reuşit repararea defectului menţionat, ne-ar face foarte bine tuturor să ne povestească.
Spor la treabă celor cu "necazuri " şi drum bun celor cu maşinuţe în stare bună!

vidicanpetru:
Dacă tamburii se încălzesc, într-adevăr problema este la pompă. Am avut și eu probleme și tamburii se încălzeau dar sonda funcționa normal. Am trecut pe întrerupător mult mai târziu din cauza faptului că nu se mai aprindeau becurile de frână decât cu un efort mare la pedală.
Totuși, până să umblați la pompă, ar trebui verificat acel joc de cca. 0.5 mm între tija pedalei de frână și axul pistoanelor pompei.

Surcel Traian:
Am inteles, apreciez foarte mult explicatiile date.Si eu am avut problema cu faptul ca lampile de frana se aprindeau numai in urma unui efort mare la pedala, iar la frane mai usoare lampile nu se aprindeau deloc.Dar, am rezolvat problema asta schimband sonda din capul pompei acum 2/3 ani.

Iar despre incalzirea tamburilor, tamburii nu se incalzesc in urma franarii? Ce am observat este ca la mine dupa 2-3 frane puternice (presupun ca se incing tare tamburii) se aud tot felul de sunete, de scrasnete si scartait cand masina este aproape de a se opri.

Verificarile astea cred ca o sa le fac in weekend cu tata, pana atunci mai astept pareri si idei.

Va multumesc inca odata!

Navigare

[0] Indexul de Mesaje

[#] Pagina următoare

Du-te la versiunea completă