Autor Subiect: Impatimitii de Barkas  (Citit de 345130 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline barkassubmarin

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 177
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #525 : Mai 15, 2011, 10:54:52 am »
Munca de la 10 pana la 19. Am bibilit interiorul, inclusiv o mana de vopsea. A iesit de nota 8-9.

Dezamagire totala: Am scos rezervorul si este CIUR!!!!!!!!! :-X :-X :-X

Tot raul spre bine!!!
Poate daca rezolvi cu rezervorul, iti scade si consumul de carburant, nu ?!? (glumesc, desigur).
Felicitari pentru efortul depus si viteza cu care te misti si ... tine-o tot asa ! ;)
« Ultima Modificare: Mai 15, 2011, 02:06:03 pm de victor »

Offline autom

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #526 : Mai 15, 2011, 04:15:08 pm »
Azi am fost in bejanie la Barkas-ul de pe langa Sos. Giurgiului. In principiu omul imi da rezervorul lui si alte maruntisuri de pe masina. Om vedea........

M-a sunat vechiul proprietar al camioneteti cu oferta de vanzare a unei cutii pentru motorul de 1,3, parbriz, ceva pivoti si altele mici maruntisuri ( 1 sau 2) la pretul de 500 de roni. Cutia sare dintr-a 4-a. Dl Submarin, te intereseaza cutia asta? Motoare de 1,3 se mai gasesc dar cutii........ :laughing7:
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #527 : Mai 15, 2011, 08:06:34 pm »
Acum imi dau si eu cu parerea ma rog ai zis ca e un parbriz si ceva maruntaie dar per ansamblu e cam mult macar daca cutia era perfect functionala
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline autom

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #528 : Mai 16, 2011, 05:13:44 am »
Mult? Este ENORM............
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline leo80

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 630
  • I ♥ TRABI
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #529 : Mai 16, 2011, 08:21:23 am »
salut ,scuze de raspunsul intarziat dar am fost un pic ocupat cu trabi si altele
da , si 1.1 are aprindere electronica la fel ca 1.3 ,nu e prea complicat ai un modul de aprindere (daca e original se cheama ESE....dar se potriveste de la multe masini grup VAG ideea e sa fie cu 7 pin),si delco cu pipa si pompa de vacum pe el ,daca patesti sa ramai fara scanteie si verifici restul si nimic  e de la modul ,am patit-o eu odata ...trebuie schimbat(e bine sa ai de rezerva )
firul respectiv e pentru un fel de "arc electric" o placa  care ajuta arcul bimetal la socul automat ,nu merita sa umbli la partea respectiva numai daca-i musai ... :BangHead:
electrovalva poti verifica usor daca e OK sau nu ,lasi motorul in relantina sa mearga si tragi firul jos daca moare motorul e OK ...pui la loc si gata ,la consum are in rol si electrovalva ,daca nu lucreaza bine creste consumul ...
la consum mai poti verifica cuipontoul in carb. poate e uzat si nu inchide ,la mine a fost unul dintre probleme ,am schimbat tot setul de duze +cuipontou
te  ajut cu placere in ce pot ,daca nu rasp. pe forum sau mail suna-ma oricand  te ajut cu placere ...."acuma invat si eu ce tine de aceste masini :)"
la manuale 1.1  gasesti documentatie necesara
bafta in continuare ....

"Bine ati venit in Romania ,va rog sa va reglati ceasurile inapoi cu 50 de ani "
Trabi(601S'69) & 1.1'90 & 601S'90 & 601S'85
VwGolf4'1.9TDI'2003
 Kawasaki Z750S 2006
0743176168

Offline vodoleha

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 24
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #530 : Mai 16, 2011, 09:30:16 am »

Salut ma adaug si eu in randurile voastre. Mai tarziu o sa scriu mai mult, acum ma grabesc la stupina, am patit ceva lucruri neplacute.
Ma numesc Alexei Koniaev, sunt din Rm. Sarat, Buzau, dar m-am nascut in Federatia Rusa si m-am mutat datorita dragostei in Romania in 2007. In caz de... 0747078446 .

Numai bine.
=================
edit by admin: ti-am reinacarcat poza pe www.imagebam.com In forum asta il folosim.
« Ultima Modificare: Mai 16, 2011, 01:34:49 pm de Gusteru »

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #531 : Mai 16, 2011, 01:37:35 pm »
 :hello: BINE AI VENIT rusule  :icon_thumright: ;D
Ne bucuram sa te avem alaturi ! Fa o prezentare a Barkas-ului tau la sectiunea EXPOZITIE .
Daca nu te descurci cu pozele (AICI INDRUMARE ---> http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,23.0.html ) suna-ma sau ID mess trabyro  ;)
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline autom

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #532 : Mai 16, 2011, 08:06:24 pm »
salut ,scuze de raspunsul intarziat dar am fost un pic ocupat cu trabi si altele
da , si 1.1 ................bafta in continuare ....

Leo, multumesc ca ai avut bunatatea sa imi detaliezi aceste ,,secrete,,. O sa scot la imprimanta sa le citesc mai usor. MULTUMESC!

Masina mea are in plus un alt modul electronic care taie in frana de motor benzina de la relanti. Firele sunt varza dar incerc sa restabilesc tot asa cum a fost facut de fabrica.  CAt a costat kit-ul de reparatii al carburatorului?

VA tin la curent si multumesc pentru informatii.



Salut ma adaug si eu in randurile voastre. Mai tarziu o sa scriu mai mult, acum ma grabesc la stupina, am patit ceva lucruri neplacute.
Ma numesc Alexei Koniaev, sunt din Rm. Sarat, Buzau, dar m-am nascut in Federatia Rusa si m-am mutat datorita dragostei in Romania in 2007. In caz de... 0747078446 .


Bine ai venit pe forum Alexei. Ma bucur ca te-am convins sa ni te alaturi noua. Pentru restul care citesc aici, Alexei m-a identificat pe forumul mama (softpedia), forum unde ne-am gasit si cu Dl Submarin si, cred eu,pe viitor vom stange randurile si cu alti barkasisti.  Pe acel forum , undeva este si nr meu de telefon.

Alexei acum cateva zile m-a sunat si am sporovait o multime de lucruri. Am invatat multe de la el si ard de nerabdare sa le mai depane si aici. Pot spune ca este un tip intreprinzator, cu multa imaginatie tehnica si foarte inimos.

Sper sa nu fie probleme la stupina sau daca au fost probleme, sa se fi rezolvat cu pierderi minime.

Domn' Apicultor: Superb e Barkas-ul matale.......... :love6: :love6: :love6:

Tineti aproape ca o sa aveti ce citi aici!

De abia astept sa se inchege comunitatea noastra si sa ne alaturam la intalnirile Trabantistilor, unde, binenteles, ne vom cunoaste si live...... :toothy4: :toothy4: :toothy

Ps. si ,,ala micu,, din brate e frumos, deci, o familie fericita.... :blob7: :blob7: :blob7: :blob7:
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline barkassubmarin

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 177
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #533 : Mai 16, 2011, 11:06:32 pm »
 :wav:
Bun venit ii urez si eu lui Alexei si ,,bibiliturii" lui, se cunoaste ca este muncita cu drag!
Cat despre cutia fostului proprietar al masinii lui Autom, si ea si omul au defecte (in special omul!). Pai moncher, apuca-te sa repari o cutie (ceea ce cu scuzele de rigoare, daca nu ai documentatia tehnica, scule si experienta necesara, miroase a service de la o posta!), mai fa rost de niscai planetare (de care ... si de unde?!?), ia in calcul adaptarile necesare (suporti, radiator, furtune,etc...) mai pune de o omologare si cred ca ... asta a fost, iti piere tot cheful !
Poate da bunul Dumnezeu si ma impiedic si eu de un musteriu ca al lui Autom, intr-un tarziu, daca nu, nu face nimic, Submarinul se etanseaza destul de bine, imi pare rau de ceilalti participanti la trafic, dar voi continua sa le dau cu fum in nas !
(Asta evident cand voi fi apucat sa ma preocup si eu de ITP si asigurare)
pana atunci, s-auzim numai de bine ! :icon_salut:

Offline autom

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #534 : Mai 17, 2011, 07:05:08 pm »
 ;D ;D ;D ;D Sa pun explicatiile:

poza 1, Fosta mea Cambuza in probele dinaintea transferului la noul proprietar! Sa iti traiasca si sa iti meraga bine Domn'Nicu!!!!!!
Poza 2, actuala gogoasa, inainte de demontare
Pozele 3-6: isprava mea de azi: vopseaua de baza pentru cabina..........

Zilele astea o sa va mai dau o veste.........este posibil sa gasesc o raritate si chiar sa o cumpar ( DACA o sa fie de vanzare.....). Oricum, este in alt judet si necesita o mica excursie acolo.... :sign13: :sign13:

Tineti aproape..... :toothy1: :toothy1: :toothy1:




« Ultima Modificare: Mai 17, 2011, 07:10:13 pm de autom »
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline vodoleha

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 24
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #535 : Mai 18, 2011, 10:11:55 am »
Cu marirea stupinei, am inceput sa caut o masina pentru a transporta albine si un prieten mi-a zis ca are pe cineva, care a facut un Barkas super bine! Am mers la el si cand am vazut in ce stare este masina si cum este conceputa de nemti – zici ca are suflet – m-am indragostit la prima vedere. Dar masina avea o mica problema – nu era omologat motorul. Dar eu, lurcand la un service cunosteam pe cai de la ITP si m-am gandit ca rezolv cumva, doar sa plec cu masina mea in pastoral. M-am dus la un porc, care lucreaza la ITP si apartine tot de service-ul nostru. L-am intrebat, daca poate sa-mi faca ITP cu motor neomologat, iar eu dupa aceea imi fac o hartie de la service, ca si cand am schimbat motorul  in service dupa ITP. El a zis ca merge asa foarte bine. Asta a fost seara. Dimineata am cumparat asigurare  - 4 milioane, rovigneta – nu-mi aduc aminte exact, dar tot pe acolo, si m-am dus sa fac ITP. Ajung acolo, ala ca o curva s-a sucit. Nu mai poate sa faca ITP. Ca trebuie sa faca poze la motor si se vede clar ca nu e motorul original. La alta statie de ITP am aflat ca nu trebuie sa faca poze la motor de fapt. Si asa m-am dezumflat… M-am speriat ca o sa am probleme mari de acum incolo si am dus documentele inapoi la proprietar si cu mare regret m-am despartit de prima mea dragoste tehnica.
Masina era impecabila. Cand baietii din service au auzit motorul – au spus ca nu au mai auzit mergand asa de bine un motor. Dar toti spuneau ca e scump, ca il cunosc pe omul si nu ma sfatuiesc s-o cumpar. Cand am cumparat ulterior alta, spuneau invers, ca trebuia s-o iau pe aia!!!! Nebuni!
Deci, un baiat din service mi-a gasit un alt Barkas intr-un sat la15 km de oras. Ne-am dus s-o vedem si era cam varza, si nici nu stiam la ce sa ma uit ca sa-mi dau seama in ce stare este. Plus mecanicul meu a zis ca se repara orice, cica “asta ce are?”. Si cu 12 milioane mi-am luat o durere de cap.
Am dus-o la un tinichigiu s-o carpeasca oleaca, pentru ca era ruginita rau pe la sasiu. Ala m-a tinut o luna!!! Dupa aceea am dus-o la vopsit unde mi-au cerut o gramada de bani si au vopsit-o direct pe noroi!!! Nici nu au spalat-o. Si m-au tinut si ei vreo 10 zile. Am ajuns la motor. Motorul nu prea mergea bine. Si cu toti mecanicii am inceput sa cautam problema. Am reglat aprindere, nu merge bine. Imi umezeste a 3-a bujie. Am schimbat bujiile  - si a mers bine. Am mai facut niste reglaje mici si am plecat intr-o seara cu albine cu masina mea. Ajung la locul de unde trebuia sa iau albine, cam la 20 km si mi se rupe reglajul la sol, stiftul ala din lonjeron. Am vazut ca merge inca masina,  chiar daca agata pamantul. Pun stupii pe Barkas si mi se rupe al 2-lea stift de pe lonjeron. Si masina s-a ingenunchiat de tot, dar tot mergea. Si am riscat sa plec asa. Pe asgfalt a mers bine, dar cand am intrat pe drum de pamant tot timpul agatam cate ceva. Si m-am gandit sa dau jumatate din stupi jos si sa ma intorc dupa restul dupa ce descarc. Mai aveam pana la destinatie cam 3 km. Cand m-am intors dupa restul si am intors masina, a trebuit sa dau un pic inapoi si m-am lovit de un bolovan, de mi-a iesit rama de sub motor care il tine si mi-a blocat fulia din fata. Nu am mai putut sa fac nimis ca s-o bag inapoi. Print-o minune a venit un camion care a adus niste stupi. L-am rugat pe soferul sa ma traga si a fost de accord omul. Iar cand m-a luat la sufa m-am lovit iar de pamant cu motorul si s-a dus inapoi rama aia. Asa ca macar am putut sa plec. La plecare de la stupina (totul a fost noaptea) am vazut ca motorul fierbe rau, s-a scos furtunul de pe vasul de expansiune si iesea aburul ca din ceainic. Si mereu pe drum a trebuit sa adaug apa. La vreo 10 km de oras nu mai venea benzina. Si stand pe E85 am inceput sa desfac pompa de benzina. Parca a fost ok. Problema s-a gasit in supapa unisens care s-a infundat cu mizerie. Am scos-o si am plecat. La ultimul km masina a inceput sa mearga in 2 pistoane si cred ca mi-a luat mai mult timp sa merg kilometrul ala decat am mers in toata noaptea.
Deci am avut o noapte de cosmar.
Am pus la reparat masina acasa si dai si dai sa cauti problema, de ce merge in 2 pistoane. Am crezut ca este problema in garnitura de chiulasa. De aceea si fierbea. Am schimbat-o – nimic. Am cumparat aprindere electronica – nici cu aia nu a mers. M-am gandit ca e vreun circuit prost. Am inversat fise de la bujii si circuitul  prin aparatul electronic in asa fel ca sa pun la pistonul 3 circuitul complet  de la pistonul 2 – acelas lucru. M-am gandit ca e ceva cu sensor optic de pe platou de la fulie. Le-am schimbat intre ele – nimic.
Intre timp un prieten mi-a gasit pe cineva care avea un motor dezmembrat. M-am dus la omul, am asamblat impreuna motorul si ne-am chinuit 2 zile sa-l pornim. L-a inceput el a pornit, dar a mers foarte prost si a dat  rateuri inapoi in carburator. Omul a inceput sa strige ca asta e porblema la aprindere si sa-i dau banii pe motor. I-am zis ca am vorbit la inceput ca pana nu merge motorul bine pe masina – banii nu se dau. Am mers impreuna la un electronist sa verifice aprindere. Ala a sters su sprit contactele si a zis ca mai mult de atat nu are ce sa-i faca. Spre sfarsitul celei de a 2 zi m-am gandit sa imprumut de la cineva un compresometru sa masor compresie la cilindri. Si cand am vazut ce compresie avea am inteles de ce nu  pornea. Norocul celui care a vrut sa-mi vanda motorul ca nu era langa mine atunci. Compresia era 3,5 – 4 – 3,5.
Am pus motorul meu inapoi si am inceput de nenumarate ori sa jonglez cu chiulasele. Sa le schimb intre ele. Pe toate le-am dus la planat la strungarie. Am mai facut rost de unele. Nimic nu a ajutat. Se ma duceau si presetupe de pompa de apa. Le shcimbam cam des, nu stiu ce se intanpla.
M-am dus la unu care are magazin de piese pentru Barkas si l-am rugat sa vina sa ma ajute sa-l pornesc. Motorul meu macar avea compresie. Vine meseriasul care a reparat toata viata Barkas si cu surubelnita in capul pistonului mi-a gasit ca nu am avans bun. Pe cand eu am masurat cu subler. Al 2-lea  si primul piston  mergeau stas!!!!!! Mi-a facut avansul de s-au umezit TOATE bujiile!!!!!!!! Daaaaaaaaa… M-am bucurat foarte mult cand a plecat. Dar el a zis ca are un motor de vanzare, bun. A zis ca el nu cumpara de pe colt marfa. Am luat motorul de la el cu conditia ca el vine si il porneste. L-am pus eu pe masina si cand a venit meseriasul si l-am pornit a inceput sa bata in toate felurile si compresie era – varza. L-am dus inapoi.
Intre timp omul de la care am vrut sa cumpar motor a dus la remat Trabantul lui. Iar eu aveam pile la punctul de primire si am luat motorul de pe trabantul ala si l-am pus pe masina mea – aceeasi problema – pistonul 3 nu merge. Mi s-a albit parul. Parea ca pe Trabantul lui a mers, dar nu sunt sigur 100%. Iar mai tarziu a inceput sa si bata. Nici compresia nu era buna. Am shimbat si cutia cu tranzistori, ca le am 3 bucati. Nimic.
Va rog sa aveti in vedere ca ceea ce povestesc este in varianta scurta.
M-am mai jucat cu bujiile. Cand bujia era nou nouta – motorul mergea bine, dar fierbea. Asta ma dadea pe spate. Si cand bujia nu mai era noua – nu merga cilindru 3. Am mai scris si pe un forum din Ucraina, nimeni nu-si da seama ce se intampla. 
Intr-un  final m-am chinuit un an, am avut 4 motoare in curte si nu cred ca in Rm. Sarat jud. Buzau se gaseste un meserias mai priceput decat mine la motoare in 2 timpi. Pentru ca am fost la toti meseriasii si am acumulat de la toti cate un pic. Si nu am reusit sa fac nimic. Singura chestie pe care nu am verificat-o – segmentii din capetele motorului, care au rol de simering. Daca trage aer fals – se face amestecul mai sarac si nu se aprinde. Si cred ca asta a fost, dar nu am ami avut putere morala sa incerc si nioci timp. De cate ori am dat motorul jos si l-am pus inapoi – nu-mi mai trebuia! Am observat ulterior ca si pistonul 1 avea probleme cu bujia -  era un pic umeda si ea dar mergea. IAr lucru comun intre cilindru 3 si 1 sunt aceste segmenti. Am uitat sa spun ca am dus si blocul de la motor la planat crezand ca imi baga apa in cilinderi. Nu a mers. Si chestia este ca se vedea si apa pe inelul de la garniture de chiulasa. Nu stiu ce sa cred.

Si pe 21 aprilie 2010 m-am suparat si am poiectat suporti, i-am sudat, am facut rost de o placa intermediara si am pus motorul de Dacia. Iar pe 25 aprilie deja mergeam pe sosea cu albinele pe platforma. Si am si facut o platforma noua de la ZERO. Am facut si proful de U pentru obloane. A iesit foarte bine. De curand am pus aprindere cu tranzistori si merge super. Dar mai am mult de lucrat la ea. Nu-mi permite situatia financiara. Am multe probleme la frane, mi se pare si la ambreiaj, imi trebuie radiator mare, ca merg cu original deocamdata. Am probleme la directie, cu cauciucuri, cu sasiu pe spate, cu cutia (urla tare cand merg cu a 4-a). Caseta de directie trebuie schimbata, dar o am.
Deci cam atat.
Mai am un Barkas pentru piese.

Toata stima si va urez sa nu se stinga dragostea voastra pentru sufletul cu care a aparut in viata auto Barkas!

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #536 : Mai 18, 2011, 10:21:22 am »
Cand povestiti de stupina si de mutatul stupilor, imi amintesc cu drag noptile pierdute cu transportatul albinelor. Pentru cine nu stie, mutatul se face doar noaptea si doar dupa o pregatire amanuntita. Nu e deloc usor si nu e voie sa te prinda ziua pe drum :D

Mi-a placut povestea si va doresc mult succes in continuare atat cu masina cat si cu albinele.

Offline vodoleha

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 24
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #537 : Mai 18, 2011, 10:25:42 am »
inca o poza cu ajutorul meu de familie.


Iar in poza de jos e visul meu. Fiind inginer mecanic, imi place tema proiectarii si a modificarilor.


===================================
edit by admin : !!!! ATENTIE !!!! la incarcare pe imagebam NEAPARAT selectat family safe si 180/180 ca daca nu intra site x-x-x. Te rog mai multa atentie. Ti le-am reincarcat eu pozele.  ;)
« Ultima Modificare: Mai 18, 2011, 11:31:43 am de Gusteru »

Offline vodoleha

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 24
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #538 : Mai 18, 2011, 10:37:25 am »
Imi cer scuze, dar acum nu am putere sa citesc toate 36 de pagini din forum ca sa stiu in ce situatie se afla fiecare cu masina lui si daca cineva are nevoie de ajutor, de piese - intrebati-ma, ajut cu ce pot.

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #539 : Mai 18, 2011, 11:16:52 am »
... si am luat motorul de pe trabantul ala si l-am pus pe masina mea – aceeasi problema – pistonul 3 nu merge. Mi s-a albit parul. Parea ca pe Trabantul lui a mers, dar nu sunt sigur 100%.
Ce motor avea? Motorul de Trabant are doua pistoane :icon_study: