Autor Subiect: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)  (Citit de 201124 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #30 : Aprilie 08, 2011, 06:53:44 pm »
 :wav: am dat lu' Pater, buca' de ambielaj strunjita cu axu' de jos cat dejtu' mic, si cu rolmentzi-rulmentzi, cu bile, polizati sa intre cat e partea la biela, jos..pune el poze, cica...(asa promitea ieri, pe la unshpe'  noaptea...cand  :BangHead: ). :toothy1:
popandau de trabante

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #31 : Aprilie 08, 2011, 08:21:14 pm »
  Ei, na! Acuma vrei poze?! Stai asa, ca doar ti-am zis ca n-am aparat; maine vine prietena mea pe la mine si fac si la mine la masina si o sa-i fac si fierului tau. Si-asa mie mie se pare ca nu prea are sens; decat doar asa, ca exemplu cum sa NU faci. Da'-l postez, fii fara grija!  :D

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #32 : Aprilie 08, 2011, 08:41:47 pm »
..scria, undeva in tehnium sau ototurism, ca la montare s'ar baga--e necesar-- cate o garnitura de hartie la rulmenti si miez aluminiu..a incercat careva??eu am incercat candva, prin 94...dupa aia, se misca foarte greu motorul, dar pornea la cheie.. :laughing7:stie careva de asta??? :toothy1:
..bine, vad ca trebuie sa scriu cat mai clar ca sa priceapa toata lumea:  :protest:
ACOLO,  scria ca ,,se pune la rulmenti si piesa din mijloc ( DECI PESTE ELE!!!!, nu intre, nu langa, nu p'aproape...ci--PESTE ELE, de jur-imprejur, adica, in jurul lor PESTE..)''....apoi se baga ambielajul in cartere... :laughing7:
acu' e clar de bine???? :toothy4:
Probabil, daca se gripeaza, unul din rulmenti, atunci se invarte camasa si uzeaza carterul (se poate intampla si daca sar bolturile de la rulmenti). La reparatie, rulmentii noi vor avea joc in carter. Posibil sa bagi ceva si sa compensezi uzura ;)

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #33 : Aprilie 08, 2011, 09:08:22 pm »
:wav: am dat lu' Pater, buca' de ambielaj strunjita cu axu' de jos cat dejtu' mic, si cu rolmentzi-rulmentzi, cu bile, polizati sa intre cat e partea la biela, jos..pune el poze, cica...(asa promitea ieri, pe la unshpe'  noaptea...cand  :BangHead: ). :toothy1:

Initial ne-am gandit si noi sa punem rulmenti. Apoi, am aflat ca biela, trebuie sa aiba un mic joc stanga/dreapta, (altfel se uzeaza rapid pistonul, cilindru si rulmentul), plus ca trebuie o fanta sa aiba ungere. Mai nou, am gasit un rulment cu role cilindrice. Apare aici ca rulment cu role cilindrice -seria N (inelul exterior se poate scoate)
http://www.bad.ro/Romana/produse/rulmenti/tipuri_rulmenti_table.htm
Practic, acest rulment, permite deplasarea bielei stanga/dreapta, plus ca se poate da o fanta in camasa rulmentului, pentru ungere. Mai departe am sudiat materialul de rulment, si am constatat ca este un otel special, similar cu duritatea unei cementari.
Ramane sa vedem cam ce dimensiuni de rulmenti gasim, in functie de ce alezam.

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #34 : Aprilie 08, 2011, 09:35:25 pm »
..scria, u
..bine, vad ca trebuie sa scriu cat mai clar ca sa priceapa toata acu' e clar de bine???? :toothy4:
Probabil, daca se gripeaza, unul din rulmenti, atunci se invarte camasa si uzeaza carterul (se poate intampla si daca sar bolturile de la rulmenti). La reparatie, rulmentii noi vor avea joc in carter. Posibil sa bagi ceva si sa compensezi uzura ;)
poi..la ambielaj de tip vechi....cum sa schimbi rulmentii???cu noi????Ca sunt pe role...deci..cum..,,probabil''???
..uat-ever.. :toothy6: :toothy1:
popandau de trabante

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #35 : Aprilie 09, 2011, 10:56:19 am »
Se cheama tot rulment. Ce daca sunt role? Se poate intampla orice. Plus, ca in mod sigur, daca se duce boltul, care fixeaza camasa rulmentului, camasa se va roti in carter si va ''roade''.

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #36 : Aprilie 09, 2011, 08:42:36 pm »
..oi fi..n'am vazut, inca... :toothy6:
popandau de trabante

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #37 : Aprilie 11, 2011, 12:10:32 am »
   Uitati pozele cu ambielaju' lu' peste reconditionat de super-strungarul lu' peste prajit (mare mester priceput, dealtfel!)

   In ultima poze se poate observa atat cum sunt pusi rulmentii, dar si cat de subtire a ajuns axul ala... Mai multe, daca e, completeaza Liviu.

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #38 : Aprilie 11, 2011, 08:31:31 am »
Macar a incercat ;D Ideea este sa nu rectifici prea mult axul. Oricum, repet, biela trebuie sa aiba un joc mic stanga/dreapta. Rulmentii astia nu permit asa ceva. Am scris mai sus ce tip de rulment trebuie. Apoi, in camasa de rulment, trebuie taiat o fanta pentru ungere.

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #39 : Aprilie 13, 2011, 07:23:06 pm »
...M'a chemat propetaru' ca nu se putea regla aprinderea, adica reglata, se ,,muta'' la mers. Plus ca ,,marele mester'' ala, legase firul de plus al alternatorului, la masa...Am desfacut motorul si am vazut ca piesa din poza se misca...am tras si...a iesit..si am vazut...ce n'a vazut parisu'...Pe urma am pus un alt ambielaj...a mai mers cu masina vreo 4 ani...dupa inca unul am cumparat-o eu..e AHH...il stiti...
popandau de trabante

Offline MishuL

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 361
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #40 : Mai 04, 2011, 11:08:32 pm »
Am acum un generator trifazic micut (20 de KW :P), asa ca o sa ma apuc cat de curand sa fac un cadru din profile babane ca sa fac o presa, pt care am tot- motor de 3 KW cu pompa, un cilindru telescopic de la o basculanta, un distribuitor de excavator, furtune etc. Pe urma dau la facut in uzina divais pt depresare (o placa) apoi, mai complicat deci mai scump- divais pt presat manetoanele dinspre centru pe palierul central, defazate la 180 de grade. Pe urma tre' copiat divaisul pt centrat palierele 1 si 3, o sa incerc sa ma documentez la Zwickau.
Pana aici, totul va fi ieftin pt ca va fi "al meu". Initial o sa merg pe ideea de a face din 2 ambielaje defecte la cil diferiti, unul bun.
Phase 2 ar fi rectificari, alezari, confectionare de bucse cementate. Totul se poate, dar costa, posibil per total mai scump decat unul la de-a gata. De ce? Pt ca unguru' le face pe banda, comanda undeva 500 de bucse si atunci per bucata iese mult mai ieftin decat o sa dau eu la facut 2, sau 4, sau... 10.
E interesant asa, ca idee, de stapanit tehnologia, nu stiu cati dintre noi mai stau cu adevarat in masinile astea, sa umble zeci de mii de km si sa aiba nevoie in 10-15-20 de ani de 2-3 ambielaje. Eu cred sa am macar 2 second-hand perfecte, plus motorul nouuuu-noutz, decu ma pasioneaza strict provocarea tehnica.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #41 : Mai 04, 2011, 11:38:24 pm »
   pai si le faci pt "provocarea tehnica", daca e sa le faci, ori ca sa si iasa ceva afara de experienta fructuoasa? ca, na, daca a fi sa si iasa am'belaje, ar fi interesant de stiut! acuma, mai nou, unu reconditionat la unguri, costa 320 lei sau 325. Unu imbinat de dl ursuleac (cred ca dupa prima varianta expusa de tine, aia ieftina), 220 si unu de pe ldm - 361, 398, respectiv 433[euro, atentie!!!] pentru: clasic, "tunning" si hycomat. Asadar, scoruri!  ???
  din cate am mai aflat eu, stiam ca esti bucurestean, insa destul de greu de gasit... Eu cunosc pe un nene in bucuresti care mi s-a laudat ca pe vremea cand lucra ca maistru sef la armata, facea ambielaje de Trabant (am si vazut niste mostre de lucrari de-ale lui - ambielaj model vechi, cu bucsi la biela). El, printre altele, mi s-a laudat ca ar mai avea inca masa/standul/bancul de echilibrat (presupun ca fara comparatoare). Sa-i fac o intrebare daca-ar fi de dat? E pacat de el, ca mosu' usor, usor se duce, de facut nu mai face, "mostenitori" in domeniu, nici pomeneala si o sa ajunga cheastia la topit cum ii pune capacu pe figura lu' nenea! Asadar, zi-mi daca-ar fi, chiar ca proiect, chiar ca idee, ca eu arunc pastila si vad ce zice omu'. Asa, daca n-am nici macar cea mai mica garantie ca as si avea ce face cu chestia, nu are rost sa intreb. Astept raspuns!

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #42 : Mai 05, 2011, 08:43:27 am »
Pune o intrebare. Daca vinde numai sculele, fara banc, menghina, etc., le cumpar eu. Cat priveste pretul de 400 Euro, un ambielaj, cand o macara de geam la Ford (s-a stricat la mine), costa 2400 lei, este chiar un chilipir  :tongue3:

Offline MishuL

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 361
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #43 : Mai 05, 2011, 09:57:36 am »
Pai hai sa pun asa din burta, prin comparatie cu alte piese diverse pe care le-am mai facut eu la uzina, niste scoruri.
- confectionat bucse pt manetoane si pt biele: 50 de lei
- cementare : 15 lei
- rectificare manetoane, bucse (exterior): 50 lei
- alezare biele si bucse (interior): 30-40 lei
Iata deci 150 lei.
Mai adaugam 150 banii mei (ca doar n-o sa presez-depresez-alerg prin uzina zile intregi de fraier)
Mai adaugam colivii cu role (unde le-om gasi si p'alea- studiez), rulmenti, cred ca se mai adauga 100 de lei

Ajunseram cam la 400 de lei. N-ar fi chiar enorm...
Tre' mentionat ca la serie mai mare, preturile scad exponential. Adica daca dau pt rectificarile pt UN ambielaj 50 de lei, pt 4-5 ambielaje as da 100 lei 8) Iar eu tot atat alerg fie cu 4 bucse, fie cu o traista plina :walk: :hello2:, deci scade si onorariu' meu
Tare sunt curios ce-oi gasi pe la Zwickau, randul trecut stateam subtire cu banii si nmu prea am studiat ce vindea lumea.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #44 : Mai 05, 2011, 10:23:16 am »
 nenea viorel, nu toti avem ford in intretinere, asa ca, dupa mine, comparatia facuta de tine nu merge acilea! 400 de euro pt un ambielaj, la salariile noastre, din tara si la preturile de la noi, e foarte mult! nu conteaza, ca poti da si 1000 de euro pe o macara de geam cu senzor de presiune!  :P Aci vorbim de trabant!