pentru ca nu am mai scris de mult aici, voi face o informare a ceea ce s-a intamplat intre
timp cu Barkasul meu.
fara poze, ca nu am facut
cu suportul logistic al colegului @autom si cu ajutorul lui, reparatia se apropie de final.
s-a lucrat aproape in fiecare zi, mai putin in luna august cand am fost in concediu.
- s-au reparat/indreptat defectele caroseriei
- s-au pasivizat locurile afectate mai puternic de rugina cu solutie SONAX, iar cele mai
putin afectate cu vopsea PROTECTA 3 in 1 de la policolor
- s-au chituit, finisat si dat cu primer locurile reparate
- s-a zugravit (ca nu pot zice vopsit
@autom stie de ce) caroseria doar pe exterior cu alb. partea de jos va fi bleu sau verde, dar cred ca anul urmator ....
- s-a vopsit podeaua la interior, intai cu PROTECTA 3 in 1 si apoi cu emaur alb
- s-au demontat, curatat, pasivizat si vopsit barile parasoc fata si spate
- s-a "descifrat", reconditionat si verificat toata instalatia electrica. s-a pus cate o
bucatica de varnis termocontactant pe fiecare papuc al instalatiei
- s-au schimbat cablurile de pornire cu unele de cupru (cele originale sunt de aluminiu, ca
si la Trabant)
- s-a schimbat unul dintre panourile de sigurante (are 2 ca de trabant) pt ca nu mai
prezenta incredere (mi-ar mai trebui 2 capace pentru panourile aste, dar nu e urgenta)
- s-a verificat, curatat si reconditionat bordul cu indicatoarele. fire puse aiurea, becuri
care nu se aprindeau, etc. unul din ledurile indicatorului de consum momentan se pare ca
este ars, dar nu am timp de el acum
- s-a verificat si reconditionat stergatorul de parbriz si instalatia de spalator parbriz
- s-a montat o antena telescopica actionata electric, donatie a unui cunoscut de al meu.
inca nu am un radiocasetofon, dar nu e graba
- s-a schimbat releul de faze cu unul de 6V, pt ca cel de 12V nu mai comuta (am 2 bucati si
niciunul nu functioneaza ok, nu stiu de ce. se pare ca tensiunea nu este suficienta pt
anclansare. sau chiar daca o face, nu are puterea sa miste comutatorul ala...)
- s-a schimbat alternatorul cu unul pe care il primisem in dotare odata cu masina (este
identic cu cel de Trabant, cu exceptia sistemului de prindere, are o singura "ureche" mai
solida) pentru ca cel de pe masina avea rulmentii praf. cel "nou" a fost demontat, curatat,
verificat, gresat. toate ok, dar imi pare ca incarca cam putin. o sa insist asupra
regulatorului sa vad daca e in parametri. unul din cele 2 alternatoare demontate (din 2 am
facut unul) avea rotorul de 57 de amperi (are o forma diferita a intrefierului) nu mai stiu
daca l-am pus in cel de pe masina sau nu, o sa verific. uzual alternatoarele au 42 de
amperi, asa ca as castiga ceva putere electrica daca l-as pune pe cel de 57A
- s-a demontat, curatat, reconditionat instalatia "Sirocco Benzinheizung". functioneaza
"beton armat" acum
- s-a demontat, taiat, verificat si sudat la loc toba de esapament prefinala (era curata)
- s-a demontat si reconditionat sistemul de franare (pompa centrala, cilindrii receptori de
la roti, racorduri de franare, saboti, etc). s-a montat un repartitor de franare
reconditionat pe puntea spate (de fapt pe semipuntea stanga) pt ca lipsea la apel. nu stiu
daca functioneaza ok (parerea mea e ca nu). inca sunt probleme, puntea fata nu franeaza, sau franeaza mai tarziu decat cea spate asa ca rezultatul unei franari mai energice e ca masina derapeaza de spate. poate trebuie sa schimb iar pompa de frana (e una simplu circuit) sau daca nu, trebuie sa investesc in una dublu circuit. sper totusi sa rezolv zilele astea
- s-au demontat, curatat, gresat cablurile franei de mana. mai trebuie ajustate un pic
reglajele
- s-a schimbat termostatul si s-a etansat carcasa lui de pe chiulasa
- s-a verificat si reconditionat sistemul de directie. s-a schimbat bieleta de directie pe
dreapta cu una noua. s-a ajustat diametrul interior al unor bucsi din plastic in genul celor
de la pivotii Trabantului pentru ca directia sa mearga mai usor. sistemul de directie este
relativ complicat, are multe parghii, 6 capete de bara, 4 bucsi de plastic, 4 pivoti cu rulmenti cu role ac un dispozitiv in genul unei cruci cardanice pe axul volanului plus caseta de directie, toate generatoare de mici jocuri care la capatul lantului cinematic (volan/roti) ajung destul de mari. este greoi si relativ greu de actionat de la volan, spre deosebire de Trabant.
- s-a verificat sistemul de alimentare cu combustibil. s-au montat un filtru si o pompa de
benzina electrica (moto) actionata de un buton din bord, in serie cu cea mecanica a
motorului, pentru amorsarea circuitului dupa nefolosire mai indelungata a masinii
- s-a curatat si reglat carburatorul. se prezinta intr-o stare buna. cuiul poantou etanseaza
si nu prea (de aia nici nu am putut monta doar pompa electrica, pentru ca imi inunda motorul
cu combustibil)
- s-a cumparat, montat si reglat o aprindere electronica originala (EBZA 2), cu senzori
optici. inca nu imi place cum merge motorul. de la relanti se ridica in ture destul de greu,
parca se inneaca. daca insist cu pedala, urca in ture si trebuie tinuta acolo. oricum e un
motor de turatie, dar asa cum merge acum nu se compara cu cel de Trabi. la relanti se pare
ca uneori cilindrul 3 nu functioneaza ceea ce face sa ajunga combustibil nears pe evacuare,
iar atunci cand motorul/esapamentul se incinge scoate fum excesiv arzand depunerile din
evacuare. bujiile Brisk pe care le-am cumparat se pare ca nu sunt cea mai fericita alegere,
dar sunt singurele pe al caror ambalaj scrie ca se potrivesc la Barkas. un mecanic de barkas
zicea ca cel mai bine merge cu Sinterom. de care? habar nu are.. de Dacia cica. in cartea
masinii scrie ca trebuie bujii cu cifra termica 175, ceea ce la Sinteron cu coduri noi
inseamna 14NP12. nu a auzit nimeni la niciun magazin de piese de bujiile astea. uzuale pe
piata sunt 14NP21 (240) si 14NP24 (260). o sa incerc cu 14NP21 sa vad cum merge sau sa vad ce alte firme au bujii cu cifra asta
- s-au schimbat incuietorile cu unele in stare mai buna recuperate de la remat
- s-a montat interiorul, s-a pus mocheta (din "recuperari") pe podea
- s-a cumparat, reconditionat si montat o cutie de scule originala cu o forma speciala, care
se pune in portbagaj, in spatele contraaripii stanga, in acelasi loc in care vine asezat
rezervorul pe dreapta
urmeaza:
- reglarea unghiurilor la directie, pentru ca acum am cauciucul stanga fatza uzat grav pe
jumatatea din interior
- ITP, autentificare RAR si inscriere.
- pus antigel
- schimbat uleiul la cutia de viteze
- demontat si verificat electromotorul (nu face figuri, dar vreau sa stiu ce e in el. sau
poate ar trebui sa respect regula: daca nu e stricat, nu il repara?)
- refacut tapiseria scaunelor
- curatat/reparat tapiseria plafonului
pentru anul urmator:
- vopsit bleu sau verde partea de jos. ramane sa ma hotarasc
- vopsire detalii la interior
- conceput sistem de blocare a incuietorilor pt montarea unui sistem de inchidere
centralizata (am o alarma Eaglemaster cu inchidere recuperata de pe citromobilul dus la
remat si vreau sa o folosesc). am o idee despre cum s-ar putea face, dar sa vad ce iese
- schimbat o cruce cardanica la una din planetare pt ca are un mic joc
- curatat, verificat si protejat partea de dedesubt a caroseriei
- verificat suspensia de la cap la coada
- etc
- etc
- etc
per ansamblu, masina este destul de fasneata, surprinzator pentru gabaritul si motorul ei.
ramane de vazut consumul, functionarea la drum mai lung si fiabilitatea
cam asta