nici eu nu am mai facut nimic la duba, desi sunt destule de facut....
pe caldurile astea, nu prea imi vine sa ma apuc sa trag de fiare
zilele trecute am constatat cu tristete ca, unul din capetele de bara de la bara de comanda a directiei (de la caseta la restul articulatiei) a capatat joc. probabil ca si celalalt este in aceeasi stare.
deh, piese luate la mana a doua de la nea Costel de la Targoviste
acum imi explic de ce, la ultimele drumuri, mi s-a parut ca s-a marit jocul la directie (avea un pic de joc de la inceput).
in oras sau la mers incet nu este problema, dar la 70-80 km/h este chiar periculos, am "experimentat" sentimentul la un drum pe dn2a spre mosie....singura data cand mi-a fost cu adevarat frica (si am avut timp sa traiesc sentimentul pe parcursul a 15-20 secunde) de cand am permisul, din '94
mergeam linistit cu 75-80 pe jumatatea aia de banda de pe margine (cum e pe dn2a) spre urziceni, cand, dupa afumati se trezeste un camion sa ma depaseasca intr-o curba unde, pe banda pe care mergeam asfaltul era cu valuri (tot din cauza camioanelor) si pe marginea drumului era un sant de 1,5 metri... a trebuit sa ma trag spre dreapta, pentru ca desteptul cu camionul nu avea cum sa iasa pe contrasens pentru ca era circulatie, praf pe margine, denivelari pe asfalt, viteza, masina incarcata, joc la directie...nu as vrea sa traiti asa ceva
in momentele acelea mi-am explicat reactia unui sofer profesionist (un taximetrist cu duba cu care am mai trasportat eu cate ceva la mosie inainte sa iau duba) in aceleasi conditii, cand nu a vrut sa mearga chiar pe margine cand il "presau" soferii de turisme "da' de ce sa ajung eu in sant, fiindca vrei tu? depaseste-ma pe contrasens" (cumva avea dreptate, dn2a nu e drum cu 4 benzi, ci doar cu 2 benzi si 2 de urgenta)
in fine
deci trebuie neaparat sa schimb capetele acelea si sa verific restul
trebuie sa schimb rulmentii de la ventilator pentru ca au joc. pentru asta o sa aduc de la mosie celalat ventilator pe care il am (mi l-a dat fostul proprietar) sa verific/schimb rulmentii si apoi sa il montez in locul astuia.
ar mai fi destule de facut, dar nu e timp, si mai ales nu sunt bani....
off-topic:
intre timp am mai lucrat la motocicleta, am schimbat niste membrane la carburatoare, niste "pastile" la supape (jocul la supape nu se regleaza cu surub si piulita ca la dacia, ci schimbandu-se niste pastile de diferite grosimi), etc. e o adevarata placere sa nu te chinui sa potrivesti piesele la locul lor, sa nu se rupa suruburi, sa nu fie intepenite, sa nu rugineasca...
ambele, motocicleta si duba sunt la fel de batrane, cam 20 de ani, dar japonezii, la vremea aia, erau departe tare, tehnologic vorbind, de partea noastra de lume