Azi, pe drumul de intoarcere de la Lehliu, pe drumul vechi cum se zice, cum mergeam eu asa linistit (ei, nu chiar linistit, ca eram atent sa nu prea depasesc 75, ca sa nu creasca consumul!
), la un moment dat, de nicaieri, se aude un "poc" si se duce volanul nitel in dreapta... Asa, vreo 10-15 grade... Ce sa fie, ce sa fie?! Am continuat drumul acum tinand drumul drept cu volanul bracat usor dreapta. Am mai mers asa cativa kilometri, pana am ajuns cam in dreptul fostei uzine Acumulatorul... Ei, acolo mi-am dat seama ca ceva chiar e in neregula serios pt ca , la o groapa, am pierdut aproape de tot controlul volanului, directia masinii fiind aproape independenta de rotatiile din volan! Am avut bafta ca eram in franare, deci cu viteza relativ mica, undeva pe la 40-50 km/h ca altfel ieseam sigur in decor! am redresat fara sa ies in afara carosabilului si la prima "portita" am tras pe dreapta. Cobor, deschid capota si ma uit, in primul rand la capetele de bara, apoi la caseta, la bieletele de directie, la suruburile de montaj ale casetei; toate in buna ordine si fara sa prezinte nimic suspect. Invart de cateva ori de volan pe loc si,intr-adevar, se misca ciudat; adica asa, cu intarziere, ca la turbo
Nu am vazut nimic, asa ca am plecat mai departe, incetinel. dar iar am tras pe dreapta, deoarece masina, la o viteza de peste 40 km/h devenea incontrolabila la cea mai mica groapa, denivelare sau curbura a caii de rulare.verific daca nu cumva s-au desfacut piulitele de la planetara, daca nu cumva am vreo planetara rupta sau altceva; ei, atunci, cand m-am uitat dedesubt, am observat problema: pe partea dreapta, ultima foaie de arc atarna sub restul foilor si se vedea cum se retezase ochiul ala, unde e bucsa silentioasa de la amortizor si ramasese prins acolo, restul arcului pivotand inspre in jos datorita greutatii. Deci asta se intamplase! Apoi observ unghiul mai mult decat ingrijorator pe care il avea roata si montez rezerva, ca sa nu toceasca din cauciucul bun... Si plec la drum, catinel, cu 30 km/h, pana ajung acasa. Pana acolo am mai tras vreo doua sperieturi, cand era ba sa intru intr-o masina parcata pe laterala drumului, ba sa iau o bordura, deoarece am invartit o tura de volan si nu s-a intamplat nimic si apoi brusc s-a bracat roata dreapta si a luat virajul de una singura. Dar am ajuns cu bine acasa...
Apoi l-am sunat pe remi care, ca un domn ce este si a fost intotdeauna, mi-a dat un arc in stare buna pe care urmeaza sa-l montez intr-un viitor cat mai apropiat, sper. Si , daca tot a fost sa se intample asa, am zis ca arcul asta vreau sa-l demontez si sa-l curat de rugina, ca apoi sa-l fac sendvis de vaselina cu otel! Si fireste, sa-l si infasor cu folie...
Demontarea si remontarea le voi face in spatele blocului, in ciuda conditiilor meteo; sper sa termin pana duminica, ca altfel in mod sigur nu vin la intalnire! Acuma mai ramane sa gasesc un loc undeva, unde pret de vreo doua-trei ore sa mi se puna la dispozitie o priza si eventual un acoperis, sa nu inghet, ca sa pot curata serios foile si sa le protejez cat mai bine pt montaj... D-aia scriu aici si rog, daca este cineva binevoitor si dispune de un garaj/atelier unde as putea face asa ceva (cu sculele mele, fireste), as ramane profund indatorat! in bucuresti, se intelege!
P.S. Acum am aflat importanta capitala pe care o are splintul din capatul furcii pivotului superior! Daca nu aveam montat acest splint (tin minte ca acum vreo 3 luni m-am dat peste cap sa gasesc unu, ca-mi lipsea pe o parte; uite ce idee buna am avut, slava domnului!), fuzeta cu tot cu roata ar fi rabatat din locasul ei si ar fi intrat undeva ori sub aripa, ori ar fi zburat pur si simplu pe sosea, cu consecinte din cele mai grave pt mine, dar si pt masina! D-aia vreau sa subliniez importanta acelui splint de siguranta: atunci cand s-a retezat bucla din capatul primei foi de arc (deci cea mai dedesubt), cea care tine amortizorul, fuzeta s-a mentinut pe pozitie numai datorita acelei sigurante, pt ca ea e trecuta prin bucla celui de al doilea arc, ce a ramas intreg! Asadar, atentie, atentie, atentie! Descopar din ce in ce mai multe chestii pe care pana acum le consideram ori inutile ori retrograde, dar uite ca toate au fost gandite bine de inginerii nemti!
ce sa mai zic in rest?! urati-mi succes si vreme buna, sa pot termina in timp util, ca sa ajung si eu la intalnire duminica!