Autor Subiect: B 98 EXE  (Citit de 78654 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Răspuns: B 98 EXE
« Răspuns #135 : Februarie 02, 2011, 08:36:00 pm »
Das  auto

0733825596

Offline Angel 5

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 527
  • IFA-VW Powered Trabant
    • Trabant 1.1 Blog
Răspuns: B 98 EXE
« Răspuns #136 : Februarie 02, 2011, 10:07:46 pm »

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Răspuns: B 98 EXE
« Răspuns #137 : Februarie 02, 2011, 10:19:47 pm »
   vezi ca apare pt cateva secunde in link-ul pus de viorel, pe topicul "dedicat" asa-zisului eveniment... oricum, s-u taiat vreo 3-4 minute din original, difuzat numai atunci, in direct.

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Răspuns: B 98 EXE
« Răspuns #138 : Februarie 26, 2011, 09:53:30 pm »
   Azi, pe drumul de intoarcere de la Lehliu, pe drumul vechi cum se zice, cum mergeam eu asa linistit (ei, nu chiar linistit, ca eram atent sa nu prea depasesc 75, ca sa nu creasca consumul!  :P), la un moment dat, de nicaieri, se aude un "poc" si se duce volanul nitel in dreapta... Asa, vreo 10-15 grade... Ce sa fie, ce sa fie?! Am continuat drumul acum tinand drumul drept cu volanul bracat usor dreapta. Am mai mers asa cativa kilometri, pana am ajuns cam in dreptul fostei uzine Acumulatorul... Ei, acolo mi-am dat seama ca ceva chiar e  in neregula serios pt ca , la o groapa, am pierdut aproape de tot controlul volanului, directia masinii fiind aproape independenta de rotatiile din volan! Am avut bafta ca eram in franare, deci cu viteza relativ mica, undeva pe la 40-50 km/h ca altfel ieseam sigur in decor! am redresat fara sa ies in afara carosabilului si la prima "portita" am tras pe dreapta. Cobor, deschid capota si ma uit, in primul rand la capetele de bara, apoi la caseta, la bieletele de directie, la suruburile de montaj ale casetei; toate in buna ordine si fara sa prezinte nimic suspect. Invart de cateva ori de volan pe loc si,intr-adevar, se misca ciudat; adica asa, cu intarziere, ca la turbo =)) Nu am vazut nimic, asa ca am plecat mai departe, incetinel. dar iar am tras pe dreapta, deoarece masina, la o viteza de peste 40 km/h devenea incontrolabila la cea mai mica groapa, denivelare sau curbura a caii de rulare.verific daca nu cumva s-au desfacut piulitele de la planetara, daca nu cumva am vreo planetara rupta sau altceva; ei, atunci, cand m-am uitat dedesubt, am observat problema: pe partea dreapta, ultima foaie de arc atarna sub restul foilor si se vedea cum se retezase ochiul ala, unde e bucsa silentioasa de la amortizor si ramasese prins acolo, restul arcului pivotand inspre in jos datorita greutatii. Deci asta se intamplase! Apoi observ unghiul mai mult decat ingrijorator pe care il avea roata si montez rezerva, ca sa nu toceasca din cauciucul bun... Si plec la drum, catinel, cu 30 km/h, pana ajung acasa. Pana acolo am mai tras vreo doua sperieturi, cand era ba sa intru intr-o masina parcata pe laterala drumului, ba sa iau o bordura, deoarece am invartit o tura de volan si nu s-a intamplat nimic si apoi brusc s-a bracat roata dreapta si a luat virajul de una singura. Dar am ajuns cu bine acasa...
   Apoi l-am sunat pe remi care, ca un domn ce este si a fost intotdeauna, mi-a dat un arc in stare buna pe care urmeaza sa-l montez intr-un viitor cat mai apropiat, sper. Si , daca tot a fost sa se intample asa, am zis ca arcul asta vreau sa-l demontez si sa-l curat de rugina, ca apoi sa-l fac sendvis de vaselina cu otel! Si fireste, sa-l si infasor cu folie...
    Demontarea si remontarea le voi face in spatele blocului, in ciuda conditiilor meteo; sper sa termin pana duminica, ca altfel in mod sigur nu vin la intalnire! Acuma mai ramane sa gasesc un loc undeva, unde pret de vreo doua-trei ore sa mi se puna la dispozitie o priza si eventual un acoperis, sa nu inghet, ca sa pot curata serios foile si sa le protejez cat mai bine pt montaj... D-aia scriu aici si rog, daca este cineva binevoitor si dispune de un garaj/atelier unde as putea face asa ceva (cu sculele mele, fireste), as ramane profund indatorat! in bucuresti, se intelege!
   P.S. Acum am aflat importanta capitala pe care o are splintul din capatul furcii pivotului superior! Daca nu aveam montat acest splint (tin minte ca acum vreo 3 luni m-am dat peste cap sa gasesc unu, ca-mi lipsea pe o parte; uite ce idee buna am avut, slava domnului!), fuzeta cu tot cu roata ar fi rabatat din locasul ei si ar fi intrat undeva ori sub aripa, ori ar fi zburat pur si simplu pe sosea, cu consecinte din cele mai grave pt mine, dar si pt masina! D-aia vreau sa subliniez importanta acelui splint de siguranta: atunci cand s-a retezat bucla din capatul primei foi de arc (deci cea mai dedesubt), cea care tine amortizorul, fuzeta s-a mentinut pe pozitie numai datorita acelei sigurante, pt ca ea e trecuta prin bucla celui de al doilea arc, ce a ramas intreg! Asadar, atentie, atentie, atentie! Descopar din ce in ce mai multe chestii pe care pana acum le consideram ori inutile ori retrograde, dar uite ca toate au fost gandite bine de inginerii nemti!
   ce sa mai zic in rest?! urati-mi succes si vreme buna,  sa pot termina in timp util, ca sa ajung si eu la intalnire duminica!

Offline Alex96

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 156
Răspuns: B 98 EXE
« Răspuns #139 : Februarie 26, 2011, 10:00:50 pm »
neamtu' e neamt'  :angel13:

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Răspuns: B 98 EXE
« Răspuns #140 : Februarie 26, 2011, 10:01:17 pm »
Se mai intampla. Cine stie de cand era fisura aia? Nici nu poti sa o controlezi. Bine ca ai ajuns acasa in siguranta. Ziceam, daca a fost dat cu ulei arcul?

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: B 98 EXE
« Răspuns #141 : Februarie 26, 2011, 10:06:55 pm »
la arcurile mele am patit si eu la fel. Nu stiu cauza, dar s-a rupt. Cand am dat insa tot setul de arc jos, am decoperit la curatare ca mai era o fisura si inca un arc rupt. Deci, cand cureti pe acolo sau dai jos, eu zic sa verifici temeinic, acum iti e mai usor. Asta e, bine ca nu a fost mai grav.

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Răspuns: B 98 EXE
« Răspuns #142 : Februarie 26, 2011, 10:12:25 pm »
  Eu pana asta toamna, periodic, deci cam de fiecare data cand dadeam roata jos, stropeam arcul cu pompita de ulei. Treaba asta nu prea s-a mai intamplat cred ca nici macar o data cam de vreo 3-4 luni; a fost mai mereu frig si de fiecare data ma grabeam sa termin repede ce aveam de facut. Si e drept, cam incepuse sa intre rugina intre arcuri; deasemnea, se vedea si la capatul lor ca erau cam ascutite foile, de la atata mers. Deci, coroborand toate, s-a ajuns la situatia de fata; uzura, lipsa intretinerii pana sa ajunga la mine si proasta intretinere cat a fost la mine; deasemenea, cred ca  astea sunt arcurile din fabrica; masina mea nu are atatia kilometri incat sa fi schimbat arcuri! Eu fac tot posibilul sa montez arcul pana sambata seara, ca deja il am; am lasat masina acasa si m-am dus direct la remi!  :P Dar daca nu reusesc sa gasesc un adapost unde sa ma ingrijesc cum trebuie de arcul care se va monta, nu fac treaba de mantuiala si, deci, nu o sa pot ajunge. Dar sa vedem cum mai decurg lucrurile; eu am sperante!
   P.S. daca are nevoie cineva de foi de arc, uzate (deci atentie, nu cred ca se mai preteaza de pus pe masina!), pt cine stie ce proiect, sa-mi dea de veste, ca or sa ajunga la fier altfel!
   p.p.s multumesc de sfat, victor! foilea astea de pe masina nu o sa le mai desfac, insa o sa tin seama de sugestia ta si o sa le verific atent pe cele din setul de la remi, ca sa nu am vreo surpriza! Oricum, ultimele trei de jos sunt prinse la un loc toate si nu se pot desface, deci asa vor ramane; doar ce se vede din exterior! Cica se pot indoi si bridele alea de prindere, dar e munca multa si nu o sa am timp oricum...

Offline Hunor

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 953
Răspuns: B 98 EXE
« Răspuns #143 : Februarie 26, 2011, 11:31:09 pm »
Noroc că nu ai pățit nimic! Imaginează dacă ar fi fost tăiat piesa acea care a ținut roata, cum e tăiat pe Trabanturile care au jenți de aliaj.
Cănd curăți foile de arc folosește peria de sârmă pusă pe flex, că face minuni. Eu când am curățat arcul după ce am dat cu peria de sârmă am tratato și cu feruginol pt stratul protector pe care formează (nu știu cât ajută, dar măcar pt mine ca să știu că am făcut tot ce am putut). Am mai citit pe undeva că se poate pune, chiar și nemți au pus (nu știu dacă la toate modele), un tip de hârtie, ceva mai rezistent (nu mai aduc aminte ce tip era, dar mă voi uita cu prima ocazie) între foi, împreună cu vazelină.
Spor la lucru ;)

Offline horatiu601

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 967
Răspuns: B 98 EXE
« Răspuns #144 : Februarie 26, 2011, 11:39:44 pm »
dada,este un fel de hartie/carton/plastic  ( ciudata chestia) .Am eu pe arcurile ce au fost pe trabiul de piese
trabantul nu este o masina,este un stil de viata!! :)

Offline otty92HD03WPC

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 636
Răspuns: B 98 EXE
« Răspuns #145 : Februarie 27, 2011, 09:33:00 am »
nu cumva este  hartie de aia ceruita ?
Attila

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Răspuns: B 98 EXE
« Răspuns #146 : Februarie 27, 2011, 01:20:59 pm »
-prespan, era foarte dur ,se folosea la bobinaje, dar cam groasa, altii au pus foi de tabla otelita ,care se folosea la ambalat fiare (sau se fac arcuri dale de ceasuri),dar e cam scumpa aia ,eu am pus la rmy, straifuri de tabla de inox de 0,5 ,intre fiecare foaie, sa depaseasca capetele fiecarei foi, pt. a nu mai intra capatul foii in foaia de jos, si vaselina intre fiecare foaie si straif de inox,la urma invelite in folie ,sa  nu iasa vaselina ,semne extraordinar de bune ,nu pot sa zic ca sunt ,dar oricum rau ,nu este , plus o foaie in plus ,exact intre cele 2 cu bucle,ca sa tina motorul mai greu ,ala de 1,3
-i-au eu foile de arc rupte, ca tre sa complectez la altele ,tot de fata, sa mai am si eu de rezerva
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 722
Răspuns: B 98 EXE
« Răspuns #147 : Februarie 27, 2011, 02:21:22 pm »
eu foloseam urmatoarea metoda pentru intretinerea arcurilor:
cand foloseam masina in fiecare zi, cam o data pe an curatam arcurile de mizerie, foloseam un varf de surubelnita ca pana si departam foile de arc una de alta  cu cativa mm si bagam vaselina intre ele. cu o lama subtire de otel (gen panza de bomfaier) incercam sa intind vaselina pe toata suprafata foilor respective (intre ele). dupa ce scoteam pana, mare parte din vaselina iesea printre foile de arc si o intindeam cu degetul pe suprafata laterala, formand o pelicula de protectie.
in timp, aceasta se usca si devenea ca o "armura" protejand partea laterala a arcului
nu am avut probleme cu ele (arcurile)
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Răspuns: B 98 EXE
« Răspuns #148 : Februarie 28, 2011, 10:56:11 am »
Bine ca ai ajuns OK la destinatie. Eu arcurile fata/spate la DDR le am invelite de vreun an jumatate in folie grosa de nailon(sac) pus in 3 straturi. Inauntru,am curatat cat am putut si pus vaselina sa fie. Apoi strans cu " soricei". Sa caut poze sa vad ca parca am .
Nu se vede mare lucru ,dar va imaginati voi.
Spate :
============================== povestea : http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,536.0.html
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Răspuns: B 98 EXE
« Răspuns #149 : Februarie 28, 2011, 11:00:24 am »
In ce stadiu esti parinte?
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”