H. Defecte la dispozitivele de cuplare
Dispozitivele de cuplare cu care sunt echipate semiremorcile sunt de 2 tipuri, cu diametre exterioare de 2 inch si de 3,5 inch.
- în cazul dispozitivelor de cuplare cu diametrul exterior de 2 inch, se admite o uzura pâna la diametrul minim prezentat în figura:
- în cazul dispozitivelor de cuplare cu diametrul exterior de 3,5 inch, diametrul minim admis este prezentat în figura:
Metoda de verificare: cu subler sau utilizându-se un calibru.
În cazul semiremorcilor cu MTMA mai mica sau cel mult egala cu 6.000 kg sau daca sarcina pe dispozitivul de remorcare este mai mica sau cel mult egala cu 3.000 kg, indiferent de tipul dispozitivului de cuplare:
În interiorul unui cerc cu raza de 260 mm masurat din centrul dispozitivului de cuplare:
- deformatia maxima a platoului cuplei nu trebuie sa depaseasca 2,5 mm, conform figurii:
- daca datorita uzurii pe platoul cuplei s-au format santuri, acestea nu trebuie sa fie mai lungi de 100 mm si mai adânci de 2,5 mm;
Cerintele de mai sus nu se aplica în cazul orificiilor constructive destinate gresarii ce au fost practicate de catre fabricant.
În cazul semiremorcilor cu MTMA mai mare de 6.000 kg sau daca sarcina pe dispozitivul de remorcare este mai mare de 3.000 kg, indiferent de tipul dispozitivului de cuplare:
- în interiorul unui cerc cu raza de 450 mm masurat din centrul dispozitivului de cuplare, deformatia maxima a platoului cuplei nu trebuie sa depaseasca 3,5 mm conform figurilor:
- daca datorita uzurii pe platoul cuplei s-au format santuri, acestea nu trebuie sa fie mai lungi de 100 mm si mai adânci de 2,5 mm;
Cerintele de mai sus nu se aplica în cazul orificiilor constructive destinate gresarii ce au fost practicate de catre fabricant.
Metoda de verificare: cu subler, rigla si ruleta.
Dispozitive de cuplare de tip ochet pentru remorci
În functie de diametrul interior al cuplei, uzurile maxime permise sunt:
Tipodimensiuni:
1. D(n) = 40 mm
2. D(n) = 50 mm
3. D(n) = 57,5 mm
Uzuri maxime admise:
1. Dmax = 41,5 mm
2. Dmax = 52,5 mm
3. Dmax = 59,5 mm
De asemenea, sunt permise uzuri ale dispozitivelor de cuplare dupa cum urmeaza:
- pentru dispozitivul de cuplare cu diametrul interior de 40 mm se accepta o grosime a acestuia de pâna la 28 mm datorita uzurii:
- pentru dispozitivul de cuplare cu diametrul interior de 50 mm se accepta o grosime a acestuia de pâna la 41,5 mm datorita uzurii:
- pentru dispozitivul de cuplare cu diametrul interior de 57,5 mm se accepta o grosime a acestuia de pâna la 19 mm datorita uzurii:
Metoda de verificare: cu subler.
Starea protapului remorcii
Se accepta o deformare de maxim 18 mm pe o lungime de 90 cm a protapului, conform figurii:
Verificarea se va efectua în cel putin doua plane perpendiculare, orizontal si vertical de-a lungul protapului.
Metoda de verificare: cu subler si rigla.
Cârligul de remorcare
În cazul cârligelor de remorcare de tip cuplaj sferic cu diametrul nominal de 50 mm se admite o uzura a cuplajului pâna la un diametru minim de 49 mm
Metoda de verificare: utilizându-se un calibru sau cu subler.
Daca un autovehicul cu MTMA mai mare de 3.500 kg este echipat cu un cârlig de remorcare, atunci acesta trebuie sa îndeplineasca urmatoarele cerinte:
- acesta trebuie sa aiba dispozitiv de închidere si dispozitiv de asigurare;
- dimensiunea orificiului din interiorul cârligului nu trebuie sa fie mai mare de 49 mm ca în figura
Metoda de verificare: utilizându-se un calibru sau cu subler.
Cuple de remorcare
Daca un autovehicul cu MTMA mai mare de 3500 kg este echipat cu o cupla de remorcare, atunci aceasta trebuie sa îndeplineasca urmatoarele cerinte:
- uzura maxima permisa a pivotului de cuplare trebuie sa fie astfel:
Tipodimensiuni
D(nominal)
1 = 40 mm
2 = 50 mm
3 = 57,5 mm
D(min) datorat uzurii:
1 = 36,5 mm
2 = 46 mm
3 = 55 mm
Metoda de verificare: utilizându-se un calibru adecvat sau cu sublerul:
- jocul axial al pivotului de cuplare dupa blocare nu trebuie sa depaseasca 5 mm: