Autor Subiect: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013  (Citit de 232390 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Bong

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 479
    • http://low-society.com/
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #600 : Ianuarie 29, 2013, 12:06:59 am »
primul calculator de taxă conform noii legi : http://www.4tuning.ro/calculator-timbru-mediu-2013/

vești bune ! nu este chiar atât de groasă pe cât s-ar zice...acum chiar merită aduse din afară. pentru trabi 601 taxa vine 119 eur (~540 ron) iar pentru 1.1 220 eur (~990 ron). nu e o sumă într-adevăr care să avantajeze perfectarea actelor la Trabanți...dar pentru un pasionat nu cred că e un capăt de țară această taxă.
If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!

Offline Hunor

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 953
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #601 : Ianuarie 29, 2013, 12:21:00 am »
Bong, pt 1.1 taxa e 209 euro, la noi în talon scrie 1043ccm (în cazuri f rare scrie 1085ccm). :P :P :P

Offline Bong

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 479
    • http://low-society.com/
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #602 : Ianuarie 29, 2013, 12:22:55 am »
scuzele mele, Hunor. Nu am știut exact cât are așa că am pus 1100 cmc. cu atât mai bine. poate la banii ăștia te tentează și pe tine să-ți schimbi numerele cu unele de ro :D...pe mine cu siguranță m-ar tenta să-mi aduc un 1.1 din HU sau altundeva din afară :D
If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!

Offline Hunor

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 953
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #603 : Ianuarie 29, 2013, 12:32:28 am »
M-a tentat şi la cei 1700 euro, numai că nu aveam din ce :P acum să vedem, prima dată să se aprobe odată legea asta.

Offline Licu

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 225
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #604 : Februarie 07, 2013, 09:12:45 pm »
Pun aici ca la sectiunea cu timbrul era inchis,tocmai ce a anuntat la redio ca timbrul poluator va fi mai mare ptr masinile pe motorina ca polueaza mai mult,Deci vor scade preturile la dizel-uri.
Have a nice day!

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #605 : Februarie 08, 2013, 09:00:48 am »
Devin plictisitori si iritanti cu taxa asta  :icon_shaking:

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 663
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #606 : Februarie 13, 2013, 10:57:54 am »
 Românii vor plăti timbrul de mediu după noua formulă propusă de Ministerul Mediului la sfârşitul lunii martie, a declarat ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice, Rovana Plumb, într-un interviu pentru gândul în care a răspuns la mai multe întrebări despre cum se va aplica noua taxă.

Ministrul Mediului va prezenta astăzi în şedinţa Guvern noua fomulă de calcul pentru timbrul de mediu care, pe lângă calculul emisiilor de CO2 produse de autoturism, va cuprinde şi diferenţierea la plată dintre maşinile pe benzină şi cele pe motorină.

Cele mai importante declaraţii ale ministrului:

- Timbrul de mediu va intra în vigoare cel mai devreme în cursul lunii martie - sfârşitul lunii martie.

- Cum justifică Rovana Plumb introducerea unei noi formule de calcul pentru taxa auto

- Timbrul de mediu ţine cont de puterea de cumpărare a românilor

- Ministerul Mediului are pe rol 300.000 de procese pentru restituirea taxei auto

- Banii încasaţi din taxa auto sunt mai puţini decât cei pe care guvernul trebuie să-i restituie şoferilor care au dat statul în judecată

- Se majorează valoarea voucherelor pentru programul Rabla

INTERVIUL, PE LARG

Gândul: De ce o nouă schimbare pentru încasarea taxei auto, denumită acum timbru de mediu?

Rovana Plumb: Pentru că un produs care vine dintr-un alt stat membru nu poate avea regim juridic diferit faţă de un produs existent pe piaţa internă a unui alt stat membru, aşa cum se întâmpla la noi. Legea spunea aşa: toate persoanele fizice sau juridice care achiziţionează maşini rulate de pe piaţa UE plătesc taxă auto. Toate persoanele care cumpără maşini de pe piaţa internă nu plătesc taxa auto. Aici a apărut încălcarea articolului 110 privind discriminarea din tratatul de funcţionare al UE, cu toate interpretările jurisprudenţei Curţii Europene de Justiţie în ceea ce priveşte cele două cazuri Tatu şi Nisipeanu.

Prin timbrul de mediu va exista acelaşi regim juridic atât pentru maşinile achiziţionate în România, cât şi pentru cele cumpărate dintr-un alt stat membru. Indiferent cum le-au achiziţionat, şoferii plătesc la tranzacţionare acest timbru de mediu, care nu face diferenţierea că maşina este adusă din afară sau este cumpărată de pe piaţa muncii.

Câte procese are Ministerul Mediului pentru taxa auto încasată de la şoferii care au plătit taxa auto la înmaticularea maşinilor aduse din alte state?

Cred că sunt vreo 300.000 de procese.

Când va intra în vigoare noul timbrul de mediu?

Ar putea să intre în vigoare undeva în cursul lunii martie - sfârşitul lunii martie. Sperăm să adoptăm legea la următoarea şedinţă de Guvern. Dar vor exista câteva termene tranzitorii, este posibil să avem nevoie şi de norme de reglementare.

Am primit o serie de cereri de clarificări la Ministerul Mediului cum că n-ar exista norme metodologice pentru noua lege, dar nu are cum să existe din moment ce nu a fost adoptată.

Până atunci, avem în vigoare Legea nr 9/2012 după care se plăteşte taxa auto. Mulţi au înţeles că taxa auto s-a suspendat, dar în 2012 a fost suspendat un singur articol din legea taxei auto - acela privind neplata taxei auto pentru tranzacţiile interne- în rest legea a funcţionat.

Prin timbrul de mediu maşinile Euro 1, Euro 2 sau non Euro, care teorectic sunt mai poluante, plătesc mai puţin. Cum aţi ajuns la acest lucru?

Evaluările pe care l-am făcut pentru maşinile cu tehnologii învechite existente deja pe piaţa naţională, care pot polua mai mult sau mai puţin, dar care se apropie de sfârşitul ciclului de viaţă şi se transformă în deşeu, arată că dacă ridici taxa înseamnă că blochezi mobilitatea lor pe piaţa internă.

Deci pentru a se evita blocajul pe piaţa internă a acestor autoturisme, am ţinut cont de acest lucru pentru a nu avea o taxă aberant de mare care nu ar conduce decât la un blocaj pe piaţa internă. Producătorii şi importatorii de maşini spun că prin noul timbru de mediu piaţa auto va scădea. Asta pentru că maşinile noi au taxe mai mari decât cele poluante. În cadrul dezbaterilor publice ei s-au arătat nemulţumiţi de acest lucru.

Am ţinut cont în urma dezbaterilor publice de toate propunerile care au fost făcute fie de asociaţii, fie de producători, fie de importatori, astfel încât să avem o abordare unitară.

Timbrul de mediu ţine cont de protejarea mediului pe de o parte prin reducerea emisiilor de dioxid de carbon, iar pe de altă de părerea producătorilor care susţin atât reducerea emisiilor, cât şi înnoirea parcului auto prin care se vor menţine locurile de muncă. Cel de-al treilea pilon de care am ţinut cont este puterea de cumpărare a românilor.

Pentru că am spus că dacă vom aduce un nou concept clar şi european în ceea ce priveşte timbrul de mediu, atunci el va trebui să ţină cont pe de o parte de reducerea emisiilor de carbon, dar şi de puterea de cumpărare a românilor.

Cu cât creşte timbrul de mediu comparativ cu taxele actuale?

Tot ceea ce înseamnă Euro 6, maşinile electrice şi maşinile hybrid nu vor plăti timbrul de mediu. În ceea ce priveşte tehnologiile Euro 5 nivelul taxei va fi asemănător cu nivelul taxei actuale. Iar la Euro 3 şi Euro 4 timbrul de mediu va avea valoare mai mare cu 10-15 % faţă de nivelul taxei actuale.

Ce am adus nou în urma dezbaterii publice este diferenţierea timbrului de mediu pentru maşinile care utilizează benzină şi cele care utilizează motorină.

Practic, la motorină s-a ţinut cont de faptul că în afară de emisiile de dioxid de carbon apar într-un cuantum mult mai mare emisii de alte noxe care conduc la un grad de poluare mai mare, pentru care se va plăti în plus. Principalul element de care noi am ţinut cont este gradul de emisii în contextul poluării.

V-aţi consultat cu specialiştii de la Comisia Europeană pentru noua formulă timbrului de mediu?

Nu pot să spun că a existat o consultare, pentru că nu există o procedură în acest sens. Timbrul de mediu nu face obiectul unei directive europene. Deci consultarea comisiei nu poate fi decât una de a cere un punct de vedere să spunem informal, pentru că nu prevede procedura o astfel de consultare.

Procedura prevede ca atunci când aplici o astfel de legislaţie într-un stat membru este să respecţi normele şi principiile de bază ale Uniunii Europene, care sunt general valabile pentru domeniul pe care vrei să-l legiferezi.

Însă, Comisia a comunicat în decembrie 2012 că are în vedere ca pe parcursul anului 2013, pe principiul consolidării fiscal, să discute despre anumite reglementări în domeniul autoturismelor.

Este vorba de o directivă care a fost propusă încă din 2005, care prevede taxarea automobilelor şi care nu a fost adoptată până în prezent. Şi faţă de care statele membre au avut puncte de vedere total diferite şi divergente uneori. Însă acum se reiau discuţiile pe această directivă.

Înseamnă că în funcţie de prevederile directive veţi schimba din nou timbrul de mediu?

De obicei perioada de adoptare a unei directive durează cam cinci ani de zile. Dar prin noul timbru de mediu noi am venit în spiritual discuţiilor, principiilor şi contextului european al taxării emisiilor de dioxid de carbon şi în zona de autoturisme, astfel încât am creat un nou concept care să conducă la reducerea emisiilor dioxid de carbon pe de o parte, iar pe de altă parte să constituie acel element care să ducă la înnoirea parcului auto.

Mulţi dintre şoferii care îşi cumpărau maşini second hand mergeau să le înmatriculeze în Bulgaria. Ce le transmiteţi acestor şoferi?

Ce pot să le transmit este că am încercat să venim cu o formulă care să fie sustenabilă şi care să nu mai bulverseze atât producătorii, cât şi importatorii, dar şi cetăţenii.

Cum vor fi folosiţi banii strânşi din timbrul de mediu?

Acum veniturile obţinute de la taxa auto se duc la Administraţia Fondului de Mediu, care finanţează diversele programe din domeniul mediului, precum Rabla sau Casa Verde.

Dar din cauza greşelilor de până acum privind taxele pentru autoturisme, prioritatea zero cu aceşti bani va fi achitarea către cetăţeni a taxei încasate ilegal, ceea ce reprezintă aproape trei sferturi din bugetul fondului de mediu.

Împreună cu ministerul de Finanţe şi cu cel de Justiţiei vrem să găsim o formulă astfel încât această taxă încasată ilegal să poată fi dată înapoi.

De exemplu, în ianuarie 2013 veniturile din colectarea taxei auto au fost doar de 14 milioane de lei, în timp ce restituierea banilor a fost de 19 milioane de lei. Diferenţa de 5 milioane de lei trebuie să fie plătită către cetăţeni. Încercăm să găsim cea mai bună formulă pentru a da banii înapoi.

În aceste condiţii cum va fi programul Rabla?

Va avea un nou concept - pe care încă îl definim în momentul de faţă. Pentru că nu funcţionează cum trebuie. Luăm în calcul ca voucher-ul primit pentru casarea maşinii să ajungă direct la cetăţean şi să fie majorat. La cât va ajunge valoarea unui voucher e greu de spus, că va fi 1.500 euro - 2.000 euro e greu de spus, trebuie să facem nişte analize temeinice. Va fi un concept eco care înlocuieşte programul Rabla şi care vizează maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2.

Cum timbrul de mediu va fi mai mic pentru non-euro, Euro 1 şi Euro 2 de ce ar mai merge proprietarul unui astfel de autoturism să-şi caseze maşina?

Pe parcursul programării multianuale sunt convinsă că vom găsi acele formule prin care să-i determinăm pe acei cetăţeni care au rable să aibă posibilitatea şi să opteze pentru achiziţionarea unei maşini cu o tehnologie nouă mai puţin poluantă. Sigur că nu va fi posibil pentru toate cele un million de maşini mai vechi de 15 ani, câte sunt în parcul auto.
_____________________________________________
sursa gandul.info


Deci, putintica rabdare, se aproba la urmatoarea sedinta de "partid"

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #607 : Februarie 13, 2013, 05:43:58 pm »
Să înțeleg că până în Martie, se înmatriculează mașini RO fără taxă?
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #608 : Februarie 13, 2013, 07:00:11 pm »
Pana in Martie, se aplica taxa veche :glasses9:

Offline GOTA

  • GOTONEL
  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 397
  • TRAIASCA TRABY
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #609 : Februarie 14, 2013, 07:39:22 am »
 Dupa care intra automat prin O.U timbrul auto. :icon_scratch:
0747065082

Offline Hunor

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 953
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #610 : Februarie 15, 2013, 09:31:02 pm »
Noul calculator de taxă: http://www.4tuning.ro/calculator-timbru-mediu-2013/?utm_source=Newsletter__Newsletter_4Tuning.ro&utm_medium=&utm_campaign=newsletter_84126

Trabant 1.1 - 292 EURO ( 1,321 RON )
Trabant 601 -167 EURO ( 753 RON )

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 663
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #611 : Februarie 15, 2013, 10:14:31 pm »
Noul calculator de taxă: http://www.4tuning.ro/calculator-timbru-mediu-2013/?utm_source=Newsletter__Newsletter_4Tuning.ro&utm_medium=&utm_campaign=newsletter_84126

Trabant 1.1 - 292 EURO ( 1,321 RON )
Trabant 601 -167 EURO ( 753 RON )

este acelasi pe care l-am postat si aici :D  se modifica automat dupa forma legii, link-ul ramand acelasi
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,3243.0.html

Offline Hunor

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 953
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #612 : Februarie 15, 2013, 11:32:32 pm »
ok, dar tot au mărit taxa....

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 663
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #613 : Februarie 15, 2013, 11:34:42 pm »
da, au marit-o putin, dar ramane inca acceptabil pretul. Sa speram ca nu se va mai modifica si va ramane asa cum este acum, in aceasta forma mai acceptabila

Offline Hunor

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 953
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #614 : Februarie 15, 2013, 11:38:00 pm »
da, dar totuşi aprope 90 de euro...