PROCEDURA DE ELIBERARE A CERTIFICATULUI DE ORIGINALITATE PENTRU VEHICULE ISTORICE
in conformitate cu normele FIVA
Art. 1. Clasificare
Pot primi certificate de vehicul istoric numai vehiculele pentru care RCR a eliberat anterior un atestat de vehicul istoric in baza caruia Registrul Auto Roman a inscris in CIV mentiunea Vehicul Istoric .
Vehiculele istorice se pot clasifica in urmatoarele categorii :
* Antice construite pana la data de 31.12.1905
* Veteran - construite intre 01.01.1906 si 31.12.1918
* Vintage 01.01.1919 31.12.1930
* Post Vintage 01.01.1931 31.12.1945
* Clasice 01.01.1946 31.12.1960
* Post Clasice 01.01.1961 - 31.12.1970
* Moderne 01.01.1971 31.12.1977 ( cu respectarea conditiei de vechime minima 30 de ani de la data incheierii fabricatiei modelului respectiv ) .
Art.2. Datarea vehiculelor
Criteriul principal de datare este inscrisul oferit de firma producatoare si eventualele documente de prima inmatriculare. In cazul lipsei acestor documente datarea se va face in functie de detaliile constructive ale vehiculului. De asemenea pot fi luate in consideratie acte si documente din arhive , muzee, etc.. Exceptia o constituie cazul unor modificari majore documentate, caz in care data fabricatiei o constituie data modificarii .
Art. 3. Modificari
Modificarile admise sunt cele inscrise in documentatia epocii respective si care sunt cuprinse in diverse documente de omologare ( sportive omologari FIA) .
Art. 4. Obtinerea certificatului de originalitate RCR
Clasificarea si aprecierea RCR se refera strict la originalitatea si calitatea vehiculului respectiv . Certificatul RCR atesta modul in care vehiculul corespunde cu originalul. Proprietarul vehiculului inscris in CIV va completa o declaratie pe proprie raspundere privitoare la originalitatea si starea tehnica a componentelor si ansamblului vehiculului . Va permite reprezentantilor RCR., inspectia tehnica a vehiculului pentru a putea fi clarificate toate elementele necesare eliberarii certificatelor de originalitate. Orice modificare ulterioara a vehiculului , proprietarul se obliga sa o comunice catre RCR pentru a se efectua modificarile in certificatul de originalitate . In caz contrar certificatul isi pierde valabilitatea .
Art.5. Transferul de proprietate
Vechiul proprietar trebuie sa notifice in scris RCR cu privire la schimbarea proprietarului .Trecerea noului proprietar pe certificatul de originalitate se face in baza cererii noului proprietar (trecut in cartea de identitate) si a unei declaratii a vanzatorului .
Art. 6. Stabilirea originalitatii de catre RCR
RCR in baza regulamentului tehnic al FIVA clasifica vehiculele in functie de gradul de originalitate astfel pe urmatoarele tipuri :
* A- Standard Vehicul esential original conform cu starea initiala in care era livrat catre primul cumparator de catre constructor .
* B- Modificat in epoca aferenta tipului Modificari efectuate in perioada functionarii initiale ( specificatii speciale, modificari sportive ale epocii , modificari admise post-vanzare )
* C- Copie Vehicul asamblat cu parti originale , restaurate sau reconstruite , reproducand un vehicul de epoca particular . Cel care asambleaza vehiculul este considerat constructor . Acest tip de vehicul este inscriptibil si eligibil daca data asamblarii este in limitele FIVA cu privire la vechimea minima iar vehiculul imitat este identic din punct de vedere aspectual cu cel original (copiat) .
Clasificarea in functie de starea de conservare in urmatoarele grupe :
* Grupa 1 Autentic Vehicul conservat in starea originala , atat din punct de vedere al componentei cat si al aspectului , nealteral si fara deteriorari , exceptie facand eventiuale inlocuiri ale anvelopelor , becurilor , acumulatorilor si alte parti consumabile .
* Grupa 2 De origine Vehicul conservat care este partial in stare de origine , eventualele inlocuiri sunt facute cu piese originale si este partial revopsit .
* Grupa 3- Restaurat Vehiculul a necesitat interventii radicale pentru a fi readus in stare originala .
Nota : Vehiculele istorice care sunt in proces de restaurare sau a caror restaurare nu a reusit pentru a se realiza componistica originala si aspectul original nu pot primi certificat de originalitate .
Aceasta stire este preluata de pe www.retromobil.ro .
Pentru mai multe detalli referitoare la procedura va rugam vizitati site-ul Retromobil Club Romania .