Mesaje Recente

Pagini: [1] 2 3 ... 10
1
Expoziţie de Trabant-uri / Re: B 206 DDR
« Ultimul mesaj de Surcel Traian Mai 01, 2024, 12:32:31 am »
Multumesc inca odata pentru incurajari, Victor!

Intr-adevar, procesul de reconditionare este mult mai lung decat m-am asteptat la inceput. Am subestimat gradul de dificultate ale unei astfel de lucrari dar, cred ca, de asemenea, lipsa mea de experienta, uneltele rudimentare dar si spatiul relativ restrans m-au incetinit destul de mult. Cred ca la urmatorul proiect ma voi misca ceva mai repede in raport cu timpul care este alocat. Voi avea de reconditionat Trabantul unui prieten foarte apropiat, care ma ajuta cu al meu. Cand va veni vremea, intentionez sa fac un subiect nou unde voi intra in detalii.

Deocamdata sa revenim la ale noastre.

        Inainte sa pot aplica grundul la pasajele rotilor din fata, am considerat ca este absolut necesar sa atac problema pe care am descoperit-o in apropierea suportului pentru pompa de frana. Din fericire, suportul propriu-zis al pompei nu este gaurit, avea doar rugina de suprafata si pare sa fie confectionat dintr-o tabla putin mai groasa decat restul masinii. Acestea fiind spuse, am avut doua elemente afectate, pasajul rotii si peretele de foc. Am inceput prin a indeparta ''cancerul'' :

 

         Am decupat trei bucati, una din pasajul rotii, chiar in dreptul suportului pentru pompa, a doua, tot din pasajul rotii, mai lunga, care vine cu o buza suprapusa peste peretele de foc si a treia bucata, din acel perete de foc peste care venea buza de la pasajul rotii. Probabil a patruns lichid de frana intre cele doua table, a distrus grundul, dupa a venit si umezeala care a stat acolo, itr-o zona unde se afla pucte de sudura.
        Reparatia am facut-o cu 4 bucati de tabla. Prima, cea mai mica, sudata chiar sub acel suport, i-am facut o mica buza pentru a face legatura cu pasajul rotii pentru ca, intre ele, am gasit 3-4 puncte de sudura din fabrica. A doua tablita, a fost langa, la peretele de foc.

 

         A urmat al treilea petic, la pasajul rotii, legat de acea buza prin 4 puncte de sudura.
 
 

         Iar, a patra tabla, a legat pasajul rotii de peretele de foc printr-o buza suprapusa cu puncte de sudura.

 

         In anumite situatii, cred ca ar fi fost mai avantajos sa fi sudat din interiorul masinii, dar, pentru ca aceasta este intoarsa, nu am putut intra in ea. De asemenea, nu am curatat cat as fi vrut eu de bine la peticul care se afla lipit de suportul pompei de frana. Am dat totusi cu pasivizant din belsug si apoi am dat un spray de vopsea ca sa fie acoperita sudura cat mai repede.


         A urmat curatarea pasajelor de la rotile din fata. Desigur ca am avut si acolo parte de surprize. Pe fiecare parte, cam in aceeasi zona, cateva gaurele mici care au fost rezolvate de cate un petic fiecare. Erau fix pe mijlocul pasajului, acolo unde stropeste cel mai mult roata. Desi, am o vaga presimtire ca ele s-au format pe partea cealalta care se afla fix in dreptul zonelor de langa baterie si rezervor. Nu am facut poze pe parcurs, din pacate...

 

         Foarte surprinzator este ca suportii de la amortizoare arata foarte bine, am observat ca la destul de multe masini acestia sunt afectati.

         
         Dupa ce am terminat cu pasajele rotilor, a urmat ultima etapa de curatat pe sub masina inainte de aplicarea masticului de caroserie si a terosonului. M-am ocupat de partea inferioara a fustei spate, partea inferioara a peretelui de foc, a capului de sasiu (ce a mai ramas) si a traversei din fata. Zonele unde se afla suportii pentru bara din fata pareau cam sifonati si ruginiti, dar, pentru ca nu am gasit gauri, am decis sa nu inlocuiesc nimic.

 

          Urmeaza in zilele urmatoare, pana la Paste, sa aplic masticul si terosonul in 2 straturi, peste acesta, voi aplica din nou niste grund.

          Victor, de curozitate, ce probleme ai pe la praguri? Intentionezi sa le inlocuiesti?
2
Expoziţie de Trabant-uri / Re: B 206 DDR
« Ultimul mesaj de victor Aprilie 16, 2024, 10:10:55 am »
Nu te demoraliza ca dureaza mult lucrarea, esentialul este sa iasa cum trebuie.
Aloca timp si lucrarii de licenta, este importanta, apoi o sa termini si masina. O sa trebuiasca sa ma ocup si eu de masina, mai mult pe partea de praguri si apoi vopseaua, aceasi problema si la mine: timpul
Noi sa fim sanatosi, spor!
3
Expoziţie de Trabant-uri / Re: B 206 DDR
« Ultimul mesaj de Surcel Traian Aprilie 10, 2024, 08:39:29 pm »
Am revenit!  ;D

        Am inceput prin a continua unde am ramas anul trecut, si anume, la podul pedalier din fata si capul de sasiu. Asta era urmatoarea parte a caroseriei pe care voiam s-o curat si s-o dau cu grund. Lucrurile au decurs destul de bine, insa, am avut parte si de cateva surprize neplacute. Dupa ce am curatat cu peria de sarma montata pe flex, am descoperit trei zone problema unde rugina a subtiat tabla suficient de mult incat a gaurit-o. Prima, langa un petic pus de mine anul trecut la podea, nu am crezut ca ceea ce parea rugina superficiala sa mai fie, defapt, o zona ce trebuie reparata.



         Celelalte doua probleme s-au aflat la partea din fata a pragului stanga, fix sub teava pentru cric si unde se termina pragul si incepe capul de sasiu.



          Am fost putin ingrijorat de acele gauri care se aflau foarte aproape de teava cricului, si m-am gandit ca e foarte posibil ca si aceasta sa fie afectata. In felul acesta, repararea zonei devenea ceva mai dificila. O varianta ar fi fost sa tai cumva teava si s-o inlocuiesc cu ce as fi avut prin magazie sau sa tai intreg segmentul de prag si sa-l inlocuiesc cu altul nou. Din fericire nu a fost cazul!   :wav: Pe teava cricului inca se afla ceara de cavitati din fabrica, iar sub acest strat, era grundul masinii lipsit de orice fel de punct de rugina. Am scapat usor, cu ajutorul unei bucati de tabla indoita cat de cat pe forma pragului am rezolvat problema. Iar la podea, la fel, un mic petic langa celalalt. Iar a treia zona, langa teava de cric, la fel, un alt mic petic.



           Dupa aceea, am polizat putin, am degresat toata suprafata curatata cu flexul si am aplicat pasivizantul de rugina. De asemenea, daca se observa in poze, am mai facut eu niste ''gauri tehnice'' in capul de sasiu si praguri. Le-am dat in ideea ca, la sfarsit, voi pulveriza pasivizant de rugina in cavitati si vreau sa ajunga prin toate colturile si imbinarile unde, de obicei, apare rugina. Dupa pasivizant, desigur, vaselina si ulei proaspat care, la fel, vreau sa intre peste tot.



           Au urmat 3 straturi de grund epoxi, aplicate conform fisei tehnice, cate unul la 15-20 de minute. Tot in fisa tehnica scrie ca nu am voie sa tin acest grund si intaritorul sau la temperaturi mai mici de 15 grade C, asa ca, pe parcursul iernii, l-am depozitat la mine in dormitor, in spatele usii   :toothy4: .



           Acum mai am de curatat ultima parte din capul de sasiu, zona inferioara a peretelui de foc, pasajele rotilor fata si traversa din fata, pe care vine masca. La o inspectie vizuala mai atenta a acestor zone, am mai facut o descoperire...  :BangHead:



           Deci, avem cel putin doua elemente afectate, pasajul rotii stg-fata si peretele de foc. Spatiul este restrans iar pozitia pe care trebuie s-o iau ca sa ajung bine acolo e nasoala, daaaaar, ramane sa vedem, poate nu-i asa greu. Eu sper doar sa nu fie afectat suportul pompei de frana, desi, nu imi fac prea multe sperante. Rugina asta pare sa fi aparut in urma pierderilor de lichid de frana de la pompa.

           Cam atat deocamdata... Sper din tot sufletul sa termin masina anul asta. Tare mi-as dori sa vin cu el la Buftea in Septembrie... Pana atunci insa, trebuie sa trec si peste lucrarea de licenta  :homework:
4
Vânzări piese / Carburator Trabant
« Ultimul mesaj de Ioan2030 Martie 24, 2024, 08:05:29 pm »
Carburator Trabant. Cred ca ii lipsește capacul unde se monteaza socul și șurubul unde se monteaza furtunul de alimentare. În rest cred ca totul e în regula. Pret 250 lei. Nu reușesc sa încarc poze aici, trimit în privat sau whatsapp.
5
Neata!Duminica 7 aprilie pastram traditia?La biblioteca?
6
Propuneri / Re: TRABANT FEST VELIKO TARNOVO-16.03.2024
« Ultimul mesaj de ivo919 Martie 14, 2024, 07:57:59 pm »
Din cauza morții Patriarhului Neofit și a doliu național anunțat, cel de-al 13-lea Festival Internațional Trabant de la Veliko Tarnovo va avea loc pe 17 martie (DUMINICĂ) 2024 cu același program.  Amintire strălucitoare a Înalt Preasfințitului Patriarhul Bulgar Neofit.
7
Propuneri / Re: TRABANT FEST VELIKO TARNOVO-16.03.2024
« Ultimul mesaj de ivo919 Martie 14, 2024, 06:47:56 pm »
здравеите поради независещи от нас организаторите обстоятелства събора ще се проведе в неделя 17 03 2024 -10.00
8
Vânzări piese / Vand piese/componente Trabant
« Ultimul mesaj de Ioan2030 Martie 11, 2024, 10:36:14 pm »
Piese Trabant. Rezervor, semisasiu,arc lamelar, planetare. Rezervor 150 lei, semisasiu 200 lei, arc lamelar 180 lei,planetare 180 lei-2 buc.
Pot trimite fotografii pe email sau whatsapp.
Momentan nu reușesc sa le atașez aici.
9
Propuneri / Re: Trabant Retro Party 2024
« Ultimul mesaj de dumitru Februarie 24, 2024, 11:15:06 am »
Pentru cea de la Iași așteptăm noutăți.
10
Propuneri / Re: Trabant Retro Party 2024
« Ultimul mesaj de dumitru Februarie 24, 2024, 11:14:12 am »
Vă salut și mă bucur de organizarea acestor întâlniri,pentru cea de la Gheorgheni deja am rezervat cazarea și să ne vedem cu bine.
Pagini: [1] 2 3 ... 10