Autor Subiect: Reglementare RNTR 1  (Citit de 31106 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Reglementare RNTR 1
« Răspuns #30 : Februarie 12, 2010, 04:21:40 am »
3. Conditii privind transparenta geamurilor

    Geamurile vehiculelor trebuie sa fie omologate si sa poarte marca de omologare în conformitate cu Directiva 92/22/CEE2) cu modificarile ulterioare sau cu Regulamentul 43 CEE-ONU3).
    ___________
   2) Directiva 92/22/CEE a Consiliului din 31 martie 1992 privind geamurile de securitate si materialele pentru geamurile autovehiculelor si remorcilor acestora, modificata ultima data de Directiva 2001/92/CE a Comisiei din 30 octombrie 2001 pentru adaptarea la progresul tehnic a Directivei 92/22/CEE a Consiliului privind geamurile de securitate si materialele pentru geamurile autovehiculelor si ale remorcilor lor, si a Directivei 70/156/CE a Consiliului referitoare la omologarea autovehiculelor si a remorcilor acestora
   3) Regulamentul nr. 43 al Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite (CEE-ONU) - Dispozitii uniforme privind omologarea geamurilor de securitate

    Conditia se considera îndeplinita si de catre geamurile care sunt omologate conform normelor SAE sau DOT.
    Geamurile aflate în câmpul de vizibilitate principal al conducatorului auto trebuie sa asigure o transparenta de cel putin 75% pentru parbriz, respectiv 70% pentru restul geamurilor. Câmpul de vizibilitate principal al vehiculului este format din parbriz, geamurile laterale fata si luneta.
    În cazul în care vehiculul este dotat si cu oglinda laterala dreapta, luneta nu mai face parte din câmpul principal de vizibilitate.
    În cazul în care geamurile care nu se afla în câmpul de vizibilitate principal al conducatorului auto au o transparenta modificata fata de cea stabilita prin marcajul de omologare, se urmareste ca stratul aplicat ulterior sa fie uniform si sa nu creeze distorsiuni. De asemenea, foliile de protectie aplicate pe geamuri trebuie sa fie certificate si marcate corespunzator, iar aplicarea acestora este permisa numai în ateliere autorizate.
    Aceleasi conditii se aplica motociclurilor carosate si tractoarelor.

   E. Detectarea jocurilor excesive în articulatii

    În functie de caracteristicile constructive ale mecanismului de suspensie, exista diverse metode pentru verificarea jocurilor:
   
    Nota: jocul radial poate fi verificat si manual pentru SITP de clasa a II-a ce nu sunt dotate cu detectoare de jocuri

   F. Verificari privind anvelopele

    Dimensiune anvelopa
    Adâncime profil anvelope
    Indici de sarcina anvelope (IS)
   

+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|  IS   |  KG   |  IS   |  KG   |  IS   |  KG   |  IS   |  KG   |  IS   |  KG   |
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     50|    190|     82|    475|    114|   1180|    146|   3000|    178|   7500|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     51|    195|     83|    487|    115|   1215|    147|   3075|    179|   7750|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     52|    200|     84|    500|    116|   1250|    148|   3150|    180|   8000|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     53|    207|     85|    515|    117|   1285|    149|   3250|    181|   8250|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     54|    212|     86|    530|    118|   1320|    150|   3350|    182|   8500|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     55|    218|     87|    545|    119|   1360|    151|   3450|    183|   8750|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     56|    224|     88|    560|    120|   1400|    152|   3550|    184|   9000|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     57|    230|     89|    580|    121|   1450|    153|   3650|    185|   9250|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     58|    236|     90|    600|    122|   1500|    154|   3750|    186|   9500|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     59|    243|     91|    615|    123|   1550|    155|   3875|    187|   9750|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     60|    250|     92|    630|    124|   1600|    156|   4000|    188|  10000|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     61|    257|     93|    650|    125|   1650|    157|   4125|    189|  10300|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     62|    265|     94|    670|    126|   1700|    158|   4250|    190|  10600|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     63|    272|     95|    690|    127|   1750|    159|   4375|    191|  10900|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     64|    280|     96|    710|    128|   1800|    160|   4500|    192|  11200|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     65|    290|     97|    730|    129|   1850|    161|   4625|    193|  11500|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     66|    300|     98|    750|    130|   1900|    162|   4750|    194|  11800|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     67|    307|     99|    775|    131|   1950|    163|   4875|    195|  12150|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     68|    315|    100|    800|    132|   2000|    164|   5000|    196|  12500|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     69|    325|    101|    825|    133|   2070|    165|   5150|    197|  12850|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     70|    335|    102|    850|    134|   2120|    166|   5300|    198|  13200|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     71|    345|    103|    875|    135|   2180|    167|   5450|    199|  13600|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     72|    355|    104|    900|    136|   2240|    168|   5600|    200|  14000|
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     73|    365|    105|    925|    137|   2300|    169|   5800|       |       |
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     74|    375|    106|    950|    138|   2360|    170|   6000|       |       |
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     75|    387|    107|    975|    139|   2430|    171|   6150|       |       |
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     76|    400|    108|   1000|    140|   2500|    172|   6300|       |       |
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     77|    412|    109|   1030|    141|   2575|    173|   6500|       |       |
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     78|    425|    110|   1060|    142|   2650|    174|   6700|       |       |
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     79|    437|    111|   1090|    143|   2725|    175|   6900|       |       |
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     80|    450|    112|   1120|    144|   2800|    176|   7100|       |       |
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
|     81|    462|    113|   1150|    145|   2900|    177|   7300|       |       |
+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+-------+
 


    Indicele de sarcina reprezinta sarcina maxima în kilograme pe care o anvelopa o poate transporta la viteza maxima indicata de indicele de viteza. La anvelopele pentru vehicule grele indicele de sarcina se reprezinta sub forma a doua numere (de ex. 148/145L) al doilea numar reprezentând indicele de sarcina pentru utilizarea anvelopelor jumelate. Indicatorii de sarcina si viteza sunt stabiliti de ETRTO (European Tyre and Rim Technical Organization).


Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Reglementare RNTR 1
« Răspuns #31 : Februarie 12, 2010, 04:22:24 am »
Indici de viteza anvelope
   

+--------------------------------------+---------------------------------------+
|           Indice de viteza           |             Viteza [Km/h]             |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  A1                  |                    5                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  A2                  |                   10                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  A3                  |                   15                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  A4                  |                   20                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  A5                  |                   25                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  A6                  |                   30                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  A7                  |                   35                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  A8                  |                   40                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  B                   |                   50                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  C                   |                   60                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  D                   |                   65                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  E                   |                   70                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  F                   |                   80                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  G                   |                   90                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  J                   |                  100                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  K                   |                  110                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  L                   |                  120                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  M                   |                  130                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  N                   |                  140                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  P                   |                  150                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  Q                   |                  160                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  R                   |                  170                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  S                   |                  180                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  T                   |                  190                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  H                   |                  210                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  V                   |                  240                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  W                   |                  270                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  Y                   |                  300                  |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
|                  ZR                  |               Peste 340               |
+--------------------------------------+---------------------------------------+
 


    Indicele de viteza reprezinta viteza maxima la care o anvelopa poate transporta sarcina mentionata ca indice de sarcina. Indicii de sarcina si de viteza sunt marcati pe ambele flancuri ale anvelopelor. La anvelopele radiale pentru vehicule grele, fara marcaj de viteza, limita maxima admisa este de 110 km/h, în timp ce la cele diagonale este de 100 km/h.


Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Reglementare RNTR 1
« Răspuns #32 : Februarie 12, 2010, 04:23:01 am »
 G. Defecte la caroserie datorate coroziunii

    Defectele la caroserie datorate coroziunii vor fi evaluate în functie de solutia constructiva a caroseriei:
   1. Autovehicul cu caroserie autoportanta
   2. Autovehicul cu sasiu portant

   1. Autovehicul cu caroserie autoportanta
    În cazul caroseriei autoportante vor fi evaluate zonele deteriorate prin coroziune în functie de elementul caroseriei:
   a) Se vor accepta deteriorari datorate coroziunii (prin deteriorari datorate coroziunii întelegându-se coroziuni strapunse) ale elementelor detasabile ce compun caroseria (capote, aripi, usi) dar de o anumita dimensiune si numai în anumite zone. Suprafata însumata a deteriorarilor datorate coroziunii ale elementelor detasabile trebuie sa fie mai mica de 2500 mm2 (pentru fiecare element considerat separat). Aceasta suprafata se va calcula prin aproximarea cu o forma geometrica cunoscuta (patrat, dreptunghi, paralelogram, trapez sau cerc) a zonelor deteriorate prin coroziune, luându-se în considerare forma geometrica cea mai apropiata.
    Nu se vor accepta deteriorari datorate coroziunii în jurul punctelor de montare pe caroserie a elementelor detasabile la o distanta mai mica de 100 mm fata de punctele de montare. În cazul capotelor si a usilor, în zona dispozitivelor de închidere si a suportilor acestora va fi considerata o zona de siguranta de 50 mm de jur împrejur. În zona de siguranta nu se admit coroziuni strapunse.
   b) Se vor accepta deteriorari datorate coroziunii ale elementelor ce fac parte din structura de rezistenta numai în anumite zone si având o anumita suprafata. Suprafata însumata a deteriorarilor datorate coroziunii (prin deteriorari datorate coroziunii întelegându-se coroziuni strapunse) ale elementelor de rezistenta trebuie sa fie mai mica de 400 mm2 (pentru fiecare element considerat separat). Aceasta suprafata se va calcula prin aproximarea cu o forma geometrica cunoscuta (patrat, dreptunghi, paralelogram, trapez sau cerc) a zonelor deteriorate prin coroziune, luându-se în considerare forma geometrica cea mai apropiata. Vor fi acceptate deteriorari datorate coroziunii numai la urmatoarele elemente de caroserie: pasajele rotilor, contraaripi, podea si panourile caroseriei, cu conditia ca aceste coroziuni sa se afle la o distanta mai mare de 100 mm fata de îmbinarea elementului de caroserie respectiv.
    La autovehiculele cu caroserie autoportanta se va urmari verificarea elementelor prezentate în tabelulul de mai jos.
  

+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|                                                          |Coroziune| Dimensiunea  |
|        Elementul de caroserie ce trebuie evaluat         |Acceptata|  suprafatei  |
|                                                          |         |corodate (mm2)|
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Lonjeroane si traverse                                    |         |              |
|Traverse:                                                 |         |              |
|- Elemente transversale aflate in spatele suspensiei      |   Nu    |      -       |
|spate (la solutia constructiva cu motorul in spate)       |         |              |
|- Elemente transversale aflate in fata suspensiei fata    |   Nu    |      -       |
|- Element transversal principal                           |   Nu    |      -       |
|- Element transversal auxiliar                            |   Nu    |      -       |
|- Element destinat rigidizarii unui panou ce nu este      |   Da    |     400      |
|fixat pe alt element de caroserie sau alt panou           |         |              |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Elemente longitudinale:                                   |         |              |
|- Pragul: se va considera pragul pe toata lungimea,       |   Nu    |      -       |
|chiar daca exista sau nu un montant central               |         |              |
|- Contrapragul                                            |   Nu    |      -       |
|- Lonjeroanele spate se vor inspecta incepand de la       |   Nu    |      -       |
|zona de prindere pe podea                                 |         |              |
|- Lonjeroanele fata se vor inspecta incepand de la        |   Nu    |      -       |
|zona de prindere pe podea sau pe panoul fata              |         |              |
|- Elementul longitudinal principal                        |   Nu    |      -       |
|- Elementul longitudinal auxiliar                         |   Nu    |      -       |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Lonjeron inferior (semilonjeron):                         |         |              |
|- Lonjeron inferior fata sau spate                        |   Nu    |      -       |
|- Fixarea prin puncte a lonjeronului inferior de          |   Nu    |      -       |
|caroserie sau de alte elemente                            |         |              |
|Consolele ce depasesc cu maxim 150 mm                     |   Da    |     400      |
|lungimea caroseriei                                       |         |              |
|Montantii in zona usilor: lungimea acestora este          |   Nu    |      -       |
|prezentata in fig. 1                                      |         |              |
|Montantii in zona geamurilor: lungimea acestora este      |   Nu    |      -       |
|prezentata in fig. 1                                      |         |              |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Reglementare RNTR 1
« Răspuns #33 : Februarie 12, 2010, 04:23:56 am »
|Sectoare de panouri:                                      |         |              |
|Panoul podelei                                            |   Da    |     400      |
|Elementul exterior de caroserie al usii, altul decat      |   Da    |     2500     |
|structura de rezistenta a acesteia                        |         |              |
|Podea compartiment bagaje                                 |   Da    |     400      |
|Zona de montare a rezervorului de combustibil sau a       |   Nu    |      -       |
|carligului de remorcare pe podeaua spate                  |         |              |
|Capota compartiment bagaje                                |   Da    |     2500     |
|Capota compartiment motor                                 |   Da    |     2500     |
|Elementul/elementele de caroserie pe care sunt fixate     |   Nu    |      -       |
|lampile si farurile                                       |         |              |
|Panoul fata ce desparte compartimentul motor de           |   Da    |     400      |
|compartimentul pasagerilor                                |         |              |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Suportii de fixare a arcurilor                            |   Nu    |      -       |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Pasajele rotilor:                                         |         |              |
|Pasajele rotilor                                          |   Da    |     400      |
|Pasajele rotilor fata ce au rol de preluare partiala a    |         |              |
|sarcinii transmisa de amortizor sau arcul elicoidal:      |         |              |
|   Fixarea la partea superioara                           |   Nu    |      -       |
|   Fixarea la panoul despartitor                          |   Nu    |      -       |
|   Fixarea la partea inferioara                           |   Nu    |      -       |
|Pasajele rotilor spate ce au rol de preluare partiala a   |         |              |
|sarcinii transmisa de amortizor sau arcul elicoidal:      |         |              |
|   Fixarea la panoul de protectie exterior                |   Nu    |      -       |
|   Fixarea celor doua parti in zona de imbinare           |   Nu    |      -       |
|   Fixarea la panoul podelei sau podeaua                  |   Nu    |      -       |
|   compartimentului de bagaje                             |         |              |
|Pasajele rotilor spate ce nu au rol de preluare partiala  |   Da    |     400      |
|a incarcaturii de la amortizor sau arcul elicoidal        |         |              |
|   Fixarea celor doua parti in zona de imbinare           |   Nu    |      -       |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Motorul:                                                  |         |              |
|Toate zonele pe care se fixeaza suportii motorului        |   Nu    |      -       |
|Suportii de fixare ai rezervorului de combustibil pe      |   Nu    |      -       |
|caroserie                                                 |         |              |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Transmisia:                                               |         |              |
|Suportii de fixare a transmisiei                          |   Nu    |      -       |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Punti:                                                    |         |              |
|Suportii bieletelor antiruliu sau a barelor stabilizatoare|   Nu    |      -       |
|Suportii basculelor superioare si inferioare sau suporti  |   Nu    |      -       |
|de prindere a bratelor oscilante                          |         |              |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Suspensia:                                                |         |              |
|Suportii de fixare a amortizoarelor                       |   Nu    |      -       |
|Suportii de fixare a arcurilor elicoidale                 |   Nu    |      -       |
|Suportii de fixare a arcurilor lamelare si a suportilor   |   Nu    |      -       |
|de prindere a acestora                                    |         |              |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Mecanismul de directie:                                   |         |              |
|Suportii de fixare a semicasetei de directie              |   Nu    |      -       |
|Suportii de fixare a casetei de directie                  |   Nu    |      -       |
|Suportii de fixare a partilor auxiliare                   |   Nu    |      -       |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Sistemul de franare:                                      |         |              |
|Zona de fixare a pompei centrale de frana                 |   Nu    |      -       |
|Zona de fixare a pedalei de frana                         |   Nu    |      -       |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Caroseria:                                                |         |              |
|Punctele de fixare ale centurilor de siguranta            |   Nu    |      -       |
|Balamalele si inchizatorile usilor:                       |         |              |
|   Suportii balamalelor si ghidajele mecanismului de      |   Nu    |      -       |
|   glisarea a usilor                                      |         |              |
|   Fixarea mecanismului de inchidere pe usa               |   Nu    |      -       |
|Pentru centurile de siguranta montate pe usa:             |         |              |
|   Suportii articulatiilor si ghidajele mecanismului de   |   Nu    |      -       |
|   glisare pe usa                                         |         |              |
|   Fixarea mecanismului de blocare pe usa                 |   Nu    |      -       |
|Capota motorului sau a compartimentului de bagaje         |         |              |
|din fata vehiculului:                                     |         |              |
|   Suportii mecanismelor de inchidere si deschidere       |   Nu    |      -       |
|Scaunele:                                                 |         |              |
|   Punctele de fixare a scaunelor                         |   Nu    |      -       |
|Pentru centurile de siguranta montate pe scaune:          |         |              |
|   Punctele de fixare pe scaune.                          |   Nu    |      -       |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Reglementare RNTR 1
« Răspuns #34 : Februarie 12, 2010, 04:24:33 am »
|Lampile si farurile:                                      |         |              |
|Suportii de fixare ai sistemului de iluminare si          |   Nu    |      -       |
|semnalizare                                               |         |              |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Legaturile dintre autovehicul si remorca                  |                        |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Punctele de fixare a suportilor dispozitivului de         |   Nu    |      -       |
|remorcare                                                 |         |              |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
 


   
[Figura 1]
Figura 1

Lungimea montantilor din zona usilor si a geamurilor
(A = lungime la usa, B = lungime la geam)

   2. Autovehicul cu sasiu portant
    În cazul autovehiculelor cu sasiu portant vor fi evaluate zonele deteriorate prin coroziune în functie de elementul sasiului, urmarindu-se urmatoarele criterii de evaluare (prin deteriorari datorate coroziunii întelegându-se coroziuni nestrapunse):
    Zona deteriorata prin coroziune a cadrului sasiului este exprimata procentual în functie de element (longitudinal sau transversal).
    Dimensiunile maxime permise ale zonelor deteriorate datorita coroziunii:
   - Elementele longitudinale si transversale ale cadrului sasiului precum si toate profilele ce fac parte din suportul dispozitivului de remorcare de tip sa, dispozitivul de cuplare al semiremorcii sau placa dispozitivului de cuplare nu trebuie sa fie deteriorate datorita coroziunii (luându-se în considerare fiecare element longitudinal sau transversal) mai mult decât este specificat în tabelul de mai jos.
    Explicatie: În cazul lonjeroanelor sunt incluse si suprafetele acestora pe care se fixeaza elementele directiei si ale suspensiei.
   

+------------------------------------------+----------------------------------------------+
| Elementele longitudinale si transversale |    Procentajul maxim admis de reducere a     |
|                                          |grosimii elementului fata de grosimea initiala|
+------------------------------------------+----------------------------------------------+
|Toate elementele transversale             |                     30%                      |
+------------------------------------------+----------------------------------------------+
|Toate elementele longitudinale            |                     20%                      |
+------------------------------------------+----------------------------------------------+
|Toate elementele ce fac parte din suportul|                     20%                      |
|dispozitivului de tip sa sau din suportul |                                              |
|dispozitivului de remorcare               |                                              |
+------------------------------------------+----------------------------------------------+
 


    La vehiculele cu sasiu portant se va urmari verificarea elementelor prezentate în tabelul de mai jos:
   

+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|                                                          |Coroziune| Dimensiunea  |
|   Elementul de sasiu sau caroserie ce trebuie evaluat    |acceptata|  suprafatei  |
|                                                          |         |corodate (mm2)|
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Toate punctele de fixare a compartimentului               |   Nu    |      -       |
|pasagerilor si a cabinei nerabatabile pe sasiu            |         |              |
|Cabina rabatabila:                                        |         |      -       |
|- Suportii dispozitivului de blocare                      |   Nu    |      -       |
|- Suportii articulatiilor cabinei                         |   Nu    |      -       |
|Montantii usilor                                          |   Nu    |      -       |
|Pragul (lungimea pragului este distanta dintre            |   Nu    |      -       |
|montantii usii/usilor)                                    |         |              |
|Elementul longitudinal principal (lonjeronul):            |         |              |
|Elementul transversal principal                           |   Nu    |      -       |
|Elementul longitudinal auxiliar                           |   Nu    |      -       |
|Elementul transversal auxiliar                            |   Nu    |      -       |
|Element destinat rigidizarii unui panou ce nu este fixat  |   Da    |     2500     |
|pe alt element de caroserie sau alt panou                 |         |              |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Sectoare de panouri:                                      |         |              |
|Panoul podelei                                            |   Nu    |      -       |
|Elementul exterior de caroserie al usii, altul decat      |   Da    |     2500     |
|structura de rezistenta a acesteia                        |         |              |
|Podea compartiment bagaje                                 |   Nu    |      -       |
|Suportii de prindere a rezervorului sau a carligului de   |   Nu    |      -       |
|remorcare pe podeaua spate                                |         |              |
|Capota compartiment bagaje                                |   Da    |     2500     |
|Capota compartiment motor                                 |   Da    |     2500     |
|Elementul/elementele de caroserie pe care sunt fixate     |   Nu    |      -       |
|lampile si farurile                                       |         |              |
|Panoul fata ce desparte compartimentul motor de           |   Nu    |      -       |
|compartimentul pasagerilor                                |         |              |
|Panoul exterior fata sau spate                            |   Da    |     400      |
|Pasajele rotilor                                          |   Da    |     2500     |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Montantii in zona geamurilor                              |   Nu    |      -       |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Motorul:                                                  |         |              |
|Toate zonele pe care se fixeaza suportii motorului        |   Nu    |      -       |
|Suportii de fixare ai rezervorului de combustibil pe      |   Nu    |      -       |
|caroserie sau sasiu                                       |         |              |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Transmisia:                                               |         |              |
|Suportii de fixare ai transmisiei                         |   Nu    |      -       |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Punti:                                                    |         |              |
|Suportii bieletelor antiruliu sau a barelor stabilizatoare|   Nu    |      -       |
|Suportii basculelor superioare si inferioare sau          |   Nu    |      -       |
|suportii de prindere a bratelor oscilante                 |         |              |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Reglementare RNTR 1
« Răspuns #35 : Februarie 12, 2010, 04:25:12 am »
|Suspensia:                                                |         |              |
|Suportii de fixare a amortizoarelor                       |   Nu    |      -       |
|Suportii de fixare a arcurilor elicoidale                 |   Nu    |      -       |
|Suportii de fixare a arcurilor lamelare si a suportilor   |   Nu    |      -       |
|de prindere a acestora                                    |         |              |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Mecanismul de directie:                                   |         |              |
|Suportii de fixare a semicasetei de directie              |   Nu    |      -       |
|Suportii de fixare a casetei de directie                  |   Nu    |      -       |
|Suportii de fixare a partilor auxiliare                   |   Nu    |      -       |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Sistemul de franare:                                      |         |              |
|Zona de fixare a pompei centrale de frana                 |   Nu    |      -       |
|Zona de fixare a pedalei de frana                         |   Nu    |      -       |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Caroseria:                                                |         |              |
|Punctele de fixare ale centurilor de siguranta            |         |              |
|Balamalele si inchizatorile usilor:                       |   Nu    |      -       |
|   Suportii balamalelor si ghidajele mecanismului de      |   Nu    |      -       |
|   glisarea a usilor                                      |         |              |
|   Fixarea mecanismului de inchidere pe usa               |   Nu    |      -       |
|Pentru centurile de siguranta montate pe usa:             |         |              |
|   Suportii articulatiilor si ghidajele mecanismului de   |   Nu    |      -       |
|   glisare pe usa                                         |         |              |
|   Fixarea mecanismului de blocare pe usa                 |   Nu    |      -       |
|Capota motorului sau a compartimentului de bagaje         |         |              |
|din fata vehiculului:                                     |         |              |
|   Suportii mecanismelor de inchidere si deschidere       |   Nu    |      -       |
|   Scaunele:                                              |         |              |
|      Punctele de fixare a scaunelor                      |   Nu    |      -       |
|Pentru centurile de siguranta montate pe scaune:          |         |              |
|      Punctele de fixare pe scaune                        |   Nu    |      -       |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Lampile si farurile:                                      |         |              |
|Suportii de fixare ai sistemului de iluminare si          |   Nu    |      -       |
|semnalizare                                               |         |              |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
|Legaturile dintre autovehicul si remorca:                 |         |              |
|Punctele de fixare ai suportilor dispozitivului de        |   Nu    |      -       |
|remorcare                                                 |         |              |
+----------------------------------------------------------+---------+--------------+
 


    Metode de verificare:
    Evaluarea zonelor deteriorate prin coroziune se realizeaza prin:
   1) Inspectie vizuala, atunci când vehiculul se afla pe canalul de vizitare sau pe elevator;
   2) Daca exista suspiciuni:
   a) prin utilizarea unui ciocan cu cap rotund de 200g prin aplicarea unor lovituri usoare în jurul zonei ce ridica suspiciuni;
   b) prin masurare, utilizându-se dispozitive adecvate.

    Standarde de evaluare a reparatiilor zonelor deteriorate prin coroziune:
   1. Conditii pentru reparatiile zonelor deteriorate prin coroziune:
   a) reparatiile zonelor deteriorate prin coroziune trebuie efectuate astfel incât îmbinarea partii sau a sectiunii elementului reparat sa îndeplineasca functionalitatea initiala.
   b) nu se admit reparatii prin cordon de sudura continuu sau în puncte în jurul zonei în care este poansonat numarul de identificare sau în jurul elementului de caroserie pe care se afla poansonat numarul de identificare.
    Nu se admite prinderea prin nituire a suportului pe care este poansonat numarul de identificare sau a elementului de caroserie pe care se afla poansonat numarul de identificare.
    Sunt admise reparatii la o distanta mai mare de 30 mm fata de conturul numarului de identificare poansonat ce nu afecteaza integritatea acestuia sau care nu împiedica vizualizarea integrala a sa.
   2. Metode de reparatii admise:
   a) sunt permise reparatii cu elemente construite individual, unde fiecare parte este sudata sigur de materialul original;
   b) daca modalitatea de asamblare originala era prin nituire sau prin prindere cu suruburi, se admite reparatia prin sudura.
   c) nu sunt permise reparatii combinate (sudura/nituri/suruburi) care sa depaseasca o suprafata maxima de 2500 mm2.
    Prin sudura sigura asa cum a fost mentionat la lit. a) se întelege:
   - cordon/cordoane de sudura ce acopera cel putin 50% din perimetrul sectiunii ce poate fi sudata si care sunt repartizate în mod egal în jurul perimetrului;
   - puncte de sudura cu diametrul de minim 4 mm si care sunt repartizate la o distanta de maximum 20 mm una de cealalta.
   3. Deteriorarea prin coroziune la elementele de arc, elementele directiei si ale suspensiei:
   a) daca un element al unui arc este deteriorat prin coroziune (material lipsa) sau fisurat ca urmare a deteriorarii prin coroziune:
   - acesta nu se repara, se înlocuieste
   - elementul de arc poate fi înlocuit ca parte a sistemului arcului.
   b) daca un element al mecanismului de directie sau suspensie este deteriorat prin coroziune acesta nu va fi reparat.
   4. Metode de reparatii admise pentru elemente longitudinale si transversale:
   a) elementele longitudinale si transversale ce fac parte din cadrul sasiului nu se vor repara prin aplicarea unor placi peste zonele din care lipseste material.
   b) prin exceptie de la prevederile lit. a), elementele longitudinale si transversale pot fi reparate prin aplicarea de placi peste zonele corodate daca grosimea acestor placi este cel putin aceeasi cu grosimea sectiunii cea mai mare a elementului ce trebuie reparat. Placile trebuie sudate sigur, prin aceasta întelegându-se cordoane de sudura ce acopera cel putin 75% din perimetrul partilor ce trebuie sudate. Cordoanele trebuie repartizate în mod egal de-a lungul perimetrului.
   5. Profilele ce fac parte din suportul dispozitivului de tip sa sau a placii boltului semiremorcii nu pot fi reparate prin aplicarea de placi deasupra zonelor deteriorate prin coroziune.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Reglementare RNTR 1
« Răspuns #36 : Februarie 12, 2010, 04:27:29 am »
H. Defecte la dispozitivele de cuplare

    Dispozitivele de cuplare cu care sunt echipate semiremorcile sunt de 2 tipuri, cu diametre exterioare de 2 inch si de 3,5 inch.
   - în cazul dispozitivelor de cuplare cu diametrul exterior de 2 inch, se admite o uzura pâna la diametrul minim prezentat în figura:

   - în cazul dispozitivelor de cuplare cu diametrul exterior de 3,5 inch, diametrul minim admis este prezentat în figura:

    Metoda de verificare: cu subler sau utilizându-se un calibru.
    În cazul semiremorcilor cu MTMA mai mica sau cel mult egala cu 6.000 kg sau daca sarcina pe dispozitivul de remorcare este mai mica sau cel mult egala cu 3.000 kg, indiferent de tipul dispozitivului de cuplare:
    În interiorul unui cerc cu raza de 260 mm masurat din centrul dispozitivului de cuplare:
   - deformatia maxima a platoului cuplei nu trebuie sa depaseasca 2,5 mm, conform figurii:

   - daca datorita uzurii pe platoul cuplei s-au format santuri, acestea nu trebuie sa fie mai lungi de 100 mm si mai adânci de 2,5 mm;
    Cerintele de mai sus nu se aplica în cazul orificiilor constructive destinate gresarii ce au fost practicate de catre fabricant.
    În cazul semiremorcilor cu MTMA mai mare de 6.000 kg sau daca sarcina pe dispozitivul de remorcare este mai mare de 3.000 kg, indiferent de tipul dispozitivului de cuplare:
   - în interiorul unui cerc cu raza de 450 mm masurat din centrul dispozitivului de cuplare, deformatia maxima a platoului cuplei nu trebuie sa depaseasca 3,5 mm conform figurilor:

   - daca datorita uzurii pe platoul cuplei s-au format santuri, acestea nu trebuie sa fie mai lungi de 100 mm si mai adânci de 2,5 mm;
    Cerintele de mai sus nu se aplica în cazul orificiilor constructive destinate gresarii ce au fost practicate de catre fabricant.
    Metoda de verificare: cu subler, rigla si ruleta.

    Dispozitive de cuplare de tip ochet pentru remorci

    În functie de diametrul interior al cuplei, uzurile maxime permise sunt:
    Tipodimensiuni:
   1. D(n) = 40 mm
   2. D(n) = 50 mm
   3. D(n) = 57,5 mm

    Uzuri maxime admise:
   1. Dmax = 41,5 mm
   2. Dmax = 52,5 mm
   3. Dmax = 59,5 mm

    De asemenea, sunt permise uzuri ale dispozitivelor de cuplare dupa cum urmeaza:
   - pentru dispozitivul de cuplare cu diametrul interior de 40 mm se accepta o grosime a acestuia de pâna la 28 mm datorita uzurii:

   - pentru dispozitivul de cuplare cu diametrul interior de 50 mm se accepta o grosime a acestuia de pâna la 41,5 mm datorita uzurii:

   - pentru dispozitivul de cuplare cu diametrul interior de 57,5 mm se accepta o grosime a acestuia de pâna la 19 mm datorita uzurii:

    Metoda de verificare: cu subler.

    Starea protapului remorcii

    Se accepta o deformare de maxim 18 mm pe o lungime de 90 cm a protapului, conform figurii:

    Verificarea se va efectua în cel putin doua plane perpendiculare, orizontal si vertical de-a lungul protapului.
    Metoda de verificare: cu subler si rigla.

    Cârligul de remorcare

    În cazul cârligelor de remorcare de tip cuplaj sferic cu diametrul nominal de 50 mm se admite o uzura a cuplajului pâna la un diametru minim de 49 mm

    Metoda de verificare: utilizându-se un calibru sau cu subler.
    Daca un autovehicul cu MTMA mai mare de 3.500 kg este echipat cu un cârlig de remorcare, atunci acesta trebuie sa îndeplineasca urmatoarele cerinte:
   - acesta trebuie sa aiba dispozitiv de închidere si dispozitiv de asigurare;
   - dimensiunea orificiului din interiorul cârligului nu trebuie sa fie mai mare de 49 mm ca în figura

    Metoda de verificare: utilizându-se un calibru sau cu subler.

    Cuple de remorcare

    Daca un autovehicul cu MTMA mai mare de 3500 kg este echipat cu o cupla de remorcare, atunci aceasta trebuie sa îndeplineasca urmatoarele cerinte:
   - uzura maxima permisa a pivotului de cuplare trebuie sa fie astfel:
    Tipodimensiuni
    D(nominal)
    1 = 40 mm
    2 = 50 mm
    3 = 57,5 mm
    D(min) datorat uzurii:
    1 = 36,5 mm
    2 = 46 mm
    3 = 55 mm

    Metoda de verificare: utilizându-se un calibru adecvat sau cu sublerul:
   - jocul axial al pivotului de cuplare dupa blocare nu trebuie sa depaseasca 5 mm:

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Reglementare RNTR 1
« Răspuns #37 : Februarie 12, 2010, 04:28:14 am »
Cerinte privind echiparea ulterioara fabricatiei cu dispozitive de
vizibilitate indirecta a autovehiculelor din categoriile N2 si N3

   I. DEFINITII
    Dispozitive pentru vizibilitate indirecta - dispozitive pentru observarea câmpului de vizibilitate adiacent autovehiculului ce nu poate fi observat prin vizibilitate directa. Acestea pot fi oglinzi conventionale, monitoare-camera sau alte dispozitive capabile sa furnizeze informatii despre câmpul indirect de vizibilitate al conducatorului auto.
    Oglinda - orice dispozitiv, cu exceptia dispozitivelor de tip periscop, ce poate oferi o imagine clara spre înapoi, lateral sau în fata vehiculului.
    Clasificarea oglinzilor:
   a) clasa I - oglinda retrovizoare interioara;
   b) clasa II si III -oglinzi retrovizoare exterioare principale;
   c) clasa IV - oglinda retrovizoare exterioara cu unghi mare de vizibilitate;
   d) clasa V - oglinda retrovizoare exterioara de proximitate (apropiere);
   e) clasa VI - oglinda frontala.
   II. CERINTE DE ECHIPARE ULTERIOARA FABRICATIEI CU OGLINZI RETROVIZOARE
   1. Cerinta echiparii ulterioare fabricatiei cu oglinzi retrovizoare suplimentare sau cu alte dispozitive de vizibilitate indirecta se aplica autovehiculelor din categoriile N2 si N3 care nu au fost omologate de tip sau individual în conformitate cu Directiva 2003/97/CE4).
    ___________
   4) Directiva 2003/97/CE a Parlamentului European si a Consilului din 10 noiembrie 2003 privind armonizarea legislatiei Statelor membre privind omologarea de tip a dispozitivelor de vizibilitate indirecta si a vehiculelor echipate cu aceste dispozitive si care modifica Directiva 70/156/CEE si abroga Directiva 71/127/CEE, modificata ultima data prin Directiva 2005/27/CE a Comisiei din 29 martie 2005 care modifica pentru adaptarea la progresul tehnic Directiva 2003/97/CE

   2. Prezentele cerinte nu se aplica urmatoarelor:
   a) autovehiculelor din categoriile N2 si N3 înmatriculate înainte de 01.01.2000;
   b) autovehiculelor din categoria N2 a caror MTMA nu depaseste 7,5 tone, în cazul carora nu este posibila montarea unei oglinzi retrovizoare de clasa V astfel încât sa se asigure îndeplinirea urmatoarelor conditii:
   i) nicio componenta a oglinzii retrovizoare nu se afla la o distanta mai mica de 2 m fata de sol (se poate aplica o toleranta de + 10 cm), indiferent de pozitia de reglare, atunci când autovehiculul este încarcat la MTMA;
   ii) oglinda retrovizoare este complet vizibila din pozitia conducatorului auto;
   3. Pâna la 31 martie 2009, toate autovehiculele prevazute la pct. 1, cu exceptia celor mentionate la pct. 2, trebuie echipate, pe partea pasagerului, cu oglinzi cu unghi mare de vizibilitate si de proximitate, care îndeplinesc cerintele prevazute pentru oglinzile de clasele IV si, respectiv V, prevazute de Directiva 2003/97/CE.
   4. În cazul autovehiculelor ce sunt prevazute, pe partea pasagerului, cu oglinzi cu unghi mare de vizibilitate si de proximitate astfel încât combinatia câmpurilor lor de vizibilitate acopera cel putin 95% din câmpul de vizibilitate la nivelul solului prevazut pentru oglinzile retrovizoare de clasa IV si cel putin 85% din câmpul de vizibilitate la nivelul solului prevazut pentru oglinzile retrovizoare de clasa V (în conformitate cu cerintele Directivei 2003/97/CE), conditiile se considera a fi respectate si nu este necesara montarea altor oglinzi sau sisteme de vizibilitate suplimentare.
   5. Autovehiculele prevazute la pct. 2 ce nu pot fi echipate cu oglinzi retrovizoare conform prezentelor cerinte ca urmare a lipsei de solutii tehnice disponibile si viabile din punct de vedere economic, pot fi echipate cu oglinzi retrovizoare suplimentare si/sau cu alte dispozitive de vizibilitate indirecta, cu conditia ca respectivele dispozitive combinate sa asigure o vizibilitate de cel putin 95% din câmpul de vizibilitate la nivelul solului prevazut pentru o oglinda retrovizoare de clasa IV si cel putin 85% din câmpul de vizibilitate la nivelul solului prevazut pentru o oglinda retrovizoare de clasa V (în conformitate cu cerintele Directivei 2003/97/CE).
   6. Prezentele cerinte nu se aplica autovehiculelor istorice.
   III. METODA DE VERIFICARE:
   1. În conditiile în care, pentru oglinzile cu unghi mare de vizibilitate si de proximitate cu care este echipat autovehiculul prezentat la ITP, sunt prezentate certificate de conformitate care atesta îndeplinirea prevederilor Directivei 2003/97/CE în ceea ce priveste câmpul de vizibilitate, nu mai este necesara verificarea câmpurilor de vizibilitate pentru cele doua tipuri de oglinzi.
   1.1. Certificatele de conformitate trebuie emise de RAR sau comunicate catre RAR în cazul în care au fost emise de autoritatea competenta a unui alt stat membru al Uniunii Europene.
   2. În conditiile în care nu pot fi prezentate certificate de conformitate, atunci se va verifica existenta marcii de omologare pe suportul oglinzilor, care trebuie sa fie conform modelelor din exemplele urmatoare:
   - pentru oglinzile de clasa IV:


    unde a > 6 mm.
    Oglinda ce poarta marcajul reprezentând omologarea comunitara din exemplu este o oglinda ce face parte din clasa IV ce a fost omologata în Italia (e 3) iar numarul de omologare este 03*1248.
   - pentru oglinzile din clasa V:

 

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Reglementare RNTR 1
« Răspuns #38 : Februarie 12, 2010, 04:29:02 am »
unde a > 6mm.
    Oglinda ce poarta marcajul reprezentând omologarea comunitara din exemplu este o oglinda ce face parte din clasa V ce a fost omologata în Grecia (e 23) iar numarul de omologare este 03*3901.
   3. Daca nu sunt îndeplinte conditiile de la pct. 1. sau 2., câmpurile de vizibilitate se verifica în poligoane specifice fiecarei clase de oglinzi:
   3.1. Pentru oglinda retrovizoare laterala cu unghi mare de vizibilitate amplasata pe partea pasagerului (clasa IV), este necesara marcarea unui poligon de verificare conform figurii de mai jos, realizat prin aplicarea unor jaloanelor amplasate în colturile poligonului de verificare:


   3.2. Pentru oglinda laterala de proximitate amplasata pe partea pasagerului (Clasa V), în cazul unui autovehicul cu cabina retrasa este necesara marcarea unui poligon de verificare conform figurii de mai jos, realizat prin aplicarea unor jaloanelor amplasate în colturile poligonului de verificare:


   3.3. Pentru oglinda laterala de proximitate amplasata pe partea pasagerului (Clasa V), în cazul unui autovehicul cu cabina semi-avansata sau avansata este necesara marcarea unui poligon de verificare conform figurii de mai jos, realizat prin aplicarea unor jaloanelor amplasate în colturile poligonului de verificare:


   3.4. Cerintele prevazute se considera îndeplinite daca inspectorul poate vizualiza de pe locul conducatorului auto, utilizând oglinzile respective, toate jaloanele amplasate în colturile celor doua poligoane de verificare (atât pentru oglinda retrovizoare laterala cu unghi mare de vizibilitate, cât si pentru oglinda laterala de proximitate), avându-se în vedere, daca este cazul, prevederile pct. 4 si 5 din Sectiunea II.
   3.5. Nu sunt admise reglaje diferite ale scaunului conducatorului auto pentru vizualizarea celor doua poligoane de verificare.
   4. Respectarea cerintelor prevazute prin prezenta anexa este atestata prin dovada de ITP.
    NOTA: Prin autovehicule din categoriile N2 si N3 se întelege:
    categoria N2 - vehicule concepute si construite pentru transportul de marfuri având o MTMA care depaseste 3,5 t, dar nu depaseste 12 t.
    categoria N4 - vehicule concepute si construite pentru transportul de marfuri având o MTMA ce depaseste 12 t.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Reglementare RNTR 1
« Răspuns #39 : Februarie 12, 2010, 04:29:34 am »
    Raport de inspectie tehnica periodica pentru clasa I
   

Sigla                                                        +---------------------------------+-------------+
                                                             |Cod                              |             |
                  Date identificare vehicul                  |tranzactie ......................|    Matca    |
                                                             +---------------------------------+    folie    |
  Serie CIV                                                  |ITP este valabil                 |             |
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|                                 |pana la ....../....../...........|             |
  Numar de identificare (VIN)                                +---------------------------------+-------------+
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
> Numar de inmatriculare si data                           Acest vehicul a fost prezentat la ITP de catre:
  ...................../.................                  Dl (dna) .......................................
> Marca si tip                                             Adresa .........................................
  .......................................                  Act identitate Serie ..... Nr. .................
> Categoria                                                care cunoaste si este de acord cu conditiile de
  .......................................                  efectuare a ITP impuse de legislatia nationala.
> Numar de omologare (registru)                            Semnatura ........................
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                                                                        Defecte constatate
> Cod si serie motor                          ________________________________________________________________
  .......................................     ________________________________________________________________
> Culoare                                     ________________________________________________________________
  .......................................     ________________________________________________________________
> Serie atas                                  ________________________________________________________________
  .......................................     ________________________________________________________________
> Numar kilometri                             ________________________________________________________________
  .......................................     ________________________________________________________________
  Rezultat ITP la data                        ________________________________________________________________
  [] Bun tehnic        ..../..../........     ________________________________________________________________
  [] Bun tehnic cu DMi ..../..../........     ________________________________________________________________
  [] Respins           ..../..../........     ________________________________________________________________
  Raspuns RAR dupa inregistrarea datelor      ________________________________________________________________
.........................................     ________________________________________________________________
    Cod tranzactie R1 ...................     ________________________________________________________________
    Cod tranzactie R2 ...................     ________________________________________________________________
                                              ________________________________________________________________
    REINSPECTIE    DA []      NU []           ________________________________________________________________
                                              ________________________________________________________________
Sfarsit timp asteptare pentru REINSPECTIE     ________________________________________________________________
   Ora si minut .........................     ________________________________________________________________
Observatii: .............................     ________________________________________________________________
.........................................     ________________________________________________________________
.........................................     ________________________________________________________________
.........................................     ________________________________________________________________
.........................................     ________________________________________________________________
.........................................     ________________________________________________________________
.........................................     ________________________________________________________________
Acest vehicul a fost inspectat la:            ________________________________________________________________
Agent economic/Persoana autorizata Cod SITP
                                                    Aceasta sectiune va fi completata de inspectorul RAR
................................../........        Vehiculul a fost reinspectat de catre inspectorul RAR
de catre inspector SITP:
    Nume si prenume      Semnatura si stampila                      Nume si prenume            Semnatura
1) ....................  .....................                  1) ....................  .....................
2) ....................  .....................                  2) ....................  .....................
 


   1) ATENTIE! În cazul depasirii termenului de 30 de zile calendaristice pentru remedierea defectiunilor se va efectua o noua inspectie tehnica.
   2) Daca o reinspectie este anuntata, trebuie ca vehiculul sa ramâna în incinta SITP si inspectorul tehnic este obligat sa puna la dispozitie vehiculul si actele vehiculului. SITP si inspectorul tehnic vor asigura toate conditiile pentru efectuarea reinspectiei de catre inspectorul RAR.

    Planul operatiilor pentru inspectia tehnica periodica pentru clasa I
   

                    Cod defect                       DMi DMa DP                                                         DMi DMa DP
0. Identificare                                                           4.4.1 a b c d e                               []  []
      0.1 a b c d                                    []  []               4.4.2 a b c d                                     []
      0.2 a b c d e f                                    []               4.4.3 a                                       []
1. Sistemul de franare                                                4.5 Lampi de ceata si mers inapoi
   1.1 Stare mecanica                                                     4.5.1 a b c d e                               []  []
       1.1.1  a b c                                      []  []           4.5.2 a b c                                   []  []
       1.1.2  a b c d                                []  []           4.6 Lampa de iluminare a placii de inmatriculare
       1.1.3  a b c d                                    []               4.6.1 a b c d e                               []  []
       1.1.4  a b c d e f g                          []  []  []           4.6.2 a b c                                   []  []
       1.1.5  a b c d                                    []  []       4.7 Conexiuni, cablaj electric si baterie
       1.1.6  a b c d e                                  []  []           4.7.1 a b c                                   []  []
       1.1.7  a b c                                      []  []           4.7.2 a b                                     []  []
       1.1.8  a b c d e                                  []  []           4.7.3 a b c                                   []  []
       1.1.9  a b c d e f g h i                          []  []       4.8 Alte lampi
       1.1.10 a b c d e                              []  []  []           4.8.1 a b c d e f g h i                       []  []  []
       1.1.11 a b c                                      []  []    5. Axe, roti si suspensie
       1.1.12 a b c                                  []  []  []       5.1 Axe
   1.2 Eficacitate si performanta                                         5.1.1 a b c d                                     []  []
       1.2.1 a b c d e                               []  []  []           5.1.2 a b c d                                     []  []
       1.2.2 a                                               []           5.1.3 a b c                                       []
   1.3 Eficacitate si performanta                                     5.2 Roti si anvelope
       1.3.1 a b c d e                               []  []  []           5.2.1 a b c d e f g                           []  []  []
       1.3.2 a                                               []           5.2.2 a b c d e f g h                         []  []  []
   1.4 Eficacitate si performanta                                     5.3 Suspensie
       1.4.1 a b c d e f                             []  []  []           5.3.1 a b c d                                     []  []
       1.4.2 a                                           []               5.3.2 a b c d                                 []  []
       1.4.3 a b                                         []               5.3.3 a b c                                       []  []
2. Sistem de directie                                                     5.3.4 a                                       []
   2.1 Stare mecanica                                              6. Cadru si elemente atasate sasiului
       2.1.1 a b c                                   []  []  []       6.1 Cadru si elemente atasate
       2.1.2 a b c d                                     []  []           6.1.1 a b c d                                     []  []
       2.1.3 a b c d e f g                           []  []  []           6.1.2 a                                           []  []
       2.1.4 a b c                                       []  []           6.1.3 a b c                                       []  []
       2.1.5 a b c d e f g h                         []  []  []           6.1.4 a b c d e f g                           []  []  []
   2.2 Ghidon si coloana ghidon                                           6.1.5 a b                                     []  []  []
       2.2.1 a b c                                       []  []           6.1.6 a b c d e                                   []  []
       2.2.2 a b c d e                                   []  []           6.1.7 a b c d e f g h i j k l m n o           []  []
       2.2.3 a                                           []               6.1.8 a b                                         []  []
       2.2.4 a                                           []           6.2 Caroserie
3. Vizibilitate                                                           6.2.1 a b c d e                               []  []  []
       3.1 a                                         []  []               6.2.2 a b c                                       []  []
       3.2 a b c                                     []  []               6.2.3 a b c                                       []  []
       3.3 a b                                           []               6.2.4 a b c                                   []  []  []
       3.4 a b                                       []  []               6.2.5 a b c d                                 []  []
       3.5 a b                                       []  []               6.2.6 a                                           []
4. Lampi si echipament electric                                           6.2.7 a b                                         []
   4.1 Faruri                                                             6.2.8 a b c                                   []  []
       4.1.1 a b c d e f                             []  []        7. Alte echipamente
       4.1.2 a b c d                                     []               7.1 a b c d e                                     []
       4.1.3 a b                                         []               7.2 a                                         []
       4.1.4 a b                                         []               7.3 a b c                                     []  []
       4.1.5 a b                                         []               7.4 a b c                                     []  []
   4.2 Lumini de pozitie fata, spate                               8. Emisii poluante3)
       4.2.1 a b c d e                               []  []               8.1.1 a                                           []
       4.2.2 a b c d                                 []  []               8.2.1 a b                                     []  []
   4.3 Lampi de franare                                                   8.3.1 a                                           []
       4.3.1 a b c d e                               []  []               8.3.2 a                                           []
       4.3.2 a b c d                                     []        9. Alte verificari
   4.4 Lampi de directie                                                  9.1 a b                                           []  []
 


   1) Defectarea vehiculului în timpul inspectiei tehnice, datorata viciilor ascunse, nu implica raspunderea SITP
   2) Pentru vehiculele cu defectiuni se aplica prevederile legislatiei privind circulatia pe drumurile publice
   3) Emisiile poluante nu se vor masura


Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Reglementare RNTR 1
« Răspuns #40 : Februarie 12, 2010, 04:30:02 am »
Raport de inspectie tehnica periodica pentru clasele a II-a si a III-a
   

Sigla                                                        +---------------------------------+-------------+
                                                             |Cod                              |             |
                  Date identificare vehicul                  |tranzactie ......................|    Matca    |
                                                             +---------------------------------+    folie    |
  Serie CIV                                                  |ITP este valabil                 |             |
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|                                 |pana la ....../....../...........|             |
  Numar de identificare (VIN)                                +---------------------------------+-------------+
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
> Numar de inmatriculare si data                           Acest vehicul a fost prezentat la ITP de catre:
  ...................../.................                  Dl (dna) .......................................
> Marca si tip                                             Adresa .........................................
  .......................................                  Act identitate Serie ..... Nr. .................
> Categoria                                                care cunoaste si este de acord cu conditiile de
  .......................................                  efectuare a ITP impuse de legislatia nationala.
> Numar de omologare (registru)                            Semnatura ........................
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                                                                        Defecte constatate
> Cod si serie motor                          ________________________________________________________________
  .......................................     ________________________________________________________________
> Culoare                                     ________________________________________________________________
  .......................................     ________________________________________________________________
> Numar kilometri                             ________________________________________________________________
  .......................................     ________________________________________________________________
                                              ________________________________________________________________
  Rezultat ITP la data                        ________________________________________________________________
  [] Bun tehnic        ..../..../........     ________________________________________________________________
  [] Bun tehnic cu DMi ..../..../........     ________________________________________________________________
  [] Respins           ..../..../........     ________________________________________________________________
                                              ________________________________________________________________
  Raspuns RAR dupa inregistrarea datelor      ________________________________________________________________
                                              ________________________________________________________________
    Cod tranzactie R1 ...................     ________________________________________________________________
    Cod tranzactie R2 ...................     ________________________________________________________________
                                              ________________________________________________________________
    REINSPECTIE    DA []      NU []           ________________________________________________________________
                                              ________________________________________________________________
Sfarsit timp asteptare pentru REINSPECTIE     ________________________________________________________________
   Ora si minut .........................     ________________________________________________________________
Observatii: .............................     ________________________________________________________________
.........................................     ________________________________________________________________
.........................................     ________________________________________________________________
.........................................     ________________________________________________________________
.........................................     ________________________________________________________________
.........................................     ________________________________________________________________
.........................................     ________________________________________________________________
Acest vehicul a fost inspectat la:            ________________________________________________________________
Agent economic/Persoana autorizata Cod SITP
                                                    Aceasta sectiune va fi completata de inspectorul RAR
................................../........        Vehiculul a fost reinspectat de catre inspectorul RAR
de catre inspector SITP:
    Nume si prenume      Semnatura si stampila                      Nume si prenume            Semnatura
1) ....................  .....................                  1) ....................  .....................
2) ....................  .....................                  2) ....................  .....................
 


   1) ATENTIE! În cazul depasirii termenului de 30 de zile calendaristice pentru remedierea defectiunilor se va efectua o noua inspectie tehnica.
   2) Daca o reinspectie este anuntata trebuie ca vehiculul sa ramâna în incinta SITP si inspectorul tehnic are obligatia sa puna la dispozitie vehiculul si actele vehiculului. SITP si inspectorul tehnic vor asigura toate conditiile pentru efectuarea reinspectiei de catre inspectorul RAR.

    Planul operatiilor pentru inspectia tehnica periodica
pentru clasele a II-a si a III-a
   

Cod defect                        DMi DMa DP                                     DMi DMa DP                               DMi DMa DP
 
0. Identificare                                 4. Lampi si echipament electric                    6.1.8.1 a              []  []
      0.1 a b c d                 []  []        4.1 Faruri                                         6.1.8.2 a b c d e f g  []  []  []
      0.2 a b c d e f g h             []        4.1.1 a b c d e f                    []  []                h i j k l m n
1. Sistemul de franare                          4.1.2 a b c d                            []                o p
1.1 Stare mecanica                              4.1.3 a b                                []        6.1.8.3 a b                []
     1.1.1 a b c                      []  []    4.1.4 a b                                []        6.1.9 Motor si anexe
     1.1.2 a b c d                []  []        4.1.5 a b                                []        6.1.9.1 a b c d e f    []  []  []
     1.1.3 a b c d e f g          []  []        4.1.6 a                              []            6.1.9.2 a b                []
     1.1.4 a                      []  []        4.2 Lumini de pozitie                              6.1.9.3 a b                []
     1.1.5 a b c d                    []        4.2.1 a b c d e f                    []  []        6.1.9.4 a b                []
     1.1.6 a b c d                    []        4.2.2 a b c d e                      []  []        6.2 Cabina, caroserie
     1.1.7 a b c                      []  []    4.3 Lampi de frana                                 6.2.1 a b c d e f g h      []  []
     1.1.8 a b c d                []  []        4.3.1 a b c d e                      []  []        6.2.2 a b c d              []  []
     1.1.9 a b c                  []  []        4.3.2 a b c d                            []        6.2.3 a b c                []  []
     1.1.10 a b c d e f g         []  []  []    4.4 Lampi de directie si avarie                    6.2.4 a b c                []
     1.1.11 a b c d                   []  []    4.4.1 a b c d e                      []  []        6.2.5 a b c                []  []
     1.1.12 a b c d e                 []  []    4.4.2 a b c d                            []        6.2.6 a b c            []  []
     1.1.13 a b c                     []  []    4.4.3 a                              []            6.2.7 a                    []
     1.1.14 a b c d e                 []  []    4.5 Faruri si lampi de ceata                       6.2.8 a b              []  []
     1.1.15 a b c d e f g h i         []  []    4.5.1 a b c d e                      []  []        6.2.9 a b c            []  []
     1.1.16 a b c d e f           []  []  []    4.5.2 a b c                          []  []        6.2.10 a b             []  []
     1.1.17 a b c d               []  []  []    4.6 Lampi de iluminare a placii                    7. Alte echipamente
     1.1.18 a b c                     []        4.6.1 a b c d e                      []  []        7.1 Centuri siguranta
     1.1.19 a b c                     []  []    4.6.2 a b c                          []  []        7.1.1 a                    []
     1.1.20 a                             []    4.7 Catadioptri, placi reflectoriz.                7.1.2 a b c d e f      []  []
     1.1.21 a b c d               []  []  []    4.7.1 a b c                          []  []        7.2 a b                []  []
     1.1.22 a b                   []  []        4.7.2 a                                  []        7.3 a b                    []
1.2 Eficacitate si performanta                  4.8 Martori luminosi                               7.4 a                  []  []
       1.2.1 a b c d e f          []  []  []    4.8.1 a                              []  []        7.5 a b                    []
       1.2.2 a                            []    4.9 Conexiuni, cablaje electrice                   7.6 a b                []  []
1.3 Eficacitate si performanta                  4.9.1 a b c d                        []  []        7.7 a                  []  []
       1.3.1 a b c d e f          []  []        4.9.2 a b                            []  []        7.8 a b c              []  []
       1.3.2 a                            []    4.9.3 a b c d                        []  []        7.9 a b c              []  []
1.4 Eficacitate si performanta                  4.10 Alte lampi                                    7.10 a b c d e f g h       []
       1.4.1 a b c                    []        4.10.1 a b c d e f g h i             []  []  []    7.11 a b c d e             []
       1.4.2 a                        []        5. Punti, roti si suspensie                        8. Emisii poluante
1.5 Performanta frana incetinire                5.1 Punti (axe)                                    8.1 Zgomot
       1.5 a b                        []        5.1.1 a b c d e                          []  []    8.1.1 a b                  []
1.6 Sistem ABS                                  5.1.2 a b c d e f                    []  []  []    8.2 Emisii m.a.s.
       1.6 a b                        []        5.1.3 a b c                              []        8.2.1 a b                  []
2. Sistem de directie                           5.2 Jante si anvelope                              8.2.2 a b c                []
2.1 Stare mecanica                              5.2.1 a b                                []  []    8.3 Emisii m.a.c.
       2.1.1 a b c                []  []  []    5.2.2 a b c d e                          []  []    8.3.1 a b                  []
       2.1.2 a b c d                  []  []    5.2.3 a b c d e f g h i              []  []  []    8.3.2 a                    []
       2.1.3 a b c d e f g        []  []  []    5.3 Suspensie                                      8.4 Alte aspecte
       2.1.4 a b c                    []  []    5.3.1 a b c d                            []  []    8.4.1 a                    []
       2.1.5 a b c d e f g h      []  []  []    5.3.2 a b c d                        []  []        8.4.2 a                    []
2.2 Volanul si coloana volanului                5.3.3 a b c d e                      []  []  []    9. Alte verificari     []  []  []
       2.2.1 a b c                    []  []    5.3.4 a b c d e                      []  []  []
       2.2.2 a b c                    []        5.3.5 a b c d                            []  []
       2.2.3 a                        []        5.3.6 a                              []
       2.2.4 a                        []        6. Sasiu, cabina si elem. atasate
       2.2.5 a b c                    []  []    6.1 Sasiu si elemente atasate
3. Vizibilitate                                 6.1.1 a b c d e f                        []  []
       3.1 a                      []  []        6.1.2 a b c                              []  []
       3.2 a b c                  []  []        6.1.3 a b c d e f g h i j k          []  []  []
       3.3 a b c                      []        6.1.4 a b                                []
       3.4 a b                        []        6.1.5 a b                            []  []  []
       3.5 a b                    []  []        6.1.6 a b c d e f                        []  []
       3.6 a                      []  []        6.1.7 a b c d e f                        []
       3.7 a                      []            6.1.8 Transmisia
 


   1) Defectarea vehiculului în timpul inspectiei tehnice, datorata viciilor ascunse, nu implica raspunderea SITP.
   2) Pentru vehiculele cu defectiuni se aplica prevederile legislatiei privind circulatia pe drumurile publice.


Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Reglementare RNTR 1
« Răspuns #41 : Februarie 12, 2010, 04:30:30 am »
 Raport suplimentar de inspectie tehnica periodica
pentru autovehicule destinate transportului de persoane care au,
în afara locului conducatorului, mai mult de 8 locuri pe scaune
   

          Sigla
Date identificare vehicul
        Serie CIV
 |__|__|__|__|__|__|__|                            Defecte constatate
_______________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________

                 Plan de operatiuni suplimentar pentru autovehicule destinate
              transportului de persoane care au, in afara locului conducatorului,
                                mai mult de 8 locuri pe scaune

                             Cod defect                                              DMi DMa DP
 
10.1 Usi
      10.1.1 a b c d e                                                                   []
      10.1.2 a b c d                                                                 []  []
10.2 Sisteme de dezaburire, dezghetare
      10.2.1 a b c                                                                       []  []
10.3 Sisteme de ventilatie, incalzire
      10.3.1 a b                                                                         []  []
10.4 Scaune
      10.4.1 a b                                                                     []  []
      10.4.2 a b                                                                     []  []
10.5 Lumini interioare si de ghidare
      10.5.1 a b                                                                     []  []
10.6 Culoare si zone de stationat in picioare
      10.6.1 a b c                                                                   []  []  []
10.7 Scari si trepte
      10.7.1 a b c                                                                       []
10.8 Sisteme de comunicare cu pasagerii
      10.8.1 a                                                                       []  []
10.9 Placute avertizoare
      10.9.1 a                                                                       []
10.10 Norme privind transportul persoanelor cu dizabilitati
      10.10.1 a b c                                                                      []
      10.10.2 a b                                                                    []  []
      10.10.3 a                                                                      []  []
10.11 Alte echipamente speciale
      10.11.1 a                                                                      []
      10.11.2 a                                                                      []  []
      10.11.3 a                                                                      []  []
 


   ANEXA Nr. 6
la reglementari

   Anexa la Certificatul de înmatriculare
   

                    - fata -                                           - verso -
+-----------------------------------------------+  +-----------------------------------------------+
| +-------------------------------------------+ |  | +---------------+-------------+-------------+ |
| |                   ANEXA                   | |  | |               |             |             | |
| |     LA CERTIFICATUL DE INMATRICULARE      | |  | |               |             |             | |
| |          Nr. ___________________          | |  | +---------------+-------------+-------------+ |
| |Numarul de                                 | |  | |               |             |             | |
| |inmatriculare                              | |  | |               |             |             | |
| +-------------------------------------------+ |  | +---------------+-------------+-------------+ |
| |        INSPECTII TEHNICE PERIODICE        | |  | |               |             |             | |
| +---------------+-------------+-------------+ |  | |               |             |             | |
| |Data urmatoarei|  Statia si  |Semnatura si | |  | +---------------+-------------+-------------+ |
| |   inspectii   | numarul din |  stampila   | |  | |               |             |             | |
| |    tehnice    |  registru   |             | |  | |               |             |             | |
| +---------------+-------------+-------------+ |  | +---------------+-------------+-------------+ |
| |               |             |             | |  | |               |             |             | |
| |               |             |             | |  | |               |             |             | |
| +---------------+-------------+-------------+ |  | +---------------+-------------+-------------+ |
| |               |             |             | |  | |               |             |             | |
| |               |             |             | |  | |               |             |             | |
| +---------------+-------------+-------------+ |  | +---------------+-------------+-------------+ |
| |               |             |             | |  | |               |             |             | |
| |               |             |             | |  | |               |             |             | |
| +---------------+-------------+-------------+ |  | +---------------+-------------+-------------+ |
| |               |             |             | |  | |               |             |             | |
| |               |             |             | |  | |               |             |             | |
| +---------------+-------------+-------------+ |  | +---------------+-------------+-------------+ |
+-----------------------------------------------+  +-----------------------------------------------+
 


Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Reglementare RNTR 1
« Răspuns #42 : Februarie 12, 2010, 04:31:05 am »


                                                                                             (fata)
+--------------------------------------------------------------------------------------------------+
|REGISTRUL AUTO ROMAN                                                                              |
|                                                                              (Timbru sec)        |
|                                                                                                  |
|                                       AUTORIZATIE TEHNICA                                        |
|                         Nr. ............... din .......................                          |
|                                                                                                  |
|Se autorizeaza ...................................................................................|
|                                               (persoana juridica)                                |
|cu sediul in .............................................. jud. .................................|
|str. ............................................... nr. ........................  cu certificatul|
|de inmatriculare/inregistrare la Oficiul Registrului Comertului nr. .......... din ...............|
|sa execute inspectii tehnice periodice la clasele de inspectie tehnica periodica .................|
|..................................................................................................|
|conform specificatiei de pe verso, in statia de inspectie tehnica periodica din ..................|
|jud. ........................... str. ........................................ nr. ...............|
|incepand cu data de .............................................                                 |
|                                                                                                  |
|Autorizarea s-a facut in baza Cererii nr. ....... din ............. inregistrata la Registrul Auto|
|Roman si a Raportului de evaluare a capabilitatii tehnice nr. ..... din ................, intocmit|
|de Registrul Auto Roman - Organismul de Certificare Sisteme de Management.                        |
|                                                                                                  |
|                                       DIRECTOR GENERAL RAR                                       |
|                                                                                                  |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------+
 
                                                                                            (verso)
                                             COD STATIE
+----+------------------------------------------+----------+-----------------------+---------------+
|Nr. |         Vehicule pentru care se          | Clasa de |      Interdictii      |  Observatii   |
|crt.|     autorizeaza statia de inspectie      |   ITP    |                       |               |
|    |            tehnica periodica             |          |                       |               |
+----+------------------------------------------+----------+-----------------------+---------------+
| 1  |                                          |    I     |                       |               |
+----+------------------------------------------+----------+-----------------------+---------------+
| 2  |                                          |    II    |                       |               |
+----+------------------------------------------+----------+-----------------------+---------------+
| 3  |                                          |   III    |                       |               |
+----+------------------------------------------+----------+-----------------------+---------------+
 


   ANEXA Nr. 9
la reglementari

    Cerere
pentru autorizarea statiei de inspectie tehnica periodica
a vehiculelor rutiere
   

Persoana juridica ..................................................................................
cu sediul in ........................................ judetul ......................................
str. ................................................................ nr. ..........................
cod postal ........................ telefon ....................... fax ............................
solicita eliberarea autorizatiei pentru statia de inspectie tehnica periodica din ..................
...................................................... judetul .....................................
str. ................................................................. nr. .........................
cod postal ......................... telefon ...................... fax ............................
pentru urmatoarele clase de inspectie tehnica periodica ............................................
...
 


    Anexam:
   1. chestionar de autoevaluare a capabilitatii tehnice;
   2. copie de pe certificatul de înregistrare al persoanei juridice la Oficiul Registrului Comertului si copie de pe certificatul constatator emis în temeiul art. 171, alin (1), lit. b din Legea nr. 359/2004, ambele certificate pentru conformitatea cu originalul;
   3. certificat constatator emis Oficiul Registrului Comertului în baza Legii nr. 26/1990, eliberat de cel mult trei luni în raport cu data depunerii cererii (original sau copie legalizata);
   4. copii de pe certificatele de atestare a personalului care efectueaza inspectia tehnica periodica;
   5. copii de pe documentele care atesta angajarea inspectorilor tehnici de catre persoana juridica care solicita autorizarea;
   6. copii de pe certificatele de aprobare de model, buletinele de verificare metrologica, certificatele de etalonare si/sau certificatele de încercare/etalonare ale aparatelor, dupa caz (conform art. 10 din reglementari);
   7. schita SITP, la scara 1/100, cu amplasarea aparatelor si a utilajelor din dotarea SITP, amplasarea posturilor de lucru, parcare, vecinatati, semnata pentru confirmare de reprezentantul SITP;
   8. fluxul de efectuare a ITP, semnat pentru confirmare de reprezentantul SITP.


Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Reglementare RNTR 1
« Răspuns #43 : Februarie 12, 2010, 04:31:31 am »
Programul de lucru al statiei de inspectie tehnica este
    în zilele de .......................... orele ...............................
    si în zilele de ....................... orele ...............................
    Ne obligam ca pe timpul functionarii statiei de inspectie tehnica periodica sa respectam întocmai toate prevederile legale privitoare la inspectia tehnica periodica.

    Nr. ....... din .................

    REPREZENTANT LEGAL,
    (numele, prenumele, functia, semnatura, stampila)

   ANEXA Nr. 10
la reglementari
   

                                                                                             (fata)
+--------------------------------------------------------------------------------------------------+
|Sigla                                                                                             |
|                                       REGISTRUL AUTO ROMAN                                       |
|                                      CERTIFICAT DE ATESTARE                                      |
|                             Nr. .......... din .....................                             |
|                                                                                                  |
|   Dl. (Dna.) _____________________________ nascut(a) in anul ________ luna ________ ziua ________|
|in localitatea __________________________________________ jud. ___________________________________|
|CNP ______________________________ profesia (calificarea) ________________________________________|
|   a absolvit programul de pregatire profesionala organizat de Registrul Auto Roman RA in         |
|perioada __________________ cu o durata de ____________ ore                                       |
|                                                                                                  |
| Este atestat(a) sa efectueze*)                                                                   |
|- ITP pentru clasele de ITP I/a II-a/a III-a, inclusiv la autovehiculele echipate cu GPL/GNC      |
|conform RNTR 1                                                                                    |
|- controlul tehnic in trafic al vehiculelor rutiere conform RNTR 11                               |
|Prezentul Certificat de Atestare este valabil pana la data de __________________________          |
|                                                                                                  |
|        DIRECTOR RAR,                                                  Responsabil program,       |
|                                                                                                  |
|                                                                  ORIGINAL/DUPLICAT               |
|                                                                                                  |
|OBSERVATIE:                                                                                       |
|Inscrierea in spatiul corespunzator de pe verso a doua abateri consecutive in mai putin de 12     |
|luni, anuleaza prezentul Certificat de atestare care se afla permanent la dosarul statiei de      |
|inspectie tehnica pentru a fi accesibil organelor de control pe durata programului de lucru       |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------+
    *) se bareaza mentiunile neaplicabile
 
                                                                                            (verso)
+--------------------------------------------------------------------------------------------------+
|                                       EVIDENTA ABATERILOR                                        |
+----+------------------------+------------------------------------+------------+------------------+
|Nr. |  Numele si prenumele   |         Abatere constatata         |    Data    |     Semnatura    |
|crt.|  organului de control  |                                    |            |                  |
+----+------------------------+------------------------------------+------------+------------------+
|    |                        |                                    |            |                  |
|    |                        |                                    |            |                  |
+----+------------------------+------------------------------------+------------+------------------+
|    |                        |                                    |            |                  |
|    |                        |                                    |            |                  |
+----+------------------------+------------------------------------+------------+------------------+
|    |                        |                                    |            |                  |
|    |                        |                                    |            |                  |
+----+------------------------+------------------------------------+------------+------------------+
|    |                        |                                    |            |                  |
|    |                        |                                    |            |                  |
+----+------------------------+------------------------------------+------------+------------------+
 


   ANEXA Nr. 11
la reglementari

    Conditii tehnice
privitoare la verificarea eficacitatii sistemului de frânare
al vehiculelor rutiere

    Verificarea eficacitatii sistemului de frânare al vehiculelor rutiere presupune verificarea coeficientilor de frânare realizati de frâna de serviciu si frâna de stationare, precum si verificarea dezechilibrului între fortele de frânare la rotile aceleiasi punti pentru frâna de serviciu si frâna de stationare.
    Coeficientul de frânare reprezinta raportul între suma fortelor de frânare la rotile pe care actioneaza frâna a carei eficacitate se verifica si greutatea vehiculului rutier prezentat la inspectia tehnica:

    C = F/G x 100 (%),

    în care:
    F (daN) reprezinta suma fortelor de frânare la rotile pe care actioneaza frâna a carei eficacitate se verifica;
    G (daN) reprezinta greutatea vehiculului rutier prezentat la inspectia tehnica.
    Valorile minime admisibile ale coeficientului de frânare pentru vehiculele rutiere sunt precizate în tabelul 1 pentru frâna de serviciu si tabelul 2 pentru frâna de stationare.


Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Reglementare RNTR 1
« Răspuns #44 : Februarie 12, 2010, 04:32:00 am »
  Tabelul 1
Valori minime admisibile ale coeficientului de frânare
pentru frâna de serviciu
   

+-------------------------------------------------+------------------------------------------+
|                                                 |            Frana de serviciu             |
|                                                 +--------------------+---------------------+
|          Categoria vehiculului rutier           |Efortul de actionare|Coeficient de franare|
|                                                 |  maxim admisibil   |   minim admisibil   |
|                                                 +--------------------+         (%)         |
|                                                 |    Forta (daN)     |                     |
+-------------------------------------------------+--------------------+---------------------+
|Autovehicule transport persoane care au, in afara|         50         |         50          |
|locului conducatorului, cel mult 8 locuri pe     |                    |                     |
|scaune (autoturisme), autovehicule taxi,         |                    |                     |
|autovehicule speciale ambulanta                  |                    |                     |
+-------------------------------------------------+--------------------+---------------------+
|Autovehicule transport persoane care au, in afara|         70         |        50(1)        |
|locului conducatorului, mai mult de 8 locuri pe  |                    |                     |
|scaune (microbuze, autobuze)                     |                    |                     |
+-------------------------------------------------+--------------------+---------------------+
|Autovehicule transport marfa cu MTMA pana la     |         70         |       45%(2)        |
|3.500 kg inclusiv                                |                    |                     |
+-------------------------------------------------+--------------------+---------------------+
|Autovehicule transport marfa cu MTMA peste       |         70         |       43%(3)        |
|3.500 kg                                         |                    |                     |
+-------------------------------------------------+--------------------+---------------------+
|Remorci, semiremorci*)                           |         -          |       40%(4)        |
+-------------------------------------------------+--------------------+---------------------+
|Remorci cu sistem de franare cu actionare prin   |    10% din MTMA    |       40%(4)        |
|inertie                                          |                    |                     |
+-------------------------------------------------+--------------------+---------------------+
|Tractoare                                        |      60/40**)      |         20          |
+-------------------------------------------------+--------------------+---------------------+
|Autovehicule si remorci cu viteza maxima         |         -          |         30          |
|constructiva de pana la 25 km/h                  |                    |                     |
+-------------------------------------------------+--------------------+---------------------+
|Mopede cu 2 roti, motociclete fara atas***)      |         -          | 30%(fata)(5) si 25% |
|                                                 |                    |      (spate);       |
+-------------------------------------------------+--------------------+---------------------+
 


   *) La semiremorci, coeficientul de frânare se calculeaza în raport cu greutatea repartizata pe puntile semiremorcii.
   **) Cu actionare prin maneta.
   ***) Pâna la 1 ianuarie 2010 verificarea se efectueaza prin probe functionale în parcurs
    (1) 48% pentru autovehiculele care nu sunt echipate cu ABS sau cu an de fabricatie înainte de 1991 inclusiv;
    (2) 50% pentru autovehiculele înmatriculate (fabricate) dupa 1988;
    (3) 45% pentru autovehiculele înmatriculate (fabricate) dupa 1988;
    (4) 43% pentru (semi)remorci înmatriculate (fabricate) dupa 1988;
    (5) 25% pentru mopedele cu 2 roti cu viteza maxima de pâna la 25 km/h si cu latimea jantei de pâna la 45 mm (cod 1.75)

    La autovehiculele care nu sunt echipate cu servofrâna este obligatorie verificarea eficacitatii frânei de serviciu prin actionarea acesteia cu un efort de actionare la pedala care nu trebuie sa depaseasca valoarea determinata în functie de starea de încarcare a autovehiculului:

   F(p) = F(pmax) x (m(ef)/m(tot)) (daN),

    în care:
    F(pmax) reprezinta efortul de actionare la pedala de frâna maxim admisibil (tabelul 1);
    m(ef) reprezinta masa efectiva a autovehiculului inspectat;
    m(tot) reprezinta MTMA a vehiculului inspectat.

    Tabelul 2
Valori minime admisibile ale coeficientului de frânare
pentru frâna de stationare
   

+----------------------------+------------------------------------------------------------+
|                            |                    Frana de stationare                     |
|                            +---------------------+--------------------------------------+
|                            |Efortul de actionare |Coeficient de franare minim admisibil |
|                            |   maxim admisibil   |                 (%)                  |
|Categoria vehiculului rutier+----------+----------+------------------+-------------------+
|                            | forta la | forta la |  daca frana de   |   daca frana de   |
|                            |  maneta  |  pedala  |stationare nu este|stationare este si |
|                            |  (daN)   |  (daN)   |   si frana de    |frana de securitate|
|                            |          |          |    securitate    |                   |
+----------------------------+----------+----------+------------------+-------------------+
|Autovehicule transport      |    40    |    50    |        16        |        25         |
|persoane care au, in afara  |          |          |                  |                   |
|locului conducatorului, cel |          |          |                  |                   |
|mult 8 locuri pe scaune     |          |          |                  |                   |
|(autoturisme), autovehicule |          |          |                  |                   |
|taxi, autovehicule speciale |          |          |                  |                   |
|ambulanta                   |          |          |                  |                   |
+----------------------------+----------+----------+------------------+-------------------+
|Autovehicule transport      |    60    |    70    |        16        |      25 (1)       |
|persoane care au, in afara  |          |          |                  |                   |
|locului conducatorului, mai |          |          |                  |                   |
|mult de 8 locuri pe scaune  |          |          |                  |                   |
|(microbuze, autobuze)       |          |          |                  |                   |
+----------------------------+----------+----------+------------------+-------------------+
|Autovehicule transport      |    60    |    70    |        16        |        22         |
|marfa                       |          |          |                  |                   |
+----------------------------+----------+----------+------------------+-------------------+
|Tractoare                   |    40    |    60    |        16        |         -         |
+----------------------------+----------+----------+------------------+-------------------+
|Remorci, semiremorci*)      |    60    |    -     |        16        |      20 (2)       |
+----------------------------+----------+----------+------------------+-------------------+
|Autovehicule si remorci cu  |    -     |    -     |        16        |         -         |
|viteza maxima constructiva  |          |          |                  |                   |
|de pana la 25 km/h          |          |          |                  |                   |
+----------------------------+----------+----------+------------------+-------------------+
|Mopede cu 2 roti,           |    -     |    -     |        16        |         -         |
|motociclete fara atas (daca |          |          |                  |                   |
|e prevazuta)**)             |          |          |                  |                   |
+----------------------------+----------+----------+------------------+-------------------+
 


   *) Coeficientul de frânare se calculeaza în raport cu greutatea repartizata pe puntile semiremorcii.
   **) Pâna la 1 ianuarie 2010 verificarea se efectueaza prin probe functionale în parcurs
    (1) 24% pentru autovehiculele care nu sunt echipate cu ABS sau cu an de fabricatie înainte de 1991 inclusiv;
    (2) 21% pentru (semi)remorci înmatriculate (fabricate) dupa 1988;