imi cer scuze adminilor pentru postarea dubla, dar am decis sa nu editez postarea precedenta din pricina ca vreau sa postez informatie diferita, si a si trecut ceva timp de azi dimineata, dupa cum se vede de la ora postarii.
si acum la subiect:
pentru sonda lambda la 2 timpi internetul recomanda folosirea unei sonde lambda de banda larga, poreclit si sensor UEGO (spre deosebire de cele de banda ingusta, care sunt in mod traditional denumite sonde lambda. chiar daca ambele sonde masoara acel parametru lambda care este rapostul intre aer si combustibil, ajustat pentru stoichiometrie. Adica daca este exact atata oxigen cat trebuie pentru cantitatea de combustibil, lambda este 1, chiar daca raportul de volum sau de masa sunt diferite.
http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_sensor#Wideband_zirconia_sensorca si produse comerciale care pot fi folosite inclusiv la motoare in doi timpi am gasit astea:
http://www.pmtuning.co.uk/koso-wide-band-air-fuel-meter-with-lambda-sensorhttp://performancetrends.com/wide_band_uego.htmcare pot fi folosite si asa cum sunt, fara sa fie integrate intr.un ECU.
sondele astea masoara cati oxigeni trec dinspre exterior, din aer, spre gazele arse, care fiind calde, daca contin hidrocarburi nearse, tind sa atraga oxigen.
de obiccei pentru folosire pe motoare in doi timpi trebuie integrate cu alte elemente de masura, care compenseaza pentru erorile generate de faptul ca uleiul care iese pe esapament distorsioneaza masuratorile. e un sistem destul de complicat, dar nu imposibil de inteles.
oricum, daca in trabant fiecare are uleiul lui preferat pe care il pune, intr.un sistem cu sonde lambda trebuie ales uleiul care arde cel mai complet la detonarea in cilindru.
ca proiect de licenta, motorul in doi timpi pune probleme relativ mari daca vrei sa faci ECU de la zero, si nu mi se pare prea potrivit, in schimb asa, la general, este un proiect interesant de care si eu m-as apuca daca n-as avea un salariu de 800 de lei pe luna.
multa bafta, si asteptam cu nerabdare sa citim despre proiect in detaliu, daca te hotarasti sa te apuci. Desigur, dupa ce iti prezinti licenta, adevaratul test este cel al timpului, asa ca sper sa iasa o strutocamila care sa fie folosibila pe termen lung. as fi indeosebi interesat de ceva date precum economia de combustibil, performata motorului cu injectie, etc....