Salutare ! De ceva timp sunt membru al acestui forum și am scris că dacă găsesc o secțiune de prezentat mașini non-trabant îmi prezint mașinuța cea de toate zilele.
Povestea este lunguță...dar o s-o dau pe scurt. Mașina am comandat-o în vara lui 2009...evident la norocul meu am dat de niște cretini care s-au împiedicat în șireturi și mi-au adus-o abia în ianuarie 2010 (între timp mi-au dat company car)
Mașina este cum spune și titlul un Suzuki Swift fabricat în fabrica Suzuki din Ungaria în noiembrie 2009 în ultima serie de swift-uri de acest tip (nivelul de echipare GS în 5 uși cu motor de 1.3), intrat în circulație în Ianuarie 2010.
Din fabrică se bucură de ceva dotări : servo-direcție , geamuri electrice față, sistem automat de climatizare, radio-cd cu mp3, volan îmbrăcat în piele cu comenzile sistemului audio, toate modele de airbag-uri, încălzire în scaune, jante de aliaj pe 15, sistem keyless-go și alte jucărele precum computer de bord etc etc. Partea cea mai interesantă, totuși, este motorul : 1328cmc benzină aspirat în 4 pistoane, 16 supape și 2 axe cu came, cutia fiind o cutie banală în 5 trepte, dar bine etajată.
Mergând pe filozofia „ai un passat știu...2003 știu. v6 tdi cu tot ce vrei pe el știu. dar mai știu că sunt câteva sute ca a ta. parc-ați f*** toți aceeași p***ă , nu te supăra” nu am putut să-l las cum a ieșit din service.
Prima prima chestie...un nr de înmatriculare care să spună ceva. Mie mi se spune Bong de mulți ani....păi BNG să fie. 69 era luat...așa că în cinstea faptului că mașina am primit-o cadou pentru că am luat bac-ul și am intrat la facultate, am pus numărul B 849 BNG, 8,49 fiind media mea de la BAC....pentru care tre să recunosc...am învățat vreo 2 luni.
O vreme am mers cu mașina 100% stock, modificările apărând ușor ușor și timid începând cu August 2010:
Slick-uri pe față, pentru o plecare cât mai bună de pe loc.
Tobă sport...custom made @ Pilot Power Tuning Pitești
Faruri Sonar cu lupă și instalație de xenon pe fază scurtă
Emblema din grilă colantată negru mat
Jante BBS oem Golf3 GT 15'' 6.5J et 45 + cauciucuri Dunlop Sp Sport 01 pe față
Arcuri sport Weitec -30mm, puse pe amortizoare stock.
Clean Look: dat jos emblemele de pe hayon (nu suport cromul)
Volan sport OEM de Suzuki Swift Sport, de asemenea cu comenzi pentru player-ul original, dar pielea de o calitate net superioară , și forma mult mai „cool”
Gaiter (husă) schimbător din piele naturală neagră, cusătură roșie.
Folie omologată față-spate+lunetă, în limita legii desigur
Stopuri smoked (montat folie neagră care blochează lumina care intră, dar nu pe cea care iese din stop).
Jante OZ Extraforged (6 kg bucata) 15'' 7J et 25
Eleron Suzuki Swift Sport
Fabricat și montat în regie proprie o admisie făcută de mine.
Montat scaun replică OMP de raliu (pentru o săptămână, că era frig și am revenit la al meu cu încălzire)
Modificarea ușoară a compartimentului motor în vederea montării unei galerii de evacuare custom din inox făcută în UK la un atelier specializat. 4-1.
Montat suspensie coil-over reglabilă (manual) pe înălțime. Poate coborâ mașina cu până la 100mm față de cum a ieșit ea din fabrică, deși momentan nu este lăsată maxim din varii motive, de asemenea stabilitatea în curbe nici nu se compară, dar nici senzațiile trăite de stomacul meu zi de zi.
Jante TSW Spindle pe 17''
Cauciucuri Dunlop Sp Sport 9000 față și Falken-uri pe spate toate 4 205 40 17, din păcate second-hand. Sezonul următor o să pun cauciucuri noi...anul ăsta nu am mai avut bani.
În urma decesului pe bază de rugină a primei tobe sport, montat tobă sport Sebring din inox făcută special pentru Swift.
Montat la loc scaunul de raliu menționat mai devreme puțin, acompaniat de o centură Sparco de competiție, în 4 puncte.
Cam între admisie și prima apariție a scaunului sport...a avut loc un episod care a schimbat look-ul mașinii. Pe scurt: 80 km\h...șosea, câmp, iepure bară spartă. Din lipsă de timp și de bani la momentul respectiv am reparat bara cum se repară la D1GP...găuri cu bormașina și x-uri făcute din șoricei colorați. Ulterior mi-a plăcut atât de mult...de asemenea și prietenilor mei le-a plăcut mult și am primit mult feedback pozitiv...am hotărât să nu mai schimb bara, s-o las așa, eventual s-o revopsesc la momentul oportul, că a sărit vopseaua pe alocuri în urma impactului.
De asemenea prin toamnă am dat jos farurile aftermarket și le-am pus pe cele originale, în baza decesului instalației de xenon de pe partea șoferului, și am avut timp să mă ocup abia pe la începutul verii, dar le-am pus eu la loc
Pentru această mașină am să le mulțumesc părinților pentru achiziție și suportarea costurilor de întreținere, prietenilor de pe myswift.ro pentru ajutorul cu multe piese și nu în ultimul rând prietenilor de la MGSAuto pentru ajutorul dat de fiecare dată în montatul unor piese, deși a fost nevoie de diverse „artificii”, și pentru întreținerea corespunzătoare a mașinii. Ar mai fi diverși colaboratori care au ajutat pe ici pe colo gen Dub Garage Pitești , Pieerservice (București), Rădăcini Suzuki etc.
Mici ajustări au fost făcute și în regie proprie @ BNG Garage , dar nimic spectaculos...
Pozele sunt în ordine cronologică, dar nu cuprind chiar toate modificările. Dacă are cineva vreo curiozitate anume, este binevenit cu orice tip de întrebare.