Guvernul schimbă CODUL RUTIER. Maşinile înmatriculate în Bulgaria sau în alte state au liber doar 90 de zile în România
Autovehiculele înmatriculate în alte state, precum Bulgaria, Italia şi Spania, vor putea circula pe teritoriul României doar pentru 90 zile într-un an, termen calculat începând de la emiterea actului de intrare în posesie al şoferului care conduce maşina respectivă, conform unui proiect de lege promovat de Guvern, care va modifica actualul Cod Rutier.
Proprietarii de maşini care vor depăşi acest termen vor fi sancţionaţi cu amenzi pornind de la 560 de lei şi cu reţinerea plăcuţelor de înmatriculare şi a certificatului de înmatriculare.
Decizia a fost luată pentru a evita cazurile în care, prin înmatricularea maşinilor în alte state, este evitată plata în România a taxei de înmatriculare.
Proiectul de lege va fi trimis în Parlament, unde va intra în dezbatere în procedură de urgenţă. Prevederile vor intra în vigoare la 60 de zile de la publicarea legii în Monitorul Oicial, perioadă care include şi elaborarea normelor de aplicare de către Ministerul de Interne.
Şeful Direcţiei Rutiere din Poliţia Română, comisarul şef Lucian Diniţă, a declarat că în România circulă în prezent aproximativ 19.800 maşini înmatriculate în Bulgaria, dintr-un total de peste 45.000 autovehicule înregistrate în alte state, incluzând Italia, Spania, Marea Britanie.
"Nu este o restrângere a drepturilor. Orice cetăţean român are dreptul să îşi înmatriculeze maşina pe numele său, acolo unde are reşedinţa", a explicat Diniţă, întrebat dacă măsura respectivă nu contravine dreptului la liberă circulaţie garantat de UE.
Măsura va fi luată, printre altele, pentru că şoferii români care îşi înmatriculează maşinile în alte state nu au, deseori, inspecţia tehnică periodică efectuată sau nu posedă asigurare obligatorie, astfel că pagubele în cazul unor accidente sunt foarte greu de recuperat. În semestrul 2 din 2011, au existat aproape 1.000 de astfel de cazuri, a spus Diniţă.
Lucian Diniţă a mai anunţat că legea este de fapt o transpunere în legislaţia românească a unei directive europene. Astfel, vor apărea şi alte modificări ale legislaţiei rutiere actuale:
• dispar subcategoriile de tipul B1, de exemplu, toate devenind categorii de sine stătătoare.
• posesorii de mopede, de motociclete tip A1 sau A2, precum şi de tricicluri cu o anumită putere a motorului vor fi nevoiţi să obţină permis de conducere, din ianuarie 2013.
• posesorii de carnet auto din categoriile C şi D trebuie să îşi reînnoiască permisul o dată la 5 ani, spre deosebire de perioada actuală, de 10 ani. La fiecare reînnoire a permisului, la toate categoriile, va fi nevoie de examen medical.
__________________
sursa: gandul.info