Autor Subiect: Guvernul schimbă CODUL RUTIER referitor la maşinile înmatriculate în Bulgaria  (Citit de 3405 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Guvernul schimbă CODUL RUTIER. Maşinile înmatriculate în Bulgaria sau în alte state au liber doar 90 de zile în România

Autovehiculele înmatriculate în alte state, precum Bulgaria, Italia şi Spania, vor putea circula pe teritoriul României doar pentru 90 zile într-un an, termen calculat începând de la emiterea actului de intrare în posesie al şoferului care conduce maşina respectivă, conform unui proiect de lege promovat de Guvern, care va modifica actualul Cod Rutier.

Proprietarii de maşini care vor depăşi acest termen vor fi sancţionaţi cu amenzi pornind de la 560 de lei şi cu reţinerea plăcuţelor de înmatriculare şi a certificatului de înmatriculare.

Decizia a fost luată pentru a evita cazurile în care, prin înmatricularea maşinilor în alte state, este evitată plata în România a taxei de înmatriculare.

Proiectul de lege va fi trimis în Parlament, unde va intra în dezbatere în procedură de urgenţă. Prevederile vor intra în vigoare la 60 de zile de la publicarea legii în Monitorul Oicial, perioadă care include şi elaborarea normelor de aplicare de către Ministerul de Interne.

Şeful Direcţiei Rutiere din Poliţia Română, comisarul şef Lucian Diniţă, a declarat că în România circulă în prezent aproximativ 19.800 maşini înmatriculate în Bulgaria, dintr-un total de peste 45.000 autovehicule înregistrate în alte state, incluzând Italia, Spania, Marea Britanie.

"Nu este o restrângere a drepturilor. Orice cetăţean român are dreptul să îşi înmatriculeze maşina pe numele său, acolo unde are reşedinţa", a explicat Diniţă, întrebat dacă măsura respectivă nu contravine dreptului la liberă circulaţie garantat de UE.

Măsura va fi luată, printre altele, pentru că şoferii români care îşi înmatriculează maşinile în alte state nu au, deseori, inspecţia tehnică periodică efectuată sau nu posedă asigurare obligatorie, astfel că pagubele în cazul unor accidente sunt foarte greu de recuperat. În semestrul 2 din 2011, au existat aproape 1.000 de astfel de cazuri, a spus Diniţă.

Lucian Diniţă a mai anunţat că legea este de fapt o transpunere în legislaţia românească a unei directive europene. Astfel, vor apărea şi alte modificări ale legislaţiei rutiere actuale:

• dispar subcategoriile de tipul B1, de exemplu, toate devenind categorii de sine stătătoare.

• posesorii de mopede, de motociclete tip A1 sau A2, precum şi de tricicluri cu o anumită putere a motorului vor fi nevoiţi să obţină permis de conducere, din ianuarie 2013.

• posesorii de carnet auto din categoriile C şi D trebuie să îşi reînnoiască permisul o dată la 5 ani, spre deosebire de perioada actuală, de 10 ani. La fiecare reînnoire a permisului, la toate categoriile, va fi nevoie de examen medical.
__________________
sursa: gandul.info

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
" • posesorii de carnet auto din categoriile C şi D trebuie să îşi reînnoiască permisul o dată la 5 ani, spre deosebire de perioada actuală, de 10 ani. La fiecare reînnoire a permisului, la toate categoriile, va fi nevoie de examen medical. "
Hait  :violent1: Mo' ars  :angry1: Al meu era 15.03.2005 - 15.03.2015
De cand intra nebunia oare ? Sau oare inca e bun ma gandesc eu. Nu cred ca intru si eu aici. Am BE-CE-DE
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Hait  :violent1: Mo' ars  :angry1:

stai flex, e o mica vrajeala cu medicalul, in rest preschimbare normala de permis ca si cum a expirat

Offline boggi

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 296
  • Ieftin nu rezista,gratis nu exista.
Lucrurile astea trebuiau reglementate de muuuuult timp dar probabil abia acum s-au hotarat cei din UE sa ne stranga de oua pentru uniformizarea legislatiei.Toti gaozarii pe la tara merg cu scutere,atv-uri si alte traznai fara sa aiba habar de reguli si fara asigurari.Dar momentan vin alegerile si vedem daca se ocupa cineva si de modificarile astea...

Offline dalcaran

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 221
Ha,ha,ha!!   
N-au facut nimic!  De-acum incolo ne vom face si mutatii de domiciliu pe bulgaria... si tot asa!  in curand.vom plati si impozitul la bulgari!     
M-ai bine inlesneau inmatricularea auto si o aliniau la cea a vecinilor,e singura solutie.  Altfel vom dona din ce in ce mai multe taxe si bani vecinilor. Parerea mea!

Offline nello

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 190
Treaba asta nu face decat sa-l intarate si mai tare pe nenea militianul  din intersectie ,care in exces de zel o sa-ti ceara dovada ca ai domiciliul in strainatate ...si cum??? sunt state EU in care adresa nu e trecuta in buletin ,ptr a avita schimbatul in caz de mutare,ci au doar un cod de bare sau un cip  care spune tot...
Parerea mea e ca si  legea asta face parte din pachetul de legi -statul impotriva populatiei -prostimii...

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Nu afecteaza pe nimeni chestia asta cu Bulgaria. In proiectul de lege, zice ca din momentul in care faci contract de vanzare/cumparare ai nu stiu cate zile sa o inmatriculezi. Problema tocmai aici apare. Toate masinile sunt pe numele unor firme sau cetateni bulgari si noi circulam cu procuri/contracte de comodat =)) Masinile nu apar in nici un act la vedere, ca proprietate a celui care o foloseste. Este un bun imprumutat :P In rest functioneaza libera cuirculatie a bunurilor si persoanelor in U.E. :D

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Eu zic ca e un lucru bun,ma refer la masinile inmatriculate in Bulgaria si alte state,mai devreme vorbeam de rromi ca fac si dreg,pai marea majoritate umbla cu harburi de genul asta care nu au mai nimic in regula la ele.Acum 2 ani si ceva nu stiu daca am zis intr-o noapte am avut locuinta sparta,oamenii erau tigani si operasera cu o masina pe bulgaria,un paznic din zona spre surprinderea mea reusise sa le ia  numarul,stupoarea a venit din partea politiei care a afirmat,ca nu pot verifica masina ca e pe bulgaria.Chiar vorbea cu cineva ca ar trebui facuta chestia asta,eu zic ca e un lucru bun, macar sa fie,cat despre scuteristi si asta e bine si aia sa puna mana sa dea examen ca sunt camicaze in trafic si cu scutere si cu masinutele alea mai nou,poti sa faci accident si la 10 km pe ora dar la 50 deja e destul de mult.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline TRABANTUS1972

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 416
90 de zile intr-un an e clar, asta am inteles!! Ce nu inteleg este de ce trebuie sa umblu eu cu contractul de vanzare-cumparare la mine!!! :BangHead: :BangHead:

Eu cand eram in Irlanda aveam rezidenta permanenta acolo, dovedita prin permisul irlandez pe care mi l-am reinnoit in noiembrie anul trecut si cardul de asigurari, PRSI-ul! Asta inseamna ca oprit in tarfic fiind, verifica toate actele, asigurarea e ok, masina e a amea, pe numele meu, fara complicatii!!!

Buuuun, problema este urmatoarea: de unde stiu ei cand mi-am luat eu masina???  Pentru ca eu, ca sofer trebuie sa am la mine buletinul, permisul, dovada inspectiei tehnice periodice, dovada platii rovinietei, acolo unde este cazul si asigurarea RCA!! De cartea de identitate a masinii sau contractul(factura) prin care am cumparat masina nus e face nicaieri referire!!!

Si cum se contabilizeaza cele 90 zile intr-un an, atata vreme cat nu mi se pune nici o stampila pe pasaport la vama??!!