Autor Subiect: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV  (Citit de 202896 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« : Mai 09, 2009, 05:17:53 pm »
Trabica al meu e cu un an mai tanar ca mine, Tabant 601 S, e din 86 pe 12v.

L-am achizitionat de la un nene in varsta, nenea Aurel, care l-a adus din Germania pe platforma, pe vremea lui raposatu'. A facut cu el doar 2 drumuri pana la "judet", la prima inmatriculare si cand s-au schimbat de pe nr vechi pe cele noi, in rest a circulat cu el doar prin oras, el lucrand pana la pensie ca magazioner, iar in masina lui (dupa spusele dandusului si a celor care il cunosc) nu a urcat niciodata cineva pe bancheta spate si nici alte drumuri in afara de cele acasa -magazin-acasa nu facea, de aici si nr de km fff putini dar reali(se vede intro poza nr de km. eu l-am luat la 2500).
De umblat cu el nu umblu prea mult, doar vara (in timpul putin care il am) in vacanta, de pasti si de craciun, si chiar si atunci cand umblu cu el nu il fugaresc sa-i sara ochii, merg cu 60-80 motor rotund.
Trabiul e la mine din vara lui 2006, mai exact din luna august si am platit pe el la data aceea 600 lei (6 milioane lei vechi). Singurele "probleme" care le-am avut cu el pana acum a fost carbuni electromotor si alternator, platini si ultima data discul. In vara lui 2008 m-am gandit sa il "gadil" putin ca tot se apropia inspectia tehnica iar el saracu de cand a iesit din fabrica nu a fost umblat la vopsea sau curatat motorul. Asa ca a urmat ceea ce a urmat.

Am terminat scoala undeva prin 6 iulie, am plecat spre Brasov pentru a face practica de vara acolo...(am prins un "post" misto la Spitalul Militar Sfanta Maria la sectia Chirurgie de urgenta si dus am fost). Tot la Brasov m-am imbolnavit de o prostie de flegmon ce nu m-a lasat nici sa respir cum trebuie, si taman s-a intamplat in saptamana cand a fost parada Trabi, deci, am ratat-o. Terminat practica pe 2 august si m-am intors acasa.
 
Aici l-am gasit pe Trabica al meu..stand cuminte si asteptand parca sa il scot la plimbare, dar imi era mila sa il pornesc pentru ca stiam de problema ce o am undeva la cutie viteza sau disc ambreiaj.
Asa ca...a2a zi dupa ce am ajuns acasa...ce fac... ma pun sa desfac motoru, pentru ca imi patina undeva pe la 30-40/h sau cand o bagam in forta. Dau motoru jos, desfac placa presiune, era discu imbibat cu putin ulei, strang suruburile alea de acolo si verific semeringu ala, totul ok, pun un alt disc nou nout nemtesc si montez inapoi. Da ce imi trece prin cap, mai..daca tot am desfacut aici..hai sa curat si carburatorul, sa curat si carapacea motor, ca era cam jegoasa, intrun cuvant sa desfac tot si sa curat sa fie ca nou. Zis si facut, motorul l-am rezolvat repede.
Ma uit la suportu de motor si verific sa vad daca are undeva rugina sau mai stiu eu ce, il curat, nimic...curat...hai sa ma uit si pe sub burta masini...sa vad cum e...o rastorn...o curat tot cu flexul si panza de sarma...am curatat totul pana la primul strat de grund din fabrica..nu avea rost sa il dau si pe ala jos...era totul intact...intact era si antifonul ala...dar am vrut sa ma conving sa vad daca si dedesubt la grund e tot asa...
 
Dupa ce termin de curatat burtica ce zic...da oare sub aripi cum arata? si dau si aripile jos...a ramas saraca masina doar scheletul.
Aici am descoperit singura problema...la oalele(sau cum se cheama aparatorile alea de la roti) din partea dreapta erau cam ruginite...adica marginea aia care se prinde cu marginea de la aripi...nu mai existau...banuiesc ca din cauza drumului...adica..fiind pe partea dreapta a masini...e partea cu cele mai multe impuritati de pe carosabil si de atata timp (23ani) in care nu sa umblat de loc la ea, rugina si-a facut de cap.
 
O alta problema lagata de rugina am gasit-o in spate...deasupra gaurii unde se baga cricul....ei bine..acolo tabla de deasupra acelei gauri era perfora de rugina...si pe partea dreapta si pa partea stanga...dar mai mult pe partea dreapta.
Am curatat totul cu flexul si peria de sarma...am mers la un prieten si m-a ajutat el sa sudez cu autogen, am reparat absolut tot....inlocuind tabla care nu imi placea, sau prezenta oarecare puncte adanci de rugina, cu tabla noua.
De inlocuit am inlocuit doar acele portiuni de deasupra gaurii de la cris spate si marginea la oalele de pe partea dreapta...in rest..nu am avut rugina nicaieri. Am dat pe burta 3 maini de grund...adica de 3 ori...dadeam..lasam sa se usuce iar dadeam..si am decis sa dau la pensula..ca sa fie in strat mai gros, apoi, am dat 3 maini de antifon. A iesit totul super. La fel am facut si interiorul si tot locul unde sta  motorul. La interios am slefuit totul dar nu prea profund pentru ca nu a fost necesar, doar pana la primul strat de grund din fabrica...era de ala maro.Am dat doar 3 maini de grund si 2 de antifon.In cateva locuri la pedalier am gasit cateva pete micute de rugina dar erau de suprafata, nu profunde. SUb capota la motor am tratat ceva mai serios...adica 3 de grund si 3 de antifon.

Dupa ce am terminat tot de reparat , grunduit antifonat, am apelat la un alt prieten, care are un service pentru a-mi vopsi masina. Face asta de-o viata, are camera speciala de vopsit si uscat si m-am gandit ca e vorba totusi de aspect fizic si e pacat sa fac eu "teste" acasa, poate mi-ar fi iesit si mie acasa.,..dar sigur nu imi iesea cum ai ia iesit lui cu un pistol profesional ce am inteles ca la costat 450 euro.
Am mers si eu la service...l-am ajutat la slefuit si degresat, m-a invatat omu cateva smecherii cum se chituieste o masina si cum se depisteaza impuritatile...cam tot ce trebuie facut la pregatirea si vopsirea unei masini...
A iesit super.

Daca ma intrebati de cheltuieli, va spun doar atat:
-doua cutii a cate 3kg de antifon,
-6 cutii de grund grii,
-2 pensule nu late, medii,
-2 perii de sarma pentru flex,
-holsuruburile de prins aripile si holsuruburile nichelate pentru ornamentele de aluminiu de pe capota,deasupra la aripi la imbinari si pentru placile interios la portiere au fost "donate" de unchiul meu,
-vre-o 10 pachete de banda de aia care se pune la imbinaturi pentru a lipi aripile , mastic,
-5kg de carbit pentru sudura autogen,
-100lei sudatul,
-150 lei vopsitul,(vopseaua a pus-o el, vopsea,intaritor si lac)
(atat sudatul cat si vopsitul au un pret redus, asa ca pentru un student, nu aceasta este valoarea reala a unei astfel de manopera, a fost asa, ca pentru prieten)
-o luna de zile lucru intens, 08 -22 ,uneori, spre sfarsitul lunii cand montam interiorul am stat si pana la 3-4 dimineata

A fost o munca istovitoare, am lucrat singur la ea, nu a avut cine sa ma ajute desi mi-ar fi prins bine o mana de ajutor.
La cum a iesit, spun doar ce mi-a spus mesterul de la vopsit cand a vazuto, cica:
"- Cine ti-a antifonato? ca a facut treaba buna, eu demult nu mai pierd vremea cu asa ceva pentru ca e multa migala si nu e rentabil.
-Eu am facuto, acasa.
- Se cunoaste ca ai facut-o pentru tine si ca ai pus suflet in ce ai facut..bravo...da acu te intreb, daca vine unu la tine sa te plateasca sa io faci si lui asa cum ai facuto pe a ta, o faci? Iti spun eu ca nu o faci la fel ca a ta"
 
Si cred ca are dreptate omu' daca era sa o duc la cineva sa mi-o faca...nu stiu daca o bibilea asa cum am facut-o eu...
E trabica al meu...is multumit de el...imi place cum a iesit si sunt mandru de asta...dupa ce l-am terminat a venit un mosneag la mine sa il cumpere....ca lui ai place cum arata si i-ar trebui una ca sa aiba cu ce se duce colo coace...l-am trimis la plimbare...trabica al meu..la mine moare...in cel mai rau caz..o sa mil vanda nepotii )
Dupa ce l-am pus tot la punct, am mers si am facut inspectia, ca tot sa implinit termenu; iar dupa inspectie am tras o fuga pana la mosul de unde l-am luat. Mosu' Aurel, i-a dat lacrimile cand a vazuto...a tinut mult la masina...dar nu mai umbla cu ea...o tinea degeaba in garaj. Mi-a spus: "imi pare bine ca am dat buburuza mea pe maini bune"
CAm asta e cu trabica al meu si ce mi sa intamplat in ultima vreme...sa vad cum pot atasa si ceva poze, daca ai dau de cap si o sa mearga...daca nu, intro postare viitoare.

completare la "cat ma costat"
am uitat sa spun de :

- 4 cauciucuri aproape noi, 3 aveau porii aia de la matrita, unu se cunostea ca si cum a fost incaltat dar nu uzat ..am dat 60 lei(pe toate 4) + 20 lei montatu (service) total 80lei
- sticlele de diluant,
- 2 chedere pentru usi
- 1 cheder pentru locasul motorului...sa nu mi se mai ude pe acolo la o ploaie mai serioasa
- teava de plastic de aia in care se pune instalatia electrica la casa, eu am acoperit toate firele de la bloc motor, ca nu-mi placeau mataraiele de acolo, si cablul care vine de la platini pentru bobini

- 2 role pentru centuri,

1* m-am saturat sa tot reglez de fiecare dat centura cand urca cineva in spate "mai mare" ...trebui sa dau scaunu mai in fata si sa reglez iara centura, ca sa nu mai spun de pasagerii din dreapta mea...trebuia sa le reglez la fiecare dupa gabarit...

2* tot timpul imi era murdara centura pe partea dreapta...nu era atenta lumea cand iesea din masina si daca centura cadea din suportul ei o calcau...
asa ca...am pus doua role si nu mai am treaba...se vede intro poza centurile cum stau

- am mai cumparat si 2 bujii Boch care au fost de toata pomina...una nu a mers deloc si una ma tinut cativa km...am revenit la clasicele bujii...deci o mica paguba (parca 14lei pe amandoua am dat)

- am schimbat setul de arcuri pe spate cu unul nou nout, in vaselina si hartie scrisa in germana,
setul de arcuri pe spate mi la donat Nenea Aurel, mosu de la care am luat masina...si tot-odata mi-a dat si o aripa stanga fata, o bara fata, ambele noi.

- mia dat cineva o bucata de folie fumurie (veche, mototolita)si impreuna cu un metru de cheder special am facut un geam fals la geamul din spate,

- am hotarat sa las paslele originale...initial, am vrut sa pun o mocheta noua...si sa o schimb pe cea veche care are ceva pete de la vaselina si ulei, dar m-am razgandit..ce e original...tot original ramane,

- singurele lucruri care au scapat de vopsea au fost rezervorul, cutia de la filtrul de aer si capacele de fier ce acopera motorul

pozele sunt facute in toamna lui 2008...
las pozele sa vorbeasca si ele :)
daca vreti sa ma intrebati ceva...si credeti ca va pot ajuta, va stau la dispozitie.



« Ultima Modificare: Martie 28, 2014, 10:01:03 pm de victor »

Offline Dragos

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 181
  • Go Trabi Go!
    • Pizza Cluj
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #1 : Mai 09, 2009, 10:53:21 pm »
Frumoasa povestea ;), ai un trabant frumusel, curat si ingrijit. Sa o folosesti sanatos si cat mai mult timp posibil!  :)

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #2 : Mai 09, 2009, 10:58:10 pm »
"asta la mine moare"
la fel si cu urmatorul care va veni...un 1.1
diferenta dintre ele e ca 601 s va ramane clasic cu piesele originale fara nici-o schimbare(exclus casetofoun si boxele)
iar 1.1 il voi imbunatatii putintel, adica il voi "emancipa"  ca sa spun asa ;))
evacuare carburator filtre oglinzi geamuri electrice poate o trapa...chichite de astea mai noi :d
ms de apreciere :)

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #3 : Mai 11, 2009, 02:20:24 pm »
Foarte frumos ceea ce ai facut cu Trabika al tau. Sa il stapanesti sanatos si fara evenimente rutiere neplacute. FELICITARI pt implicare si daruire fata de masinutza ta.
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

tudortrabi

  • Vizitator
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #4 : Mai 16, 2009, 09:57:31 am »
poze de cand l-ai luat pui,te rog? ;D

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #5 : Mai 16, 2009, 09:58:48 am »
vreti sa spuneti poze cum arata masina cand am luato?
ok..am cateva poze...o sa le postezi astazi

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #6 : Mai 18, 2009, 01:10:05 am »
maneta schimbatorului de viteze e de la un hicomat  :)
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #7 : Mai 18, 2009, 11:43:30 am »
posibil sa fi avut instalatie candva de hicomat, eu asa l-am luat.
cand l-am luat nu avea montat nici motorasu asa prin care trece benzina, pt a arata in bord consumul, mosul mi-a spus ca nu prea ai arata cum trebuie si la scos, adica a pus furtunelu de benzina pe direct, cred ca tot asa sa intamplat si cu instalatia hycomat, a anulato. in acte scrie ca e hycomat

Offline Cory-Traby

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 24
  • Fan TRABANT
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #8 : Mai 30, 2009, 11:01:30 pm »
Felicitari pentru Trabi!  :D  Arata foarte bine!  ;)
Fan Trabant :)

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #9 : Mai 31, 2009, 05:55:09 pm »
Felicitari pentru Trabi!  :D  Arata foarte bine!  ;)
multumesc frumos :)

Offline Andrei.B

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 108
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #10 : Mai 31, 2009, 11:09:13 pm »
Foarte Tare.Bv

Offline Serghei

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 184
  • Spidertrab, spidertrab, does whatever a spidertrab does. Can he swing from a net? No he cant, he's a trab. Watch out for the spidertrab!!!
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #11 : Iunie 15, 2009, 04:34:54 pm »
am si eu o intrebare, sistemul ala 2.1 cum l-ai alimentat? ai folosit un invertor din ala 12v-220v sau ai deschis cutia de la woofer (sau unde are ala alimentarea) si ai mesterit pe acolo ceva? ma tenteaza si pe mine asa ceva.
SV-69-FUM

Un "Green".....2 "Green" !

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #12 : Iunie 18, 2009, 07:50:17 pm »
am si eu o intrebare, sistemul ala 2.1 cum l-ai alimentat? ai folosit un invertor din ala 12v-220v sau ai deschis cutia de la woofer (sau unde are ala alimentarea) si ai mesterit pe acolo ceva? ma tenteaza si pe mine asa ceva.
mestereala romaneasca...pardon..pur romaneasca ;))
uite cum am facut eu...
am desfacut wooferu, am inlaturat transformatorul ala...care imi facea din 220 in 12v si de acolo l-am pus pe direct la priza masinii...
oleaca de elctronica si te scoti :D
nu trebuie cine stie ce invertoare

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #13 : Iunie 18, 2009, 10:52:17 pm »
deci in principiu , aproape toate amplificatoarele folosesc 12 v , indirect, ele avand transf. pt. a putea fi folosite la 220v, si eu ma gandeam sa modific un sistem ...
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #14 : Iunie 18, 2009, 11:01:53 pm »
nu..nu mai inteles remi...
deci...ala are un transformator...circuitu din interior merge cu 12v...si ca sa il bagai in priza in casa..are transformator...din 220 il face 12v ca pentru woofer...
ei bine..eu am scos transformatoru ala, pentru ca in masina nu am nevoie de el..masina da 12v...si am legat toata chestia direct la curentul masinii..de 12v..si..merge