Eheeeeiiii ! ce de mai multi si noi emoticoni (sau cum le-o zice) pe aici! Asta prinde bine, caci cel putin in cazul meu am gasit cativa care sa ma ajute sa infatisez starea de spirit.
Recunosc, de la ultima mea postare in 27 nov. am mai trecut rapid ,, prin zona", am vazut ca e liniste si am trecut mai departe, sperand pentru ceilalti sa fie si ... pace!
La mine a fost stand-by, intrucat pe langa vremea rea, am avut de onorat niscai obligatii (o zugraveala) la sponsorii mei principali- adica la cumnati, asa ca doar astazi am avut la dispozitie putin timp si pt. Submarin, pentru ca la final, sa simt ca-mi vine sa ...
, ori gandindu-ma la bietul Nenea sa-mi doresc sa
Concret, am demontat capota motorului, am schimbat furtunul lung de la calorifer la stutul din spatele chiulasei cu unul si mai lung primit de la Nenea (cand l-am scos pe primul am constatat ca era gol-golut), am turnat in vasul de expansiune legat sus, peste nivelul aerisitorului de la calorifere, vreo doi litri de antigel (primul s-a dus cam ca in Sahara, cu aerisitorul caloriferului deschis) apoi am pornit motorul. De aici, am inceput sa constat chestiuni dureroase :cert, pe de-asupra termostatului, pe la garnitura pe care Nenea a insistat sa o monteze si pe unde tot el a pus mastic de etansare, picura antigel, foarte incet, dar fara nici un dubiu. Apoi, apropo si de consum, fiind pe partea cu carburatorul care avea pipa scoasa, am sesizat ca pana s-a incalzit bine motorul, nu tinea relantiul decat daca strangeam surubul de acceleratie destul de mult, ceea ce corespundea cu benzina cat sa umezeasca peretii camerei de amestec,in plus in ritmul in care motorul galopa sau dadea rateuri, benzina venea cu stropi sau jeturi. Sa fie problema din cauza pompei de benzina, cu atat mai mlt cu cat asa cum am mai spus, tot Nenea mi-a scos din circuit economizorul?
Oricum, am trecut pe partea cealalta si ... alte surprize neplacute: cred ca scapa un pic de antigel si pe la garnitura de chiulasa, exact prin zona termostatului, dar nu am avut timp sa observ cu atentie, pentru ca era deja ora doua si intarziasem la serviciu. Am revenit cam dupa o ora si sa-mi cada fata: in vas nu mai era nimic (nu ma certati, recunosc ca la aerisitorul din chiulasa nu am apucat sa dau drumul pentru ca ... nu am avut la indemana nici cheie si nici patent, iar cand am oprit motorul tocmai se aprinsese indicatorul verde la temperatura, deci este posibil sa fi deschis termostatul si sa suga tot ce mai era in vas, adica vreo 300 ml), nu am gasit cel de al treilea litru de antigel ca sa il pun si pe acela, dar tot la fel, pe fuga, am vazut ca prin zona galeriei de evacuare in jos pe bloc erau dare de umezeala, ceea ce poate parea un fenomen paranormal!!!
Din pacate, nu am putut sa aprofundez cercetarea, pentru ca nu am avut timp.
Revin la mersul motorului, pe care il caracterizez ca fiind rau: dat fiind ca dupa ce motorul s-a incalzit, am inceput sa desfac surubul de acceleratie cate un pic, pana cand dadea sa se opreasca, am constatat in cateva randuri ca de unde il lasam ,,balbaind" in cateva secunde se tura singur, iar mai slabeam cat se putea, iar se tura, pana cand am ajuns la un punct unde nu am mai putut sa il slabesc, pentru ca dadea sa se opreasca, ci mai mult, a trebuit sa mai strang un pic pana s-a turat,oare sa fie posibil sa traga aer fals pe undeva, pe la galerie, sau care sa fie explicatia?!?
Astept pareri de la cunoscatorii motoarelor astea, iar maine seara raportez continuarea verificarilor pe la motor si la racire.
PS: exclus opinia lui Autom anterior exprimata cu benzinica. Daca ma hotarasc, sunt dispus sa folosesc pentru dragutul meu de motor ceva mai bun, gen TNT !!!