TRABY CLUB ROMANIA

Tehnică => Tuning => Subiect creat de: Hoinarul din Mai 10, 2011, 08:49:07 am

Titlu: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: Hoinarul din Mai 10, 2011, 08:49:07 am
As vrea sa aud si eu mai multe pareri , daca se poate constructive , legate de ideea asta care imi tot trece prin cap.  :-\

Treaba este in felul urmator : M-am tot uitat pe net in ultimul timp ... si vad ca prin afara se tot poarta gpl-ul , pe scutere, motorete,generatoare,motoare de barci... ba chiar am vazut si la masinile de tuns iarba  :tongue3: . Asa ca ma tot gandeam sa fac si eu asta . Eu as vrea sa il pun pe un motor in 2 timpi , racit pe aer... asa ca apar ceva probleme (cel putin in cazul meu) prin kit-urile vandute pe afara , sunt pompe de ulei electrice si pulmon cu rezistenta electrica , eu trebuie sa rezolv in vre-un fel treaba cu uleiul,de incalzit gazul nu cred ca o sa am nevoie , ca nu o sa folosesc motoreta pe timp friguros, sau o sa merg pe benzina daca trebuie.

Am o butelie de 5 litrii de gaz, multi dintre voi le stiti, vechile butelii de voiaj, poloneze parca...am acel "robinet" care se monteaza pe furtunul de gaz pentru reglaj, as avea nevoie de un regulator de presiune reglabil, coliere si furtune.

Dar ramane problema uleiului. Cum sa fac ?

Eu ma gandeam sa alimentez cu ulei , direct pe galeria de admisie , chiar la intrarea in cilindru , si sa fie prin cadere, iar la capat sa fie un jigler calibrat , sa nu curca nici prea mult , nici prea putin, sau un sistem de 2-3 jiglere , care sa pulverizeze ulei pe galeria de admisi
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: Viorel Balmez din Mai 10, 2011, 08:55:43 am
Complicat. Nu vad cum reusesti sa calculezi dozajul de ulei necesar, plus ca mai trebuie si pulverizat. Si nu numai asta. In functie de turatie, alimentarea cu ulei trebuie sa creasca ;)
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: alex giani din Mai 10, 2011, 09:49:12 am
Complicat rau stiu ca la fostul loc de munca conducerea cumparase niste scutere motor 2t cutie automata insa ungerea se producea prin ajutorul unei instalatii prin picurare avea  un mini rezervor pt ulei si uleiul picurat in motor varia in functie de turatie deci e cam cu dus si intors treaba
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: Hoinarul din Mai 10, 2011, 05:10:51 pm
la pompa de ulei si rezervor separat ma gandeam si eu , pompa mecanica si nu electrica , dar pompa aia trebuie actionata de ambielaj , si debitul este variabil in functie de turatie .
Dar cineva tocmai mi-a spus o metoda folosita de un om,cu mult timp in urma , si anume , baga uleiul in butelie , inainte sa bage gazul si obtinea amestecul, gazul fiind lichid , se amesteca cu uleiul.

Iar pentru incalzirea gazului, ma gandeam sa trec o teava de cupru printre aripioarele cilindrului , si cand se incalzeste motorul , trec pe gaz ...
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: dragosdinulescu din Mai 10, 2011, 06:48:02 pm
NU MERGE!
Ia-ti gandul de la gpl adaptat la motoarele in 2t, unse cu amestec.

In primul rand, exista motoare 2t care sunt unse cu pompa de ulei. Sunt de obicei motoare diesel in 2 timpi, folosite mai ales pt aplicatii care necesita forta, si putin pretentioase. Adica, de obicei motopompe pentru irigatii. Din cate stiu, nu se mai fabrica de mult, fiind invechite din toate punctele de vedere.

Mai sunt si motoare pe benzina, de obicei de scutere, unse cu pompa de ulei. Unele sunt cu baie, si uleiul nu se consuma, (astea sunt cele mai fiabile) altele sunt cu "ceata", adica cu picurare. Pompa baga ulei, si acesta se pulverizeza fin in carter.

TOATE motoarele care sunt unse prin ceata sau amestec sunt putin fiabile, TOCMAI din cauza ungerii necorespunzatoare. Asa e si Trabantul! Pentru ca uleiul se dizolva in benzina, iar apoi benzina se emulsioneaza cu aerul, intr-un carburator, se obtine o "ceata grasa", care asezandu-se pe piesele in miscare, le lubrifiaza. Prost insa.

GPL-ul este lichid doar in faza comprimata. Cand se destinde, in vaporizator, se transforma din lichid in gaz, si se raceste. Firesc. Legile fizicii. De aceea, vaporizatorul trebuie sa fie cald. Odata pentru ca trebuie sa compenseze racirea GPL-ului, atunci cand acesta isi schimba faza, si apoi ca sa preincalzeasca combustibilul. Similar cu "pata calda", de la carburatoare sau injectie. Daca vaporizatorul nu e cald, GPL-ul ajunge sa congeleze duzele prin care trece, si sa faca pe ele un fel de "zapada", care insa nu e zapada propriu-zisa, din apa, ci un fel de fulgi de GPL. Dar seamana cu zapada, si se comporta similar.

In concluzie... Atunci cand ti se destinde GPL-ul, si se raceste...si mai ai si ulei in el...crezi cumva ca acel ulei va face ceata? NO WAY! O sa fie gros, vascos, nu se va face o emulsie corespunzatoare, motorul nu se va unge.

Vrei GPL? Motor in 4 timpi, uns sub presiune,  cu pompa de ulei. Fie benzina, fie motorina. Ca merge GPL si la motorina...

Parerea mea...
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: draku din Mai 10, 2011, 06:57:49 pm
cineva a realizat alimentarea cu gpl pe motor 2T, de wartburg insa (racit cu apa)
http://www.wartburgpeter.de/tm_gas.htm
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: dragosdinulescu din Mai 10, 2011, 07:15:50 pm
Er hat jedoch diese Anlage vor Monaten außer Betrieb genommen, da die Lebensdauer des Motors betrieben mit Gas-Öl-Gemisch deutlich niedriger war, als bei Benzin-Gas-Gemisch... Cu alte cuvinte, durata de viata a motorului care functioneaza cu Gpl, este mai mica decat a motorului care functioneaza cu benzina/ulei.

In plus, omul mai are si un sistem special de dozare a uleiului...
http://www.wartburgpeter.de/tm_mixer.htm

Repet...si-asa un motor in 2t e prost uns, si are "din nastere" problema asta... Voi vreti sa-l omorati si mai devreme?
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: draku din Mai 10, 2011, 07:24:49 pm
eeee, un motor pentru experimente s-o gasi undeva

"sistemul" special de dozare este de fapt o pompa de ulei de scuter. sau mai repede de ski-jet, ca e mai aproape ca si capacitate...
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: Cristi Traby din Iunie 06, 2011, 06:31:39 pm
Vaide steaua voastra cum sa pui gaz pe trabant :laughing7:
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: draku din Iunie 06, 2011, 08:43:23 pm
cum sa pui?
cum au pus si altii (prin Vietnam de ex.)  pe motorete de 125 cmc, 2T, racite cu aer
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: Gusteru din Iunie 06, 2011, 09:36:18 pm
cristy ... te rog ... fara mistokaraie (si mai multa atentie la despartirea cuvintelor). E sectiune tuning ... ca atare ideile si brainstorming-ul sunt ESENTA. Merci.
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: Mortu George din Iunie 06, 2011, 10:15:05 pm
Ca sa vin si eu cu o idee... Cum nu cred ca se poate adapta motorul de traby la GPL, stiu un motor care e construit ca un motor in 4 timpi (adica arborele cotit este separat de alimentarea cu combustibil) si are doar 2 cicluri (2 timpi). Se numeste motor cu pistoane opuse cap la cap... Diferit de Boxer: http://thekneeslider.com/archives/2009/12/21/ecomotors-opoc-two-stroke-engines-opposed-piston-opposed-cylinder/ e foarte interesant! Merita citit despre el. Aici este si un filmulet din care se intelege principiul si este si explicat mai tot ce trebuie explicat : http://www.engineeringtv.com/video/Opposed-Piston-Opposed-Cylinder VIZIONARE PLACUTA! Pentru mine unu a fost foarte placuta!
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: victor din Iunie 06, 2011, 11:10:29 pm
super tare ideea cu acest prototip de motor. Am ramas gura casca.  Cat de "simplu" este construit, practic e motor cu 4 pistoane dar are doar 2 cilindri. Genial. Mai ales cum se distrubuie fortele.
Scz de off-topic dar e foarte interesant motorul.
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: draku din Iunie 06, 2011, 11:14:38 pm
foarte interesant
cum si mie mi se pare interesant un motor care porneste pe benzina (cu bobina, delco, etc) si dupa ce se incalzeste trece la functionarea pe motorina, ca motor diesel
dar cred ca ar fi bine sa nu poluam topicul asta
mai bine sa facem un topic despre noile (sau nou descoperite de catre noi) tehnologii
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: alex giani din Iunie 07, 2011, 10:02:53 am
Victor sti ce masina are 2 cilindri si principiul de functionare este in 4 timpi?Chiar olcit special,cei drept au fost mai rare la fel ca  1.1.
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: Gusteru din Iunie 21, 2011, 10:39:02 pm
... ramane marea problema cu racirea(aer sau apa?) si lubrifierea motorului(amestec sau baie) si as mai gasi probabil un punct slab cele 4 biele lungi(factori de dilatare-o echilibrare perfecta a lor bla bla-seamana cu motorul cu abur locomotivele vechi). Deosebit de interesanta ideea sa pui 2 pistoane cap in cap. Si NORMAL ca la da la ARMY prima data (ceea ce e bine ca aia le forjeaza pan' la cer).
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: Mortu George din Iunie 22, 2011, 01:05:19 am
... ramane marea problema cu racirea(aer sau apa?) si lubrifierea motorului(amestec sau baie) si as mai gasi probabil un punct slab cele 4 biele lungi(factori de dilatare-o echilibrare perfecta a lor bla bla-seamana cu motorul cu abur locomotivele vechi). Deosebit de interesanta ideea sa pui 2 pistoane cap in cap. Si NORMAL ca la da la ARMY prima data (ceea ce e bine ca aia le forjeaza pan' la cer).

Am sa te contrazic la faza cu bielele prea lungi... Eu am facut slava domnului ceva motoare la facultate si am stat si de vorba cu un mare om prin Renault Technologie Roumanie si a zis ca nu se calculeaza termo la biele nici la motoarele in 4 timpi. Cauza a zis el este boltul care e o rupere termica intre piston si biela... Pistonul se calculeaza la greu si boltul nitel dar deja se pierde temperatura... sunt temperaturi mici la care dilatarea e neglijabila. In poza urmatoare vezi un piston si temperaturile lui in exploatare :

(http://thumbnails44.imagebam.com/13753/6be578137520029.jpg) (http://www.imagebam.com/image/6be578137520029)

 Cu atat mai mult la bielele exterioare (cele 2 lungi) contactul lor cu pistonul e inexistent si deci nu au treaba mai deloc cu dilatarile. La faza cu locomotivele vechi... daca era tehnologie avasata treaba cu sincronizarea si echilibrarea lor nu ar mai fi existat. Deci si aici nu e o problema. (Vezi Stuka - al doilea razboi mondial) foloseau motoare cu pistoane opuse cap la cap. Ei asigurau un raport fix intre arborii cotiti prin roti dintate. Deci solutii exista si tehnologic e banal. Eu sunt de parere ca e trend-ul motorului clasic si deci nu se exploateaza si alte variante cum ar fi Wankel-ul (motorul rotativ) vezi Mazda RX7 si RX8, niste motociclete si avioane. La racire... e mai greu sa ii faci serpentine de racire sau alte modalitati dar asta se rezolva iar ungerea eu zic ca se poate face cu baie ca la 4 timpi. Ii asiguri camasii o ungere cu ajutorul unui segment de ungere iar restu', o pompa si multe canale. Recolectarea uleiului cred ca e o problema dar se rezolva. Am vazut un motor de autobuz american in 2 timpi cu baie de ulei... :

(http://thumbnails20.imagebam.com/13753/728c16137520019.jpg) (http://www.imagebam.com/image/728c16137520019)

Trebuie studiat, oricum, eu am ajuns la concluzia ca mai nimic nu e imposibil... Lucrez la un palier gazostatic pentru licenta acuma, irelevant, dar am avut un dubiu in privinta modului de uzinare. Si mi s-a spus ca o rectificare de 5 microni e ceva normal pentru un utilaj de rectificat si am cam ramas surprins. 0,005 mm posibilitate de a intra in piesa cu o freza. Spectaculos!
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: draku din Iunie 22, 2011, 10:10:44 am
masina de rectificat e cu totul altceva decat masina de frezat
"pe vremea mea", cum ar zice unii, stiam ca masinile de rectificat prelucreaza la nivel de miime de mm (0,001), frezele la sutime (0,01) iar strungurile la zecime (0,1). totusi, e posibil sa ma insel, ca a trecut mult timp de atunci
iar noile tehnologii probabil ca au sarit peste limitarile astea
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: Mortu George din Iunie 22, 2011, 11:23:43 am
Cine stie ca nu am lucrat cu asa ceva in viata mea, eu am vazut produsul finit si mi s-a zis... N-am experienta si nici practica, dar oricum, o planeitate se asigura usor si prin super-finisare ajungi la tolerante super mici. Acuma nu ca ar avea asta legatura cu motorul respectiv dar stii cum e, in cantitati mari totul e posibil si mai ieftin. Din cauza asta ar fi mai scump un motor ca asta. Si probabil de aceea armata e interesat de el, ca nu are constrangerea banilor, unchiul Sam are bani.
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: remi din Iunie 22, 2011, 09:53:45 pm
eu am intrat acum la un loc de munca , pe o freza cu cnc, face piese la micron ,si cica este deja in urma modelul asta de freza, sunt altele muult mai avansate (asta pe care sunt eu, are fabricatie 2010 , iar din 2011 , au aparut altele )
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: Rumpi din Iunie 23, 2011, 01:21:42 am

 Oameni buni, solutiile tehnice pentru montarea de GPL au fost rezolvate, dar pentru motorul de Trabant sunt mult prea complicate ca sa aiba un sens practic.
 Cat despre motorul cu pistoane opuse patentul dateaza din 1877 si benzinarul a fost rezolvat definitiv in anii 30, de aia e interzisa supraalimentarea la cursele de motociclete, pentru ca DKW a construit o scula supraalimentata cu motor cu pistoane opuse, care a ras orice concurenta. Era un motor 2T pe benzina, cu doua ambielaje, uns cu amestec prin admisie prin carter (cilindrii erau montati in oglinda, adica cilindrul unu avea admisia in dreapta si era alimentat din carterul dreapta si cilindrul 2 admisia in stanga alimentat din carterul stanga) supraalimentat cu compresor mecanic si care facea 45CP din 250cmc. Momentan dupa reconditionarea la TU Darmstadt motorul face 65CP. Ambielajele erau sincronizate cu roti dintate. Va rog nu confundati motorul acesta cu restul motoarelor cu pistoane opuse, care au respiratie externa si baie de ulei conventionala, alea sunt diesele 2T construite dupa modelul Junkers si se fabrica si acum. Desi majoritatea motoarelor cu pistoane opuse au doua ambielaje legate cu roti dintate exista si exemple cu un singur ambielaj si set de biele articulate, vezi Commer TS3. Ca sa evite complicatia a doua ambielaje dar sa pastreze avantajele fluxului unidirectional de gaze si al admisiei asimetrice, in 1911 un italian pe nume Antonio Garelli a indoit pur si simplu motorul in doua si a montat doua pistoane pe o biela in Y. Si asa a luat nastere motorul cu doua pistoane si o singura camera de ardere, produs in ultima si cea mai inalta a lui incarnare de catre Puch pana in anii '70, insa nu cu biela Y ci cu biela secundara articulata pe biela principala.
 Astazi, cu exceptia catorva exoti, majoritatea motoarelor 2T cu flux unidirectional folosesc supape in chiuloasa si au respiratie externa, respectiv sunt diesele marine sau industriale supraalimentate.
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: Gusteru din Iunie 23, 2011, 04:19:42 pm
Rumpi dragule ... de ce nu scrii tu mai des ?  :icon_salut: Ca esti supraalimentat de info tehnice  :icon_salut: . Multumim de completare  ;)
Titlu: Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: dragosdinulescu din Iunie 25, 2011, 07:18:09 pm
Iaca scriu eu in locul lui Rumpi, si-l citez, poate o sa intelegeti intr-un final...asa ca o concluzie...

"Oameni buni, solutiile tehnice pentru montarea de GPL au fost rezolvate, dar pentru motorul de Trabant sunt mult prea complicate ca sa aiba un sens practic.

Deci...traducere... Motorul de Trabant nu poate fi tunat/modificat, in asa fel incat investitia sa merite, si sa aiba sens. Orice "tuning" pe motorul de Trabant, fie e prea costisitor, fie prea complicat ca sa aiba vreun sens!
Titlu: Re: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: anonimnecunoscut din August 25, 2013, 09:15:42 pm
Mai am eu o intrebare , poate pare prosteasca dar teoretic vorbind daca s-ar reusi amestecul de benzina plus gpl plus ulei amestec ar ajuta cu ceva amestecul de benzina si gpl la ungerea mai buna a motorului , adica in situatia data exista vre`o posibilitate sa functioneze la parametri normali , vorbind de o scala de 40% gpl 60 benzina :)
Titlu: Re: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: Teo din August 25, 2013, 10:01:58 pm
parerea mea e ca daca ar consuma doar 40% gpl si 60%benzina nu se merita sa pui pe nicio masina. costul instalatiei face ceva bani
Titlu: Re: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: ercutaradu din Iunie 01, 2015, 10:31:03 pm
GPL pe motoare 2T cu ungere prin amestec se poate doar cu o instalatie de injectie GPL in faza lichida in galerie. Chiar daca gasiti instalatia, trebuie introdus uleiul in rezervor inainte de alimentare. Am vazut asemenea instalatii, sunt pentru puteri foarte mari. Ca sa va lamuriti cu dilema motoarelor 2T cu carter umed, toate motoarele navale sunt 2T.
Titlu: Re: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: apomax din Iunie 05, 2015, 08:27:52 pm
Salut,sunt nou pe aici ,dar vad subiectul destul de interesant deoarece am facut sa functioneze motorul in 2 timpi cu GPL.Astept sugesti
Titlu: Re: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: avolocaru din Iunie 05, 2015, 09:49:13 pm
Cand esti nou este bine sa incepi cu prima pagina! :))
PS
Si daca tot l-ai facut... Povesteste! si mai povestim si noi...
Titlu: Re: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: apomax din Iunie 06, 2015, 06:03:31 am
Motorul este adaptat de mine si intrun viitor aropiat am sa fac STIHL-ul sa functioneze.Vezi MOTOR CM 902 CU GAZ SI FARA CARBURATOR
Titlu: Re: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: apomax din Iunie 06, 2015, 08:24:28 am
In principiu motorul merge foare bine,am ales gpl deoarece este stabil din punct de vedere termic,adica nu face autoaprindere inainte de PMS.Inainte am folosit acetilena ,dar era instabila ca compresie si dezvolta turatii peste limita cit ppoate suporta motorul.Daca aveti vreo nelamuriresau vreo intrebare este un tel.0768445552
Titlu: Re: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: victor din Iunie 06, 2015, 10:08:34 am
Domnule Mihai Lungu (apomax) va rog sa cititi cu atentie Regulamentul forumului si sa il aplicati. Aici suntem o comunitate unde discutam, nu aruncam o idee si cine e interesat mai departe trebuie sa va sune, sper ca ati inteles acest aspect. La sectiunea "Prezentare membrii" este strict pentru a va prezenta, a spune cateva cuvinte despre persoana, nu sa insiruim idei si la fel, pentru detalii ne trimiteti in alta parte sau sa va sunam. V-am sters de 2 ori topic deschis acolo gandindu-ma ca sunteti la inceput si nu sunteti familiarizat. Sper sa nu imi luati in nume de rau sfaturile. Observati cum scriu si ceilalti membrii ca sa va puteti face o idee. Spor!
Titlu: Re: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
Scris de: apomax din Iunie 06, 2015, 10:40:47 am
Am inteles