Autor Subiect: Gpl pe motoarele in 2 timpi !  (Citit de 12272 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Hoinarul

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 41
  • 2T & aircooled fan !
Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« : Mai 10, 2011, 08:49:07 am »
As vrea sa aud si eu mai multe pareri , daca se poate constructive , legate de ideea asta care imi tot trece prin cap.  :-\

Treaba este in felul urmator : M-am tot uitat pe net in ultimul timp ... si vad ca prin afara se tot poarta gpl-ul , pe scutere, motorete,generatoare,motoare de barci... ba chiar am vazut si la masinile de tuns iarba  :tongue3: . Asa ca ma tot gandeam sa fac si eu asta . Eu as vrea sa il pun pe un motor in 2 timpi , racit pe aer... asa ca apar ceva probleme (cel putin in cazul meu) prin kit-urile vandute pe afara , sunt pompe de ulei electrice si pulmon cu rezistenta electrica , eu trebuie sa rezolv in vre-un fel treaba cu uleiul,de incalzit gazul nu cred ca o sa am nevoie , ca nu o sa folosesc motoreta pe timp friguros, sau o sa merg pe benzina daca trebuie.

Am o butelie de 5 litrii de gaz, multi dintre voi le stiti, vechile butelii de voiaj, poloneze parca...am acel "robinet" care se monteaza pe furtunul de gaz pentru reglaj, as avea nevoie de un regulator de presiune reglabil, coliere si furtune.

Dar ramane problema uleiului. Cum sa fac ?

Eu ma gandeam sa alimentez cu ulei , direct pe galeria de admisie , chiar la intrarea in cilindru , si sa fie prin cadere, iar la capat sa fie un jigler calibrat , sa nu curca nici prea mult , nici prea putin, sau un sistem de 2-3 jiglere , care sa pulverizeze ulei pe galeria de admisi
:icon_brilsmurf:

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 375
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #1 : Mai 10, 2011, 08:55:43 am »
Complicat. Nu vad cum reusesti sa calculezi dozajul de ulei necesar, plus ca mai trebuie si pulverizat. Si nu numai asta. In functie de turatie, alimentarea cu ulei trebuie sa creasca ;)

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 645
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #2 : Mai 10, 2011, 09:49:12 am »
Complicat rau stiu ca la fostul loc de munca conducerea cumparase niste scutere motor 2t cutie automata insa ungerea se producea prin ajutorul unei instalatii prin picurare avea  un mini rezervor pt ulei si uleiul picurat in motor varia in functie de turatie deci e cam cu dus si intors treaba
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline Hoinarul

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 41
  • 2T & aircooled fan !
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #3 : Mai 10, 2011, 05:10:51 pm »
la pompa de ulei si rezervor separat ma gandeam si eu , pompa mecanica si nu electrica , dar pompa aia trebuie actionata de ambielaj , si debitul este variabil in functie de turatie .
Dar cineva tocmai mi-a spus o metoda folosita de un om,cu mult timp in urma , si anume , baga uleiul in butelie , inainte sa bage gazul si obtinea amestecul, gazul fiind lichid , se amesteca cu uleiul.

Iar pentru incalzirea gazului, ma gandeam sa trec o teava de cupru printre aripioarele cilindrului , si cand se incalzeste motorul , trec pe gaz ...
:icon_brilsmurf:

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 845
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #4 : Mai 10, 2011, 06:48:02 pm »
NU MERGE!
Ia-ti gandul de la gpl adaptat la motoarele in 2t, unse cu amestec.

In primul rand, exista motoare 2t care sunt unse cu pompa de ulei. Sunt de obicei motoare diesel in 2 timpi, folosite mai ales pt aplicatii care necesita forta, si putin pretentioase. Adica, de obicei motopompe pentru irigatii. Din cate stiu, nu se mai fabrica de mult, fiind invechite din toate punctele de vedere.

Mai sunt si motoare pe benzina, de obicei de scutere, unse cu pompa de ulei. Unele sunt cu baie, si uleiul nu se consuma, (astea sunt cele mai fiabile) altele sunt cu "ceata", adica cu picurare. Pompa baga ulei, si acesta se pulverizeza fin in carter.

TOATE motoarele care sunt unse prin ceata sau amestec sunt putin fiabile, TOCMAI din cauza ungerii necorespunzatoare. Asa e si Trabantul! Pentru ca uleiul se dizolva in benzina, iar apoi benzina se emulsioneaza cu aerul, intr-un carburator, se obtine o "ceata grasa", care asezandu-se pe piesele in miscare, le lubrifiaza. Prost insa.

GPL-ul este lichid doar in faza comprimata. Cand se destinde, in vaporizator, se transforma din lichid in gaz, si se raceste. Firesc. Legile fizicii. De aceea, vaporizatorul trebuie sa fie cald. Odata pentru ca trebuie sa compenseze racirea GPL-ului, atunci cand acesta isi schimba faza, si apoi ca sa preincalzeasca combustibilul. Similar cu "pata calda", de la carburatoare sau injectie. Daca vaporizatorul nu e cald, GPL-ul ajunge sa congeleze duzele prin care trece, si sa faca pe ele un fel de "zapada", care insa nu e zapada propriu-zisa, din apa, ci un fel de fulgi de GPL. Dar seamana cu zapada, si se comporta similar.

In concluzie... Atunci cand ti se destinde GPL-ul, si se raceste...si mai ai si ulei in el...crezi cumva ca acel ulei va face ceata? NO WAY! O sa fie gros, vascos, nu se va face o emulsie corespunzatoare, motorul nu se va unge.

Vrei GPL? Motor in 4 timpi, uns sub presiune,  cu pompa de ulei. Fie benzina, fie motorina. Ca merge GPL si la motorina...

Parerea mea...

Offline draku

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 619
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #5 : Mai 10, 2011, 06:57:49 pm »
cineva a realizat alimentarea cu gpl pe motor 2T, de wartburg insa (racit cu apa)
http://www.wartburgpeter.de/tm_gas.htm
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 845
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #6 : Mai 10, 2011, 07:15:50 pm »
Er hat jedoch diese Anlage vor Monaten außer Betrieb genommen, da die Lebensdauer des Motors betrieben mit Gas-Öl-Gemisch deutlich niedriger war, als bei Benzin-Gas-Gemisch... Cu alte cuvinte, durata de viata a motorului care functioneaza cu Gpl, este mai mica decat a motorului care functioneaza cu benzina/ulei.

In plus, omul mai are si un sistem special de dozare a uleiului...
http://www.wartburgpeter.de/tm_mixer.htm

Repet...si-asa un motor in 2t e prost uns, si are "din nastere" problema asta... Voi vreti sa-l omorati si mai devreme?

Offline draku

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 619
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #7 : Mai 10, 2011, 07:24:49 pm »
eeee, un motor pentru experimente s-o gasi undeva

"sistemul" special de dozare este de fapt o pompa de ulei de scuter. sau mai repede de ski-jet, ca e mai aproape ca si capacitate...
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline Cristi Traby

  • Userul a fost BANAT
  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 82
  • Userul a primit BAN
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #8 : Iunie 06, 2011, 06:31:39 pm »
Vaide steaua voastra cum sa pui gaz pe trabant :laughing7:

Offline draku

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 619
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #9 : Iunie 06, 2011, 08:43:23 pm »
cum sa pui?
cum au pus si altii (prin Vietnam de ex.)  pe motorete de 125 cmc, 2T, racite cu aer
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 350
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #10 : Iunie 06, 2011, 09:36:18 pm »
cristy ... te rog ... fara mistokaraie (si mai multa atentie la despartirea cuvintelor). E sectiune tuning ... ca atare ideile si brainstorming-ul sunt ESENTA. Merci.
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #11 : Iunie 06, 2011, 10:15:05 pm »
Ca sa vin si eu cu o idee... Cum nu cred ca se poate adapta motorul de traby la GPL, stiu un motor care e construit ca un motor in 4 timpi (adica arborele cotit este separat de alimentarea cu combustibil) si are doar 2 cicluri (2 timpi). Se numeste motor cu pistoane opuse cap la cap... Diferit de Boxer: http://thekneeslider.com/archives/2009/12/21/ecomotors-opoc-two-stroke-engines-opposed-piston-opposed-cylinder/ e foarte interesant! Merita citit despre el. Aici este si un filmulet din care se intelege principiul si este si explicat mai tot ce trebuie explicat : http://www.engineeringtv.com/video/Opposed-Piston-Opposed-Cylinder VIZIONARE PLACUTA! Pentru mine unu a fost foarte placuta!
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #12 : Iunie 06, 2011, 11:10:29 pm »
super tare ideea cu acest prototip de motor. Am ramas gura casca.  Cat de "simplu" este construit, practic e motor cu 4 pistoane dar are doar 2 cilindri. Genial. Mai ales cum se distrubuie fortele.
Scz de off-topic dar e foarte interesant motorul.

Offline draku

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 619
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #13 : Iunie 06, 2011, 11:14:38 pm »
foarte interesant
cum si mie mi se pare interesant un motor care porneste pe benzina (cu bobina, delco, etc) si dupa ce se incalzeste trece la functionarea pe motorina, ca motor diesel
dar cred ca ar fi bine sa nu poluam topicul asta
mai bine sa facem un topic despre noile (sau nou descoperite de catre noi) tehnologii
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 645
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #14 : Iunie 07, 2011, 10:02:53 am »
Victor sti ce masina are 2 cilindri si principiul de functionare este in 4 timpi?Chiar olcit special,cei drept au fost mai rare la fel ca  1.1.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”