Autor Subiect: Gpl pe motoarele in 2 timpi !  (Citit de 11970 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 347
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #15 : Iunie 21, 2011, 10:39:02 pm »
... ramane marea problema cu racirea(aer sau apa?) si lubrifierea motorului(amestec sau baie) si as mai gasi probabil un punct slab cele 4 biele lungi(factori de dilatare-o echilibrare perfecta a lor bla bla-seamana cu motorul cu abur locomotivele vechi). Deosebit de interesanta ideea sa pui 2 pistoane cap in cap. Si NORMAL ca la da la ARMY prima data (ceea ce e bine ca aia le forjeaza pan' la cer).
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #16 : Iunie 22, 2011, 01:05:19 am »
... ramane marea problema cu racirea(aer sau apa?) si lubrifierea motorului(amestec sau baie) si as mai gasi probabil un punct slab cele 4 biele lungi(factori de dilatare-o echilibrare perfecta a lor bla bla-seamana cu motorul cu abur locomotivele vechi). Deosebit de interesanta ideea sa pui 2 pistoane cap in cap. Si NORMAL ca la da la ARMY prima data (ceea ce e bine ca aia le forjeaza pan' la cer).

Am sa te contrazic la faza cu bielele prea lungi... Eu am facut slava domnului ceva motoare la facultate si am stat si de vorba cu un mare om prin Renault Technologie Roumanie si a zis ca nu se calculeaza termo la biele nici la motoarele in 4 timpi. Cauza a zis el este boltul care e o rupere termica intre piston si biela... Pistonul se calculeaza la greu si boltul nitel dar deja se pierde temperatura... sunt temperaturi mici la care dilatarea e neglijabila. In poza urmatoare vezi un piston si temperaturile lui in exploatare :



 Cu atat mai mult la bielele exterioare (cele 2 lungi) contactul lor cu pistonul e inexistent si deci nu au treaba mai deloc cu dilatarile. La faza cu locomotivele vechi... daca era tehnologie avasata treaba cu sincronizarea si echilibrarea lor nu ar mai fi existat. Deci si aici nu e o problema. (Vezi Stuka - al doilea razboi mondial) foloseau motoare cu pistoane opuse cap la cap. Ei asigurau un raport fix intre arborii cotiti prin roti dintate. Deci solutii exista si tehnologic e banal. Eu sunt de parere ca e trend-ul motorului clasic si deci nu se exploateaza si alte variante cum ar fi Wankel-ul (motorul rotativ) vezi Mazda RX7 si RX8, niste motociclete si avioane. La racire... e mai greu sa ii faci serpentine de racire sau alte modalitati dar asta se rezolva iar ungerea eu zic ca se poate face cu baie ca la 4 timpi. Ii asiguri camasii o ungere cu ajutorul unui segment de ungere iar restu', o pompa si multe canale. Recolectarea uleiului cred ca e o problema dar se rezolva. Am vazut un motor de autobuz american in 2 timpi cu baie de ulei... :



Trebuie studiat, oricum, eu am ajuns la concluzia ca mai nimic nu e imposibil... Lucrez la un palier gazostatic pentru licenta acuma, irelevant, dar am avut un dubiu in privinta modului de uzinare. Si mi s-a spus ca o rectificare de 5 microni e ceva normal pentru un utilaj de rectificat si am cam ramas surprins. 0,005 mm posibilitate de a intra in piesa cu o freza. Spectaculos!
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline draku

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 619
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #17 : Iunie 22, 2011, 10:10:44 am »
masina de rectificat e cu totul altceva decat masina de frezat
"pe vremea mea", cum ar zice unii, stiam ca masinile de rectificat prelucreaza la nivel de miime de mm (0,001), frezele la sutime (0,01) iar strungurile la zecime (0,1). totusi, e posibil sa ma insel, ca a trecut mult timp de atunci
iar noile tehnologii probabil ca au sarit peste limitarile astea
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #18 : Iunie 22, 2011, 11:23:43 am »
Cine stie ca nu am lucrat cu asa ceva in viata mea, eu am vazut produsul finit si mi s-a zis... N-am experienta si nici practica, dar oricum, o planeitate se asigura usor si prin super-finisare ajungi la tolerante super mici. Acuma nu ca ar avea asta legatura cu motorul respectiv dar stii cum e, in cantitati mari totul e posibil si mai ieftin. Din cauza asta ar fi mai scump un motor ca asta. Si probabil de aceea armata e interesat de el, ca nu are constrangerea banilor, unchiul Sam are bani.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 398
  • fa ce trebuie sa faci
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #19 : Iunie 22, 2011, 09:53:45 pm »
eu am intrat acum la un loc de munca , pe o freza cu cnc, face piese la micron ,si cica este deja in urma modelul asta de freza, sunt altele muult mai avansate (asta pe care sunt eu, are fabricatie 2010 , iar din 2011 , au aparut altele )
trabant 601 s kaki 1988
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline Rumpi

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 31
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #20 : Iunie 23, 2011, 01:21:42 am »

 Oameni buni, solutiile tehnice pentru montarea de GPL au fost rezolvate, dar pentru motorul de Trabant sunt mult prea complicate ca sa aiba un sens practic.
 Cat despre motorul cu pistoane opuse patentul dateaza din 1877 si benzinarul a fost rezolvat definitiv in anii 30, de aia e interzisa supraalimentarea la cursele de motociclete, pentru ca DKW a construit o scula supraalimentata cu motor cu pistoane opuse, care a ras orice concurenta. Era un motor 2T pe benzina, cu doua ambielaje, uns cu amestec prin admisie prin carter (cilindrii erau montati in oglinda, adica cilindrul unu avea admisia in dreapta si era alimentat din carterul dreapta si cilindrul 2 admisia in stanga alimentat din carterul stanga) supraalimentat cu compresor mecanic si care facea 45CP din 250cmc. Momentan dupa reconditionarea la TU Darmstadt motorul face 65CP. Ambielajele erau sincronizate cu roti dintate. Va rog nu confundati motorul acesta cu restul motoarelor cu pistoane opuse, care au respiratie externa si baie de ulei conventionala, alea sunt diesele 2T construite dupa modelul Junkers si se fabrica si acum. Desi majoritatea motoarelor cu pistoane opuse au doua ambielaje legate cu roti dintate exista si exemple cu un singur ambielaj si set de biele articulate, vezi Commer TS3. Ca sa evite complicatia a doua ambielaje dar sa pastreze avantajele fluxului unidirectional de gaze si al admisiei asimetrice, in 1911 un italian pe nume Antonio Garelli a indoit pur si simplu motorul in doua si a montat doua pistoane pe o biela in Y. Si asa a luat nastere motorul cu doua pistoane si o singura camera de ardere, produs in ultima si cea mai inalta a lui incarnare de catre Puch pana in anii '70, insa nu cu biela Y ci cu biela secundara articulata pe biela principala.
 Astazi, cu exceptia catorva exoti, majoritatea motoarelor 2T cu flux unidirectional folosesc supape in chiuloasa si au respiratie externa, respectiv sunt diesele marine sau industriale supraalimentate.

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 347
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #21 : Iunie 23, 2011, 04:19:42 pm »
Rumpi dragule ... de ce nu scrii tu mai des ?  :icon_salut: Ca esti supraalimentat de info tehnice  :icon_salut: . Multumim de completare  ;)
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 845
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #22 : Iunie 25, 2011, 07:18:09 pm »
Iaca scriu eu in locul lui Rumpi, si-l citez, poate o sa intelegeti intr-un final...asa ca o concluzie...

"Oameni buni, solutiile tehnice pentru montarea de GPL au fost rezolvate, dar pentru motorul de Trabant sunt mult prea complicate ca sa aiba un sens practic.

Deci...traducere... Motorul de Trabant nu poate fi tunat/modificat, in asa fel incat investitia sa merite, si sa aiba sens. Orice "tuning" pe motorul de Trabant, fie e prea costisitor, fie prea complicat ca sa aiba vreun sens!

Offline anonimnecunoscut

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 27
Re: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #23 : August 25, 2013, 09:15:42 pm »
Mai am eu o intrebare , poate pare prosteasca dar teoretic vorbind daca s-ar reusi amestecul de benzina plus gpl plus ulei amestec ar ajuta cu ceva amestecul de benzina si gpl la ungerea mai buna a motorului , adica in situatia data exista vre`o posibilitate sa functioneze la parametri normali , vorbind de o scala de 40% gpl 60 benzina :)

Offline Teo

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 287
  • Trabi:)
Re: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #24 : August 25, 2013, 10:01:58 pm »
parerea mea e ca daca ar consuma doar 40% gpl si 60%benzina nu se merita sa pui pe nicio masina. costul instalatiei face ceva bani
0766899212

Offline ercutaradu

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 89
  • am iesit pe sosea
Re: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #25 : Iunie 01, 2015, 10:31:03 pm »
GPL pe motoare 2T cu ungere prin amestec se poate doar cu o instalatie de injectie GPL in faza lichida in galerie. Chiar daca gasiti instalatia, trebuie introdus uleiul in rezervor inainte de alimentare. Am vazut asemenea instalatii, sunt pentru puteri foarte mari. Ca sa va lamuriti cu dilema motoarelor 2T cu carter umed, toate motoarele navale sunt 2T.
0728043905

Offline apomax

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 4
Re: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #26 : Iunie 05, 2015, 08:27:52 pm »
Salut,sunt nou pe aici ,dar vad subiectul destul de interesant deoarece am facut sa functioneze motorul in 2 timpi cu GPL.Astept sugesti

Offline avolocaru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 104
Re: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #27 : Iunie 05, 2015, 09:49:13 pm »
Cand esti nou este bine sa incepi cu prima pagina! :))
PS
Si daca tot l-ai facut... Povesteste! si mai povestim si noi...

Offline apomax

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 4
Re: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #28 : Iunie 06, 2015, 06:03:31 am »
Motorul este adaptat de mine si intrun viitor aropiat am sa fac STIHL-ul sa functioneze.Vezi MOTOR CM 902 CU GAZ SI FARA CARBURATOR

Offline apomax

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 4
Re: Gpl pe motoarele in 2 timpi !
« Răspuns #29 : Iunie 06, 2015, 08:24:28 am »
In principiu motorul merge foare bine,am ales gpl deoarece este stabil din punct de vedere termic,adica nu face autoaprindere inainte de PMS.Inainte am folosit acetilena ,dar era instabila ca compresie si dezvolta turatii peste limita cit ppoate suporta motorul.Daca aveti vreo nelamuriresau vreo intrebare este un tel.0768445552