Autor Subiect: Cutie Viteze - Inlocuire -Cum se face  (Citit de 18231 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Răspuns: Cutie Viteze - Inlocuire -Cum se face
« Răspuns #30 : Martie 29, 2011, 12:46:18 am »
    am facut si eu niste poze interioriului primei cutii de viteze pe care am desfacut-o... Teoretic, mare lucru nu e (in sensul de complicat), insa n-am umblat la tije si, in genere, la mecanismul de comutare viteze. De retinut ca este indicat ca desfacerea sa se faca avand maneta de comanda in jos, cu scopul de a evita iesirea tijelor sau a bilelor de pe ele. (pont de la Liviu  ;) )

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Răspuns: Cutie Viteze - Inlocuire -Cum se face
« Răspuns #31 : Martie 29, 2011, 09:59:04 pm »
..frei-ul sudat electric sau cu acetilena???? :icon_colors:
-simeringurile--schimbate sau doar scos arcul din mijloc, taiat un pic mai scurt si pus la loc???
..eee, la cutie mai era de zis..da' n'am avut timp...
trebuie atentie mare, daca la trenul mobil e uzura mare ( la ax-rulment) si iese rulmentul spre rotitza mare (parca) se departeaza pinioanele de sincron si sar bilele din cupla cu trei craci, sare si arcul de sub ele...cumva, daca se pierde-inlocuieste saiba aia otelita care e acolo, in capat-spre capac, pinioanele se deplaseaza nasol...in mers--> ramane blocata in a treia, face poc-poc-poc, cand bila(bilele) sarite se prind intre dintii pinioanelor...isi fac loc acolo...cred c'am aruncat cutia aia..TOTI dintii din ea erau ,,pocniti'', stirbi, de la bile...
..sa vezi palpator care si-a facut loc pe pana care il tine de tija de la schimbator..de dai la maneta in sus si jos la maxim, ca sa intre in vreo viteza...
..sa vezi furca rupta la un bratz...sau desprinsa din shuroape...bleaga...
..sau bila sarita din capatul tijelor baladoare--> sa vezi ce fuge afurisita..nici n'o mai vezi, daca n'ai noroc...
...sa vezi cum la model de cutie cu tripoda NU intra carcasa diferential de la ailalta si invers--stau pinioanele ca fortzate, daca se inchide cutia, NU se mai misca deloc (si totusi, au acelasi nr. de dinti...)
..mai sunt destule de zis...daca vrei(vreti..).

..uitam:
- cutia e bine sa fie desfacuta cu tija pusa in jos,  dar pusa pe un scaunel sau o galeata din tabla sau o cutie de lemn, (ca nu cred ca are cineva stand de cutie sau motor...), sa nu se atinga de sol si sa se schimbe pozitia furcilor fata de cum s'a scos...
--nu sunt bune carpe, la sters pe labutze, ca sug  oloiu'..numa' ziare..prefer ,,sportul'' pentru ca nu ma intereseaza si deci, nu am de ce sa m'apuc sa'l citesc in loc sa fac treaba..  :laughing7: :hello2: :P
--la final, oloiu' de cotie e cel mai greu de dat jos de pe labe --e mirositor si scarbos..trebuie dat la greu cu pur..apoi dero, ceva..la final cu sapun...cea mai mizerabila chestie e sa umbli la cutie, inauntru..
« Ultima Modificare: Martie 29, 2011, 10:20:25 pm de victor »
popandau de trabante

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Răspuns: Cutie Viteze - Inlocuire -Cum se face
« Răspuns #32 : Aprilie 09, 2011, 07:18:17 pm »
Am  terminat operatiunea cutia de viteze cu succes  :D Nu e lucru usor , trebuie multa rabdare si sa nu incurci lucrurile (ce/cum/de unde) ai scos sa stii sa pui la loc. Mi-a iesit,functioneaza foarte bine (am incercat toate vitezele in jurul cartierului) . Am invata MULTE din aceasta operatiune - sunt multumit ca am inceput si mai ales ca am terminat.
Acum , la sfarsit dupa ce am facut chestia montat/demontat de 3 ori specific:

- se poate scoate cutia fara a desface la planetare si fara a scoate suportul din spate asta insemnand si scoaterea planetarelor tripoda in conditii OK.
- se poate repune pe pozitie cutia fara a desface planetarele (capetele)
- atata doar se vireaza rotile si se introduce prima data planetara lunga , apoi cea scurta apoi cu grija se aseaza pe suportul spate , se pune la mana saiba si piulita si la urma se pozitioneaza pe tamponul din fata al cutiei.

Cum a zis Liviu MAREEEE ATENTIE la pozitia cautatorului - e cam greu de explicat CUM sunt asezate acele furci insa IMPORTANT e ca ele sa nu sara de pe pozitia lor. Daca sar ... trebuie sa stai sa " giudeci " DE CE aia trebuie sa stea ACOLO si aialata DINCOLOsi etc. Sunt interdependente.

BAFTA si RABDARE  ;)
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Răspuns: Cutie Viteze - Inlocuire -Cum se face
« Răspuns #33 : Aprilie 09, 2011, 08:45:49 pm »
..sa vezi ce frumos e cand sare bila dintr-unul din capetele tijelor baladoare (asa e la carte..)...si se zapacesc pozitiile... :BangHead:
..in rest, bravo. :blob7:
popandau de trabante

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Răspuns: Cutie Viteze - Inlocuire -Cum se face
« Răspuns #34 : Mai 10, 2011, 08:46:53 am »
S-au slabit, la mine, cele doua piulite care tin suportul, in spate la cutie. O piulita, se poate strange cu cheia tubulara (ai acces prin suport). In schimb, la cealalta, trebuie sa ai cursuri de yoga =)) Cu trei chei diferite de 13, am reusit (dintre care una taiata), strangeam cate un gang cu fiecare in parte :tongue3:

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Răspuns: Cutie Viteze - Inlocuire -Cum se face
« Răspuns #35 : Mai 10, 2011, 10:23:30 am »
Stiu asa este ideal ar fi o rampa gen cele de poligon acr iar sub aceasta gura betonata cu trepte pentru a cobora sub ea aici in depozitul acesta este una foarte faina cum am descris pentru camioane mama ce bn am verificat-o odata plus alte 7 duri cimentate cu trepte .Insa pacat de ele pentru ca pe cele 7 le-au astupat cu moloz iar rampa pt camioane vor sa o taie si sa o vanda la remat .Ceausescu ne-a construit sa avem si noi acum daramam si vindem
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Răspuns: Cutie Viteze - Inlocuire -Cum se face
« Răspuns #36 : Iunie 05, 2011, 09:28:32 pm »
postez aici ca este mai potrivit
-continuarea cu axul secundar
-am facut pana la urma si presele cu pricina
-cea din partea stanga are 2 mm la tabla care trage (asa e spatiul dintre camasa rulmentului si pinion)
-cea din dreapta are tabla cate trage 5 mm grosime (la fel ,atat este spatiul dintre rulment si pinion)
-au iesit f usor ,va urma incheierea ,alte uzuri nu am gasit
-deci ca rezumat la cutia asta am schimbat :frey-ul , 4 rulmenti (toti de la ambele axe),un semering, si un oring

  
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Răspuns: Cutie Viteze - Inlocuire -Cum se face
« Răspuns #37 : Iunie 06, 2011, 02:02:35 pm »
postez aici ca este mai potrivit
-continuarea cu axul secundar
-am facut pana la urma si presele cu pricina
-cea din partea stanga are 2 mm la tabla care trage (asa e spatiul dintre camasa rulmentului si pinion)
-cea din dreapta are tabla cate trage 5 mm grosime (la fel ,atat este spatiul dintre rulment si pinion)
-au iesit f usor ,va urma incheierea ,alte uzuri nu am gasit
-deci ca rezumat la cutia asta am schimbat :frey-ul , 4 rulmenti (toti de la ambele axe),un semering, si un oring

  

Nu ai schimbat si rulmentii aia mari de la diferential? Au codul 16013 si sunt doua tipuri: Pana-n '74 si dupa... Aia pana-n '74 au 28,50 mm latime si cei de dupa au a latime de 11 mm codul rulmentului ramanand acelasi (Ceea ce mi se pare ciudat). Oricum eu i-am cumparat de pe Scoartei, si sincer sa fiu era singura pereche "buna"... Ce am luat eu arata ca nou dar agata nitel cand ii invarteam la mana, dupa spalare si gresare n-au mai facut deloc figuri. Dar ce mai aveau acolo... erau ruginiti rau, si nu cred ca, curatare si gresare era suficient. Cred ca i-a depozitat la umezeala si nu a pus ulei pe ei...
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Răspuns: Cutie Viteze - Inlocuire -Cum se face
« Răspuns #38 : Iunie 06, 2011, 09:56:50 pm »
nu am mai schimbat si la diferential , de ce sa ma leg la cap daca nu ma doare (plus ca e lipsa fonduri, asta e cel mai important acum, dar sunt buni, nu e problema)
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Răspuns: Cutie Viteze - Inlocuire -Cum se face
« Răspuns #39 : Iunie 06, 2011, 10:02:36 pm »
nu am mai schimbat si la diferential , de ce sa ma leg la cap daca nu ma doare (plus ca e lipsa fonduri, asta e cel mai important acum, dar sunt buni, nu e problema)

N-au moarte rulmentii din cutie... Toata ziulica se "spala" in ulei...
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Răspuns: Cutie Viteze - Inlocuire -Cum se face
« Răspuns #40 : Iunie 06, 2011, 10:13:14 pm »
   Si tu de ce i-ai schimbat, bai "jmechere", daca nu?! Ai?  :P
In alta ordine de idei, cred ca am si eu niste rulmenti mai "relaxati" prin cutia asta a mea... Care e treaba: la viteze mici nu-i bai; insa daca ajung la un 75-80 si de acolo o las la liber sau cu foarte putina acceleratie, face un uruit puternic pana cand ori revin cu acceleratia, ori scade viteza sub 75km/h. Plus de-asta, la ralanti se aud DIN CUTIE niste pocnituri care se anuleaza atunci cand, de exemplu, imping putin maneta intr-o parte sau alta, ca si cum as vrea s-o bag in viteza. Sa fie ceva rulmenti? Frei-ul e super, prinde si iarna si totdeauna; d-aia n-as desface cutia doar pt atata. dar e destul de suparator sa fii nevoit sa mergi ori cu 70, ori cu 80... eu mergeam cu 75, dar e un zgomot care uneori il depaseste pe cel al motorului... Ce ziceti sa fie?

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Răspuns: Cutie Viteze - Inlocuire -Cum se face
« Răspuns #41 : Iunie 06, 2011, 10:51:06 pm »
Daca era de la rulmenti, cu cat mergeai mai tare cu atat facea mai rau... Asa ar fi logic si in cazul in care sa zici ca e zgomot de pinioane... Deci cred ca este altceva dar nu stiu ce. Oricum rulmentii nu cred ca sunt. Sincroane, habar n-am.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html