Azi am facut un transplant de motor efectiv: am inlocuit un motor cu altul deja gata (sau mai precis pe care l-am gatat intre timp)! Aceasta operatiune era imperioasa de vreme azi-dimineata mi s-a calat ambielajul in carter...
Eu voiam sa trag cat mai mult de el, sa tin, dar atat i-a fost! Bine ca chiar ieri m-a ajutat viorel si am pus alt ambielaj bun, sa fie gata. S-a dovedit o miscare foarte bine cronometrata! La desfacere, in afara de imposibilitatea de rotire a fuliei, am constat si o spartura sau, mai bine zis, o crapatura cam de 2mm latime/25mm lungime in partea inferioara a carterului, sub cilindrul 2. Dupa extragerea motorului si o mai atenta verificare, am observat o alta crapatura in jumatatea superioara a carterului, "vis-a-vis" de cealalta numai ca putin mai sus. Asta e mai mica in latime, dar cu un "design" mai complex, ramificandu-se pe aprox. 3-4cm
2. Asa ca ca mi-am dat seama de ce nu mai voia sa porneasca dupa ultimul drum (fireste, unul fooarte zgomotos si insotit de felurite trosnituri, pocnituri si zgaltaieli (eu tot speram ca macar sa ajung sa iau piesele necesare pt schimbarea motorului folosind masina; tot tramvaiul a trebuit sa-l folosesc...). De aici, singura problemuta mai naspa e ca ala era motorul din Cartea de Identitate, ceea ce inseamna alti bani la RAR.
De cealalta parte, motorul asamblat cu ajutorul si la sfaturile lui Viorel a pornit la prima cheie si este, de departe, cel mai silentios motor pe care l-am avut pe trabi (asta e al treilea de cand am masina). Merge frumos, trage tot cam ca celalalt si maine o sa incerc si-un consum. Revin cu poze cand se milostiveste cineva de-un aparat (sora sau prietena)!
P.S. Am montat proiectoarele pe care le-am expus mai sus. Sunt super! Fac o lumina nu de proiectoare clasice, imprastiata pe cativa metri in fata masinii, ci de faruri, cu un fascicul concentrat, mergand ajustate si ca faza lunga. Oricum, au fost testate doar in oras. vedem cum se comporta la tara, luna viitoare!
P.P.S. (pt Viorel) - trebuia sa fac cumva sa inchei motorul si bani pt pistoane n-am avut. Am combinat un bolt si-o colivie noua cu pistonul ala de avea joc si s-a rezolvat, cel putin partial - sau temporar. Oricum, la montaj pe biela, asta nu avea mare joc, chiar nesemnificativ, comparativ cu celalalt piston (care n-avea deloc, dupa cum stii!
)