Autor Subiect: Frane pe disc  (Citit de 57706 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline NuMereLiftu

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 57
    • YourSpace
Frane pe disc
« : Mai 17, 2009, 12:42:07 pm »
Mi-as pune si eu pe trabantel frane pe disc... nu aveti idee cum se procedeaza sau de ce am nevoie... multumesc!

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Frane pe disc
« Răspuns #1 : Mai 17, 2009, 01:16:41 pm »
pai simplu, din punct de vedere teoretic
se face un transplant de la un 1.1 si apoi se merge la bucuresti la omologare,
de ce a bucuresti? pentru ca trebuie sa-ti supuna masina la un teste foarte riguros, de siguranta ( :-@ )
apoi..la testul asta, daca iese ok se face omologarea, omologare ce includa si o anumita taxa...foarte piperata,
ceva de genul o suta si ceva de milioane, ma interesez si iti spun exact.

concluzia: nu se merita, un trabant 601 nu are motor atat de zdravan incat sa nu-i faca fata franele (pe fata ma refer) pe saboti care le are din dotarea standard, daca schimbi motorul, da, iti trebuie ceva mai tare ca sa-ti opreasca bolidul...dar asa, nu vad rostul
mai degraba iti iei un 1.1 cu frane disc omologat de la mama lui si cu motor in 4 timpi.

sau..mai este si smecheria pe sub mana...ori ai pe cineva la RAR si te "rezolva" ori mergi cu franele alea noi pe disc pana te opreste unu curios pe strada (raru) sau la un itp.

nu zic ca nu se poate pune, se poate dar nu se justifica raportul pret/calitate/necesitate

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Re: Frane pe disc
« Răspuns #2 : Mai 17, 2009, 04:25:16 pm »
Victore, nu mai speria omu`!
Nu spun ca nu ai dreptate...Asa e, daca vrei sa schimbi, ar trebui si sa omologhezi. Dar, ai tu impresia ca habar au aia le la ITP sau de la RAR ca ai pus etriere? Nici nu baga de seama! Si cand se vinde o masina, se uita doar la seria de caroserie!
Asa ca, bre "scara rulanta", daca te simti in stare sa-i schimbi singur franele, fa-o! Nu te da pe mana vreunui mecanic, ca cine stie ce mandra minune iti face! Pune mana, studiaza, aprofundeaza. Si, daca ai ajuns la concluzia ca esti in stare sa o faci SINGUR, fa-o! Daca nu, stai pe curu` tau ca , vorba lu` Victor, cu franele nu te joci, si slava Domnului, ai frane pe Trabant de n-a avut Dacia niciodata! Asta, sigur, daca sunt reglate, curate, aerisite...

Si uite, ca vorbind despre frane, mi-am adus acuma aminte de o faza...
In ultima saptamana am schimbat placutele de frana la Musso. Masina, luata cu 2 luni in urma...

FRATILOOOOOOOOOOOOOR! Ce am gasit acolo, m-a luat cu transpiratii! O siguranta care tinea placutele pe  etrier ,de pe fata dreapta, era legata cu sarma! Nu stiam eu de ce zornaie ceva...Pe spate, atat pe stanga cat si pe dreapta, cate unul dintre bratele culisante de la fiecare etrier, erau ruginite si blocate! Cand m-am uitat la placute, erau uzate neuniform. Normal, ca se dusese draq autoreglaju` care era asigurat de culisante!
Ce concluzie se trage de aici? Urmatoarea: daca nu va schimbati singuri sabotii/placutele la frane, cereti mecanicului care va face treaba asta sa desfaca , sa curete si sa greseze toate piesele componente !

 In cazul Trabantului, desfaceti pistonasele si cilindrii, curatat-i, schimbati garniturile daca e cazul, schimbati lichidul de frana, curatati si gresati cu vasilina regulatoarele de distanta de la saboti, iar in final aerisiti franele. Aerisirea se poate face si de unul singur. Umpleti vasul cu lichid, lasati aerisitoarele deschise, paziti sa nu ramana vasul de lichid gol, si cand curge lichid de frana fara bule de aer pe la toate aerisitoarele, atunci le inchideti si toata treaba e facuta! Legile gravitatiei se aplica si aici... :D
Sau, daca vreti sa faceti economie de lichid de frana, faceti treaba pe rand, incepand cu dreapta spate, stanga spate, dreapta fata si la final stanga fata. Mai mult, puteti conecta un furtun transparent (cum se gaseste la perfuzoare) la aerisitor, si lichidul de frana care se scurge prin perfuzor il colectati intr-un borcan. Metoda asta e mai buna, desi e mai lenta, pentru ca in plus, puteti vedea pe furtunas daca mai sunt bule de aer! ;)
« Ultima Modificare: Mai 17, 2009, 04:32:04 pm de dragosdinulescu »

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Frane pe disc
« Răspuns #3 : Mai 17, 2009, 05:56:20 pm »
eheee..da nu am vrut sa sperii omu'
i-am oferit realitatea vazuta prin ochii mei :D
poate sa isi puna..sa faca cum vrea..eu spun cum vad eu..si cum e la mine
si apropo de asta
la mine..zona Botosani...lucrurile nu sunt chiar atat de simple,
astia daca te prind in trafic cu o masina mai veche...pe dreapta si sus pe rampa cu tine...si te puriceste de numa numa...
cati au ramas saracii fara taloane..moama..si unii fara "vina" ca sa  spun asa...
deci, eu unul daca ar fi sa pun frane disc fata la trabi, tre sa o sui pe remorcuta si fuga la rar, e dosar penal
se iau astia de tine si daca ai un beculet mai colorat
poate la voi e mai bine...daca e asa..puneti-va frane disc si pe fata si pe spate...
dar intre noi fie vorba...
chiar se justifica  necesitatea? sa nu mai spun de pret si calitate.
e totusi motor de 595cmc

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Frane pe disc
« Răspuns #4 : Mai 18, 2009, 12:54:13 am »
eu am niste piese pregatite de vreun an,pt. a le monta pe fuzete de trabi, dar nu a fost timp,desi pana la urma tot o sa le pun pe masina , faza cu rarul e la noroc,cea cu meritatul , eu zic , ca merita pt. ca sunt mai eficiente , si nu se deregleaza asa repede , altfel nu aveau toate masinile cu disc pe fata (cel putin,pana si scooterele au cu disc,sau la biciclete,asa ca nu sunt aia prosti degeaba)
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline NuMereLiftu

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 57
    • YourSpace
Re: Frane pe disc
« Răspuns #5 : Mai 18, 2009, 03:54:09 pm »
No tare... :)) cred ca o sa-mi curat bine toate pe acolo pe la roti si sper sa nu mai traga masina stanga... Parca mi se blocheaza roata stanga si ma trage rau de tot. Daca le-as curata calumea ar putea sa mearga bine oare?

Offline mariogalati

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 38
Re: Frane pe disc
« Răspuns #6 : Iunie 06, 2009, 08:16:12 am »
am facut frana disc la trabant 601 , cu elemente de dacia nova, dar a treb sa fac o modificare si la planetra de trabant sa-i transplantez fusul canelat de la o planetara de dacia.Operatia necesita stung, sudura mig-mag-prindere doar in puncte ,iar centrare pe strung ,continuarea suduri mig-mag,apoi operatie de strunjire a adaosului de material sudat.
cei interesati ma pot contacta: mariogalati 0722 243 212.
« Ultima Modificare: Iunie 06, 2009, 01:54:27 pm de victor »

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Frane pe disc
« Răspuns #7 : Iunie 06, 2009, 11:08:24 pm »
este o metoda mult mai simpla , pe planetara de trabi modelul dupa anii '85, merge perfect butucul de la golf 1 ,posibil si golf 2 , si discurile aferente , plus o piesa adaptoare care se prinde pe fuzeta de trabi si etrierul pe piesa asta , si gata sistemul , fara strung
« Ultima Modificare: Iunie 06, 2009, 11:14:57 pm de remi »
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Re: Frane pe disc
« Răspuns #8 : Iunie 07, 2009, 12:17:16 am »
Mmmmmmmmda! ;D

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Re: Frane pe disc
« Răspuns #9 : Iunie 07, 2009, 09:35:22 pm »
inca 2 poze  ;) 
Das  auto

0733825596

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Frane pe disc
« Răspuns #10 : Iunie 07, 2009, 09:44:12 pm »
Gabi, ai asa ceva montat pe masina? sau pozele le-ai luat de pe site, ca vad un link acolo...
are cineva asa ceva montat? ca arata suuuper :D

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Frane pe disc
« Răspuns #11 : Iunie 08, 2009, 01:20:03 pm »
am eu asa ceva ,pt. ca am cumparat trabi cel albastru cu dungi si are frane pe disc pe fata , si se simte mult mai bine ,si sistemul este exact cum e cel cu fuzetele din poza pusa de mine,discuri si suporti de etrieri cu tot cu etrieri , merg mai multe modele , in special de vw,acum ramane sa vedeti ce gasiti si la ce bani , mai putin piesa de legatura intre fuzeta si suportul de etrier , care eu personal pot vinde un set la pretul de 100 ron (pe sit la nemti este in jur de 100 euro , nu mai stiu exact)
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Frane pe disc
« Răspuns #12 : Iunie 08, 2009, 01:25:25 pm »
uite niste poze ,fac si altele cand am timp ,


si automat treci si la prezoane 4x100 ,pe spate se poate tot la fel ,sau mai simplu cu flanse , cum e la mine,dar raman si sabotii cu tamburi
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Frane pe disc
« Răspuns #13 : Iunie 08, 2009, 02:43:09 pm »
am eu asa ceva ,pt. ca am cumparat trabi cel albastru cu dungi si are frane pe disc pe fata , si se simte mult mai bine ,si sistemul este exact cum e cel cu fuzetele din poza pusa de mine,discuri si suporti de etrieri cu tot cu etrieri , merg mai multe modele , in special de vw,acum ramane sa vedeti ce gasiti si la ce bani , mai putin piesa de legatura intre fuzeta si suportul de etrier , care eu personal pot vinde un set la pretul de 100 ron (pe sit la nemti este in jur de 100 euro , nu mai stiu exact)
ala cu dungi albe? aveam niste poze cu el pe undeva...mi-a cazut ochii cand am vazut pentru prima data trabiul ala, cred ca a fost primul trabant din club care eu l-am vazut...cand am descoperit eu lumea trabantistilor.
Franele pe disc sunt omologate? le ai trecute in carte?

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Re: Frane pe disc
« Răspuns #14 : Iunie 08, 2009, 07:37:52 pm »
Citat
Gabi, ai asa ceva montat pe masina? sau pozele le-ai luat de pe site, ca vad un link acolo...
are cineva asa ceva montat? ca arata suuuper
da le-am luat de pe un site  :) imi place la nebunie cum arata trabiul pe care sunt montate
Das  auto

0733825596