Autor Subiect: Trabant 1.1 - ghidul incepatorului cu intrebari  (Citit de 9067 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline DariusJ

  • Fost Trabantist
  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 10
  • Fost Trabantist
    • Darius Jula Site
Trabant 1.1 - ghidul incepatorului cu intrebari
« : Aprilie 25, 2014, 02:52:28 pm »
Salutare tuturor,

Deschid acest topic in speranta ca nu toate intrebarile mele isi au raspuns printr-un reply al vreunui topic de pe aici. Daca cumva se gasesc, va rog sa ma scuzati. :)

Doresc sa-mi iau, in viitorul apropiat sper, un Trabant 1.1, dupa ce prima mea masina, un Trabant 601s mi-a intrat la suflet - povestea lui aici. Am cateva intrebari la care as vrea sa gasesc un raspuns, de preferat inainte sa-l iau. :)

1. Cum se fac service-urile, la cati km/ani, ce se schimba? (ulei, filtre, distributie, placute de frana)
2. Se mai gasesc piese noi? Avand in vedere ca multe sunt de Polo-ul de la care imprumuta motorizarea eu ma gandeam ca se mai gasesc. Daca se gasesc, poti sa mergi la magazine de piese auto si sa zici ca vrei placute de frana (exemplu) pentru Trabant 1.1? Sau trebuie sa stii modelul de Polo de la care a imprumutat tehnologia?
3. Dar piese de caroserie? Se gasesc, unde?
4. Reglaje la motor? Se intretine greu Trabant 1.1? Trebuie des reglat carburatorul si aprinderea? Se mai gasesc mecanici care se pricep? Eu sunt din Timisoara.

Orice alte indicii/informatii utile sunt binevenite. :)

Offline Bong

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 479
    • http://low-society.com/
Re: Trabant 1.1 - ghidul incepatorului cu intrebari
« Răspuns #1 : Noiembrie 14, 2014, 06:52:11 pm »
am observat faptul că topic-ul este deschis de mult și nu s-a deranjat nimeni să răspundă, dar poate scriind aici, răspunsul poate fi util pentru alții.

1. service-urile se fac foarte ieftin și ușor. eu am schimbat garnitură de chiulasă 40 ron (cred), ulei Eneos din gama premium 75 ron, filtru de ulei champion 20 ron, curea de distribuție Contitech 32-36 ron, curea de accesorii q-fit 12 ron. poți să te duci la orice magazin de piese auto și să ceri piese de trabi 1.1 , apar și în sistemele Unix și Szakal Metal.
2. cred că răspunsul e cuprins mai sus.
3. piese de caroserie nu știu dacă se găsesc noi, dar se găsesc SH din dezmembrări. în afară de bări, capotă, grilă și aripa spate de pe partea pasagerului piesele sunt identice de pe orice trabi din '63 până în '91, cele menționate potrivindu-se dar fiind nevoie de mici adaptări ca să fie ok treaba.
4. aprinderea este electronică, deci nu trebuie reglată, șocul este electronic și automat deci nu trebuie să-ți faci probleme, iar carburatorul se reglează relativ ușor, iar dacă te plictisești de carburator se potrivesc diverse sisteme de injecție de VW, cu adaptările aferente (pompă de benzină electrică etc).

de asemenea se potrivesc și motoare de VW dacă se strică motorul, direct bolt-on, dacă este de 1045cmc nu contează de pe ce mașină e luat sau ce an de fabricație, la RAR se trece în carte fără artificii (am verificat la RAR București). evident că se potrivesc și mai mari direct bolt-on, dar nu se pot omologa pentru că trăim într-o țară în care lumea votează PSD. la cutii de viteze este mai dubios. se potrivesc, dar nu bolt-on, suporții fiind atipici iar cutia fiind de fabricație IFA, nu VW, sau sub licența VW. cu niște suporți custom, timonerie custom și planetare custom se potrivesc și alte cutii de VW.
If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!

Offline DariusJ

  • Fost Trabantist
  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 10
  • Fost Trabantist
    • Darius Jula Site
Re: Trabant 1.1 - ghidul incepatorului cu intrebari
« Răspuns #2 : Noiembrie 15, 2014, 10:28:38 am »
Multumesc mult pentru raspuns. :) Intre timp aflasem unele raspunderi de la Gusteru, dar unul scris e bine sa fie aici.

Offline Bong

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 479
    • http://low-society.com/
Re: Trabant 1.1 - ghidul incepatorului cu intrebari
« Răspuns #3 : Noiembrie 15, 2014, 01:37:29 pm »
la pompa de apă m-am distrat puțin s-o schimb, că nu avea loc să iasă, așa că a trebuit să eliberez motorul dintr-un suport și să-l ridic câțiva cm cu cricul, să aibă loc să iasă. i-am făcut o revizie destul de extinsă motorului, și m-a dus undeva la 400 ron. aici amintesc ulei, filtru ulei, curea distribuție, curea accesorii, pompă de apă, garnitură de chiulasă și axă cu came de pe un 1.3, în afară de axa cu came, toate piesele de la Szakal Metal și numai de cea mai bună calitate (în afară de cureaua de accesorii unde am zis că la 12 lei o iau pe cea mai ieftină că poate să se rupă și de 2 ori pe an nu mă interesează, că se pune în 2 minute).

un schimb  de ulei cu filtru costă undeva la 100 ron cu ulei mai ieftinache făcut la un service sau tot la fel cu ulei de cea mai bună calitate făcută acasă.

If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Trabant 1.1 - ghidul incepatorului cu intrebari
« Răspuns #4 : Aprilie 15, 2015, 02:42:37 pm »
Scriu pe aici sa nu stric alte subiecte  ;) Este un trabant albastru 1.1 la vanzare si vad ca are peste 255.781 Km. Sunt asa fiabile?

Offline Bong

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 479
    • http://low-society.com/
Re: Trabant 1.1 - ghidul incepatorului cu intrebari
« Răspuns #5 : Septembrie 28, 2015, 12:16:15 am »
Scriu pe aici sa nu stric alte subiecte  ;) Este un trabant albastru 1.1 la vanzare si vad ca are peste 255.781 Km. Sunt asa fiabile?

 văd că nu ți-a răspuns nimeni atâta timp...deci te lămuresc eu, sau măcar încerc.
varianta scurtă : DA.
varianta lungă : păi în afară de cutia de viteze care e un gunoi, dar e un gunoi făcut destul de simplu și de bine, mașina de ce nu ar duce? motorul este unul de VW care la momentul utilizării în această aplicație avea aproximativ 20 de ani de când exista, fiind folosit inclusiv pe Golf 1, fără șoc automat și fără aprindere electronică, deci probleme nu aveau de unde să apară. singura parte care mi s-a părut jalnică la această mașină a fost instalația electrică pe care am făcut-o dispărută foarte repede. ea săraca, defapt nu avea nici o problemă, dar nu mi-a plăcut mie cum arăta, fiind derivată din instalația originală de trabi, nu din cea de golf cum ar fi fost bine.
If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!

Offline TRABANTUS1972

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 416
Re: Trabant 1.1 - ghidul incepatorului cu intrebari
« Răspuns #6 : Ianuarie 26, 2017, 07:55:16 am »
Hm... :icon_scratch:Citind cele scrise mai sus, mi s-a reaprins dorinta pentru un 1.1, singurul care ar fi tolerat de consoarta... :BangHead:

O intrebare: distributia, mai exact doar cureaua si rola(sau rolele) se schimba usor? Pompa de apa am inteles, dar as vrea sa stiu daca in eventualitatea unei achizitii, as putea sa-i fac serviceul uzual si obligatoriu pentru o masina necunoscuta(distributie, ulei, filtre) singurel! :wave:

Filtrul de benzina este in compartimentul motor, sau pe sub ea?

Multumesc! :love3:

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Trabant 1.1 - ghidul incepatorului cu intrebari
« Răspuns #7 : Ianuarie 26, 2017, 08:46:23 pm »
iti zic ce am facut eu
-am montat motor de warbi 1,3 pe trabi 601 , cu modificarile aferente , care este cam identic cu cel de 1,1 , diferint in interior
-a venit si momentul sa inlocuiesc , cureaua , pe care am rezolvat-o singur , in manual arata exact poze cu montarea la punct , intinzatorul fiind pompa de apa , pe atunci nu am stiut , am aflat ulterior , si cureaua am bagat-o fortat din lateral , in fine am pornit motorul toate bune si frumoase
-filtrul de benzina din cate stiu este pe furtunul dinaintea intrarii in carburici , sau la iesirea din turul din rezervor , tot in compartimentul motor
-deci le poti face singur , cum am facut si eu , schimburi de filtre si ce mai vrei , numai sa ai scule (nu ceva pretentios)
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline TRABANTUS1972

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 416
Re: Trabant 1.1 - ghidul incepatorului cu intrebari
« Răspuns #8 : Ianuarie 27, 2017, 07:03:50 am »
Multumesc Remi! :love3:


Ai reusit omologarea masinii, circuli cu ea? Cu buclucasa pedala de ambreiaj ce se intampla mai exact,ca imi imaginez cum ar fi sa cedeze vinerea dupa-amiaza pe Stefan cel Mare...ok, o las in a 2 a si ma tarai din baterie pe prima banda, dar la cat de intelegatori sunt soferii din Bucuresti :BangHead: :BangHead: :BangHead:

Offline iulian1andrei

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 570
Re: Trabant 1.1 - ghidul incepatorului cu intrebari
« Răspuns #9 : Ianuarie 27, 2017, 09:45:32 am »
In legatura cu pedala de ambreiaj,  de la frecare se subtiaza urechea unde intra cablul in pedala,  pana se rupe.  Solutia sigura este sa pui pedala noua cand iei 1.1, iar la cea uzata ii schimbi bucata de tabla unde se afla urechea,  cu alta noua,  de 3-4 mm grosime,  pe care o sudezi de pedala,  dupa ce in prealabil o tai pe cea rupta. Daca am timp o sa fac o poza la pedala mea rupta,  sa vezi problema.

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Trabant 1.1 - ghidul incepatorului cu intrebari
« Răspuns #10 : Ianuarie 27, 2017, 09:45:11 pm »
   Masina am pus-o la vanzare , cateva saptamani , nu a vrut-o nimeni (sa o cumpere efectiv) , asa ca am luat dupa ea toate piesele mici bune , si am dus-o la program , cu parere de rau , dar  mai aveam vre-o trei trabi , si nu mai era loc de parcare pe strada . Bonul ala i l-am dat unui vecin de strada , mi-a dat exact cat vroiam sa il vand , si asta a fost povestea. Mai trebuiau bagati bani destui in el , si nu ii aveam ( pentru facut interiorul (huse di bord), vopsea exterioara, frane disc , omologari ) , basca nici servici pe atunci , asa ca prioritatile de familie sunt mai importante.
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline TRABANTUS1972

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 416
Re: Trabant 1.1 - ghidul incepatorului cu intrebari
« Răspuns #11 : Ianuarie 28, 2017, 08:31:10 am »
Multumesc pentru raspunsuri! :3some: Dar pedala noua e mai groasa?

Offline iulian1andrei

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 570
Re: Trabant 1.1 - ghidul incepatorului cu intrebari
« Răspuns #12 : Ianuarie 28, 2017, 07:39:54 pm »
Pedala noua nu este suptiata la gaura unde intra cablul,  dar nu este mai groasa. Pentru asta am vorbit de inlocuire a urechii la vechea pedala cu tabla mai groasa,  pentru a tine mai mult.

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Trabant 1.1 - ghidul incepatorului cu intrebari
« Răspuns #13 : Mai 01, 2017, 08:07:47 am »
O rugaminte, vreau sa-i schimb filtrul si uleiul. Ce cantitate intra? Am rasfoit putin manualele si cred ca intra 3 L. Dar inca o confirmare nu strica, multumesc!

Offline Valentin

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 86
    • Descopera Realitatea
Re: Trabant 1.1 - ghidul incepatorului cu intrebari
« Răspuns #14 : Mai 01, 2017, 09:03:20 am »
3 lt motor si 1.2 lt cutie
0775.500.516