Autor Subiect: LASTUN - Dacia 500  (Citit de 12834 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
LASTUN - Dacia 500
« : Ianuarie 18, 2010, 07:32:32 pm »
Aici se vor posta INFO tehnice etc despre "pasarea" romaneasca LASTUN.
----------------------------------------------------------------------
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Răspuns: LASTUN - Dacia 500
« Răspuns #1 : Ianuarie 29, 2010, 06:44:23 pm »
    "Dacia 500, denumita si Lastun, nu are nimic in comun cu intreprinderea de la Colibasi in afara numelui, modelul fiind diferit de cele produse de UAP.  Este un autoturism cu o caroserie de tip coach in 2 usi, realizata din rasaini sintetice, fapt ce-i ocnfera rezistenta la coroziune. Motorul asezat transversal in fata are o capacitate de 499 cmc, 22,5 CP, un consum de 3,3l/100km si o viteza maxima de 106 km/h. Fabricatia Lastunului s-a facut la fosta uzina Tehnometal din Timisoara, devenita Intreprinderea de Autoturisme Timisoara. Masina a fost realizata in serie mica, dupa 1990 renuntandu-se la productie datorita fibilitatii scazute."
    - Informatii preluate de pe http://www.lastun.org/index.php -
 Postez si o seama de poze ale acestui autoturism, ca sa ne putem face o idee oarecare ce si cum... Este, la un moment dat si un desen suprapus al lastunului peste desenul unui trabant; sau invers, n-are a-face!  ;D
 
Free Image Hosting by ImageBam.com
  Ultima poza este prototip din anul 1989 (prezentat la TIB!), dar care n-a intrat niciodata in fabricatie...

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Răspuns: LASTUN - Dacia 500
« Răspuns #2 : Februarie 01, 2010, 11:57:31 pm »
Din fata se aseamana cu un motor de trabant, insa in spate imi pare ceva cunoscut de la olcit ,oricum sunetul este la fel ca cel de olcit din cate imi amintesc.Cert e ca asta mic si zvapaiatic baga caldura .
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline Andrei

  • Moderator
  • Trabantist
  • *****
  • Mesaje postate: 392
  • RED 601-84, 601-89, 1.1-90, w201-85
Răspuns: LASTUN - Dacia 500
« Răspuns #3 : Februarie 02, 2010, 11:07:50 am »
ar marita sa pui asa ceva pe trabi ??? se mai gasesc piese pentru Lastun?? (sau e low-grade)

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: LASTUN - Dacia 500
« Răspuns #4 : Februarie 02, 2010, 11:29:37 am »
foarte "low" piese de lastun
mult prea "low"...aproape ca inexistente...

Offline brainewasht

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 225
    • Trabantul meu
Răspuns: LASTUN - Dacia 500
« Răspuns #5 : Februarie 03, 2010, 04:52:03 pm »
am avut si eu lastun  ;D am dat pe ea un telefon mobil (model ericson vechi, daca mai tineti minte telefonul ala mare patrat cu o antena mare);D apoi am vandut motorul cu 500 lei:) si caroseria a ajuns la remat, cel mai haios o fost ca in 20 min a consumat 10 litri :)
TALKING TRABI - CJ 08 KEZ - 0724699080

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: LASTUN - Dacia 500
« Răspuns #6 : Februarie 03, 2010, 05:42:30 pm »
am avut si eu lastun  ;D am dat pe ea un telefon mobil (model ericson vechi, daca mai tineti minte telefonul ala mare patrat cu o antena mare);D apoi am vandut motorul cu 500 lei:) si caroseria a ajuns la remat, cel mai haios o fost ca in 20 min a consumat 10 litri :)
20 min de mers sau de stat pe loc?
oricum ar fi...cum sa pape 10? asa mult consuma motorul?

Offline liviu

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 32
  • the drunk hunchback from Notre Dame
Răspuns: LASTUN - Dacia 500
« Răspuns #7 : Februarie 03, 2010, 07:04:23 pm »
cum isuse sa consume 10 litri in 20 de min, nici un excavator sau un buldozer nu consuma atata...sau asta era vreun mig rusesc la vreme? :)) stiam pe cineva in ms care avea un lastun, exagerat de mica masina aia, oricum, tare betiva masinutza :)) sau o fi avand vreo carpa in carburator, ca in povestea unui alt membru care zicea ca i-a consumat 48 % trabantzelu

Offline brainewasht

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 225
    • Trabantul meu
Răspuns: LASTUN - Dacia 500
« Răspuns #8 : Februarie 04, 2010, 10:51:33 pm »
am venit cu ea din manastur pana in grigorescu adica vreo 2 km:)) si mio papat 10 litri :)
TALKING TRABI - CJ 08 KEZ - 0724699080

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Răspuns: LASTUN - Dacia 500
« Răspuns #9 : Februarie 05, 2010, 04:38:01 am »
Am facut facultatea in CJ - (ioy ce vremuri) ... hmmm  Oricum ... poate avea GRAVE probleme de etanseizare carburant ... altfel NU.
*****************
BACK ON TOPIC PLS
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Răspuns: LASTUN - Dacia 500
« Răspuns #10 : Februarie 07, 2010, 11:09:20 pm »
faza tare e ca , la cat de mica este masina lastun , are 4 prezoane la roata , iar magaoaia de dacie 1300-1400 face economie , un prezon in minus la fiecare roata , alta faza , un vecin de la blocul unde am locuit, de la scara vecina , avea 2 bucati de lastun , unul functional , cu care mergea , si unul de piese, intr-o zi i-a suparat pe golanii de la bloc , si astia s-au razbunat si i-au bagat lastunul functional in scara blocului , cand a vazut ala a doua zi .... :o  , acum cred ca au ajuns la fier vechi
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline Animal_2000

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 113
  • I was dreaming of the past...
    • Alexandru Hategan's Blog
Răspuns: LASTUN - Dacia 500
« Răspuns #11 : Februarie 09, 2010, 03:40:21 am »
Offtopic: stiam si eu un grup aici in oras, care au intors un trabant cu rotile in sus intr-o noapte, si altii la alt bloc, acelasi cartier, i-au pus masina unu-i mos (din cate imi amintesc tot trabant) pe o masa de ping-pong. Cum sa faci asa ceva ? Masinile erau functionale din cate imi amintesc si oamenii mergeau cu ele la lucru dimineata. Pe unii chiar nu pot sa-i inteleg, noi cei de-aici nu cred ca vom putea sa-i intelegem, de fapt...

scz de offtopic... daca deranjeaza tare - se poate sterge, nu ma supar
e-mail: hategan2005@gmail.com
tel: 0766-356.258

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Răspuns: LASTUN - Dacia 500
« Răspuns #12 : Februarie 11, 2010, 08:42:16 pm »
!!!! MAGARI !!!! ... offtopic .... i-as bate cu cureaua de la ceasul lui B*O*C*
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Răspuns: LASTUN - Dacia 500
« Răspuns #13 : Decembrie 11, 2010, 12:22:22 pm »
Manual Utilizare Lastun - Dacia 500
L-am gasit uploadat pe net de "lastunul". Cred ca nu se supara daca il postam si aici la noi  :)

Partea 1


Partea 2
« Ultima Modificare: Decembrie 11, 2010, 12:23:54 pm de Gusteru »
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline TRABANTUS1972

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 416
Răspuns: LASTUN - Dacia 500
« Răspuns #14 : Decembrie 11, 2010, 12:58:45 pm »
Eu am avut 2 la interval de cativa ani intre ele, cred ca au mai ramas cel mult 20 in toata tara sau chiar mai putine, uitate in cine stie ce curte!
Lastunul a fost prima masinuta proiectata si realizata integral de romani, din motive d eeconomie s-a dorit o adaptare a componentelor existente pe celelalte modele ce se fabricau atunci la noi.
Fabrica era in Timisoara, obiectul de activitate initial al halelor unde se producea fiind cu totul altul, ulterior s-au adaptat la Lastun.

MOTORUL: Era jumatate din motorul boxer de Oltcit, cilindrii fiind asezati vertical, ceea ce ducea la vibratii puternice si ruperea frecventa a tampoanelor motorului. Al doilea pe care l-am avut fusese al MARELUI inginer Justin Capra care inventase un sistem cu arcuri care preluau socuriel. Nu mi s-a intamplat niciodata sa mi se rupa tampoanele, pe celelalt era ceva frecvent!
Motorul era jumatatea cu axa cu came, avea transmisie pe curea si axele cu came in cap, fara tacheti.

CUTIA DE VITEZE:Era inspirata dupa cea de Trabant dar avea alte rapoarte, in 4 trepte si schimbator la mana, se rupea de asemenea tija cu care schimbai treptele, era netratata corespunzator din cate am inteles.

Pompa de benzina era electrica, o raritate pe vremea aia si asezata nu in rezervor ci in stanga sus cam pe und eare Loganul azi vasul spalatorului.Nu erau probleme cu ea.

Rulmentii, sabotii, pivotii si altele erau de Lastun, nu s-au facut adapatari si aici, farurile erau patrate de tractor U 650, manerele interioare ale usilor si multe elemente interioare erau preluate de pe Oltcit, dupa Revolutie s-a mai produs un an-doi si au fost dotate cu scaune de Oltcit din fabrica.
Butoanele erau jumate de Oltcit, jumate de dacie, delcoul era de Dacie doar capacul era diferit avand doar doua bujii.

Daca mai imi aduc aminte va mai spun, am facut multi km cu cele 2 masinute(bine, multi pentru vremea aia, eram student si varza cu banii...) consuma cam 5-6 in afara cu 2 persoane(eu si gagica de pe vremea ia) la 60-70 maxim la ora, am mers cu 80 doar la coborare (de nevoie ca mi se incinsese motorul, era normal racit cu aer si la urcare pana la Trei Brazi dadea semne de...overheat!!!) si in general era o masinuta FOARTE mica dar foarte simpatica, declinul a fost brusc si rapid din cauza lipsei TOTALE de piese specifice si care nu se puteau adapta(planetarele de exemplu).

Pe vremea aia nu era internet sa dai sfoara in tara dupa o piesa, nu erau forumuri...