TRABY CLUB ROMANIA

Tehnică => Mecanică => : vidicanpetru February 11, 2017, 08:51:41 AM

: Ajutor ! Probleme cu frâna
: vidicanpetru February 11, 2017, 08:51:41 AM
Am următoarea problemă cu frâna:
    - dacă reglez tija pedalei, astfel încât să am acel joc între tijă și pistonul pompei, oricât aș aerisi, pedala nu se întărește; în acest caz frâna lucrează dar foarte slab și prinde foarte jos;
    - dacă reglez tija pedalei încât să împingă pistonul pompei circa 2 mm, pedala se întărește, frâna prinde foarte bine dar îmi rămâne blocată roata dreapta-spate.
Menționez că pompa este dublu circuit și am schimbat, pe spate, tot: cilindri, conducte, furtune. Am schimbat apoi garniturile pompei(ungurești - am înțeles că sunt foarte proaste) și simptomul a fost același. În final am pus pompă de frână nouă(tot ungurescă, pentru modelul 1,1 - se potrivește perfect, cu mici modificări de curbură la conducte; preț 10 000 de forinți, echivalentul a 148 de lei) și simptomul este același.
Nu știu ce să-i mai fac. vă rog să mă ajutați.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: LIVIU/RATB February 11, 2017, 11:27:14 AM
 :hello2: schimbat toata semipuntea cu ,,probleme'' cu alta.
cum pe spate circuitul se imparte in doua, e o problema la repartizarea presiunii in circuit sau ceva nereglat- suprafete sau ceva.
e posibil ca sa fie cu   ,,o chestie'' cea care NU se blocheaza,
ca alfel nu se poate, fara sa aibe aer inauntru, sa tooot blocheze.
garnitura e ,,buna'' sau nu doar daca... curge. E ca la bec, in sistem binar-- 0 sau 1, tine sau nu tine.
frana de mana e reglata sa blocheze la 4 dinti? vre-un cablu care sa agate? platbandul de la sab de fr mana e gresat unde se freaca de sabot?
NU ARE TREABA pompa de frana, poti sa pui si de vw, aia ,,decat'' face PRESIUNE. NU are treaba cu blocatul rotii..
pedala are arcul pus sau.. nu?

..uite, ca idee, eu am pe dr sp totul pus ok insa.. roata nu mi se blocheaza la fr de mana, blocheaza doar stanga. presup. ca ar fi ceva de la rulm, daca are un pic de joc, sabotii nu mai vin direct paralel cu supr tamburului.. desi.. la fr de picior se aude cum se freaca acolo, in tambur, frana. Deci- ciudat si neklar.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: vidicanpetru February 11, 2017, 03:06:03 PM
Mulțumesc domnule Liviu.Câteva precizări:
- frâna de mână e reglată la 6 dinți, tocmai ca să elimin această ipoteză;
- cablul frânei de mână nu agață;
- platbandul frânei de mână e gresat de 2 zile;
- pedala nu are arcul pus dar și cu el pus face aceeași figură.
Problema dumneavoastră am avut-o și eu cândva și am rezolvat-o punând un adaos la distanțierul dintre saboți(circa 2 mm).
Mulțumesc încă o dată pentru răspuns.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: negoita2405 February 11, 2017, 09:33:32 PM
Parerea mea,este sa mai slabiti cablul la frana de mana.Am patit aceiasi problema la Iasi acum 3 ani.Aveam frana reglata la 7 dinti si cilindri + saboti noi.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: vidicanpetru February 11, 2017, 11:39:13 PM
Mulțumesc domnule Negoiță. Voi încerca și această variantă.
Nu înțeleg totuși cum funcționează pompa de frână. Chiar acuma am o altă pompă demontată și o studiez: pot crea depresiune în ștuțul care care face legătura cu rezervorul de lichid(circiutul spate) doar dacă pistonul vine până la capăt; dacă îl împing circa 1 mm, nu mai pot crea depresiunea.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: vidicanpetru February 12, 2017, 01:39:09 AM
Constatare: dacă elimin bila care reține pistonul în cilindru, nu mai pot crea deăpresiune in ștuțul respectiv. Presupun că, în acest caz, lichidul pompat în circuit nu mai revine în rezervor la eliberarea pedalei și astfel roțile se blochează după câteva acționări ale pedalei de frână. Nu înțeleg care este rolul acelor bile, exceptând faptul că rețin pistoanele în cilindru.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: marcel February 12, 2017, 07:37:38 AM
Verifica autoreglajele.Poate e montata gresit parghia sau arcul.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: lorenzobus1972 February 12, 2017, 09:10:08 AM
Salutare,  :wav:

Anul trecut când am lucrat la frâna Trabantului ne am chinuit cu acelasi problema a tau sau asa erau simptomele....

Cu ajutorului Liviu ne am dat seama ca garniturii care le schimbasem nu o fost bune si ca primul set avea numai garniturile 4buc pt interiorul pompei, lipseau garnituri de schimb pt capacele (nu stiu termenul tehnic) care stau peste arcurile unde sunt biluțe... Lăsând ala vechi nu lucrase cum trebuia, schimbând acele o inceput sa meargă.
Am citit ca ai schimbat deja garniturile, dar am vrut sa iti spun si experienta mea si chinuiala pt ca am crezut ca au fost bune. Chiar acelea simptome ....

 :icon_thumleft:
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: vidicanpetru February 12, 2017, 10:28:57 AM
Vă mulțumesc domnilor Marcel și Lorenzo pentru sfaturi.
   Pt. d-nul Marcel: autoreglajele sunt montate corect și funcționează.
   Pt. Lorenzo: am schimbat pompa cu una nouă și am același simptom.
   Pt. d-nul Liviu: gîndindu-mă la ce mi-ați spus despre aerisire, suspectez faptul că ,,o chestie” la roata care nu rămâne blocată ar putea fi aceea că primește aer(am observat că am mici scurgeri de lichid pe lângă ștuțul de aerisire, dar cred că au apărut în momentul aerisirii, căci ulterior n-am mai observat să curgă. Rămâne să fiu atent la acest aspect). Nu înțeleg însă de ce acea ,,chestie” nu operează și la roata care se blochează.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: LIVIU/RATB February 12, 2017, 03:31:25 PM
..sunt fenomene paranormale care se intampla doar la trabant.. :toothy4:
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: vidicanpetru February 15, 2017, 10:13:17 PM
- Încă n-am găsit rezolvarea la problema mea.
- Am anulat frâna pe roata dreapta-spate(cea care rămâne blocată la eliberarea pedalei, dacă tija pedalei este reglată astfel încât să împingă pistonul pompei circa 2 mm), am frână și totul este normal, cu condiția ca tija pedalei să împingă pistonul pompei circa 2 m. Nu mi se pare, însă, normal ca pedala de frână să nu aibă acea cursă liberă până când tija vine în contact cu pistonul pompei, așa că am detensionat pistonul dar din acel moment pedala se duce până la podea, iar frâna este ineficace.
- Am suspectat atunci faptul că am aer în circuit, așa că mi-am confecționat un dispozitiv pentru aerisire fără a mai fi necesar să fac pedale(am văzut un astfel de tutorial pe net), am aerisit toate cele 3 roți dar pedala se duce, în continuare, până la podea(sper să reușesc să încarc poza dispozitivului respectiv pe forum).
- Am tras concluzia că, probabil, așa este normal ca tija pedalei să împingă pistonul 1-2 mm, chiar și neacționată.
- Vă rog să vă uitați la propria mașină și să-mi spuneți dacă aveți sau nu distanță(circa 0,5 mm) între tija pedalei și pistonul pompei de frână.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: draku February 16, 2017, 12:06:36 AM
la Barkas are joc, chiar mai mare la al meu....


nu pot sa nu intreb daca totul e montat bine...
conducte de presiune, cea din capat pt circuitul spate, cea de la mijloc pt fata
pompa (garnituri, pistonase, arcuri, bile etc)

: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: vidicanpetru February 16, 2017, 12:43:44 AM
Bună întrebare.
Răspuns: - pompa este nouă, pentru modelul 1,1, nedemontată;
              - referitor la conducte, cred că e invers față de ce-mi spuneți d-voastră: între cele 2 furtune, care vin de la rezervorul de lichid, se montează conducta care duce la roțile din spate, iar în capătul pompei, lângă sonda care aprinde lămpile de frână, se montează conductele pentru față; eu așa le-am montat - am greșit ?
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: LIVIU/RATB February 16, 2017, 09:16:26 AM
..pai... nu.. asa e la toti!
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: draku February 16, 2017, 01:42:45 PM
eu nu mai am trabant de ceva timp, dar, acum ca ati zis, am mai studiat si se pare ca aveti dreptate
conductele pentru rotile din fata sunt la capatul pompei, conectate printr-un Y de pompa.......


desi imi pare ciudat, avand in vedere ca franarea pe rotile din fata este principala si apoi vine cea de pe rotile din spate...
insa cum trabantul nu are repartitor al fortei de franare pentru puntea spate, nu se aplica repartizarea fortei de franare asa cum o stim normal....



in cazul trabantului, conform constructiei pompei de frana, franarea puntii fata se face prin intermediul celui de al doilea pistonas al pompei, nu pe primul, cel actionat direct de pedala....
dubios....dar functioneaza (sau ar trebui.....)


cred totusi ca ai facut o greseala nedemontand pompa, chiar noua fiind
eu cand am cumparat o pompa de frana noua pentru barkas, inainte de a o instala pe masina, am demontat-o ca sa o verific
in interior am gasit ceva depunere de vaselina/parafina, probabil pentru conservare
am curatat totul, am uns cu lichid de frana piesele, dupa care am montat-o la loc si am instalat-o pe masina...


PS
pompa de 1.1 o fi identica la interior cu cea de 601?
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: vidicanpetru February 16, 2017, 02:25:04 PM
Nu mi-a trecut prin minte să o demontez și, sincer, nici nu am dispoziția necesară să fac acest lucru, având în vedere că aceeași problemă o aveam și cu pompa veche, motiv pentru care i-am schimbat garniturile, dar fără niciun rezultat.
Vă mulțumesc că vă implicați în rezolvarea problemei mele, până la urmă tot vom găsi soluția.
Momentan mă voi axa pe găsirea problemei la roata care rămâne blocată și, probabil, că tija pedalei va apăsa, în continuare, pistonul pompei, chiar și în repaus.
Nu reușesc să atașez poze cu dispozitivul de aerisire. Dacă mă poate cineva ajuta...
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: vidicanpetru February 16, 2017, 04:00:54 PM
(http://thumbnails117.imagebam.com/53295/be7135532947160.jpg) (http://www.imagebam.com/image/be7135532947160) (http://thumbnails117.imagebam.com/53295/332a17532947161.jpg) (http://www.imagebam.com/image/332a17532947161)
Încerc să atașez pozele cu dispozitivul pentru aerisirea instalației de frânare. Sper că am reușit.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: draku February 16, 2017, 04:14:05 PM
e buna solutia
asa ceva am folosit si eu la barkas, pentru ca nu reuseam sa aerisesc instalatia pe calea normala...
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: gabriel87 February 19, 2017, 07:54:15 PM
Aproape cu aceiasi problema m-am confruntat din august anul trecut pana luna trecuta cand am gasit o rezolvare nu prea ''ortodoxa'' ce-i drept dar macar nu se mai blocheaza roata si franele functioneaza foarte bine.In cazul tau cred ca a aparut un '' spatiu suplimentar intre pompa si tamburi de aia nu ti se intareste pedala chiar daca ai aerisit de zeci de ori.Eu am schimbat 4 pompe cu dublu circuit plus garniturile aferente,doua pompe cu simplu circuit dintre care una noua.Cu toate acelasi rezultat: se intarea pedala cat de cat abia dupa 3,4 apasari.Si inainte de asta mi se bloca roata din stanga fata aparent fara nici un motiv.Am scurtat arcul care credeam eu ca nu e destul de tare ca sa retraga sabotul dar degeaba.Dupa ce nu s-a mai blocat a aparut problema la frane.Dupa multe incercari mi-a deschis cineva ochii.M-a sfatuit sa bag monede la pistonase.Asa ca am adaugat cate doua monede la fecare pistonas [2 mm],dar tot se ducea pedala pana aproape de podea si numai fata frana ,spatele abia dupa a doua apasare.Am scos tamburii pentru a ''mia'' oara si in stanga fata am mai adaugat alte doua monede si cand am apasat pedala surpriza!Pedala tare aproape pana sus si franeaza toate rotile de la prima apasare.Cum zici tu ca ai frane daca tensionezi putin pistonul din pompa cu tija pedalei e din cauza ''distantei'' de care vorbeam.Sunt sigur ca problema ta nu-i din pompa cum n-a fost nici la mine,incearca sa pui adaos la pistonase sa vezi ce se intampla .
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: LIVIU/RATB February 19, 2017, 09:17:31 PM
Da, monede de o mie de lei din aluminiu- eu le strang de pe unde le gasesc..numai pt fata! la spate intra alea veeechi de 5 bani. Cine mai are.
Chestia de care zici e de la reglajul automat- care nu tine, ca altfel ii creste cursa la piston.
Mai e o chestie- la mine se tot gripeaza cate un pistonas la roata spate. Alea spre fata, parca.
La mine pun si cate 3 monede la un cil. si merg cu sabotii pana ajung aproape de metal.. :toothy4:.. de zgarcit ce sunt.
Am mai observat o diferenta la franare si cand sunt pusi saboti productii/ani de fabricatie diferiti. E de la ferodou adica.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: gabriel87 February 20, 2017, 12:16:32 AM
Si pe alea de 5 bani le-am polizat ca sa intre in pistonase in spate ca altfel nu intra.Ce-i curios este ca la mine a aparut problema peste noapte fara sa fie uzati sabotii ca sa apara o distantare mare fata de tambur.Eu nici acum nu am o explicatie clara a fenomenului dar trebuiesc incercate toate variantele ca sa se ajunga la un rezultat bun.Iar chestia cu roata care ramane blocata dupa franare e chiar de domeniul sf-ului,la mine a aparut dintr-o data ca asa de tare mi se blocase roata in mers pe fata si atat de tare se facuse pedala ca imi stateau aprinse stopurile singure si n-am putut sa ma intorc acasa pana n-am desfacut aerisitorul ca sa pot debloca roata.Daca pistonasele circula usor prin cilindru,iar arcurile,mai ales cel de sus sunt destul de tari ca sa traga inapoi sabotii dupa franare,sa incerce cu niste saboti mai subtiri pe roata cu probleme sa vada daca problema persista.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: LIVIU/RATB February 20, 2017, 09:10:50 AM
..in fapt, roata se blocheaza cand se circula cu sabotu' frecat si se incalzeste lichidu', se  intareste pedala.. numa' ca.. DE CE numai la aia? si NU LA AMANDOO?
De aia am zis, se poate sa fie o problema la aia care NU se blocheaza, adica aia are joc mare sau ceva de genu'..
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: draku February 20, 2017, 09:19:38 AM
are aer bre
numai aia
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: LIVIU/RATB February 20, 2017, 11:41:27 AM
asa, si la spate..? pe aceeasi conducta ,,e''  doua roti! ce! presiunea nu se disperseaza UNIFORM, conf principiului egalizarii presiunii intr-un sistem inchis? :o


https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjnrZTnsJ7SAhXnL8AKHYjABBMQFggxMAM&url=https%3A%2F%2Fwww.agerpres.ro%2Fflux-documentare%2F2015%2F06%2F17%2Fstiinta-principiul-lui-pascal-principiul-vaselor-comunicante--11-13-41&usg=AFQjCNE3y0lnJPPri7NDVXInPfWT7st-QA
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: popeyej February 20, 2017, 02:18:08 PM
Acum ceva vreme (cativa ani), dupa o pauza mai mare de stat pe bara, am plecat cu trabantul, dupa vreo 10km s-a incins roata dreapta spate de mama-mama. Un nene mai in varsta care m-a ajutat m-a informat ca trebuia sa folosesc la sabotul de frana de mana ferodo scurt, nu complet, ca la cei pe fata. Mi l-a polizat si de atunci nu am mai avut probleme.  :read2:?
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: draku February 20, 2017, 07:56:40 PM
asa, si la spate..? pe aceeasi conducta ,,e''  doua roti! ce! presiunea nu se disperseaza UNIFORM, conf principiului egalizarii presiunii intr-un sistem inchis? :o



teoretic, conform constructiei pompei de frana, in starea neactionata a acesteia, ar trebui ca lichidul sa se duca inapoi, in rezervor  (in caz de dilatare a vreunei bule de aer din cauza caldurii)
practic, nu se intampla asa
de ce?

teoria ca teoria, dar practica ne omoara....
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: vidicanpetru February 20, 2017, 09:52:33 PM
Pt. ,,gabriel87” : am pus câte două monede la pistonașele din stânga-spate (dreapta-spate este dezactivată - cea care se blochează) și câte   una la dreapta față  ( la stânga-față n-am mai avut timp).Nu s-a schimbat nimic.
Pt. ,,popeyei” : blocarea roții din dreapta-spate s-a produs cu saboți lung+scurt; i-am schimbat cu saboți noi, lung+lung și nu s-a schimbat nimic așa că am dezactivat frâna dreapta-spate și totul este perfect, chiar dacă, în repaus, tija pedalei presează pistonul pompei.
Pt. ,,draku” : când am pus câte o monedă la pistonașele stânga-față, am verificat dacă pot fi presate în cilindru: da, dacă tija pedalei nu atinge pistonul pompei( deci lichidul revine în pahar ) și nu, dacă tija împinge pistonul pompei circa 2 mm.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: vidicanpetru February 20, 2017, 10:08:33 PM
Tot pentru ,,gabriel87”: dacă autoreglajele funcționează (la mine funcționează perfect) n-ar avea voie să se creeze distanță între saboți și tambur, deci nu văd care ar fi rostul monedelor, cu excepția unor saboți foarte uzați când, să zicem, ar exista riscul ca pistonașele să iasă prea mult din cilindri și astfel să piardă lichid.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: LIVIU/RATB February 21, 2017, 08:39:02 AM
Pai da-da, asa am zis si eu mai sus, pun monezi si merg cu sabotul pana la... fier.. in oras, unde abia apuc uneori sa dau un 60 pe distanta scurta, si unde's blocaje, stopuri, lucrari una-doua, se poate merge cu ei mai tociti.. mai ales ca franezi mereu la mersul in coloana...
Vorba roacarului ,,pedal to the metal''.. :toothy4:
-----------------------------------------------
Inseamna ca atunci cand tija e pe piston, ala nu iese inapoi cat trebuie si nu mai lasa lichidu' sa curga inapoi. In fapt, ,,cursa'' aia libera se face cand pedala e trasa inapoi de ARC. Ca fara arc..nu are cursa libera. Eu am scos arcu' pt. ca mi se parea ca sta pedala prea sus- raportat la lungimea mea si ca sa incap in scaunul dat la maxim.
---------------
Ca idee, suspectam diferente de cote la lungimile pistoanelor din ppa, dar daca si CU ALTA ppa face la fel... cuget- o fi..  :o   posedata???
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: draku February 21, 2017, 10:56:04 AM
am mai auzit o poveste cum ca, daca racordurile flexibile de frana sunt vechi, e posibil sa se exfolieze din cauciucul de la interior si sa se comporte ca o supapa care nu da voie lichidului sa se intoarca in rezervorul pompei (cand iei piciorul de pe pedala se frana si nu e presiune, evident.....)
daca s-ar intampla asa, e posibil ca sabotul sa atinga de tambur si sa se incinga tot sistemul la roata respectiva
dar..... nu stiu ce sa zic.....
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: marcel February 21, 2017, 11:52:35 AM
Ai auzit bine,se poate intampla si asta.Eu am patit la un TV ROCAR.Am scos furtunul si am suflat cu aer in ambele sensuri.Intr-un sens sufla liber,in celalalt sufla foarte putin.Am schimbat ambele furtune si a functionat ok.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: draku February 21, 2017, 01:21:10 PM
no, atunci e un punct de verificat.....
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: vidicanpetru February 21, 2017, 04:57:33 PM
Pt. ,,LIVIU/RATB” : pistonul pompei este împins de tija pedalei, în mod voit, prin alungirea tijei, ea având acel filet la capătul dispre pedală. Chiar și fără arc, greutatea pedalei nu poate să împingă pistonul, presiunea pe care o exercită fiind nesemnificativă.
Pt. ,,draku” : problema cu racordurile de frână am întâlnit-o cu mulți ani în urmă și s-a datorat faptului că am amestecat lichide de frână incompatibile, chiar și garniturile s-au deteriorat și scăpau lichid. Acuma nu este cazul deoarece racordurile sunt noi și verificate. Mai mult, am verificat racordul și conducta roții cu probleme în momentul în care le-am demontat, anulând frâna pe roata respectivă.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: Andrei.P February 22, 2017, 12:48:10 AM
Au un rol foarte important acele racorduri flexibile din cauciuc.In carte se specifica clar,ca dupa 5 ani se înlocuiesc iar dupa 10 ani se înlocuiesc si conductele de frana.Eu am avut o problema in trecut cu un Trabant la care din senin se infranau rotile,dupa ce am schimbat,pompa de frana, garnituri, pistonase, cilindrii, parghii si mai tot dar fara rezultat,am luat toate la mana.Conductele se prezentau bine insa când am ajuns la racorduri, era jale...
Toate cele patru racorduri erau infundate,practic nu se putea sufla prin ele, nici macar cu pompa de aer.Doar presiunea pompei de frana reusea intr-un fel sa bage lichidul prin ele dar era imposibil sa mai revina inapoi.Am citit ca s-a eliminat si aceasta presupunere,ele fiind noi,dar spun si pentru altii,care se mai confrunta cu probleme asemanatoare.
P.S. Eu am montat la toate, racorduri noi si nu am avut pic de infranari,mie mi s-a intamplat pana sa schimb, racodurile astea.Dar cei drept, probleme pot aparea in fiecare moment.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: gabriel87 February 22, 2017, 01:25:49 PM
La mine sabotii nu erau uzati ,sau nu uzati peste masura ,ca nici n-aveau cand sa se uzeze peste noapte ,cand cu o zi inainte nici nu puteam apasa pedala de tare ce era,nici eu nu-mi explic ce s-a intamplat de a trebuit sa-i pun adaos ca sa am pedala.Si la mine autoreglajele merg ca ''unse'' fara sa se blocheze si cu toate astea tot persista problema inainte de ''interventie'',asa ca trebuie incercat totul.Dupa ce i-am pust monezi [cate doua] in fata si cate una in spate tot nu era ok ,numai dupa ce i-am mai pus alte doua in plus pe dreapta in fata si-a revenit,acolo avand cei mai buni saboti[ ii schimbasem de curand].Eu te cred ca ai verificat si totul pare ok dar niciodata nu poti fi sigur ca ,,problema'' e undeva cand de fapt poate fi in alta parte.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: gabriel87 February 22, 2017, 01:36:55 PM
Povestea cu racordurile flexibile e reala,din cauza lor e posibil sa ramana roata blocata dupa franare.Daca furtunul e infundat cat de cat,cand apesi frana lichidul trece prin el ca presiunea e mare ,dar cand iei piciorul de pe frana lichidul nu mai are tot atata forta sa treaca inapoi ca presiunea e exercitata numai de arcuri.Am patit la Dacie si asta a fost explicatia mecanicului[om batran cu experienta de altfel].Asa crezusem si la Trabant ,am dat furtumul jos,dar era perfect [le schimbasem acum vreo 3 ani]
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: Andrei.P February 22, 2017, 03:07:49 PM
Hai ca si la mine problemele au inceput sa apara.Aseara pe la Obor,dintr-o data pedala s-a intarit ,si a inceput dezechilibrul haotic,am mers incet pana acasa.Astazi dimineata când am plecat frana mergea ceas,pedala flexibila cum este de obicei,si dintr-o data când eram pe DN1 fara sa fi pus piciorul pe frana inainte,pedala s-a intarit brusc.Cand sa pun frana,a inceput sa tremure, ca toti draci si sa traga in toate partile.
Eu mai am o banuiala,se pare ca si lichidul de frana ar influenta.Saptamana trecuta am completat putin cu lichid in pahar,(a pierdut cam jumate de deget in 5 luni, in care masina a mers zilnic).Si am pus lichid de alta marca,ca din cel vechi nu mai aveam,si cam de atunci mi se pare ca s-a schimbat ceva.
Este destul de neplacut, sa mergi cu 75-80 la ora si când pui frana, sa traga in toate partile.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: Bogdan93 February 22, 2017, 03:22:35 PM
Si a mea are probleme. Frana am doar la a doua pedala. Si cea mai mare problema este ca am schimbat sabotii din fata dar cand apas frina, trage tare dreapta. Asa am venit din Brasov. Asta se rezolva. Trebuiesc doar reglate. In rest am aerisit si toate cele, dar tot nu am frana puternica la primul picior. Si asta de cand am schimbat sabotii. Cred ca "mitul" cu amestecul a mai multor tipuri de lichid se adevereste. Si eu am turnat peste alt tip.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: Andrei.P February 22, 2017, 03:37:19 PM
Si eu mai am fenomenul asta,sa prinda din a doua,se mai intampla si din cauza sabotilor, când e umezeala afara, sa se faca condens si se uda ferodoul,apoi isi da drumul.Treaba cu lichidul si eu cred ca e reala.Pana sa pun alt lichid de frana,mergea brici, si când l-am combinat a inceput nebunia.Una peste alta,trebuie sa punem la punct aceste fenomene, care tot apar.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: vidicanpetru March 06, 2017, 09:43:30 PM
Dacă tot v-am ocupat timpul cu problema mea, mă simt dator să vă informez cum stau lucrurile în acest moment.
Am anulat frâna pe roata care se bloca și am reglat tija pedalei astfel încât să împingă pistonul pompei circa 2 mm. După un drum de 200 km, făcut ieri, am constatat că frâna merge perfect, nicio roată nu se blochează și nici nu se încălzește. Când voi avea timp și dispoziția necesară, voi căuta problema la roata care se bloca și vă voi informa. Mulțumesc tuturor celor care au încercat să mă ajute cu sfaturi.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: vidicanpetru May 01, 2017, 12:40:30 PM
Am reușiiiiiiit ! Problema a fost că arcul care retrage saboții era decălit ( se încălzise de câteva ori în trecut ) și nu mai lucra la parametri normali.  În urma discuțiilor de pe forum îl schimbasem dar probabil că și acesta din urmă era prea slab. Astăzi am pus un arc bun și frâna funcționează perfect.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: vidicanpetru May 01, 2017, 05:15:00 PM
Vă mulțumesc tuturor pentru sfaturi.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: lorenzobus1972 May 01, 2017, 06:53:59 PM
 :wav:
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: vidicanpetru May 01, 2017, 09:45:48 PM
Te salut, Lorenzo.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: Andrei.P May 01, 2017, 10:42:50 PM
Bine ca s-a rezolvat,pana si un arc care nu mai are aceleasi performante,poate da peste cap tot sistemul de franare.
Este bine de stiut pe viitor. :icon_salut:
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: JetSS May 01, 2017, 11:02:11 PM
Si eu am probleme cu frana , cilindrul de pe spate stanga e mort . Doar inlocuirea lui o sa ma ajute . Cat despre tremuratul de volan e rau. Chiar nu stiu ce are. Are joc in bucsa cred, am sa ma uit cand am putin timp. Pana atunci se poate merge fara probleme cu masina. Chiar azi cand am ajuns am facut o tura si se comporta acceptabil. O seara buna.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: Andrei.P May 01, 2017, 11:05:30 PM
Lasa ca rezolvam cu frana spate,schimbam cilindrul sau garniturile si e ca nou.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: Bogdan93 May 02, 2017, 08:58:22 AM
Weekendul acesta m-am ocupat de frane.Acum o luna schimbasem sabotii pe fata, dar nu se reglau la roata stanga. Am avut frana doar pe dreapta. Am dat jos tamburul si am observat ca totul inota in lichid de frana. Primul lucru a fost sa ma uit la autoreglaje. Bine inteles mi-am dat seama ca acele urechiuse, care nu lasa acel ciocanel(reglajul) sa se miste in spate, era pus invers(Functionau exact invers). Greseala mea. Unul s-a rupt de la fortare, celalalt crapase. Noroc ca am avut unele de schimb si acum totul este bine. Frana beton. Acum astept sa vad daca mai curge lichid din piston sau nu. Daca da, inlocuiesc pistonul sau garnitura, daca nu, atunci era din cauza reglajului.  :icon_salut:
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: Andrei.P May 02, 2017, 09:44:28 AM
Cel mai bine ca sa nu mai ai probleme in viitor,schimbi toti cilindrii receptori,Ii cumperi noi si gata treaba.
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: vidicanpetru May 02, 2017, 03:42:27 PM
Cred că nu e foarte importantă poziția ,,urechiușei” dar sigur este decisivă poziția arcului. La montare trebuie verificat cum lucrează autoreglajul.(http://thumbnails101.imagebam.com/54626/e95d27546257767.jpg) (http://www.imagebam.com/image/e95d27546257767)
: Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
: Bogdan93 May 02, 2017, 04:33:27 PM
Aveti dreptate. Voiam sa scriu ARCUL. In poza dumneavastra arcul este dupa urechiusa. Eu l-am pus inainte. asta insemna ca autoreglajul nu lasa sabotii sa se aproprie de tamburi. De aceea nu am avut frana. Sabotii reveneau tot timpul in pozitia initiala.