"Tot păţitu-i priceput!" Cel mai probabil este un defect al pompei de frână în sensul că, după frânare, nu se mai permite revenirea lichidului de frână, din cel puţin una din secţiunile pompei (de principiu, cea destinată frânării pe puntea faţă), în rezervor. Defectul priveşte sistemul de supape situat sub armăturile de care se leagă conductele de frână (nişte talere cu garnituri de caudiuc şi arcuri).
Pentru confirmarea situaţiei descrise, când apare "fenomenul" (luminile de frână rămân aprinse) se circulă câteva minute, se opreşte şi se verifică prin atingere scurtă cu mâna dacă există tamburi de frână fierbinţi. În caz afirmativ, pentru siguranţa diagnosticului, cu o cheie de 10, se slăbeşte de la pompă o conductă de frână aferentă punţii pe care s-au încins tamburii (sunt două pentru puntea faţă şi una pentru puntea spate) şi se lasă să se piardă puţin licid de frână. Dacă după această operaţie luminile de frână se sting, diagnosticul este confirmat.
Descrierea de mai sus este valabilă pentru dublul circuit de frână; la cele cu un singur circuit cred că este mai simplu, în sensul că nu mai apar diferenţe legate de puntea pe care apare încălzirea tamburilor
Remedierea ar trebui să fie posibilă prin înlocuirea garniturilor de cauciuc menţionate. Mie nu mi-a ieşit (nici nu am avut garnituri noi) şi am adaptat o pompă de frână de VW Golf (aşa cred, informaţia am găsit-o tot aici pe site).
Dacă cineva a reuşit repararea defectului menţionat, ne-ar face foarte bine tuturor să ne povestească.
Spor la treabă celor cu "necazuri " şi drum bun celor cu maşinuţe în stare bună!