Autor Subiect: B 206 DDR  (Citit de 32098 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #45 : Noiembrie 16, 2019, 10:11:15 pm »
Azi,fiind plictisit m-am apucat sa schimb cureaua de la alternator.Inainte i-am cerut cateva indicatii lui LiviuRATB si m-am pus pe treaba.Fiind prima data mi-a luat destul de mult, 2 ore, dar nici nu m-am grabit, ca sa nu fac prostii.Totusi mi s-a parut destu de grea operatiunea.



Ca sa scot cureaua de tot, a trebuit sa scot cele trei fire din aprindere,pun si poza asta,facuta ca sa nu uit ordinea firelor:





Am observat, dar sa nu ma insel, insa mi se pare ca noua curea e putin mai mica, desi nu le-am masurat.Am pus-o mai greu pe alternator si am intins mai putin ca sa-mi ramana jocul ala mic.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: B 206 DDR
« Răspuns #46 : Noiembrie 18, 2019, 01:03:44 pm »
pentru ca a fost prima data ti s-a parut mai greu, dar nu este chiar asa.
Asta e un fel de distributie :))

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #47 : Iulie 05, 2020, 09:43:02 pm »
Boooon... sa reluam filmul de unde am ramas...De cand am schimbat cureaua, masina a mers fara probleme pana acum o luna (deci nov.19-iun.20), cand au ramas lampile de frana aprinse, pur si simplu stateau aprinse.L-am sunat pe LiviuRATB, mi-a zis sa schimb sonda din capul pompei de frana, am schimbat-o (cumparat una noua), dupa un drum iar stateau aprinse... Intr-un final am pus-o p'aia ''veche'' dar nu am mai strans-o asa de tare si acum totul merge bine.

Acum sa reiau povestea cu tinichigeria, pe care o gasim aici: http://www.traby.ro/forum/index.php?topic=6776.0

In urma cu cateva luni, m-am decis sa mai curat odata de rugina si sa vopsesc podeaua masinii si prin portbagaj, deoarece incepuse sa infloreasca rugina (deoareceeee mie imi intra apa in portbagaj cand ploua).Am luat peria de sarma si o surubelnita si am inceput sa curat zonele afectate.La interior nu a fost mare lucru de facut, cateva puncte superficiale.In portbagaj a fost mai putin superficial deoarece cand am impins mai insistent cu surubelnita a inceput sa sara stratul de vopsea dezvaluind zone grav afectate de rugina.

Cum se spune ''O poza valoreaza cat o mie de cuvinte'':


Zoom in partea dreapta a portbagajului, cu cea mai afectata zona:


Restul, prin masina si apoi portbagajul vopsit:
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #48 : Iulie 05, 2020, 09:45:21 pm »
Si mai am o intrebare pe care o pun aici: Este normal sa existe o distanta asa de mare intre ventilatorul de racire si tabla care imbraca motorul?

Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 722
Re: B 206 DDR
« Răspuns #49 : Iulie 05, 2020, 10:52:57 pm »
din cate imi aduc aminte, acolo trebuia sa fie o garnitura de cauciuc
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 281
Re: B 206 DDR
« Răspuns #50 : Iulie 06, 2020, 01:28:32 pm »
Așa este, există o garnitură din cauciuc care se prinde pe carcasa ventilatorului. Tabla respectivă se poare modela atât cât să închidă acel spațiu dar e bine să existe acea garnitură.

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #51 : Iulie 06, 2020, 07:55:06 pm »
Am inteles, nu am mai auzit de acea garnitura...cand mai dau pe la Dna.Voicu o sa intreb daca are asa ceva.Va multumesc ca m-ati ajutat sa mai dau de cap unei griji legate de masina mea.  :icon_salut:
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: B 206 DDR
« Răspuns #52 : Iulie 07, 2020, 07:18:23 pm »
In manualul de reparație, pentru cine nu l.a citit, este o scula speciala, pe numele ei, tradus pe genunchi din germana la vremea  respectivă, "tensor la carcasa de racire". In stanga ai un inel/ carlig decare agăți aceasta sculă si, cu garnitura montata si ventilatorul slabit, tragi carcasa pana selipseste deventilator. Apoi strangi ventilatorul si eliberezi tensiunea din unealtă. Job done.
E cu poze si tot tacâmul! ;) citeste, o sa.ti prinda bine! ;)

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: B 206 DDR
« Răspuns #53 : Iulie 07, 2020, 10:34:30 pm »
adaugare: acolo la podea unde s-a dat cu pensula, indicat ar fi fost sa se ridice presurile de cauciuc de pe oalele roata, de obicei acolo in unghi isi face veacu nentu' Rugina

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #54 : Iulie 09, 2020, 07:10:23 pm »
De citit as vrea sa citesc si am incercat de multe ori sa citesc manualul de reparatii de pe forum, dar din 10 imagini se incarca aprox. numai 2-3...si astea pe ''sarite'', asa ca nu inteleg mai nimic.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: B 206 DDR
« Răspuns #55 : Iulie 09, 2020, 09:03:19 pm »
De citit as vrea sa citesc si am incercat de multe ori sa citesc manualul de reparatii de pe forum, dar din 10 imagini se incarca aprox. numai 2-3...si astea pe ''sarite'', asa ca nu inteleg mai nimic.
o sa imi fac timp in perioada urmatoare  sa reincarc totul direct pe forum, fara alte site-uri

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #56 : Septembrie 29, 2020, 07:58:58 pm »
Acum o saptamana m-am apucat sa infrumusetez Trabantul meu, si anume, sa-i curat de rugina si sa vopsesc jantele.Acum, jantele de pe masina mea nu erau foarte ruginite, cate un punct ici, colo, dar mi-a intrat mie in cap sa le vopsesc.

Normal trebuia dat jos anvelopa si mers la sablat, apoi cu un pistol de vopsit, facuta treaba.Fireste ca eu nu prea am bani de asa ceva, asa ca am curatat cat am putut din rugina cu o perie de sarma si o foaie smirghel, dupa care am pus banda adeziva de hartie ca sa protejez cauciucul, valva si un element al carui nume nu-l stiu care se afla pe marginea jantei.Am folosit un spray cu particule de aluminiu rezistent la caldura (am vopsit toba de fata cu el si mi-a placut culoarea).Pe fata jantei am dat 4 straturi de spray (se pot da mai multe straturi intr-o zi, deoarece se usuca repede), iar pe ''spate'' am dat un strat mai gros, cu pensula, de vopsea anti-coroziva neagra peste care am dat un strat argintiu de spray, ca sa nu ramana negru (tin sa mentionez, sa lasati vopseaua anticoroziva sa se usuce bine inainte de a da cu spray peste).

Eu sunt destul de multumit cu rezultatul obtinut, acum ramane de vazut cat o sa reziste indeletnicirea mea.

A da! Si ca am zis mai sus ceva de toba, am schimbat-o la Buftea.Toba veche ar fi fost destul de infundata si inafara de asta era sparta, o mica gaurica langa partea care intra in toba de mijloc, fapt care facea ca niste gaze sa scape pe acolo si sa ajunga mai usor in habitaclu.





Costul total (4 tuburi de spray + diluant + vopsea anticoroziva + banda adeziva de hartie) ar fi undeva la 140-150 de lei, dar eu am avut deja vopseaua anticoroziva si diluant asa ca am cheltuit 100 de lei doar.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 281
Re: B 206 DDR
« Răspuns #57 : Septembrie 29, 2020, 11:05:49 pm »
Felicitări pentru rezultatul obținut. Avînd în vedere că nu ați dat jos anvelopele, a ieșit o lucrare foarte frumoasă. Acel ,,element” de pe jantă este o contragreutate din plumb care se montează când se echilibrează roata. O roată neechilibrată determină o uzură neuniformă a anvelopei.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: B 206 DDR
« Răspuns #58 : Septembrie 30, 2020, 01:49:59 pm »
a iesit boboc, Felicitari!
 am facut si eu candva asa la jante, fara sa dau cauciucul jos, nu e profi dar pentru o perioada este suficienta actiunea.
Interesant spray-ul cu particule de aluminiu

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #59 : Decembrie 01, 2020, 08:11:04 pm »
Nu am mai zis nimic din septembrie, fapt ce trebuie remediat numaidecat.

                Weekend-ul trecut am adresat o problema ce ma deranja de cateva luni si anume ambreiajul care incepuse sa patineze.Acum, mai puteam sa merg cu el pentru ca patina numai daca turam motorul la plecare mai tare de 1500 rot/min sau daca schimbam vitezele mai agresiv, adica doua lucruri pe care eu nu prea le fac, dar mai ai nevoie in unele situatii.Am cumparat de la dna.Voicu un disc de ambreiaj si un rulment de presiune, nu mai avea grafit si cica asta e mai ''bun''.Placa nu am luat ca avea numai doua, una tipul vechi si una tipul nou, pater mi-a spus sa nu iau tipul vechi si aia de tipul nou era uzata rau, am sperat ca aia a mea sa nu aiba probleme.
               
Sa ajung la Raoul a fost o intreaga aventura, am bagat pe Google Maps strada pe care e service-ul unde trebuia sa ajung si cred ca s-a resetat si s-a blocat mai bine de 12-14 ori, m-am plimbat de nebun prin Pantelimon.Data viitoare incerc pe Waze...

Asa... cum spuneam mai sus, speram sa nu am probleme cu placa de presiune, bineinteles ca la aia era problema... era crapata si nu mai apasa pe ambreiaj cum trebuie, fapt care il facea sa patineze, noroc ca avea Raoul una.Asa ca le-am schimbat fara probleme, am stat si eu acolo sa asist, ca poate mai invat cate ceva si apoi am mers la un test-drive, unde cablul de ambreiaj a cedat (nu l-am schimbat, ca deh dom'le, merge si asa!), noroc ca aveam eu unul nou la mine adus din spirit de preventie.
Am facut si un reglaj la aprinderea electronica pentru ca masina era destul de lenesa si aparuse un ''fenomen'' care se manifesta destul de rar: in mers, viteza aIIIa si aIVa (40-60 km/h) se auzeau niste ''pocnituri'' ca de scurt electric si masina dadea in nas.Vad ca de la reglarea aprinderii nu a mai zis nimic, ceea ce ma bucura.

Din pacate nu am poze, am uitat sa fac...
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!