Autor Subiect: Reconditionare, restaurare si tot ce intra in a aduce o masina in stadiul de NOU  (Citit de 166995 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline saptezeci

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 189
  • Sink deep in the rust
aici te pot ajuta eu cu detalii.

Deci, pentru o antifonare integrala ai nevoie de cam asa:

- 1L de diluant compatibil D509 (Grundsolv sau White Spirit ca denumire comerciala). Il folosesti pentru diluat eventul antifonul daca e cumva prea gros, deobice e gros in momentul in care e vechi (te uiti pe bidon la data fabricatiei sa fie cat mai recenta, cum ar veni 05.2010 / 06 si asa mai departe). Diluantul asta il mai folosesti la degresat suprafete si spalat unelte. Dintr-un litru, faci masina intreaga, cureti tot ce iti trebuie si iti si ramane.
- 3 cutii de 750 de grame de grund. Culoarea si marca la alegere. Dar: sa fie categorie alchidica. Daca e epoxidic sau siliconic nu e ce iti trebuie.
- 2 cutii de "vopsea insonorizanta cauciucata" cunoscuta ca antifon, din nou marca si culoarea la alegre.
- 2 pensule pentru radiatoare (cea cu gatul sucit, asta e denumirea comerciala), cu una din ele dai doar grund, cu cealata dai antifon. Sunt utile datorita formei care iti permit sa patrunzi in pozitii mai dificile.
- 1 sticla de inhibator de coroziune (denumire comerciala feruginol sau deruginol variand in functie de producatori). Il aplici peste tot pe unde a fost rugina care a fost curatata conform instructiunilor de exploatare date de producator. Ajuta foarte mult la eliminarea permanenta a ruginei, chiar si a celei care pare curatate.
- 1 tub de grund spray, util pentru a fi aplicat prin pulverizare in locurile unde s-au executat suduri pentru a patrunde in profunzime, bun de dat atat inainte grunduirii totale a suprafetei cat si dupa, pentru un rezultat cat se poate de bun.
- 1 tub de detergent lichid uzual, pentru spalarea suportului inaintea grunduirii
Optional: 2 cutii de vopsea alchidica sau auto pentru a oferi protectie indelungata stratului de antifon

Recomandari foarte importante:

1. Suportul ce urmeaza sa fie grunduit sa fie foarte bine curatat de rugina, sa fie tratat cu feruginol prin locurile unde a existat rugina, iar inaintea grunduirii sa fie spalat utilizand detergenti uzuali si degresat cu diluant D509.
2. Grunduirea se va face cu atentie mai ales la colturi si margini mai greu accesibile. O singura mana de grund aplicata corespunzator poate fi mai mult decat suficienta. Bine este sa aplici 2 maini de grund, dar sa nu exagerezi. Ce e prea mult strica, te trezesti ca iti crapa grundul. Este recomandat cum am zis si mai sus, la suduri sa aplici si grund spray.

ATENTIE!
Nu dilua grundul decat daca este extrem de gros, cu cat este mai putin diluat, cu atat are putere de protectie mai mare. Pe piata, cam toate grundurile vin "ready to use" si nu necesita diluare.
Intotdeauna inainte de a aplica grund, utilizeaza o surubelnita sau o bara rigida curata pentru a amesteca bine continutul cutiei cu grund.

3. Astepti uscarea completa a grundului dupa aplicare. In acest timp verifici aparitia cojilor sau a fisurilor stratruilor de grund, fapt ce indica proasta aderenta. Acolo unde vezi asa, cureti si mai dai odata.
4. Dupa uscarea completa a grunului, te asiguri ca suprafata grunduita e curata (fara praf, noroi, ulei sau alti produsi externi), in cazul in care vezi asa ceva, speli locul respectiv cu detergenti uzuali. Dupa asta, deschizi bidonul de antifon, si ultizand ceva precum o surubelnita sau o bara rigida curata, ca la grund, amesteci continutul antifonului pana cand acesta se omogenizeaza.
5. Aplicarea antifonului se va face de preferinta in straturi groase. Nici aici nu trebuie exagerat. Se vor da straturi mai groase, de preferinta in locurile unde sunt imbinaturi. De recomandat este ca stratul de antifon sa fie cat mai gros la praguri cat si la suportul motor, capul de sasiu, locuri fercvent afectate de agenti corozivi si de mare importanta in constructia autoturismului.
6. Dupa uscarea antifonului se va verifica starea stratului. In caz ca observi locuri in care antifonul are un aspect prea lucios si se simte lichid la antigere, acolo nu a avut aderenta buna, sau s-a combinat cu praf. In cazul asta, dai jos stratul afectat si mai aplici un strat.
Optional, dupa uscarea si verificarea antifonului, aplici un singur strat de vopsea alchidica peste stratul de antifon. Asta ofera protectie suplimentara antifonului.

Alte sfaturi:

- Dupa finalizarea antifonarii, toarna ulei in praguri si in podea pentru o buna protectie anticoroziva.
- Aplica vaselina peste ultimul strat de vopsea sau antifon uscat in locurile peste care vine aripa.
- Se poate antifona si podeaua pe interior. Problema este ca antifonul este moale, si in momentul in care este presat, se va deforma. Daca vrei sa faci si podeaua pe interior, trebuie neaparat si supravopsit stratul de antifon.
- Intotdeauna atentie la temperatura. Fiecare produs pe care il aplici de la feruginol la antifon are o anumita temperatura de aplicare. Sa ai grija sa nu faci operatiunea pe temperaturi prea scazute sau prea ridicate sau in locuri afectate de umezeala.



Rezultatul final e in functie de cat de corect a fost pregatita suprafata. Cu cat pregatirea suprafetei e facuta cu atentie, cu atat va rezista si antifonarea mai bine.


Iti urez succes la operatiune cand te apuci de ea, si daca ai nevoie de ceva ma poti contacta oricand.

Pai ori suntem trabantisti, ori numai suntem

Offline mdv

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 507
va multumesc pt sfaturi,mai ales lui 70 care a avut rabdare sa mi explice in amanunt :D
am un trabant si asta imi ocupa tot timpul!

Offline saptezeci

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 189
  • Sink deep in the rust
cu multa placere.

Si inca ceva: rugina e pacatoasa rau de tot. Acuma apare acum dispare.
Se incadreaza in 2 tipuri: rugina de suprafata si rugina profunda.

Rugina de suprafata e mai "superficiala", se elimina dupa smirgheluire sau dupa curatarea prin sablare sau periere. In urma ei ramane luciul metalic al tablei alaturi de alte cateva mici puncte negre, cunoscute si ca rugina aderenta. Acest tip de rugina are slabe sanse sa mai recidiveze, fiind cea mai usoara de eliminat si tratat.

Rugina profunda este mai serioasa. Acest tip de rugina patrunde in adancul tablei formand chiar si gauri. Se cunoaste prin culoarea maron deschis si asprimea profunda. Sansele de recidivare la acest tip de rugina sunt mari, de accea trebuie tratata corespunzator:

1. Curatarea utilizand smirghel de granulatie mare prin frecare energica cat si prin peruire utilizand perii de sarma fie mecanice, fie automate utilizand bormasina sau flex (atentie la flex, poate genera gauri). In urma curatarii, rugina profunda trebuie sa ajunga nivelata, asta inseamna ca la atingere nu trebuie sa iasa nimic in relief. (pentru cine isi permite, o masina de sablat, scapa de efortul frecarii.)
2. Dupa curatare, rugina se va degresa utilizand diluant D509, urmata de spalare locului cu detergenti uzuali (se urmareste practic ca locul afectat sa fie cat mai curat si degresat), recomand la spalare sa utilizezi o perie ca sa poti spala bine.
3. Dupa curatare, se va aplica deruginol sau feruginol depinzand de producator. Unii producatori recomanda si aplicarea de apa peste rugina, daca nu e mentionat asa ceva pe eticheta, nu este necesar. Foarte important este sa se respecte instructiunile de folosire ale feruginolului, totul de la temperatura pana la timpul de asteptare pentru a actiona.
4. Se va aplica grund peste locul proaspat tratat cu feruginol

optional: poti cumpara o cutie de vopsea "Protecta" 500 grame, producator: Policolor, culoare la alegere, si sa o aplici in 3 straturi inainte de a plica grund. Este foarte utila datorita efectului ei puternic inhibator de coroziune, combinat cu actiunea feruginolului elimina pe termen lung rugina.
Pai ori suntem trabantisti, ori numai suntem

Offline mdv

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 507
daca tot am vorbit de antifonare,as mai avea o intrebare pt pasul urmator:ce materiale imi trebuie pt vopsire interior ,exterior(vopsea diluant..etc)si as mai vrea sa stiu daca chitul cu fibra de sticla se poate folosi la repararea duroplastului.
« Ultima Modificare: August 12, 2010, 03:37:57 pm de mdv »
am un trabant si asta imi ocupa tot timpul!

Offline saptezeci

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 189
  • Sink deep in the rust
o putem lamuri si pe asta doar sa imi spui ce vopsea vrei sa aplici (metalizata sau nemetalizata)
pentru indreptat duroplast poti folosi cu incredere chit cu fibra. pentru a iesi ca in fabrica mai trebuie urmati niste pasi. iti explic ce si cum dupa ce imi spui ce vopsea vrei, eventual si ce culoare
Pai ori suntem trabantisti, ori numai suntem

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
MDV, fiind initiatorul topicului , iti cer permisiunea sa lipesc acest topic cu acesta : http://traby.ro/forum/index.php/topic,948.0.html
Se poate? La urma urmei cam tot aceea discutam.

Offline saptezeci

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 189
  • Sink deep in the rust
bravo victor, e primul forum la care vad un moderator ca nu inchide topicul pe motivul "mai cauta ca s-a discutat".

Intradevar, seamana ca discutie doar ca are mici adaugiri. Cum ar fi faptul ca la vopseaua cu efect inhibator de coroziunea se poate folosi si feruginol fara nicio problema (testat). In topicul ala am vorbit mai mult de suduri, si cum sa fie protejate. Topicul asta e mai de "general", facand referire la anitfonarea intregului Trabant si la cantitatile de materiale care trebuiesc folosite, cat si tehnici de prevenire.
Parerea mea este sa il lasam aici, sa fie la vederea tuturor.
Acuma nu e suparare, faceti cum considerati dvs.
Pai ori suntem trabantisti, ori numai suntem

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
   pentru repararea pieselor din duroplast care s-au crapat, sunt de parere ca ar trebui urmate instructiunile producatorului. Se pot inlocui adezivii, pe ca mai mult ca sigur nu mai gasesti ce prescriau ei acum mai bine de 20 de ani. Deci, poti folosi chit cu fibra de sticla, dar, zic eu, musai impreuna cu ceilalti pasi descrisi in manualul de reparatii!

Offline saptezeci

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 189
  • Sink deep in the rust
cred ca depinde foarte mult de cat de grava este fisura. Daca vorbim de o zgarietura mai adanca merge chit cu fibra.
Daca e ceva mult mai grav, cea mai buna solutie e sa schimbi aripa cu totul daca tot vrei sa revopsesti totul si sa antifonezi.
Pai ori suntem trabantisti, ori numai suntem

Offline mdv

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 507
e vorba de negru simplu nemetalizat!iar cu duroplastul problema e urmatoarea:masina fiind rasturnata,cupola a avut de suferit;in 2 locuri cupola este decupata si nituita cu  petice de tabla,din interior, pe acele goluri.deci la exterior raman diferente de nivel intre restul capotei si petice,diferente ce au fost acoperite cu chit(nu de fibra)care intre timp a crapat conturand exact peticele.
am un trabant si asta imi ocupa tot timpul!

Offline saptezeci

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 189
  • Sink deep in the rust
da, am inteles ce vrei sa zici.
Merge chit cu fibra dar mai are nevoie de ceva.
Faci urmatoarea treaba:

Materiale necesare: diluant,chit cu fibra, spray cu filler (novolo protect 350 daca gasesti, e perfect), daca nu, ce gasesti, 1 rola de scotch de hartie, smirghel de granulatie 120 pentru nivelat chit, smirghel 600 pentru lustruit chit, si smirghel 1200 pentru finisat filler.

1. Dai jos chitul care a crapat si cureti bine locul acolo
2. Locul curatat il stergi bine cu diluant d509 si aplici filler spray de vreo 2 ori, sa fie un strat gros de filler

ATENTIE: filler-ul gazeaza, e bine unde dai atat cu chit cat si cu filler sa tragi un scotch de hartie pe o distanta de cativa cm. Atentie mare si la scotch-ul de hartie sa nu fie ceva prea ieftin, pentru ca iti lasa in urma dezastrul ala de adeziv care iese dupa mult frecat cu benzina.

3. Prepari chitul de fibra si il aplici. Din nou atentie sa nu dai mai mult decat trebuie pentru ca se niveleaza foarte greu.
4. Nivelezi chitul dupa uscarea completa mai intai cu smirghel 120 pana ajunge la nivel, dupa care continui cu 600 pana devine lucios si drept, in caz ca e deformat mai dai odata cu 120 si apoi din nou cu 600.
5. Elimini praful ramas in urma slefuirii cu diluant d509, dupa care aplici filler peste in doua straturi.
6. Dupa uscarea completa a filler-ului, umezesti locul unde e dat cu filler si il smirgheluiesti usor cu 1200.

Daca procedura e urmata cu toata atentia la detalii, sansa ca chitul sa crape e foarte mica. De asemenea, daca chitul e nivlelat corect, nici nu se va vedea de la exterior ca acolo e chituit.
Pai ori suntem trabantisti, ori numai suntem

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
   Nu s-o vedea de la exterior, dar din interior sigur se va vedea! La ce pagube ai tu acolo, eu as fi de parere ca mai bine pui alt plafon... Cu tot chinul ce o sa-l ai la scoaterea celui vechi, pt ca o sa-ti ia cateva ore. Nu vorbesc din experienta proprie, dar am inteles ca e greu de desdoit muchia aia de tabla ambutisata de peste duroplast. Dar, decat sa te chinui cu toate alea, mai bine faci un efort, il dai jos, cumperi altul, iei o cutie de body 999, etansezi la loc  (dupa ce ai curatat masticul vechi si ai remediat si eventualele probleme de rugina), pui plafonul si, cu un ciocan -dupa ce esti sigur ca aia e pozitia in care-l vrei-, purcezi la operatiunea inversa demontarii. Parerea mea!

Offline saptezeci

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 189
  • Sink deep in the rust
Parerea lui Rafael e foarte corecta dar dificilia din pacate...
Va zic si de ce.

Plafonul de dat jos nu este un lucru greu (imi povestea dl Remi), dar de pus la loc in asa fel incat sa nu intre apa e mai greu.
Mi-a povestit ce s-au ocupat multi de dat jos plafonul dar de pus la loc nu au mai izbutit.

Ai 2 variante: ori cea cu chitul, ori cea de dat jos plafonul.
Daca dai jos plafonul, cumperi exact cum a zis Rafael mastic pensulabil Body 999 (e vreo 30 de lei acuma).
Incepi prin a desface tabla care tine plafonul, fa asta cu mare grija, in asa fel incat sa nu deformezi exagerat suportul plafonului.
Cureti suportul pe dinauntru unde mai mult ca sigur e si rugina, il grunduiesti si il antifonezi urmand pasii de mai jos, dupa care umplii totul cu mastic, vii cu plafonul nou, il pui in pozitie, te uiti de 2-3 ori sa fie corecta pozitia si incepi sa bati suportul utilizand un ciocan pana ce acesta prinde pozitia dinaintea desfacerii. Vei observa ca va fi putin stramb de la desfacere. Nu are nimic, la asta e antifonul si masticul de dedesubt.
Dupa ce se usuca masticul, verifici si la exterior suportul plafonului pe care il antifonezi bine si pe el, cu atentie la colturi si strambaturi, incerci sa dai cat mai gros.
Eu cred, ca pus asa tine, parerea mea.
Optional (tot parerea mea), poti pune si ornamentul de aluminiu care vine peste suportul-plafon sub care bagi mastic mai mult, si strangi ornamentul ala acolo pana ce sub el se formeaza un pat de mastic care ar trebui sa previna intrarea apei.
Pai ori suntem trabantisti, ori numai suntem

Offline saptezeci

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 189
  • Sink deep in the rust
Acuma sa continuam cu vopseaua.
Pentru o vopsire interioara si exterioara iti trebuie 2L, din care o sa-ti mai ramane vreo 200 de grame pentru alte eventuale retusuri.
Culoare, ai zis un negru simplu.

Aici ai 2 variante de vopsea:
- Vopsea unicomponenta, sau vopseaua care nu necesita intaritor
- vopsea bicomponenta, sau vopseaua care necesita un intaritor (dupa nume, compusa din 2 componenti, vopseaua propriu-zisa si intaritorul specific)

Pentru oricare din aceste 2 vopseluri ai nevoie de urmatoarele materiale:

- Diluant pentru produsul respectiv 1L, si diluant D509 pentru degresari alt litru
- Hartie abraziva 220 pentru nivelat, 600 pentru finisari si 1200 pentru finisari de mare detaliu din fiecare cate 5-6 foi, pentru o masina intreaga
optional: filler sau spritzchit pentru nivelari de mare finete si intaritorul pentru acesta.

Acuma, o luam pentu fiecare categorie in parte:

Vopsea uni-componenta Kober Neocar 750ml x2 pret estimativ 72 de lei
Diluant pentru produse Neocar 16 lei 1L
Optional: filler bicomponent Novol protect cu intaritor 60-65 de lei estimativ
Total: 153 lei , 88 de lei fara filler
-------------------------------------------------------------------------------
Vopsea bicomponenta Kober Duracril 750ml x2 pret estimativ 72 de lei la care se adauga intaritor l580 Duracril 17 lei
Diluant pentru produse Duracril (D580) 1L 16 lei
Optional: filler bicomponent Novol protect cu intaritor 60-65 de lei estimativ
Recomandat: Lac cu intarior Body 2k Scratch Resistant HS 1L 60 de lei
Total: 230 lei, 165 lei fara filler, 105 lei fara lac si fara filler

Alte materiale:

5 lei 1L de diluant D509 pentru degresari
1 leu fiecare coala de hartie abarziva - total 18 lei
+ alte necesiati precum scotch din hartie pentru acoperit geamuri si chedere, ziare, carpe etc.

Mentiuni:
Preturile le-am facut pentru gama de vopsele si produse intermediare Kober, Body si Novol la care le cunosc estimativ preturile, sunt foarte multi alti producatori pe piata precum: Policolor (Klar si Duralchid), DuPont etc, ai de unde alege, dar si bugetul conteaza.
Amandoua categoriile de vopsele nu necesita lacuire dupa vopsire, cu toate astea, pentru un rezultat bun si de durata iti recomand pentru categoria duracril, sa dai si cu lac.
Si fillerul este un optional, dar cum am zis, ajuta ca suprafata sa fie neteda si bine aderenta la orice alta categorie de vopsea.

Ca idee la un trabant intra cam asa:
2L de vopsea, 1L de filler, 1L de lac, 2L de diluant pentru produse auto,1L de diluant D509 (degresant).

Daca ai alte intrebari, pune-le si rezolvam.


buun si ca tot s-a facut ora 2, vreau sa mentionez ceva.

Victor sau Gusteru, sa nu va suparati pe noi ca de la o intrebare legata de gramaje de antifon am ajuns la cum se da jos plafonul si la vopsele auto..dar cum se zice, omul da din una in alta si in felul asta facem efortul de a le rezolva pe toate  :D
« Ultima Modificare: August 13, 2010, 02:35:50 am de victor »
Pai ori suntem trabantisti, ori numai suntem

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
ba enciclopedie care esti...
e 2 noaptea, mai lasa si pe maine =)) =)))

p.s. am sa contopesc cele 2 topicuri, se discuta despre restaurare la modul general si sa nu umble lumea ametita sa citeasca in 7 parti
----------------
edit by admin: bravo man ... concureaza pe post cu user rumpi ... ca si el taica cand se apuca ...  :o te umple de INFO. E foarte foarte bine ca se discuta legat. La toti ne vine randul odata la "carpit" "tencuit" si alte cele. Scrieti dragii mosului,sa se vada ca suntem "pe sistem"  ;D
« Ultima Modificare: August 13, 2010, 08:47:41 am de Gusteru »