Autor Subiect: potrivire sonda de frana  (Citit de 14016 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: potrivire sonda de frana
« Răspuns #15 : August 10, 2011, 08:58:22 pm »
George, tu stii tabla inmultirii?

Evident ca o stii!

Ei bine, nemtii, la pompa de frana de la Trabant si la aia de Polo, de ne-a aratat-o Remi ca comparatie, nu stiu tabla inmultirii "din minte". Si atunci ce s-au gandit ei? Ia sa-si cumpere un calculator sa inmulteasca 3 cu 4... Si au pus o sonda de presiune!

Asta era ideea! E ca atunci cand te mananca in urechea dreapta, si te scarpini cu mana stanga pe la ceafa. Te poti scarpina, chiar eficient, dar e mai pe de-a-ndoaselea.

Si ia sa mai fac un offtopic ... Tot apropo de Renaultul meu.

TOATE Renaulturile 21 erau cu plus . Sau cu piele! La vremea respectiva s-a vrut o masina mare de familie (large family car). Numai ca a iesit un fel de limuzina. 8) Limuzinele declarate (executive cars) au fost Renault 20, 30, 25 si mai apoi Safrane. Iar comparatia cu VW Golf am facut-o pt ca am avut-o la indemana, dat fiind ca Golful se incadreaza cam in aceeasi categorie de clasa, ba chiar mai sus, cica! Culmea e ca, modelul 21 n-a fost foarte apreciat in timp, pentru ca n-a avut suficiente motorizari disponibile! Nu o sa mai insist pe subiect, ca putem divaga pana maine, si tot nu terminam! Raman la opinia ca masinile germane sunt supraevaluate.

Alt offtopic: Motorul de la Renault, de 1,5dci, acela cu injectoare Delphi este, contrar parerii tale, un motor exceptional! Problema nu pleaca de la motor, ci de la utilizatori! Am un prieten care se ocupa cu reparatia injectoarelor Delphi, si care mi-a spus: "Am de lucru, pentru ca romanii sunt zgarciti. In loc sa cumpere filtre de motorina "pe original", marca Fiamm sau Mann, cumpara de obicei Uniflux, care sunt de 5 ori mai ieftine. Filtrele Uniflux nu reusesc sa filtreze motorina la 2 microni, (asa cum sunt cerintele la Delphi) pentru ca utilizeaza o tehnologie depasita de fabricatie a cartusului filtrant. Si uite asa, un injector care "lucreaza" in plaja de 20 de microni, inchis/deschis, se strica pentru ca  in zona de lucru ajung impuritati de aproximativ 10 microni, care sunt lasate sa treaaca de catre filtrele Uniflux, dat fiind ca filtrantul Uniflux are o alta generatie de tehnologie, si deci alti parametrii de filtrare! Pentru alte motoare, cele comune, Unifluxul e mai mult decat suficient, dar pentru Delphi, NU! "


Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Răspuns: potrivire sonda de frana
« Răspuns #16 : August 11, 2011, 04:19:13 pm »
George, tu stii tabla inmultirii?

Evident ca o stii!

Ei bine, nemtii, la pompa de frana de la Trabant si la aia de Polo, de ne-a aratat-o Remi ca comparatie, nu stiu tabla inmultirii "din minte". Si atunci ce s-au gandit ei? Ia sa-si cumpere un calculator sa inmulteasca 3 cu 4... Si au pus o sonda de presiune!

Asta era ideea! E ca atunci cand te mananca in urechea dreapta, si te scarpini cu mana stanga pe la ceafa. Te poti scarpina, chiar eficient, dar e mai pe de-a-ndoaselea.

Si ia sa mai fac un offtopic ... Tot apropo de Renaultul meu.

TOATE Renaulturile 21 erau cu plus . Sau cu piele! La vremea respectiva s-a vrut o masina mare de familie (large family car). Numai ca a iesit un fel de limuzina. 8) Limuzinele declarate (executive cars) au fost Renault 20, 30, 25 si mai apoi Safrane. Iar comparatia cu VW Golf am facut-o pt ca am avut-o la indemana, dat fiind ca Golful se incadreaza cam in aceeasi categorie de clasa, ba chiar mai sus, cica! Culmea e ca, modelul 21 n-a fost foarte apreciat in timp, pentru ca n-a avut suficiente motorizari disponibile! Nu o sa mai insist pe subiect, ca putem divaga pana maine, si tot nu terminam! Raman la opinia ca masinile germane sunt supraevaluate.

Alt offtopic: Motorul de la Renault, de 1,5dci, acela cu injectoare Delphi este, contrar parerii tale, un motor exceptional! Problema nu pleaca de la motor, ci de la utilizatori! Am un prieten care se ocupa cu reparatia injectoarelor Delphi, si care mi-a spus: "Am de lucru, pentru ca romanii sunt zgarciti. In loc sa cumpere filtre de motorina "pe original", marca Fiamm sau Mann, cumpara de obicei Uniflux, care sunt de 5 ori mai ieftine. Filtrele Uniflux nu reusesc sa filtreze motorina la 2 microni, (asa cum sunt cerintele la Delphi) pentru ca utilizeaza o tehnologie depasita de fabricatie a cartusului filtrant. Si uite asa, un injector care "lucreaza" in plaja de 20 de microni, inchis/deschis, se strica pentru ca  in zona de lucru ajung impuritati de aproximativ 10 microni, care sunt lasate sa treaaca de catre filtrele Uniflux, dat fiind ca filtrantul Uniflux are o alta generatie de tehnologie, si deci alti parametrii de filtrare! Pentru alte motoare, cele comune, Unifluxul e mai mult decat suficient, dar pentru Delphi, NU! "



Tata lucreaza NUMAI cu MANN FILTER si iti spun ca el personal a trimis injectoare la curatat ca el nu poate face asa ceva si trimite la specialisti. Eu raman la parerea ca BOSCH e peste Delphi si sunt de acord ca francezii fac masini reusite (noi am avut Laguna 2 care a fost super - singurele probleme erau legate de cutia in 6 trepte de pe nissan care nu era compatibila cu motorul si din cauza asta era s-o pierdem pe drum). Nu zic ca nemtii sunt tatici, eu mi-as lua asiatice pana si Hyundai e mai sus ca ce facem noi pe aici. Oricum nu vreau sa zic ca nu ai dreptate dar daca esti chitit impotriva nemtilor, tre sa observi ca si francezii au hibele lor si nu sunt Dumnezei... Aia cu scarpinatu si asa... daca eram noi (Romanii) mari tatici in a ne scarpina corect la ureche mai ziceam sa avem discutia asta... aia si-au luat-o in 2 razboaie mondiale si s-au ridicat in 50 de ani cum nu ne vom ridica noi nici in 1000 de ani. Asa ca nu ne mai dam noi cu parerea ca nu insemnam nimic in lumea asta si cumparam si facem ceea ce ne place noua si cum ne place fara sa aratam pe altii cu degetu. Asa ca Remi, felicitari pentru "completarea" la deficitul neamtului si sa speram ca tine mult mai mult decat originalul.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: potrivire sonda de frana
« Răspuns #17 : August 12, 2011, 01:38:16 am »
Nu spun ca francezii sunt Dumnezei... M-a enervat insa, de-a lungul timpului, faptul ca pe oriunde mergeam, exista deja opinia (bine inradacinata in mentalul romanului) ca masinile frantuzesti sunt scumpe la piese, si ca daca n-ai masina nemteasca, inseamna ca n-ai masina! Si la oricare magazin de piese umblam, peste tot eram intampinat cu un aer de superioritate si asa...de dispret, ca am Renault. Ajunsesem si eu sa cred, la un moment dat din viata mea, ca trebuie musai sa-mi cumpar o masina nemteasca! Deh, folclorul e asa de puternic, mai ales cand esti tanar si nestiutor...Cand insa, dupa ani multi de soferie, si de stat pe sub masini, am vazut si eu ce inseamna CU ADEVARTAT o masina nemteasca (iar aici nu bag si Trabantul, el e altceva...aparte! ), mi-am dat seama ca "minunile germane" cu 4 roti sunt de fapt supraevaluate.

Si ca sa-ti raspund la ce spuneai tu despre tatal tau si filtrele Mann... Stii cum se procedeaza?
Ai Logan luat in rate... Buuuuuun. Te duci la revizii, se schimba filtrele... La reprezentanta! Totul in regula! Si treaba merge bine atata timp cat masina e in garantie. Atat de bine, incat ajungi sa te imprietenesti cu servisul , cu mecanicul... N-au fost niciodata problema, deja e un fel de rutina!
DAAAAAAAAR!!!! Trece perioada de garantie, masina merge bine... Cand trebuie sa schimbi iar filtrele, ca ai facut un numar de kilometri, in virtutea inertiei si rutinei de care vorbeam mai sus, te duci tot acolo, adica tot la reprezentanta... Ca nu intuiesti ce ti se va intampla...Si se face schimbul, si dupa niste sute de kilometri, masina nu mai trage... Scoate fum , merge in 3...poate chiar 2... Te duci disperat, tot la reprezentanta, sa vezi ce se intampla... Vine "ecspertu", si ce constata? Ca s-au stricat niste injectoare! Da` nu-i bai, zice el, se rezolva, ca le schimbam! Tu rasufli usurat, si zici:
-"Ok, schimbati-le!"
La care nenea de la servis iti spune:
-"Da, nici o problema, va costa 30 de milioane. Sau 40..."
La care, tu te albesti la fata, si-i spui:
-" Stai dom`le, cum sa dau atatia bani,ca e in garantie!"
Iar el, doct si superior, aproape "miscat" de problema ta, iti atrage atentia ca masina tocmai a iesit din garantie! Tu te dai de ceasul mortii, cauti solutii, intrebi in dreapta si-n stanga, si pana la urma, afli ca si pompele-injector pot fi reparate, nu trebuie sa iei musai unele noi, si ca "scapi" mult mai ieftin.
Si te duci sa-ti iei masina din reprezentanta, si s-o duci la cel care repara Delphi. Si la servisul Delphi, omu` de-acolo scoate injectoarele, constata defectiunea, le repara, si iti rezolva treaba. Cand il intrebi de ce s-a intamplat sa se strice, omul nu are o explicatie. Stie doar ca prin injectoare a circulat motorina impura. Tu-i spui ca ai schimbat filtrele, la timp, la reprezentanta, omu` cauta cartusul filtrant, dar, stupoare...nu gaseste Uniflux, cum se astepta, ci Mann sau altceva bun! Ce nu stii tu, si nu are cum sa demonstreze nici servisul Delphi, e faptul ca in reprezentanta, cand au vazut ca masina ta e iesit din garantie, "uamenii" aia de-acolo nu ti-au mai montat filtru pe original, ci o gioarsa de 2 lei, care ti-a stricat injectoarele. Iar cand tu te-ai dus disperat la ei ca ti s-a stricat masina, fara sa-ti dai seama, ei au pus la loc, un cartus pe original, dar folosit! Ca nu se cunoaste! ;)
Stiu toate astea tot de la prietenul meu, care la randul lui a aflat de la un alt prieten de manarelile din reprezentantele Dacia/Renault. Cine are bani schimba injectoare, cine nu..le repara. Toata lumea are de castigat, mama ei de treba! Nu-i asa? Ca daca ti-o faci cu mana ta, si te zgarcesti la 1 milion, si-ti schimbi singur filtrul, si pui unul prost...poti sa zici ca tu esti vinovat. Dar cand esti "lucrat" in felul asta marsav, si n-ai habar... Ce poti sa mai faci? Ca raul deja e facut!

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: potrivire sonda de frana
« Răspuns #18 : August 12, 2011, 01:43:18 am »
Nu zic nu, posibil ca Bosch sa fie mai bun ca Delphi, dar uite ce gaselnita minunata au gasit unele reprezentante!...

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Răspuns: potrivire sonda de frana
« Răspuns #19 : August 12, 2011, 08:16:06 am »
Exact asa fac, in special cu masinile pe firma. De ex. la Porsche Romania, am constatat ca nici macar nu schimbase uleiul la o revizie >:( In schimb sa vezi ce factura frumoasa era :argue:

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: potrivire sonda de frana
« Răspuns #20 : August 12, 2011, 09:13:02 am »
Am zis sa va las sa va faceti damblaua si sa clarificati una, dar vad ca voi clarificati 10.
Hai, on-tpic la "Potrivire sonda frana" ca nu de alta, dar ajungem sa discutam in topicul asta si de guvern si altele :D daca o tinem asa.

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: potrivire sonda de frana
« Răspuns #21 : August 18, 2011, 11:34:25 pm »
Scuze conasule, ai dreptate... Deci, fratilor...La obiect!
Potrivire sonda de frana...
(da` yo tot cred ca sonda asta de frana e o prostie, o eroare de proiectare, un sofism tembel, de neamtz incapatzanat si bolund...)
Bai, stiu, asa a "vazut-o" neamtzu... DA` YE O TAMPENIEEEEEEEEEEEEEEE! MONUMENTALA! Cum ar zice un "calculatorist": UN BUG! O eroare de programare! In cazul nostru, o chestie care se vrea sofisticata, putin fiabila, si PERICULOASA atunci cand se strica!

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 281
Re: potrivire sonda de frana
« Răspuns #22 : August 01, 2017, 02:20:33 pm »
Am avut și eu probleme cu funcționarea sondei și am montat un contactor de Dacie (preț 6 lei). Am atașat poze cu o altă posibilitate de montare a contactorului.
http://ibb.co/mxDuzk
http://ibb.co/kNQwC5
http://ibb.co/dBEZzk

Offline JetSS

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 433
  • B-885-DDR
Re: potrivire sonda de frana
« Răspuns #23 : August 01, 2017, 07:34:02 pm »
Asa am amsi eu , doar ca e montat altfel.

Domnul Vidican, aveti si releu pus sau e doar contactul acela ? Mersi. Numai bine.

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 281
Re: potrivire sonda de frana
« Răspuns #24 : August 01, 2017, 07:40:20 pm »
N-am pus releu dar merge perfect. Oare e necesar, având în vedere că nu e un consum prea mare ?

Offline JetSS

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 433
  • B-885-DDR
Re: potrivire sonda de frana
« Răspuns #25 : August 01, 2017, 09:04:12 pm »
La mine pe trasee lungi , il arde cand il folosesc des. Se supraincalzeste. Am sa incerc si cu releu.

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 281
Re: potrivire sonda de frana
« Răspuns #26 : August 01, 2017, 09:53:26 pm »
Mulțumesc pentru sfat. Nu m-am gândit să montez releu.

Offline iulian1andrei

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 570
Re: potrivire sonda de frana
« Răspuns #27 : August 01, 2017, 10:19:11 pm »
Eu am gasit nou la unix si merge bine.  Il am de 1 an.  Maine revin cu un cod de produs.

Offline sika cvmu

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 445
Re: potrivire sonda de frana
« Răspuns #28 : August 02, 2017, 08:47:23 am »
Pe multi dintre noi ne-ar ajuta un cod de piesa...

Offline iulian1andrei

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 570
Re: potrivire sonda de frana
« Răspuns #29 : August 03, 2017, 05:00:27 pm »
Cod Unix 10559670 Vemo!