Autor Subiect: probleme la alternator  (Citit de 13728 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: probleme la alternator
« Răspuns #15 : Noiembrie 20, 2011, 05:29:48 pm »
Nu platina bate tot? =))

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Re: probleme la alternator
« Răspuns #16 : Noiembrie 20, 2011, 05:35:45 pm »
Nu platina bate tot? =))

Nope. Ba, chiar platina are rezistivitate foarte mare! Viorel, aici nu vorbim de pretul pe uncie, sau rezistenta la coroziune, ci de conductibilitate electrica! Uite tot tabelul:



Rezistivitatea (10-8 Ω·m)

Nicrom             Aliaj   112,2
Nicrom V             Aliaj   108,2
Manganină     Aliaj   48,21
Constantan     Aliaj   45,38
Oţel                     Aliaj   16,62
Platină        Element   10,5
Fier                Element       9,61
Nickel       Element   6,93
Zinc               Element   5,90
Molibden       Element   5,34
Tungsten       Element   5,28
Aluminiu       Element   2,65
Aur               Element   2,21
Cupru       Element   1,67
Argint       Element   1,58

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: probleme la alternator
« Răspuns #17 : Noiembrie 20, 2011, 05:41:26 pm »
Auzisem de contacte platinate si m-am gandit ca sunt la nivelul argintului :dontknow: Mai bine ca nu este buna platina, ca nu stiam cum sa fac sa-mi pun cateva cabluri  :P =))

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Re: probleme la alternator
« Răspuns #18 : Noiembrie 20, 2011, 06:12:08 pm »
la masina mea ,este cablu din cupru doar la plus ,la minus este tot original din aluminiu ,oricum nu am avut probleme (dar asta din cupru, e mai bun ca e moale, si un pic mai lung ,te poti juca cu el mai usor)
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: probleme la alternator
« Răspuns #19 : Noiembrie 20, 2011, 06:14:41 pm »
..poi ce, esti bebe mic sa te joci cu sarme??? :toothy4:
popandau de trabante

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Re: probleme la alternator
« Răspuns #20 : Noiembrie 22, 2011, 12:37:46 pm »
Cu totii suntemi "bebe" mai Liviu! Nu vezi ca avem jucariile astea...cum le zice...Trabante? ;D

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Re: probleme la alternator
« Răspuns #21 : Septembrie 26, 2012, 08:51:19 pm »
Scriu aici  , sa nu mai deschid topic aiurea.
Iata datele problemei : Baterie 12 V , 44 Ah .
Trebuie sa aleg intre 2 alternatoare (de dacie) de 36 A si 55 A .
Intrebarea este daca cel de 36 A  este suficient pentru incarcarea bateriei , aprindere , electroventilator , amplificator  , fauri , aeroterma  (tot ce inseamna consumatori) ? Dar cel de 55 A , este prea mare ?
Das  auto

0733825596

Offline GOTA

  • GOTONEL
  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 397
  • TRAIASCA TRABY
Re: probleme la alternator
« Răspuns #22 : Septembrie 27, 2012, 07:38:26 am »
Eu stiu ca diferenta de amperaj o face grupul de diode.Ai grija sa nu te arda la buzunar,arata ca sti.Mai e ceva releul de incarcare ,ele pot fi reglate.
 :icon_salut: :argue: :wav: :wave:
0747065082

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: probleme la alternator
« Răspuns #23 : Septembrie 27, 2012, 10:50:54 am »
Daca bateria are acelasi amperaj ca si alternatorul,plus ca ai consumatori gramada in functie e ok sa pui ala de 55Ah.Si ma gandesc ca ai bateria de aia de 53Ah(standard sa zic)
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Re: probleme la alternator
« Răspuns #24 : Septembrie 29, 2012, 06:43:42 am »
poti pune un alternator cu amperi mai multi, nu se strica nimic, din contra ,va duce mai bine consumatorii care spui ca ii ai ,am citit pe alte forumuri ca au pus ,de la 45-55 , pana la 65-75 A , si nu au aparut probleme
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Re: probleme la alternator
« Răspuns #25 : Septembrie 29, 2012, 03:30:03 pm »
Ok , multumesc de sfat ! Asa o sa fac .
Das  auto

0733825596

Offline Serghei

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 184
  • Spidertrab, spidertrab, does whatever a spidertrab does. Can he swing from a net? No he cant, he's a trab. Watch out for the spidertrab!!!
Re: probleme la alternator
« Răspuns #26 : Octombrie 17, 2012, 01:01:04 pm »
Ca sa nu mai deschid nici eu un alt topic, se intampla ceva cu alternatorul meu si nu-mi prea place. Cand e la relanti imi scade intensitatea serios la faruri plus ca palpalpaie becul de incarcarare daca am farurile aprinse, iar daca ii scad putin turatia (asa din ambreiaj) se aprinde si ramane asa pana il turez. Bateria e aproape noua, are un an, e un rombat premier de 55 de Ah. Cred ca e de la diode, sau perii. Consumatori extra nu am.
Acum intrebare, voi cand schimbati diodele, schimbati doar diodele sau puntea cu totul.
Gasesc punte noua intr-un pret acceptabil? Daca nu, mie nu mi-e frica de pistolul de lipit, imi spune si mie cineva ce diode imi trebuie, nu pot sa le supradimensionez putin (vine iarna si am o aeroterma electrica).
Dar perii, gasesc?
SV-69-FUM

Un "Green".....2 "Green" !

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: probleme la alternator
« Răspuns #27 : Octombrie 17, 2012, 01:09:14 pm »
Diodele mari sunt presate  :glasses9: Mai usor schimbi puntea cu totul. Inainte de a verifica diodele, vezi carbunii si releul  ;)

Offline Serghei

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 184
  • Spidertrab, spidertrab, does whatever a spidertrab does. Can he swing from a net? No he cant, he's a trab. Watch out for the spidertrab!!!
Re: probleme la alternator
« Răspuns #28 : Octombrie 17, 2012, 01:24:39 pm »
Ii voi face azi o disectie si vedem.
SV-69-FUM

Un "Green".....2 "Green" !

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: probleme la alternator
« Răspuns #29 : Octombrie 17, 2012, 07:20:55 pm »
asa e NORMAL sa faca - manualul asa zice ca se regleaza cu far aprinse faza scurta,motor cald,600 ture si TREBUIE sa palpaie.Daca cand turezi se stinge e totul OK  :icon_thumleft:
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan