Tehnică > Tutoriale mecanica si intretinere

Demontare contact - curatare - montare

(1/2) > >>

victor:
Am avt o mica problema cu contactul. Baterie slaba, poate si din cauza alternatorului care nu baga curent, a rezultat o mica impuscare a "crucei" din butuc, astfel ca nu imi mai facea contact la pornire.

L-am desfacut si stiu ca e cu balamuc daca nu stii sa il montezi inapoi. Asa ca, pentru a nu fi pusi in situatia (eventual daca desfaceti unul) sa petreceti timp pretios pana sa-i dati de cap, am sa pun poze cu pasii de urmat .

- Atentie !!!

- se deconecteaza contactul fara cheie in contact, adica sa fie la punctul de parcare
- la fire, notati pe o foaie ordinea lor ca sa nu le incurcati la remontare.
Ordinea este asa (sens orar de la papucul liber) :
- fir negru + albastru
- fir negru (gros)
- fir negru + rosu
- fir gri + negru
- fir rosu (gros)

Ca sa nu incurc, eu am luat ca punct de reper, partea de jos, unde se prinde cu cele 3 clene laterale. De la ultima clema (din cele 3 consecutive) sens orar vine primul papuc cu fir negru + albastru
-


- se scot clemele laterale
- se va vedea pe fata butucului, sa fie "gaura" pozitionata in dreptul stelutei stantate pe carcasa butuc (vezi foto) iar in partea opusa stelutei stantate se va afla acel nit care tine arcul de aruncare al contactului


- Se va desface, curata lamela iar la remonatre se va avea grija de:
- capacului cu contacte are un semn lateral care vine pe cilindrul butucului la montare
- punem capacul langa cilindru in pozitia in care ar veni perfect deasupra
- crucea contactului are 3 bratete, una scurta, urmatoarea (sens orar) este lunga si cealalta este mjlocie
- pozitionam lamela (crucea) cu capatul (bratul scurt) scurt pe partea opusa a semnului capacului la imbinare (ultimele 3 poze)

 

Da cred ca pozele explica mai bine decat am putut eu scrie aici. Sper doar sa nu aveti nevoie de balamuc cu desfacerea unui contact.

La montare, se va pune cate o lamera laterala pe prima si ultima din ciclul celor 3 gauri (fante) succesive si a 3a lamela in partea opusa celor 3. Pe butucul cu blocant de pe axul volanului vom gasi 2 cleme (semi-fixe), de care vom prinde butucul ce l-am desfacut. Pe butuc va ramane liber locasul 2 al clemelor (din seria celor 3) in care va fi prinsa clema de pe butucul cu blocant de la volan si cealalta va fi prinsa peste clema deja pusa pe butuc in partea opusa

Orice completare este binevenita

Gusteru:
BUN ! sa se adune cat mai multe totoriale pt ca sunt ultra-utile  :icon_thumleft:

horatiu601:
Ii bun tutorialul...mi-am rezolvat problema cu brio.Merci Victor

victor:
cu mare placere, ma bucur ca a fost util :)

remi:
am facut si eu treaba asta prin anii '96 , si il rezolvasem , tot asa se arsese in locul unde facea contact pt pornire , am curatat , si remontat si am mers f. bine , atunci nu erau telefoane sa fac poze ,si nici net nu aveam ca sa pot arata cuiva

Navigare

[0] Indexul de Mesaje

[#] Pagina următoare

Du-te la versiunea completă