rola din mijloc e pt etansare. aia nu are dubiu! ca daca tu ai amestec aer-benzina ba in stanga, ba in dreapta, iti dai peste cap pre-compresiape care-o fac manetoanele, precum si vacuumul creat de pistoane (vacuum ce antreneaza benzina din carburator inspre cilindri, totodata amestecandu-o in aer (cat era proportia benzina-aer : 11:1 sau cat?). in sfarsti, ideea e ca acolo trebuie musai etansare, pt ca tie trebuie sa-ti ajunga numai cand se elibereaza portul de admisie, la coborarea pistonului, mai precis la coborarea pistonului care trebuie.
asa. partea cu rulmentii centrali. nu cred ca a zis nimeni ca se deplaseaza rolele, ca n-ar avea cum, asa e, fiind in canale. cert e ca se deplaseaza tot ambielajul (inspre volant am patit eu) si se distrug rulmentii/ rolele/ camasile si, in caz de perseverezi, se duce si rulmentul conic de pe capatul de la volant. am patit cand am montat eu ambielaj vechi pe carter nou fara niciun fel de asigurare a camasilor alora impotriva translatiei laterale de care tot vorbim aici.
voiam sa scriu si eu de ce a zis si Liviu, de faptul ca atat carterele motorului, cat si cele ale cutiei de viteze se prelucreaza pereche intotdeauna, motiv pentru care sunt impreunate toata viata. nu stiu ce s-ar intampla cu doua pereche noi, daca desperecheate si combinate invers s-ar nimeri cum trebuie; probabil ca bolturile intra, dar prelucrarile interioare? nu stim. oricum, uzura diferita scoate din discutie orice fel de combinare de genul asta.