gata...am rezolvat...
problema era ca cine a avut montat inainte acest turometru, a taiat cablurile dinauntru si a prins altele, doua rosii si doua verzi, unind doua minusuri. A trebuit sa desfac turometrul si sa vad cei de capul lui. Asa am gasit inauntru faza plus luminare bord si minus masa, plus la borna bobina, minus la borna bobina si inca un minus(nu i-am inteles rostu).
Turometrul este universal...din cate am vazut eu cred ca se putea monta si pe trabant cu mici modificari. Eu l-am montat pe un opel ..un model micut nu stiu exact care, dar nu are turometru din fabrica.
Are ins pate 3 trepte de reglaj turometru...prima treapta (pe masina care l-am montat, motor de 1.2 parca) nici nu se misca acul, a doua treapta era undeva la 200 si la ultima treapta statea la 600-800 rot/min.
Da, butonul din fata era pentru a seta la ce turatie sa se aprinde beculetul. De exemplu daca pe masina vrei sa schimbi viteza la 1800rot/min atunci invarti butonelul ala aproximativ la 1,8 si cand ajunge acolo acul turometrului se aprinde becul ala.
E interesant turometrul si l-am gasit practic. Cred ca am sa-mi pus si eu unul pe trabi.