TRABY CLUB ROMANIA
Manuale de reparatie si intretinere Trabant => Manuale de reparatie si intretinere electrica Trabant => : gabi trabi May 16, 2012, 08:45:48 PM
-
Nu stiu cum de am norocul asta dar pana acum am ars cateva "platouri" mai bine zis senzori Hall .
Pentru cei ce nu au patit ,se intampla sa iti moara motorul din senin (fie in sarcina fie la relanti ) ...dai la automat ...invarte ..har har ..nimic , te dai jos te uiti sa vezi daca mai ai benzina ....constati ca ai benzina ..ce sa fie ce sa fie ...platoul ;D .Solutia : suni un prieten sau scoti platoul de rezerva din portbagaj ;D
Gata cu povestile , pe scurt :
Ai platoul din textolit cu senzorul ars , dai jos senzorul (topind rasina ce il tine fix cu letconul ) .
Cumperi un alt senzor ( TLE 4905L ) , se gaseste la magazinele de electronice si costa 3-4 lei si un Poxipol sau ceva asemanator .
Lipesti senzorul dupa urmatoarea schema (http://thumbnails25.imagebam.com/19059/4fd109190580523.jpg) (http://www.imagebam.com/image/4fd109190580523) Atentie : Sa nu faca pinii contact intre ei !!!
Lipiti senzorul cu Poxipol sau ceva asemanator de textolit , piliti apoi in caz ca nu intra platoul pe suport si cam asta e .
Sper sa va fie de ajutor !
-
E bine de stiut! Am salvat poza! Multam de informatie! :icon_salut:
-
Foarte bine ca ai pus schema, cu mentiunea ca asta rezista si la mai multi volti ;)
-
Nelamurire (din partea unuia care nu are electronica) : pinii aceia asa vin-calariti? Ca ce am gasit eu in poze manuale si schite nu se prea distinge.
-
Pop Nick mai facuse niste scheme foarte bune, tot in genul asta :3some:
-
cum verific o placa dintr-asta daca e buna, fara sa o pun pe masina?!? :icon_scratch:
-
Am vazut pe Scoartei, avea un aparat de verificat :3some:
-
deci sa-nteleg,"care este", ca nu pot verifica "at home" cu un multimetru digital la 12 lei! :fucyc:
-
@ Viorel -bine puncatat ! am uitat sa zic ca senzorul original rezista la 5 v iar asta tle 4905l rezista la 24 v 8) .
@ gusteru - senzorul original are 4 pini iar asta doar 3 . Da vin calariti , cel din dreapta vine pe deasupra alora din stanga (cu varnis pe el ) .
@Se poate verifica si acasa , de la o sursa de 12 v , e o instalatie simpla (2-3 fire si un led ) iar cand invarti cu mana de platou ledul trebuie sa palpaie .
PS :Nea Ilie Matra are o instalatie de asta ...o sa incerc sa fac si eu una .
PS2: Am pus platoul pe masina , am reglat cilindrul 1 la 4mm si cilindru 2 la 4mm (nu am reusit la mai putin )..trebuie sa mai lungesc un pic din gaura surubului de reglaj .Am dat o tura si merge bine , deci schema este valabila ;)
-
@Se poate verifica si acasa , de la o sursa de 12 v , e o instalatie simpla (2-3 fire si un led ) iar cand invarti cu mana de platou ledul trebuie sa palpaie .
PS :Nea Ilie Matra are o instalatie de asta ...o sa incerc sa fac si eu una .
am inteles! ar fi buna o schema sa vedem si noi cum arata standul de verificat!
p.s. -ne vedem maine dupamasa sa iau geamul cu sina? poate reusesti sa-mi dai o poza in seara asta cu ele! :occasion14:
-
Nelamurire (din partea unuia care nu are electronica) : pinii aceia asa vin-calariti? Ca ce am gasit eu in poze manuale si schite nu se prea distinge.
cum naibii sa vina ,,ei'' asa calariti.. ai pui tu asa... ca al-fel nu ai cum..
===========
asa vin MONTATI-CALARITI ? Na' ...
-
..uitam: MARE ATENTIE LA FACUT MASA!!!!
--in unele cazuri, la trecerea pe 12v, si dupa unele reparatii la motor, unii ,,uita'' sa mai puna firul de masa de la baterie la tabla masinii..
...e, si cumva, curentul vine invers la depasiri de tensiune, sau apar ,,curenti rebeli'' care distrug exact circuitu' ala. :argue: