O sa va prezint, in cateva poze, evolutia trabiului meu de cand n-am mai postat nimic....
-a primit white-top, cum ziceam, inca de la sfarsitul verii trecute, lucratorul fiind bunul meu amic Mircea, alias "autom";
-a primit un ochelar de crom ruginit dupa ce, intr-o ruta bucuresti-ramnicu sarat, l-am pierdut pe cel albastru, perechea lui
;
-schimbat amortizoarele pe spate cu unele noi, nemtesti; credeam ca asa corectez unghiul de cadere a semipuntilor, insa n-a fost sa fie; oricum, amortizoarele sunt bune!
-intre timp, iarna, zapezi, masina circuland zilnic (am ramas numai cu trabi, pt ca a trebuit sa dau dacia), au mai aparut pete de rugina, am mai patit diverse accidente, s-au adunat; acum, bara fata trebuie musai sudata la prinderea de pe partea dreapta, ca o s-o pierd daca nu. bara spate trebuie inlocuita dupa ce, accidental, m-a lovit cristi pe cand il tractam;
-zapada si-a spus cuvantul si in zonele la care nu am lucrat niciodata de cand am luat masina; prin urmare, in vara asta trebuie scoase aripile fata-spate pe partea dreapta si lucrat la contraaripi. nu e o treaba deosebit de presanta, dar trebui facuta, sa nu se intinda "cancerul"'
-dupa multe chestii, am reusit si eu sa inlocuiesc ambii ochelari cu unii cromati, foarte draguti, dealtfel, facuti de george la un atelier;
-vara trecuta, cam prin august, actually, credeam ca e nevoie de schimbat ambielaj; desfac si constat un joc foarte mare numai sus, la biela, unde stratul cementat se dusese si coliviile cu ace facusera pata de contact in biela. solutia a fost bucsare preferentiala (dimensiunea exterioara a bucsei a foast mai mare, datorita uzurii masive) cu bucsi din bronz grafitat, executate de un nene, la un pret total de 70 de lei (material plus manopera). de atunci am parcurs distanta totala de apro 15500 km fara nici un fel de incident si fara observarea unei cresteri semnificative a jocului; a crescut numai proportia de ulei, fireste!
-acum vreo doua saptamani am inlocuit setul motor cu altul, cota 0, dupa ce constatasem ca aveam joc la imbinarea pistonului in bolt si, culmea, aveam uzura vizibila a boltului pe locul de contact cu bucsa. setul asta se comporta splendid, cu observatia ca are un tacanit enervant cam dupa 800 de ture in sus, tacanit ce se atenueaza dupa, sa zic, 60km/h, in viteza a 4-a, deci pe la 1800-2000 de ture?! (se atenueaza si in celelalte viteze, functie de turatie, dar am zis asa, ca sa aveti o idee, eu neavand turometru). Am fost destul de circumspect, nestiind sa-l identific, insa m-am lamurit ca motorul merge ireprosabil si trage fantastic! Merge, in linie dreapta, cu 100km/h la doar un led rosu aprins! Si, la 70km/h, daca accelerez, chiar simt cum ia viteza! Sunt inca foarte mirat de cat de bine merge!
-Undeva prin toamna am montat si un mp3 player, in locul destinat tinerii mainilor, in fata pasagerului din dreapta;
-am reusit dobandirea a 4 anvelope pneumant, cu uzura decenta; din pacate una este de nefolosit, deoarece, la umflare, s-a crapat in mai multe locuri pe laterala interioara; deci inca mai caut una, sa am pt parade!
-am facut si fac o groaza de drumuri, cu predilectie in oras, in bucuresti, dar am mers si in "nebunii" pe aiurea: am plecat, de trei ori, in trei destinatii atipice- la ora 22, inspre brasov, 5 insi! la ora 21, tot 5 insi, dar de data asta la sighisoara; si la ora 22.30, de data asta numai 3, la rouse, in bulgaria! toate drumurile s-au facut fara nici un fel de problema, in ciuda greutatii, oboselii mele sau mai stiu eu... Asadar, trabi e masina ideala pt student!
-uitam: am inlocuit semipuntile spate cu una noua, dar fara platou (pe care l-am luat de la a mea, de pe masina - grea treaba cu desfacerea niturilor alora...) si inca una in stare buna, luata de la remi. Motivul pt inlocuirea primei era ca mai aveam putin si-o pierdeam, fisurandu-se la prinderea interioara cu caroseria. din pacate, era ruginita si-n rest, deci, dupa scoaterea platoului si a butucului, a mers la fier. Dupa ce-am inlocuit-o, am observat o imbunatatire serioasa a asezarii rotii respective, motiv pt care am tinut musai s-o schimb si pe cealalta. Asta nu era ruginita la prideri, insa avea aproape gauri pe bratul profilat, deoarece dragutii de constructori nu s-au gandit la gauri de scurgere a apei/condensului. Am inlocuit-o si pe asta si acum pot spune ca nu voi mai avea probleme cu tocirea rotilor pe exterior.
Cam astea sunt "noutatile"; sper sa nu plictisesc pe nimeni, prea tare. Vara asta urmeaza sa fac un drum la Sofia, asta fiind un cadou pt o amica, urmeaza o colantare publicitara, temporara si, dupa asta, catre sfarsitul caldurii, o vopsire si tinichigerie; vopsesc aproape complet, exterior, fara plafon, care ramane alb. Enjoy the photos! Ultimile-s de la plimbarea la ai mei bunici, impreuna cu un bun si vechi prieten; am mers pe niste drumuri teribile acolo! Trabi rules, oricum!