Autor Subiect: Impatimitii de Barkas  (Citit de 342680 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #45 : Iulie 05, 2010, 10:06:55 am »
Aprobare semnata si parafata de conducere :P
Poti posta link catre traby.ro

Offline autom

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #46 : Iulie 05, 2010, 11:10:34 am »
 :-*multumesc!
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline Licu

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 225
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #47 : Iulie 05, 2010, 04:54:28 pm »
Pălăria jos pt munca depusă.arată foarte bine şi dacă se conduce la fel,aţi dat lovitura.
Mai puneţi poze când aveţi timp.
Have a nice day!

Offline autom

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #48 : Iulie 07, 2010, 05:49:24 pm »
Multumesc Licu pentru cuvintele frumoase. Da, voi posta poze .

Victor, da, asa m-am andit si eu dar vroiam sa cer permisiunea.

Acum, in stilul incalcit al procedeului , voi copia discutia interesanta de dincolo:

Barkassubmarin: ,,Unde e mia merge si suta worthy.gif !!! Din pacate cred ca pana plec in concediu nu pot sa ii scot calculatorul din ,,gherute" Pisoiasului meu (adica fiica-mea) ca sa-l pot da inginerului!
Sorry Draku, vroiam sa imi dau cu parerea la o intrebare de ,,dincolo", dar la cat sunt de obosit, am uitat! Oricum, multam pentru pontul cu cricul (nu vreau sa par uituc de-a dreptul, dar chiar ca uitasem ca am si eu unul printr-o ,cutie cu maimute" ) pentru ca dupa mai multa insistenta, am reusit sa desfac dracovenia de cap de bara.
Hai sa o spunem public: in lipsa de presa functionala, pentru depivotat bieletele de directie se aplica metoda clasica romaneasca, adica piulita in cap, ciocanit, ciocanit cu grija la metoda ,,doua ciocane" in suportul pivotului, apoi de la capat pana cand iese treba!
ATENTIE: nu folositi la bataie piulita originala,daca nu aveti deja una de rezerva! Se poate folosi o piulita de pivot de Dacia, infiletata un pic fortat (mai ales daca capatul de bara este compromis,nu va mai complicati). Grija la cum bati si cat deformezi, altfel pentru a scoate piulita mai bine folosesti un flex!
Nu loviti a suparare, important este socul (impulsul), deci nu e nevoie de baros, ci de un ciocan de 250/500 gr. Atentie la metalul suportului pivotilor, nu este la fel de calit ca si cel de Dacia, se poate deforma (din nou,nu este necesar barosul).
Pont: -fa o parghie pe axul pivotului, pentru a obtine tensiune inainte de a lovi.
- dupa cum vorbeam azi cu Draku, nu loviti in axul pivotului / pivotilor prinsi in bratele cantarelor, decat dupa de reusiti sa le imobilizati si sa le asigurati impotriva vibratiilor/balansului,altfel nu veti avea rezultat, ori veti ,,reusi" chiar sa indoiti bratele ori sa stricati alte componente!
Sper ca nu am fost pisalog, dar asa sunt eu, prefer sa prevad raul maxim pe care l-ar putea avea o actiune a mea, chiar bine intentionata!

Si acum, intrebarea care ma framanta, pana pun la loc bieleta cu capetele noi pe partea dreapta (adica am reusit azi sa o dau jos, iar capetele erau intr-adevar Kaput), in afara acestora mai poate da alta componenta joc ca acela care se simtea la mana la rulmentii de Dacia (adica miscand stanga/dreapta simti jocul, nu si cand misti sus/jos)???
Astept pareri si spor lalucru, pana atunci!
,,


Draku:,,trebuie sa iei la mana aproape toate articulatiile sistemului de directie, sa vezi daca are vreuna joc
deci, in afara de cele 2 capete de bara de la bieleta din dreapta, trebuie verificat jocul pivotului mare care trece prin sasiu (sunt acolo 2 bucsi de plastic) si jocul celor 2 capete de bara de la bieleta transversala (cea de deasupra cutiei de viteze)
mai departe nu cred ca are rost sa verifica, daca zici ca nu are joc decat roata din dreapta,,

Barkassubmarin: Multam pt sfat!
Este drept ca nu pot fi absolut sigur, dar cand am miscat am urmarit sa vad daca bratele dau vreun semn si mi s-au parut ca sunt fixe. De aceea ma gandesc cu spaima sa nu fie ceva in neregula cu bolturile de la butuc, ori cu rulmentii cu ace (le denumesc dupa cum a sunat traducerea din germana).
Apropo de capetele de bara, l-am sunat pe nenea Costel si mi-a zis ca acum doua zile l-a ,,calcat" cineva din Bucuresti care a cumparat furtunele de frana de la rotile fata (cin` sa fie, cin` sa fie?!?) iar cu privire la capete, la intrebarea si observatia mea ca Submarinul a avut pe el capete cu rotula mica, iar pe Casper am gasit ceva cu rotule ,,modificate genetic", adica mult mai mari (parca erau sovietice), a spus ca alea mari ar fi cele made in Germany. Asa o fi, cert este ca facnd studiu comparat, cele ale Submarinului erau mai finute si prelucrate cu cote suave, iar cele de la Casper (cumparate de noi din Rahova acum 2,5 ani) erau prelucrate simplu, fara brizbrizuri. Cert este ca ambele tipuri au cota maxima a conului de 16 mm. LA FEL DE CERT ESTE CA DATORITA DIFERENTELOR DE GABARIT, AM RENUNTAT LA NUMARAREA TURELOR DE INSURUBARE, PREFERAND APRECIEREA DISTANTEI DINTRE CENTRULAXELOR/ROTULELOR. REPRIZA A DOUA - URMEZA GEOMETRIA, LA FINAL!!!
Cat despre ispravile celelalte pe ziua de azi, acestea l-au vizat pe Casper : i-am ,ciordit" furtunele si conductele de frana de pe partea dreapta-fata, ocazie cu care am observat noi dovezi de iscusinta ale carpaciului care l-a chinuit, CI nu reparat : Carpaciul nu a auzit de vaselina la imbinari, nici de imbinari ,,fest" - totul la el a mers pe principiul barosului, asa ca m-am convins definitiv ; ori era prea beat, ori era prost pe de-a dreptul (trebuie sa ma gandesc ca totusi ,,cineva" l-a platit pe incredere si nu cu sume mici, deci si ,,cineva" sa fi fost ,,istet"???). Cert este ca am demontat ansamblul butucului din dreapta fata si l-am remontat, indreptand inelul de presiune cu saiba de asigurare aferenta, le-am strans usor,centrat si hotarat pe toate la locul lor iar la final am constatat ca jocul din butuc disparuse!
Nu va mirati ca am demontat si montat butucul lui Casper, caci nu am facut-o din plictiseala, ci cu doua scopuri bine determinate:
1. Chiar daca am incercat sa pricep din schema spilul, am zis ca daca ar fi sa stric ceva exersand, sa stric la ce este pe planul doi (va suna ceva cunoscut?!?). Din fericire nu am stricat nimic si m-am minunat cat de simplu este totul si cat de repede se executa lucrarea (autoironic,cum ziceam, m-am minunant si de mine si de ,,istetimea" mea in raporturile cu Carpaciul).
2. (desi ar fi trebuit sa pun primul!) Actiunea a fost motivata de ambitia mea de a-l lasa pe Casper fara cilindrii de frana si sabotii cei noi. De aici invataminte de tras CONCLUZIA: nu se merita riscul de a ,,ciufuli" hexagoanele suruburilor de fixare ale cilindrilor din fata, in special a suruburilor din interior si mai ales daca nu s-a umblat de mult la ele. Chiar daca am polizat o cheie inelara, tot nu am reusit sa le dau de cap, pentru ca bosajele platoului si apropierea de butuc nu mi-au permis sa pun cheia corespunzator.
Parerea mea este ca mult mai usor este sa se dea jos platoul (evident demontand componentele butucului). In plus, se impusca si al doilea iepure: verificarea inerenta a uzurilor componentelor, starea lor si existenta gresarii. (Totul este relativ, asa ca pot exista si critici)

Revenind la Submarin si problema postata ieri, raportat si la temerea mai sus expusa: inainte sa ma hotarasc sa ,,exersez" momtatul si demontatul bolturilor, am doua intrebari>
- daca a comis-o cineva, atunci trebuie scoasa si planetara cand se umbla la aceste bolturi? (Hopa! chiar acum mi-am amintit ce vorbeam cu Nenea despre demontarea unui Barkas acum un an si ceva, de la care vroiam sa iau inclusiv planetarele - el spunea ca mai intai se scot bolturile!) Consecinta, banuiesc ca nu are treaba la verificarea bolturilor planetara, nu?
- exista o ordine a demontarii/remontarii? Iar conform desenului din manual si a observarii pe viu amontajului, oare chiar numai ,, platoul sigurantelor" si surubul bare il fixeaza mentine tot ansamblul,ori mai sunt si alte ,,surprize"?
ASTEPT RASPUNS URGENT,ALTFEL JOI MA APUC SA EXPERIMENTEZ (SI IARASI, ENERVANT, DAR NU AS VREA SA STRIC CEVA)
Bafta tuturor si spor la lucru! wink.gif,,

draku:,,eu am fost ala cu racordurile de frana..
dar n-am facut nicio branza, ca trebuie sa le schimb pt ca sunt infundate... (aviz amatorilor de piese second, trebuie verificate amanuntit....)
suruburile de la cilindri de frana se desfac cu o cheie fixa de 10 CALIBRATA, nu una veche, ca se strica sigur... (inelara nu intra la cele de langa butuc)
daca prin bolturi intelegi axele pe care se roteste butucul stanga-dreapta (adica pivotii), eu am aflat asa:
- se scoate surubul si siguranta de pe bascula
- in lipsa unei prese, se improvizeaza una: se insurubeaza in pivot un surub lung (am aflat ca surubul de la axul rotilor de bicicleta este potrivit ca filet si lungime) apoi se pune o bucata de teava cu diametrul si lungimea mai mari decat ale pivotului (probabil peste 25 mm diametru si peste 100 lungime), o saiba sanatoasa si o piulita in capatul celalat al surubului lung.
- cu ajutorul acestei prese, se trage afara (in teava/presa) pivotul.
in mod normal, planetara ar trebui sa iasa cu tot cu port-fuzeta/butucul rotii, de aceea, daca intentionezi sa scoti si planetara separat, cred ca este bine sa slabesti piulitele mari din capatul ei inainte de a scoate port-fuzeta /butucul

dar asta-i numai teorie, din desene si din ce am discutat cu omul din tgv, pentru ca nu am apucat sa umblu acolo.
asa ca atentia nu strica

cu geometria directiei, va fi destul de dificil de rezolvat la un atelier specializat, pt ca cei mai multi s-au dotat cu aparate noi si nu au in baza de date caracteristicile directiei de Barkas...
poate unele ateliere cu aparate mai vechi care nu folosesc baze de date ar putea rezolva...daca nu, traiasca sfoara, ruleta si prietenii smile.gif
am reusit sa scot sirokko-ul intre timp.
a fost nevoie sa demontez inainte rezervorul de benzina si apoi a iesit usor tot ansamblul.
o sa-l iau la verificat cand am timp...rezervorul e plin de rugina (o sa incerc sa il curat cu o metoda in genul electrolizei) iar restul instalatiei de alimentare cu combustibil (furtune, pompa, duze, etc) e colmatat cu o substanta (depunere din benzina veche) in genul gudronului, insolubila in benzina, apa, diluant, etc. doar nitrodiluantul are ceva efect asupra ei.... ,,
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline Licu

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 225
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #49 : Iulie 18, 2010, 10:50:41 pm »
Au trecut aproape 2 săptămâni de la ultima postare.s-a întâmplat ceva cu Barkas-ul?
Have a nice day!

Offline autom

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #50 : Iulie 28, 2010, 05:17:18 pm »
Licu: ce sa iti zic/?  Lumea lucreaza.

Cu ocazia asta am incercat sa mai si socializam un pic organizand intalniri tematice ( pe nepregatite) cu tematica Barkas.

Intai sa mai copiez un pic din corespondenta noastra ( iar cer clementa la admini):

Autom 2 ( adica eu) : ,,Buna la toata lumea:

Pana se repara calculatorul, am cerut ingaduinta sa copiez discutia dincolo. Pentru cine nu stie, comunitatea mica a barkasistilor a primit aprobare sa se ,,joace,, pe un forum extraordinar de interesant al fratilor mai mici: trabantistii. Discutia este copiata forum traby

VA rog pe amandoi sa va faceti timp sa experimantati cat mai bine problema cu frana si directia. Presimt ca voi demara un nou proiect , tot cu un Barkas, pe care ma ambitionez sa il dau apt de functionare strazii. Deci o sa am nevoie mult de tot de ajutor la frane si dirctie. Nu vreau sa descopar eu ceea ce ati facut voi.

VA salut cu spor si va mai astept in vizita pe la mine... ,,



Barkasubmarin: ,,Sal`tare!
Azi nu am putut sa mai fac nimic pentru ca eram rupt de oboseala si am preferat sa ma odihnesc.
Cred ca maine pun furtunele noi luate de la Casper,la Submarin, iar cilindrii ii las la locul lor pe cei ai Bestiei galbene, care am vazut ca nu au rugina si lucreaza frumos. Din pacate, la meteo au zis ca e naspa, asa ca daca va fi umed ma ocup de curatenie in Casper si reorganizarea ,,cutiilor cu maimute" (am primit somatie de evacuare de la gospodarul unitatii, in urma unui control tematic si imi este groaza cand ma gandesc cate am strans in Casper si intr-o cusca de caine dezafectata, de un an, tot sperand sa le pot cara la tara, fara insa a avea cu ce, paradoxal!)
Colac peste pupaza, mi s-au stricat si planurile de vacanta (am renuntat la pensiunea promovata prin sindicatul nostru, pentru ca nu mi-au placut nici opiniile exprimate si nici modul in care se exprima in discutiile purtate telefonic propietareasa), iar Nenea al meu mai intai m-a sunat ca isi face curatenie prin magazii si daca vreau sa vin sa vad ce are pe acolo ,,fiare vechi" interesante, inainte de a le duce la remat, s-a intors si mi-a zis ca nu are rost sa mai vin, pentru ca a uitat ca a mai dus anul trecut o serie si nu prea mai are nimic bun (ciudat sa fi dus ceva cat de cat bun si sa fi pastrat efectiv fiare vechi, nu?) Cred ca totul are legatura cu faptulca, dupa cum mi-a spus, se pare ca are un client la Barkasul lui microbuz. Am sa il sun maine sa vad daca macar poate sa imi imprumute ceva scule speciale, sau macar sa le studiez si sa le iau cotele.
Ramane pe urma sa cautam niste meseriasi care sa mai aiba unde sa lucreze la un strung, etc.
Scuze, dar sunt intr-o pasa proasta din cauza motivelor mai sus expuse si ma ,,musca" un pic sentimente de neputinta si deznadejde, dar sper sa ma vindec repede si sa pornesc atacul final asupra Submarinului, ca sa il pun in regula si sa ,,ma dau" cu el linistit.
Multam pentru sfaturi si informatii! ,,

Barkasubmarin:,,Si iarasi salutare!
Am mai fost pe aici si am vazut ca e liniste, dar cred ca nu din lipsa de ocupatie! Cel putin la mine, se bate fierul, dar din pacate efortul este mai mare decat rezultatul.
Dupa cum va spuneam, m-ar durea sufletul sa nu fac o inspectie generala Submarinului si sa merg la ,,ghici"(de ceva vreme continui sa ma lupt cu franele). Am insistat la inspectia pe fata iar ce am gasit m-a determinat sa dau jos tot : la o privire mai atenta, chiar daca pareau in regula, cilindrii aveau rugina in interior, care nu se observa cu ,,capacele" la locul lor, din cauza stratului de vaselina existent si pe care probabil predecesorul a aplicat-o tocmai pentru protectie (intre timp evident ca s-a depus si praf, si pulbere de la ferodouri). Apoi, pe partea dreapta am gasit si ferodourile fisurate pe saboti, iar modul in care se prezentau hexagoanele de la racordurile ,,olandeze", adica rotunjite, ca si capetele de la aerisitoare, precum si furtunele care aveau mici fisuri pe care nu le-am observat decat dupa ce le-am spalat, m-au facut sa merg mai departe.
Practic am dat jos totul pana la crucea de unde se distribuie lichidul catre fata. Evident, acelasi lucru l-am facut si la Casper ,,donatorul de organe" (si cilindrii lui luasera ceva rugina, dar i-am curatat si le-am pus garnituri noi, iar furtunele si conductele sunt OK, adica noi).
Astazi pe la pranz speram ca daca am timp si nu plec inca la mare decat vineri, maine sa incep sa pun piesele noi recuperate pe Submarin. Din pacate, iar s-au schimbat planurile, din motive diferite si concurente: la pranz mai aveam de dat jos cilindrii dreapta fata, care speram sa nu imi faca probleme, dar bineinteles ca a ,,sarit" cheia de pe hexagoanele suruburilor de la interior. Am vrut sa recurg la planul B- jos cu platoul, dar bineinteles ca au inceput problemele - surpriza, fata de Casper, Submarinul are piulitele de la planetare mai mari, asa ca de unde cheie de 40? Am reusit sa fac rost de o franceza si cu chiu cu vai sa o desfac, am desfacut si piulita de la saiba aia de presiune pt rulment, dar uite ca nu a vrut cu nici un chip sa iasa maioul, sau cum naiba s-o chema partea de butuc cu prezoanele de la roata. Am facut parghie, am si ciocanit si tot degeaba. Nu am vrut sa exagerez, sa nu stric naibii ceva si m-am gandit ca daca desfac suruburile platoului, chiar daca nu pot sa il scot, castig cei 2-3 mm care imi trebuiesc sa pot pune inelara pe suruburile de la cilindri. Alta surpriza: nu am putut sa pun nici pe suruburile de la platou inelara de 18, asa ca am tunat si fulgerat, dar m-am linistit la gandul ca poate este un semn sa o mai las de treba si sa ma preocup si de plecarea in concediu iminenta (am omis sa spun, dar in timp ce ma chinuiam, mi s-a transmis telefonic de catre ,,Jupaneasa" mea ca joi o stergem la ,,balta") !
Cred ca este nevoie de o presa, dar de unde? Evident, de la prieteni, pana imi fac eu una (adica, ce spuneam mai deunazi, cine mai stie in zilele de azi un strungar care sa aiba si cu ce sa lucreze?!?) Fie-va mila de un om necajit si ajutati-ma fie cu scula imprumut , fie cu meseriasul care sa mi-o confectioneze ! Ori a experimentat cineva vreo smecherie si poate sa-min dea un sfat ajutator? (Nenea care mai ma ajuta este plecat in Ghermanica si se intoarce dupa ce plec eu din oras, iar cand ma intorc eu, pleaca el o luna in concediu).
Sper sa gasesc ajutor si de asemenea sa-mi amintesc si sa reusesc sa duc si calculatorul la ,,reglat".
Bafta tuturor si ,,succesuri"!,,

barkassubmarin:,,foara-n tara, baieti, sfoara-n tara!
La fel o sa fac si eu de maine (pardon, de azi, ca e trecut de miezul noptii!) dar de pe telefon - asta pt. ca azi(adica ieri) la pranz mi s-a aratat semn de ,,drum", deci o sterg o saptamana din oras, si nici macar nu am apucat sa dau calculatorul la ,,mesterit".
Daca in perioada imediat urmatoare mai trageti vreun drum la Tgv., dati-mi si mie din timp un bip si va sun eu,s-ar putea sa mai am nevoie de ceva si eu (adica nevoie evident ca am, dar sa cantaresc si posibilitatile, dat fiind ca am vazut cum stau lucrurile cu -25% din ordinul 50,iar pt. luna viitoare, cand ma gandesc ca vine si restul de -25%, la care se adauga -10/15% din sporuri din cauza concediului, parca imi vine sa caut o creaga si o funie, sa-i spanzur pe incompetentii care ne-au adus in situatia asta).
Oricum, poate mai intru pe net si din deplasare, dar ca sa incheiem in metru optimist, sa nu uitam ca ,,tot ce nu ne omoara ne face mai puternici"!
Spor la lucru, dragi ... pretini!,,

Barkasubmarin:,Pai,da!
Am vazut ca un vizitator se intreba ce se intampla cu Barkasul, de nu se mai posteaza nimic.
Iarasi sunt doua variante: ori se munceste si nu este timp de buchisit, ori chiar nu se mai intampla nimic!
Cert este ca eu am venit astazi din concediu si am tras o fuga la Nenea al meu, de unde mi-am luat cate ceva de electrica (relee, intrerupatoare, chiar si un volan, lamela stergator, etc...) De unde? Pai de la un carosat pe care Nenea il dezmembreaza! Vreau sa spun ca daca nu erau conditiile astea de recesiune, nu as fi acceptat in ruptul capului ceea ce se va intampla maine (adica azi, data fiind ora!) - carasata pleaca la fiare vechi, adica la fier vechi, nu la vaucer!!!
O sa mai recuperez ceva din cauciucuri (doua par mai bune), iar daca timpul imi permite, incerc sa recuperez cilindrii de frana, cablurile de frana de mana si ce o mai da Dumnezeu.
N.B. - fac rost de prese, deci ramane de actualitate problema cu meseriasul strungar.
Este tarziu si ma trag la depou suparat pentru ca nu am reusit sa salvez carosata, dar consider ca nu este nici vina mea NICI A ALTORA, ci doar a timpului scurt si a timpurilor nefericite.
P.S. Tot nu am reusit sa rezolv cu calculatorul, deci pana la noi ,,dispozitii" continui sa citesc si ici si colo si sa scriu numai aici!!!,,

Autom:,,Salut Sefu'!

Daca masina e la dezmebrat, ia-mi si mie cate ceva de pe ea:

Ventilatroul ala de climatizeaza cabina ( cel care are tentaculele de tub de aluminiu)
Sticla lampilor de semnalizare.


...........si ar mai fi altele dar nu imi mai aduc aminte.


Ca sa raportez, eu am srviciul schimbat si lucrez in hopuri. Acum am in lucru o Camioneta BArkas naughty.gif naughty.gif naughty.gif

Draku persevereaza la dubita lui si sper sa o aducem sa o vopsim la mine....,,

BArkassubmarin:,,Grija mare baieti, nu stiu daca sa fiu mandru sau sa fiu trist, dar ieri am condus pe ultimul drum atat camioneta de care va spuneam, cat si o dubita!!!
Nu am reusit sa luam pre multe de la dubita, a fost in timp scurt, asa ca pentru formalitati, dar si pentru a incerca eventual sa mai iau cate ceva de la dubita, luni pe la 10 merg la ,,cimitirul" unde le-am depus.Este cam departe si va fi greu de lucrat, mai ales de unul singur, pentru ca le-am lasat (adica Nenea) fara roti, ca vroia el sa le ia camerele (cred ca si-a luat un pic de teapa, caci 5 erau tubelles, iar la una pierde presiunea in max. 1 ora.
Deci,daca cineva este curajos, va invit la drum (pe parte de mecanicaamandoua saracele pareau in ordine).Este si cam departe, la vreo 10 km. de oras, spre Pustnicu, daca nu ma insel.
Pentru celeritate, pot fi contactat preferabil pe mobil (eterna problema cu cine sta mai mult la calculator!).
Mai vorbim, bafta voua!!!,,

Barkassumbarin:,,Salut, oameni buni!
Ciudate timpuri mai traim si parca asta ii afecteaza pe unii dintre noi!
Sa fiu explicit, dupa cum i-am spus la telefon lui Autom2, ieri de la dubita nu am mai putut lua aproape nimic (am luat climatizorul si motorasul de la stergatoare, fiecare la 7,5 lei bucata) si am mai reusit sa desfac o conducta de frana fata si cate o piulita de strangere a rulmentului fata/spate, pe care am reusit sa le fac ,,nevazute" de ,,sefu".
In rest, pe langa alte motive personale, mi-a venit sa urlu de neputinta cand i-am vazut pe calai, dupa ce taiasera masinile, cum le compactau si le torsionau cu utilajul (plastic, parca vedeam un crocodil care ataca). Uite asa s-a dus pe apa sambetei un motor de dacie cu flansa de adaptare si jug de prindere, cu radiator si toate racordurile functionale, cu o cutie clasica cu planetare cu doua cruci, cilindri de frana apoape noi la ambele masini ...
Azi am luat legatura cu fostul proprietar ca sa ii dau actele pentru radiere (cu care fusesem in legatura pentru a lua modificarea) si l-am intrebat de ce nu mi-a spus si mie din timp ca vrea sa o dea la fier vechi. Raspunsul m-a lasat masca : a zis ca nici nu i-a trecut prin cap sa ma anunte, in schimb a cuplat la propunerea lui "Nenea", in schimbul a ... 500 lei !!!
Apoi, mi-a spus ca a pastrat o roata de rezerva cu cauciucul specific, model Danubiana si m-a intrebat daca aceasta m-ar interesa. I-am spus ca da, incercand sa il sensibilizez cu privire la faptul ca am pierdut ziua de ieri si inceputul prezentei, pentru realizarea interesului lui (plus kilometrajul aferent), a parut ca intelege si a rostit sec ,, Inteleg, de-aia daca esti interesat ti-o dau cu doar 80 lei!"
In alte conditii poate as fi acceptat, dar de data asta, am facut stanga-mprejur si dus am fost. La toate cele mai dinainte povestite, sa fi fost eu ciudatul, sau ???
Ma rog, am mers la Submarin plin de speranta, pentru ca Nenea imi daduse doua prese si vroiam sa lucrez pe roata dreapta fata, dar surprizele neplacute au continuat: la o privire mai atenta, una dintre prese avea filetul aproape sters. Ei lasa, bine ca pare in regula filetul la presa pentru fata, mi-am zis eu, dar, iar surpriza- nu a vrut sa intre decat doua filete! Am riscat si am zis ca poate merge sa tensionez usor si sa lovesc in butuc. REzultatul - in final s-a ciufulit filetul de pe butuc ! Bine ca am reusit sa ii dau iar pornirea filetului, apoi am trecut la varianta de rezerva si slava Domnului, am reusit sa desfac platoul cu cilindrii, iar cei cativa milimetri astfel castigati mi-au permis sa bag si tubulara de 10, asa ca am invins! Am scos cilindrii si bine am facut, pentru ca si acestia erau coxati, iar garniturile erau gonflate de parca ar fi fost puse pe foc!
Pentru ca am simtit ca ,,imi vine vant din spate", iar protectoarele de la capetele de bara pe dreapta erau varza, m-am decis sa scot bieleta si mi-a venit in cap o idee: am pus cricul hidraulic sub capatul dinspre roata, am ridicat si deci tensionat, iar la a patra sau cincea lovitura de ciocanel in suport, gata ! fara ca macar sa lovesc o data in surubul capatului de bara ! maine ma gandescsa folosesc si spre bratul cantarului aceeasi metoda: cricul sub brat, o ranga pentru parghie pe surub si ... cu voia bunului Dumnezeu, un coleg prin preajma care sa bata usurel in cuplaj.
Sper ca aceste reusite empirice sa foloseasca si altora, dar sunt sigur ca uneltele potrivite ar fi si mai indicate. Dar iarasi intervine problema ,,cina sa le manufactureze?",pentru ca datele problemei le-am colectat si cred ca as putea pune pe hartie desenul tehnic pentru fiecare: am piulitele pentru luarea cotelor si a pasului filetului, pentru pivoti diametrul interior trebuie sa fie de 26 mm, iar lungimea cred ca ajung 100/110, si cat priveste capetele de bara, trebuie facut ceva pe modelul presei de pivoti de Dacia, dar cred ca mai usor si mai bun ar fi tot ceva gen cilindru cu degajare axiala si cu un singur surub
Deci, si maine este o zi in care e pacat sa nu muncim, chiar fara a avea la indemana toate cele necesare.
Pana mai gasesc eu vreun giumbusluc, astept sfaturi privind meseriasi care sa poata crea ,,instrumentele" si doresc ,,tutulor" spor la lucru!,,Salut, oameni buni!
Ciudate timpuri mai traim si parca asta ii afecteaza pe unii dintre noi!
Sa fiu explicit, dupa cum i-am spus la telefon lui Autom2, ieri de la dubita nu am mai putut lua aproape nimic (am luat climatizorul si motorasul de la stergatoare, fiecare la 7,5 lei bucata) si am mai reusit sa desfac o conducta de frana fata si cate o piulita de strangere a rulmentului fata/spate, pe care am reusit sa le fac ,,nevazute" de ,,sefu".
In rest, pe langa alte motive personale, mi-a venit sa urlu de neputinta cand i-am vazut pe calai, dupa ce taiasera masinile, cum le compactau si le torsionau cu utilajul (plastic, parca vedeam un crocodil care ataca). Uite asa s-a dus pe apa sambetei un motor de dacie cu flansa de adaptare si jug de prindere, cu radiator si toate racordurile functionale, cu o cutie clasica cu planetare cu doua cruci, cilindri de frana apoape noi la ambele masini ...
Azi am luat legatura cu fostul proprietar ca sa ii dau actele pentru radiere (cu care fusesem in legatura pentru a lua modificarea) si l-am intrebat de ce nu mi-a spus si mie din timp ca vrea sa o dea la fier vechi. Raspunsul m-a lasat masca : a zis ca nici nu i-a trecut prin cap sa ma anunte, in schimb a cuplat la propunerea lui "Nenea", in schimbul a ... 500 lei !!!
Apoi, mi-a spus ca a pastrat o roata de rezerva cu cauciucul specific, model Danubiana si m-a intrebat daca aceasta m-ar interesa. I-am spus ca da, incercand sa il sensibilizez cu privire la faptul ca am pierdut ziua de ieri si inceputul prezentei, pentru realizarea interesului lui (plus kilometrajul aferent), a parut ca intelege si a rostit sec ,, Inteleg, de-aia daca esti interesat ti-o dau cu doar 80 lei!"
In alte conditii poate as fi acceptat, dar de data asta, am facut stanga-mprejur si dus am fost. La toate cele mai dinainte povestite, sa fi fost eu ciudatul, sau ???
Ma rog, am mers la Submarin plin de speranta, pentru ca Nenea imi daduse doua prese si vroiam sa lucrez pe roata dreapta fata, dar surprizele neplacute au continuat: la o privire mai atenta, una dintre prese avea filetul aproape sters. Ei lasa, bine ca pare in regula filetul la presa pentru fata, mi-am zis eu, dar, iar surpriza- nu a vrut sa intre decat doua filete! Am riscat si am zis ca poate merge sa tensionez usor si sa lovesc in butuc. REzultatul - in final s-a ciufulit filetul de pe butuc ! Bine ca am reusit sa ii dau iar pornirea filetului, apoi am trecut la varianta de rezerva si slava Domnului, am reusit sa desfac platoul cu cilindrii, iar cei cativa milimetri astfel castigati mi-au permis sa bag si tubulara de 10, asa ca am invins! Am scos cilindrii si bine am facut, pentru ca si acestia erau coxati, iar garniturile erau gonflate de parca ar fi fost puse pe foc!
Pentru ca am simtit ca ,,imi vine vant din spate", iar protectoarele de la capetele de bara pe dreapta erau varza, m-am decis sa scot bieleta si mi-a venit in cap o idee: am pus cricul hidraulic sub capatul dinspre roata, am ridicat si deci tensionat, iar la a patra sau cincea lovitura de ciocanel in suport, gata ! fara ca macar sa lovesc o data in surubul capatului de bara ! maine ma gandescsa folosesc si spre bratul cantarului aceeasi metoda: cricul sub brat, o ranga pentru parghie pe surub si ... cu voia bunului Dumnezeu, un coleg prin preajma care sa bata usurel in cuplaj.
Sper ca aceste reusite empirice sa foloseasca si altora, dar sunt sigur ca uneltele potrivite ar fi si mai indicate. Dar iarasi intervine problema ,,cina sa le manufactureze?",pentru ca datele problemei le-am colectat si cred ca as putea pune pe hartie desenul tehnic pentru fiecare: am piulitele pentru luarea cotelor si a pasului filetului, pentru pivoti diametrul interior trebuie sa fie de 26 mm, iar lungimea cred ca ajung 100/110, si cat priveste capetele de bara, trebuie facut ceva pe modelul presei de pivoti de Dacia, dar cred ca mai usor si mai bun ar fi tot ceva gen cilindru cu degajare axiala si cu un singur surub
Deci, si maine este o zi in care e pacat sa nu muncim, chiar fara a avea la indemana toate cele necesare.
Pana mai gasesc eu vreun giumbusluc, astept sfaturi privind meseriasi care sa poata crea ,,instrumentele" si doresc ,,tutulor" spor la lucru!,,

"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline autom

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #51 : Iulie 28, 2010, 05:44:22 pm »
inainte......

dupa.......


Logo:
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline autom

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #52 : Iulie 28, 2010, 05:53:15 pm »
alta poza:


Bordul:

Plafonul :

Poza de grup  =)) =)) =)):

"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #53 : Iulie 28, 2010, 10:04:17 pm »
Mi-a placut asta cu poza de grup  =)) =)) =)) Man ... GOOD JOB ... sa ai grija de ele (vad ca deja vagabonzii ti-au facut grafitii pe copertina  >:( ) Sa nu ti-l "gratuleze" si pe caroserie mizeriile umane  ???
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline autom

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #54 : Iulie 28, 2010, 10:08:00 pm »
Da, e o problema cu cei care fac Grafitii. Oare daca le ofer eu spatiul pentru a mazgali.........am ceva idei....

In alta ordine de idei ( ar fi trebuit sa fie prima idee) vreau sa multumesc pentru cuvintele frumoase... ;D ;D ;D


Referitor la poza de grup, sa vedeti cand vine si microbuzul lui Draku..... :-* :-* :-*
« Ultima Modificare: Iulie 28, 2010, 10:10:27 pm de autom »
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline autom

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #55 : Iulie 30, 2010, 01:40:47 pm »
poza de grup.........
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline barkassubmarin

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 177
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #56 : August 31, 2010, 12:24:02 am »
SALUTARE!!!!!!!!!!!!!
Cred ca s-a petrecut o minune, nu stiu cum sau de ce, nu reusesc sa imi mai gasesc adresa de email, in schimb am putut sa intru aici (am observat ca aveam casuta de autentificare permanenta bifata, poate stie Autom2 ceva?!?)
Oricum, scuze pentru stangacii, dar asa este la inceput, pana inveti. Apropo de invatat, trebuie sa o prind si pe asta cu postatul fotografiilor, apoi sa fac cateva poze cu Submarinul Galben si cu Casper, sa le prezint publicului si sa ma laud cu ele! (scuze, n-am vrut sa sune chiar asa)
Apoi, trebuie sa mai si muncesc un pic, adica sa-i pun la loc bieletele de directie si franele  Submarinului, ca nu cumva sa imi atrag oprobiul.
Asadar, pe curand ! 

Offline autom

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #57 : August 31, 2010, 08:26:44 pm »
Doamneeeeeee, e o minune..........a reusit sa se logheze barkasistul nostru........ :o :o :o :o :o
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #58 : August 31, 2010, 10:36:43 pm »
Asadar ... pt nelamuriri de ordin forum (parola pierduta,mail ratacit,etc) trimite un mail admin sau moderator si se rezolva. Nu trebuie sa iti faci alt cont etc. Solutii exista. Deocamdata fosloseste aceasta cale.
PS  Eu ce sa va fac daca va setati parole IMPOSIBILE si le uitati  ;D
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #59 : August 31, 2010, 11:33:08 pm »
Astept un pm sau mail sau telefon sau altceva cu problema in cauza si am sa ofer ajutor si rezolvare.
Pentru orice parola uitata, va pot ajuta.