Autor Subiect: In cautarea unui mester  (Citit de 2196 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
In cautarea unui mester
« : Iulie 03, 2020, 09:05:18 pm »
Dat fiind faptul ca de curand a fost ziua mea de nastere, dupa 2 ani, am strans ceea ce, in sfarsit, se poate numi ''o suma de bani'' (aprox 3500-4000 lei).In timpul asta am tot cautat mesteri, unii nu se baga, unii n'au timp si altii zic ca fac si nu mai fac.Eu am nevoie de cineva care sa se ocupe de tinichigerie si, daca poate, sa-mi vopseasca masina.(De mentionat este ca eu nu ma astept la o lucrare de top, vopsit la cuptor, etc,etc, asta nu cred ca e posibil la banii mei, dar nu vreau nici carpeala).M-am tot gandit sa incerc sa ma ocup eu de ea, dar nu am cunostintele necesare, nici scule si nici garaj.
M-am uitat pe forum, dar majoritatea topicurilor sunt vechi.Iar de cautat pe net, nu poti sa stii cat de serios e ''mesterul'', dat fiind faptul ca am citit aici pe forum niste povesti destul de neplacute.

Asadar... daca cineva cunoaste un mester, sau un service serios (din Bucuresti) care se incadreaza in bugetul meu, ar fi minunat! Intrucat deja am inceput scoala de soferi, vreau sa-mi pregatesc si eu indragita masinuta de carton pentru aventurile care ne asteapta.

Sper ca nu am gresit sectiunea la care am pus subiectul, dar daca da, imi cer scuze.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 281
Re: In cautarea unui mester
« Răspuns #1 : Iulie 03, 2020, 11:27:02 pm »
În ce privește cunoștințele, cei care am mai făcut o astfel de lucrare, vă putem ajuta. Un punct de lucru se poate găsi, iar uneltele, dacă le cumpărați(chiar și SH) , le aveți și pe viitor. Dacă nu puneți la socoteală forța de muncă, cred că vă veți încadra în 2000-2500 de lei(cam atât am investit eu la o lucrare asemănătoare, cu tot cu piesele achiziționate dar am avut uneltele necesare). La 3500-4000 de lei, nu cred că găsiți pe cineva să vă facă o astfel de lucrare pentru că e mult de lucru. Poate că acesta este și motivul pentru care nu prea sunt meșteri care să se angajaze la așa ceva, având în vedere valoarea mașinii.
 

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: In cautarea unui mester
« Răspuns #2 : Iulie 04, 2020, 01:24:10 am »
dupa "conditiile" enumerate pot sa recomand cel mai bun meserias, ca pret si seriozitate: dumneavoastra
Incet incet il faceti, mai ales daca aveti un garaj. Din pacate cei ce ar putea sa faca o astfel de lucrare (contra cost) la un nivel de peste decent, ii numaram pe degete. Timpul este principalul inamic.

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 281
Re: In cautarea unui mester
« Răspuns #3 : Iulie 04, 2020, 10:06:30 am »
Întăresc spusele d-lui Victor prin următorul exemplu: știu pe cineva care intenționa să-și vopsească o Dacia 1310 dar nu era dispus să plătească mai mult de 1500 de lei. A găsit meșterul  care i-a vopsit-o în aceste condiții dar... REZULTAT: după nici două luni a început să apară rugina în mod vizibil.
Sunt de următoarea părere: chiar dacă greșești, greșești „ pe mâna ta”.

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Re: In cautarea unui mester
« Răspuns #4 : Iulie 04, 2020, 06:21:11 pm »
Îți iei un aparat de sudura invertor pe la vreo 600 lei ,un compresor de minim 50l și ăla la 500-600 lei ,un set de praguri și contrapraguri de tabla galvanizata de 1.5 mm cred ca undeva pe la 300 lei setul, o foaie de tabla de 1 mm și te pui pe treaba singur sau cu un ajutor (frate ,tata).Tai și cureți tot putregaiul și faci șabloane din hartie pe bucata tăiată după care tai bucata de tabla și o modelezi la ciocan și nicovala. Nu e dificil ,o sa faci și economie de bani și iti rămân și sculele.Cat despre vopsit nu e bai o sa iti faci mana pe garduri,table etc.Vopsitul nu o sa iti  iasă calitate gen atelierele profesioniste la pret de 6000 lei,dar va arata decent cu siguranță. Restul operațiilor de chituire ,protecție anticoroziva ,etc le găsești pe forum.Nu te speria ca nu e ceva complicat și gandeste-te ca iți rămân bani și pt diferite piese sau materiale de care cu siguranță vei mai avea nevoie pe parcurs.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 722
Re: In cautarea unui mester
« Răspuns #5 : Iulie 05, 2020, 10:44:28 am »
usor de zis, mai (foarte) greu de facut de cineva cu putina experienta, spre deloc...
daca e si antitalent pe partea de geometrie in spatiu, indoit table, chituit, finisat, etc...e  "perfect"



nu-i vorba, tot ce a scris @alex giani e corect, si asa ar fi cel mai bine de facut.....
cu observatia ca invertorul ala ar trebui sa fie MIG, ca sudura cu electrodul la tabla, mai greu...
iar tabla galvanizata, pe langa ca se sudeaza extrem de prost, mai degaja si fum toxic...
iar daca e MIG, pretul e de la 900 lei in sus (cele chinezesti de pe olx), plus butelia de CO2 de la 300 lei cea de 10 litri, plus sarma de sudura 60 lei/rola 5 kg, plus manusi, masca, etc etc (daca nu le ai deja, se aduna cate un pic..)
tablele pe caroserie se sudeaza in puncte (la 7-8 cm distanta la elementele lungi-praguri de ex), nu cordon...
ar mai trebui un abkant, chiar si manufacturat in garaj, pentru indoiturile in unghiuri drepte...
inainte de a te apuca sa tai elementele de structura (praguri, contrapraguri, etc) trebuiesc sudate bride care sa mentina restul caroseriei in pozitia initiala dupa ce se indeparteaza pragul, de ex, ca atunci cand asezi pragul nou sa ai certitudinea ca e fix in aceeasi pozitie ca cel original
altfel caroseria se deformeaza si o sa ai surpriza ca uzeaza anvelopele neuniform sau trage intr-o parte, desi are geometria directiei facuta...
si ar mai fi...
multe....
spuneti-i omului toate astea, ca sa stie in ce se baga....


PS
la una din intalnirile de la Buftea, am discutat cu un domn (spre rusinea mea, nu am retinut numele si nici nu am pastrat cartea de vizita) care avea o firma de tractari auto si un service si spunea ca se ocupa inclusiv cu tinichigeria la masinile vechi. eram interesat pentru ca inca aveam Barkasul si erau cateva chestii de facut la el...
nu am tinut legatura totusi....
am retinut ca era din zona Dragomiresti, langa Bucuresti
daca cineva cunoaste aceasta persoana, poate il ajutam pe colegul nostru
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: In cautarea unui mester
« Răspuns #6 : Iulie 05, 2020, 04:35:06 pm »
Apreciez foarte mult raspunsurile si faptul ca ma incurajati sa ma ocup singur de masina.De mai bine de un an am tot cugetat asupra acestei idei de a cumpara scule si de a ma ocupa de tinichigeria masinii mele, dar cum a spus si draku, usor de zis greu de facut.Eu am citit cu atentie topicul despre acest domeniu al Domnului (maestru, chiar) Bujie, plus ca am si urmarit restaurarea masinii sale.De aceea ma indoiesc ca as putea sa fac ceva acceptabil.

Dar, legat de partea cu vopsitul, cred ca aveti dreptate, nu imi pare sa fie asa de greu.Plus ca daca ma ocup eu de lucrare, o voi face cu mai multa atentie la detalii decat ''mesterii'' de 1500 de lei care au fost mentionati.

In cazul acesta... daca ma ocup eu de vopsit, credeti ca as putea gasi un tinichigiu la 3000-3500 de lei care sa-mi rezolve problemele? Zic 3000-3500 ca sa-mi ramana si mie pentru vopsit (compresor, pistol de vopsit etc, etc).
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Re: In cautarea unui mester
« Răspuns #7 : Iulie 05, 2020, 08:47:40 pm »
Cat de afectata e tablaria?Dacă nu ai de schimbat podea sau contraaripile în totalitate nu e așa tragedie.Când m-am apucat de ea am căutat tinichigiu ,cum ai spus și tu mulți nu se băgau și în final când am găsit unul mi-a luat banii și nu a făcut mare lucru doar pragurile și 3 găuri curățate de mine restul a fost mascat cu grund pt a nu vedea faptul ca nu a lucrat în rest mai nimic la ea.Ăla a fost momentul când m-a apucat nebunia și m-am pus cu fluxul pe ea și am tăiat toate bucățile coapte hotărând sa mă apuc singur de treaba ,avantajul fiind și ca nu exista părți la vedere care sa rămână inestetice ca în cazul mașinilor cu caroserie de tabla.În general pb apar la praguri ,marginile la contraaripi și bucatile laterale din spate din portbagaj ,cele de după contraaripa, de regula ele se mănâncă din cauza faptului ca nu mai exista acea apărătoare de cauciuc.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: In cautarea unui mester
« Răspuns #8 : Iulie 05, 2020, 09:23:37 pm »
Nu e asa de rea, sau cel putin nu pare asa de rea in comparatie cu masina Domnului Bujie (ca tot am dat exemplu).Pe stanga fata pragul e spart, masina a fost ridicata pe un cric de logan (mecanicul lu' peste) si a cazut de pe cric si s-a indoit/spart.Pragul din dreapta, cand curatam zona de rugina am dat usor cu un ciocan mic in prag si a intrat imediat, desi la aparente arata bine... Plus, tot pe partea dreapta, langa scaunul pasagerului, e o gaura care a fost mascata de niste banda adeziva peste care a fost vopsit.In rest podeaua e ok, mai nasol e in portbagaj.De curand am mai curatat odata zonele unde am vopsit eu acum 2 ani, iar in portbagaj am fost mai insistent si asta mi-a aratat ca tabla era cam coapta.

Am si poze, ca sa vizualizam situatia:

Pragul si gaura de pe partea dreapta:


Pragul din stanga, in fata unde a fost scapata de pe cric si in spate unde a ridicat-o aiurea mecanicul la ITP:


Si, sa nu uitam... portbagajul:


Eu personal, ma astept sa fie mai nasol decat pare, dar, totusi nu e un capat de tara.

PS:In cazul in care am inceput sa fac offtopic am sa postez pozele astea, plus 2-3 la topicul masinii mele.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Re: In cautarea unui mester
« Răspuns #9 : Iulie 05, 2020, 10:05:33 pm »
Nu pare a fi nimic grav ,în mare sunt părți mici și în linie dreapta ,locuri care pot fi acoperite cu mici petrece, dar cel mai bn Îți dai seama după ce îi scoți aripile.Dacă pragurile nu sunt mâncate în totalitare nu are rost sa le schimbi ,tai decât capetele și le faci din tabla.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 722
Re: In cautarea unui mester
« Răspuns #10 : Iulie 05, 2020, 10:10:44 pm »
verifica totusi si capul de sasiu, acolo unde se prinde trenul fata cu cele 6 suruburi
acela este un punct de rezistenta extrem de important
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: In cautarea unui mester
« Răspuns #11 : Iulie 07, 2020, 10:32:38 pm »
verifica totusi si capul de sasiu, acolo unde se prinde trenul fata cu cele 6 suruburi
acela este un punct de rezistenta extrem de important
mi-ai luat vorba din gura, exact, verifica suportul motorului (jugul) la prindere si mai departe sub masina prinderea (gat de lebada).
Nu ar fi chiar o tragedie ce este pe acolo, este de munca insa nu ceva exagerat, asta o spun comparativ cu ce am vazut pe la alte caroserii de care s-au apucat unii si altii.

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: In cautarea unui mester
« Răspuns #12 : Iulie 09, 2020, 07:01:21 pm »
M-am bagat azi pe sub masina, locul unde se prinde suportul de motor si suportul in sine nu par sa aiba probleme.Nu am vazut decat 2-3 puncte foarte mici de rugina, in rest totul pare a fi ok.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: In cautarea unui mester
« Răspuns #13 : Iulie 15, 2020, 07:40:39 pm »
Intamplator, cand mergea tata spre locul de munca, a trecut pe langa un garaj care avea usile deschise iar inauntru un Trabant desfacut in el.A doua zi cand a trecut, usile garajului erau inchise si scria mare ''Tinichigerie Auto'' cu tot cu nr de telefon.A sunat si omul care a ezitat putin (trabantul din garaj era al unui prieten) dar a fost de acord sa mergem intr-o zi la el.

Am fost azi, am facut cunostinta... e un domn cu 41 de ani de experienta, care a lucrat mult timp cu Trabant, plus ca e pasionat de ceea ce face.Am discutat putin si am ajuns la concluzia ca trebuie facuta reparatie capitala.Fireste ca nu se incadreaza in buget, dar nu cred ca o sa gasesc mai ieftin.Asa ca am vorbit cu dansul si cand termina Trabantul la care lucreaza o sa ne sune sa-l ducem la el sa vedem cum a iesit lucrarea.A zis ca pot sa trec oricand pe la garaj sa vad cum lucreaza, iar cand duc Trabantul meu, pot sa si asist.

In cazul asta, din pricina bugetului, cred ca o sa rezolv problemele masinii pe rand: mai intai tinichigeria apoi vopsitul iar mai apoi partea mecanica (daca nu apar probleme mari).
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: In cautarea unui mester
« Răspuns #14 : Iulie 18, 2020, 07:32:23 pm »
Cea mai înțeleaptă decizie, plus ca tot timpul poți sa vezi exact ceea ce face și unde a ajuns