Salutare,
Am o dilema, vreau sa achiziționez 2 bobine noi pentru Trabantelul meu, 12V , mod 601 din 85, bujii NGK B8HS-10 (merg mai bine decat B6HS) ;
Am citit pe forum despre bobinele si anul trecut imi a ajutat mult tutorial despre cum sa verifica daca bobinele lucra sau nu.
Acuma am pe masina 2 bobine de dacia, care le vor trece la piese de rezerva.
De pe ebay, Germania, Marea Britania sau Italia, este sau asa le arata sistemul o diferenta...
With sau without ballest (tradus pt.mine e 'cu zavorra' adică cu contragreutate.... );
Pe un site explica ca diferenta este ca, una scoate si lucra la 12V , daca ai 11,5 zice ca nu lucra........ Alta lucra si la voltaj mai mic... Daca e slaba bateria....
Apoi am mai observat ca e si o alta diferenta, zice ca pentru trabant ( dupa ebay) e
'contact controlled' aici ma depaseste... Ceva protectia la voltaj ? Oricum vorbim de 40.000 de volt la bujia.... Corect? La trabant de obicei nu e 15.000 -20.000v ?
Mai precises ca ... aprindere la mine e cu senzor gotronic... Nu pe platina si la bobine am cutiute alea roșie cu led.... Ca din cate am inteles eu deja au o actiune de a proteja.... Ceva... Cred tot voltajul la iesire?
sunt putin confuz
mai este diferenta si intre resistenza, este si de 1,5ohm si de 3ohm, ultima fiind pentru trabantelul teoretic.... sau se poate folosi oricare?
as vrea sa le iau de pe ebay pt ca am gasit bobine cromate....
Multumesc pt ajutorul
Lorenzo